Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Założyć LPG?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

ja osobiscie posiadalem 1 auto na gaz..pelnoletni nie byl byl w wieku twoje audicy tak dla scislosci..gaz zalozylem do niego sam instalka sekwencyjna stag nie pamietam numeru..zmienych faz rozrzadu nie bylo..jak go kupilem byl bajeczka..nic tylko wsiadac i lac.. zalozylem bo faktycznie zrzerala mnie ilosc spalanej benzyny..przejechalem nim 80kkm praktycznie na gazie.. regularnie go serwisowalem ustawialem wymienialem fitry itp i co sie dzialo przez te 80kkm??ciagle remonty silnika zaczelo sie pobieranie oleju itp.. dlatego uwazam ze niektore silniki nie nadaja sie na gaz..nie pisze tu niestety o polonezach ani duzych fiatach tylko jeszcze w miare sprawnych i nowych technologicznie autach..czy wiem dokladnie w jakiej temp spala sie gaz?? nie bo nie wkladalem termometru do silnika.. moze faktycznie jest tak jak piszesz ale z tego co rozmawiam z innymi osobami posiadajacymi podtlenek gazotu w samochodzie to rowniez narzekaja ze niszczy im on silniki..

Ok niech Ci będzie bo dyskusja nie zmierza do niką.

A do wypalonych zaworów to podejrzewam, że mnożnik źle ustawiłeś i dlatego było za ubogo. Coś mi podpowiada, że sonada nie była podpięta pod instalkę i dlatego błedu nie wywyalało.

Opublikowano

AFR panowie, AFR.

Sam zalozyles podtlenek? Masz jakies doswiadczenie w tym temacie czy tylko stwierdziles ze umiesz?

Opublikowano

AFR panowie, AFR.

Sam zalozyles podtlenek? Masz jakies doswiadczenie w tym temacie czy tylko stwierdziles ze umiesz?

Z tego co sie orjentuje to pod staga podpina sie zwykła sąde lambda seryjny i już masz w lapku odczyt mieszanki. Bynajmniej u mnie tak jest zrobione. Jak przeglądałem kiedyś prospekt BRC 24 to tam było tak samo.

A AFR stosuje sie do instalacji do instalacji I i II generacji i podpina sie pod sondę wąskopasmową lub szerokopasmową i pokazuje np. diodami kolorowymi jaki jest odczyt. Taki bayer dla domorosłych majsterkowiczów.

Opublikowano

Tak tylko podczas eksploatacji i tankowania roznego jakosciowo rodzaju gazu AFR moze sie zmieniac na bogato lub ubogo i jezeli tego nie monitorujesz poprzez wskaznik to wtedy moga sie zaczac dziac rozne kwiatki. Ja nie mowie ze do zakladania jest potrzebna tylko do normalnej jazdy zebys ty wiedzial co sie dzieje. Kiedys pojechalem ustawic gaz i gazownik mnie uswiadomil. Nawet jeden fioletowy kiedys wspominal o tym.

To nie jest wymog ale zabezpieczenie przed zlym wplywem niewyregulowanej instalki. To tak jak wiekszosc jezdzi z bledem 561. Niby nic sie nie dzieje na poczatku ale po kilku tysiacach cos sie wysra i szukanie przyczyny albo obwinianie podtlenku.

Ja nie mam wskaznika ale na regulacje jezdze srednio co 2-3 miesiace dla swietego spokoju :cool1:

Opublikowano

Z tego co piszesz to nawet po zmianie temperatury otoczenia powinno sie regulować instalację bo zmienia się ilość tlenu w powietrzu.

A jak regulujesz gaz tak często to jakiego rzędu robisz korekty mnożnika? Czy regulacja jest w ogóle potrzebna?

Robiłeś testy LPG z róznich stacji? Jest róznica zima lato?

Masz może na kompie zrzut ekranu z mapą?

