Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Funkcja Start / Stop a turbina (Start-Stop)


Audiofilm

Rekomendowane odpowiedzi

Przeczytałem wątek i nie bardzo kumam :facepalm: Start/stop powinien zadziałać w jaki sposób? Jak go uruchomić? Bo nawet jak auto jest "na luzie" to świeci mi tylko przekreślona ikona systemu, czyli de fakto trzeba zrobic coś jeszcze, żeby system się uruchomił. Dodam, ze włącznik na pewno nie jest włączony (ten z boku lewarka), tak wiec system powinien działać. A jak juz zadziała, to obroty silnika spadaja na ZERO? Faktycznie ten silnik się wyłącza? Jak to jest? Bo niczego takiego nie zaobserwowałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak silnik się wyłącza - nie może stać na pochyłej drodze, temp w środku i silnika musi być taka jak zadana np jak ustawisz sobie temp w upale 20 stopni to wiadomo ze zeby to osiagnac silnik musi pracowac , pprzednie koła muszą być na wprost itp itd...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli ze co? jak nie będzie wewnatrz auta osiągnietej zadanej temperatury , to silnik się nie wyłączy? To w takim razie to raczej nigdy nie nastąpi w mieście.

I nie kumam jeszcze tego: temperatura w środku i silnika musi być taka sama jak zadana ...

Przecież silnik ma chyba tyle co pokazuje wskaźnik, czyli 90 stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie silnika nie musi być jak wewnątrz ale silnik musi byc odpowiednio nagrzany żeby system mógł go wyłączać ...

...poza tym logiczne że jak każesz klimie osiągnąć temp 20 stopni w środku a jest 50 to żeby klima działała to silnik musi pracować prawda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiednio nagrzany, czyli 90 stopni, tak?

To popróbuję jeszcze.... :decayed: I jak system się włączy, to z ikony "A" powinno zniknąć przekreślenie, tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie czytam i nikt za bardzo nie poruszył jeszcze jednej kwestii. Co prawda była mowa o łożyskach ślizgowych w turbinie i o smarowaniu lecz trzeba przypomnieć jak działa łożysko ślizgowe. Poza turbo łożyskami ślizgowymi są również panewki główne i korbowe w silniku, łożyskowania wałków rozrządu itp. Stosuje się je zamiast łożysk np tocznych z tego względu że są one teoretycznie nie do zajechania. A to dlatego że w łożyskach ślizgowych występuje tylko tarcie hydrokinetyczne. Olej doprowadzany pod ciśnieniem do łożyska ślizgowego oddziela skutecznie pracującą parę czop wału i panewka od siebie. A więc pomijając tarcie materiału o olej (erozja) w łożysku ślizgowym jedynym zużywającym się elementem jest olej. Tak więc zużycie łożysk ślizgowych następuje tylko i wyłącznie w momentach gdy zanika ciśnienie oleju i zamiast tarcia hydrokinetycznego występuje tarcie suche. A dzieje się tak podczas np rozruchu silnika, obojętnie czy zimnego czy ciepłego. Oczywiście zimnego bardziej, nie na darmo za czasów kiedy nie było ekoterroru robiono badania które wykazały że jedno uruchomienie zimnego silnika powoduje zużycie silnika takie jak przejechanie kilkuset km po autostradzie. Nie sądzę aby jakieś elektryczne pompki i inne systemy mogły całkowicie temu zapobiec

A więc tak jak już jeden z kolegów wspomniał najlepiej dla silnika gdyby silnik raz odpalony pracował cały czas i gasić tylko na wymianę oleju.

Tak więc SS to tarcie w silniku na sucho, spiętrzenia ciepła i inne same korzyści dla silnika:decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

System start-stop to jak dla mnie nieporozumienie w silnikach z turbo, stworzony jest chyba po to aby użytkownik świadomie skracał żywotność swojej turbiny, całe szczęście że można to deaktywować.

Używając start-stop zaoszczędzisz parę litrów paliwa a naprawa turbo czy rozrusznika albo nowy akuu to nie są małe koszty :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SS nie zostanie załączony (czyli auto nie zgaśnie) gdy nie zapniemy pasów ot taka ciekawostka:decayed: Ogólnie po zapięciu pasów w pierwszej kolejności wyłączam funkcję SS:facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmień sterownik mce na ten z końcówką "D" ja tak zrobiłem i nie ma start stop i jest bez błędów ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmień sterownik silnika na ten z końcówką "D" ja tak zrobiłem i nie ma start stop i jest bez błędów ;)

a czy u Ciebie też była taka opcja w sterowniku??

image.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pamietam, chyba tak, sterownik silnika myśli ze start stop jest aktywny, a moduł mce nie ma kanałów aby go aktywować i jest git!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmień sterownik silnika na ten z końcówką "D" ja tak zrobiłem i nie ma start stop i jest bez błędów ;)

czy w A6 C7 3.0TDI będzie można zrobić coś takiego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, chcecie wylaczyc SS? W VCDS chyba jest taka mozliwosc dla silnikow 2.0 TDI. Jutro sprawdze bo kolega to robil...

mój kolega tak ma, nie ma błędów, a przycisk może sobie włacząć i wyłączać ale FIS nic nie pokazuje.

WP_20140216_001.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim sterowniku silnika jest tez taka opcja, po wyłączeniu systemu w Long coding, silnik przyjmuje kodowanie, ale po pierwszym wyłączeniu i włączeniu auta start stop włącza sie automatycznie sam. Sprawdzane na oryginalnym kablu vcds, VAG can pro i w aso rownież ;) we wszystkich tdi a4 i a5...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...