Opublikowano

Az tak to sie nie zaglebiam w to wszystko :) przy okazji jak jestem u tesciow to podjade, wrzuca mi autoadaptacje i nic wiecej. to tak dla mojego swietego spokoju. Moze przesadzam ale jakos tak lepiej sie czuje :wink4:

Opublikowano

Az tak to sie nie zaglebiam w to wszystko :) przy okazji jak jestem u tesciow to podjade, wrzuca mi autoadaptacje i nic wiecej. to tak dla mojego swietego spokoju. Moze przesadzam ale jakos tak lepiej sie czuje :wink4:

AUTOADAPTACJA :wallbash: :wallbash: :wallbash:

To trzeba próbę drogową zrobić!!!! Jak można ustawiać instalację na jałowym bez obciązenia!!!

Opublikowano

Az tak to sie nie zaglebiam w to wszystko :) przy okazji jak jestem u tesciow to podjade, wrzuca mi autoadaptacje i nic wiecej. to tak dla mojego swietego spokoju. Moze przesadzam ale jakos tak lepiej sie czuje :wink4:

AUTOADAPTACJA :wallbash: :wallbash: :wallbash:

To trzeba próbę drogową zrobić!!!! Jak można ustawiać instalację na jałowym bez obciązenia!!!

ale ja mam BRC a tam podobno wystaczy ten zabieg

Opublikowano

panowie nie zbaczacie z tematu :gwizdanie:

sorry za OT

Opublikowano

Panowie

Fajnie gadacie :)

Co do kolegi który się waha-ja mam takie samo auto jak ty, nawet rocznik co ty, do tej pory zrobiłem ponad 36 tys. na gazie-od listopada 2008 (a przez najbliższe miesiące auto pojeździ oj bardzo dużo :)), bez najmniejszego problemu. Więcej oleju nie łyka ze względu na gaz-z tego co czytałem na forum lpg-to dla silnika lepiej, że gaz jest "suchy"-nie zostawia żadnego syfu a odnośnie smarowania silnika-od tego jest olej (wymiana co max 10 tys. na jakiś z wysokiej półki: valvoline, motul, liqui moly)-tak piszą fachowcy z forum. U mnie co jakiś czas rano odzywają się przy uruchomieniu popychacze hydrauliczne na 1-2 sekundy i potem jest cisza-ale to wiadomo, że z gazem nie ma nic wspólnego-paradoksalnie to może być za gęsty olej na rozruchu (jeżdżę na 10W40 Valvoline MaxLife).

Mam nadzieję, że zrobię co najmniej drugie tyle na LPG-chociaż obecnie gaz jest drogi jak cholera, myślałem, że po zimie będzie już poniżej 2 pln, to jednak droga PB95 sprawia, że jeździ się jakieś 40-45% taniej i oto tylko chodzi :hi:

Opublikowano

tak ku woli informacji to sam nie zakladlem podtlenku..bron boze..jeszcze bym cos wysadzil :> zakladala go firma z żukowa: CZAKRAM a serwisowala go firma z Wejherowa..co jakies 3 miesiace jezdzilem na sprwdzenie i ustawianie gazu..co sie stalo z silnikem nie wiem..moze macie racje ze gaz nie zabil mojego poprzedniego autka tylko zla instalka..no coz nie kloce sie juz wami..pytalem czysto teoretycznie bo poki co jestem zadowolony ze spalania mojej audicy wiec gazu raczej nie zaloze..

Opublikowano

ja osobiscie posiadalem 1 auto na gaz..pelnoletni nie byl byl w wieku twoje audicy tak dla scislosci..gaz zalozylem do niego sam instalka sekwencyjna stag nie pamietam numeru..zmienych faz rozrzadu nie bylo..jak go kupilem byl bajeczka..nic tylko wsiadac i lac.. zalozylem bo faktycznie zrzerala mnie ilosc spalanej benzyny..przejechalem nim 80kkm praktycznie na gazie.. regularnie go serwisowalem ustawialem wymienialem fitry itp i co sie dzialo przez te 80kkm??ciagle remonty silnika zaczelo sie pobieranie oleju itp.. dlatego uwazam ze niektore silniki nie nadaja sie na gaz..nie pisze tu niestety o polonezach ani duzych fiatach tylko jeszcze w miare sprawnych i nowych technologicznie autach..czy wiem dokladnie w jakiej temp spala sie gaz?? nie bo nie wkladalem termometru do silnika.. moze faktycznie jest tak jak piszesz ale z tego co rozmawiam z innymi osobami posiadajacymi podtlenek gazotu w samochodzie to rowniez narzekaja ze niszczy im on silniki..

stad moje zdziwienie :wink4:

Opublikowano

właśnie wróciłem ze stacji... miałem równiutko 100.0 przejechane po mieście.. 57 zł - 12.5 l.. i zaczynam się zastanawiać czy nie założyć gaziku .. tylko czy 1.8 T 20v lubi gaz..?? niechciałbym żeby głowica i turbina powiedziały <papa>

robię ok 10 tys rocznie więc .. nie dużo... czy gaz nie wpływa negatywnie na silnik ? czy nie zwiększy się awaryjność..??

Opublikowano

właśnie wróciłem ze stacji... miałem równiutko 100.0 przejechane po mieście.. 57 zł - 12.5 l.. i zaczynam się zastanawiać czy nie założyć gaziku .. tylko czy 1.8 T 20v lubi gaz..?? niechciałbym żeby głowica i turbina powiedziały <papa>

robię ok 10 tys rocznie więc .. nie dużo... czy gaz nie wpływa negatywnie na silnik ? czy nie zwiększy się awaryjność..??

dużo ludzi na forum ma 1.8T i latają na gazie, poszukaj w tym dziale jest kilka tematów o 1.8T i gazie

osobiście polecam LPG :good:

Opublikowano

Kolego

Analizujac obecne ceny LPG i PB, zakladajac srednie spalanie i twoj przebieg (10 tys. rocznie): 11PB i 13 LPG oraz uzytkowanie auta w 90% na LPG i 10%PB wychodzi z grubsza , że jestes do przodu ok. 1600 pln rocznie (odliczylem koszt jednego przegladu: max 150 pln i drozszy przeglad techniczny ok. 80 pln)

Koszt dobrego zestawu do twojego auta to pewnie bedzie jakies 3000-3500 tys. pln

Ps. Wybór nalezy do ciebie :)

Opublikowano

właśnie wróciłem ze stacji... miałem równiutko 100.0 przejechane po mieście.. 57 zł - 12.5 l.. i zaczynam się zastanawiać czy nie założyć gaziku .. tylko czy 1.8 T 20v lubi gaz..?? niechciałbym żeby głowica i turbina powiedziały <papa>

robię ok 10 tys rocznie więc .. nie dużo... czy gaz nie wpływa negatywnie na silnik ? czy nie zwiększy się awaryjność..??

jakbys sie troche wysilil to nastepny temat w tym dziale jest konkretnie o LPG do 1.8T i ma 31 stron gdzie wszystko zostalo powiedziane :wink4:

Opublikowano

właśnie wróciłem ze stacji... miałem równiutko 100.0 przejechane po mieście.. 57 zł - 12.5 l.. i zaczynam się zastanawiać czy nie założyć gaziku .. tylko czy 1.8 T 20v lubi gaz..?? niechciałbym żeby głowica i turbina powiedziały <papa>

robię ok 10 tys rocznie więc .. nie dużo... czy gaz nie wpływa negatywnie na silnik ? czy nie zwiększy się awaryjność..??

Ja mam LPG i nie narzekam w żadnym wypadku na gaz. Jedne co mogę powiedzieć, że podróżuje taniej niż dieslem a w zimę nie ma stracha, że nie trachnie.

Co do awaryjnosci to raczej sie nie zwiększy. Cena takiego zestawu do 1,8T to około 2900PLN za BRC lub około 2500zł za porzadną instalkę skłądak, która daję o wiele większe możliwości dobremu monterowi.

Przy przebiegu 10kkm rocznie to w jeden rok zwraca sie sama instalka a drugi to sama oszczędność. Uwierz mi, ze przoloty roczne ulegną zwiększeniu.

Opublikowano

Prawda taka jest, bo na stacji, jedyne co od tej pory bedziesz mówił, to: "do pełna" :)

Opublikowano

"do pelna za 85zl" :cool1:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...