Skocz do zawartości
IGNOROWANY

2.4 V6 a4 B6 - układ zmiennej długości kolektora dolotowego


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak to w końcu jest z dolotem w tym aucie, bardzo awaryjny?

Czy ten silnik to bliźniaczy motor tego z modelu a6 c6 mimo iż tamten ma 177KM?

Chodzi o układ zmiennej długości kolektora dolotowego. Klapki sie urywają w wpadają do silnika tak? Często to się zdarza.

---------- Post dopisany at 13:17 ---------- Poprzedni post napisany at 13:16 ----------

Czy istnieją zestawy naprawcze czy trzeba cały nowy kolektor kupować?

Opublikowano
Jak to w końcu jest z dolotem w tym aucie, bardzo awaryjny?

Czy ten silnik to bliźniaczy motor tego z modelu a6 c6 mimo iż tamten ma 177KM?

Chodzi o układ zmiennej długości kolektora dolotowego. Klapki sie urywają w wpadają do silnika tak? Często to się zdarza.

---------- Post dopisany at 13:17 ---------- Poprzedni post napisany at 13:16 ----------

Czy istnieją zestawy naprawcze czy trzeba cały nowy kolektor kupować?

Klapki ktore wpadały do silników były do gaszenia w dieslach:wink: tutaj większość wolnossaków ma taki układ i działa on na podciśnienie. Ja np w ALT nie mam zmartwień z tym układem:wink:

Opublikowano

ten 2.4V6 w B6 ( kod silnika BDV )jest prawie identyczny w konstrukcji do poprzednich V6 które były w B5

ten w A6 C6 2.4V6 ( kod silnika BDW ) to pomniejszony 3.2V6 FSI - bez kolektora o zmiennej długości i wtrysku FSI ( znalezione w necie )

Opublikowano

tylko chyba rozrząd jest na łańcuchu :wink:

Opublikowano
tylko chyba rozrząd jest na łańcuchu :wink:

BDV w A4 B6 ma pasek , BDW w A6 C6 ma łańcuch ( spardziłem szybko w ETCE )

Opublikowano
tylko chyba rozrząd jest na łańcuchu :wink:

BDV w A4 B6 ma pasek , BDW w A6 C6 ma łańcuch ( spardziłem szybko w ETCE )

zapomniałem dodać, że chodzi mi o A6C6 :facepalm:

Opublikowano

czyli BDV 170KM w a4 b6

1.rozrząd na pasku

2.brak pokombinowanego dolotu

dzięki panowie:hi:

Opublikowano

Tylko cały urok w tym kolektorze , moc na dole i górze + ekonomia , zdemontujcie to sobie i zobaczycie ile naprawdę palą V-ki bez tych bajerów :wink:

Opublikowano
Tylko cały urok w tym kolektorze , moc na dole i górze + ekonomia , zdemontujcie to sobie i zobaczycie ile naprawdę palą V-ki bez tych bajerów :wink:

mówisz o silnikach w C6 tak?

Opublikowano

Witam wznowię trochę temat żeby nie zaczynać od nowa :)

Już wiem ile pali itd co trzeba kontrolować ale.....

Mam zamiar kupić taki motor właśnie 2.4 i nadwozie kombi, jak się spisuje ten silnik z takim nadwoziem ?

I czy silniki 3.0 w a4 b6 to te same co a a6 c5 ? bo sporo poczytałem i niektórzy mają bezawaryjną jednostkę a niektórzy od samego zakupu się z nimi użerają :( a jednostka ciekawa, ale jeden ma problem z cewkami drugi z czymś tam itd i trochę mnie to martwi, a jednostki 2.4 mają dobrą opinię i nawet jak się wejdzie tutaj w dział 2.4 to tylko 2 tematy, nie iwem czy to z powodu braku użytkowników tych że jednostek napędowych czy świadczy to o jego bezawaryjności :)

I mam mętlik w głowie :P czy 2.4 sobie radzi na drogach szybkiego ruchu chodzi o wyprzedzanie np, spala niewiele jak na taki motor ale jak z dynamiką ?

Jeździłem sedanem z motorem 2.0 i nie zrobił na mnie żadnego wrażenia jak dla mnie to o wiele za mało :( dlatego wolę mieć żwawy motor ale i dobry żeby już nie zmieniać za rok na inne auto :(

Pomóżcie bo np tych motorów 1.8 trochę sie obawiam chociaż jeszcze nie zadecydowałem do końca :)

Opublikowano
Witam wznowię trochę temat żeby nie zaczynać od nowa :)

Już wiem ile pali itd co trzeba kontrolować ale.....

Mam zamiar kupić taki motor właśnie 2.4 i nadwozie kombi, jak się spisuje ten silnik z takim nadwoziem ?

I czy silniki 3.0 w a4 b6 to te same co a a6 c5 ? bo sporo poczytałem i niektórzy mają bezawaryjną jednostkę a niektórzy od samego zakupu się z nimi użerają :( a jednostka ciekawa, ale jeden ma problem z cewkami drugi z czymś tam itd i trochę mnie to martwi, a jednostki 2.4 mają dobrą opinię i nawet jak się wejdzie tutaj w dział 2.4 to tylko 2 tematy, nie iwem czy to z powodu braku użytkowników tych że jednostek napędowych czy świadczy to o jego bezawaryjności :)

I mam mętlik w głowie :P czy 2.4 sobie radzi na drogach szybkiego ruchu chodzi o wyprzedzanie np, spala niewiele jak na taki motor ale jak z dynamiką ?

Jeździłem sedanem z motorem 2.0 i nie zrobił na mnie żadnego wrażenia jak dla mnie to o wiele za mało :( dlatego wolę mieć żwawy motor ale i dobry żeby już nie zmieniać za rok na inne auto :(

Pomóżcie bo np tych motorów 1.8 trochę sie obawiam chociaż jeszcze nie zadecydowałem do końca :)

w b6? 2.4 motor w b6 to to samo co w b5, dobra jednostka, możesz tez poszukać 1.8T

Opublikowano

Witam.

Mam pytanie trochę z innej beczki ale związane z jednostką 2.4 mianowicie:

auto przy wolnym ruszaniu prycha i strzela jakby by było na gazie a gazu nie widziało i widzieć nie będzie,jak by strzelało w kolektor wydechowy do tego dziś zapaliła się kontrolka check engine,i szarpie cała budą .Może ktoś się spotkał z podobnymi objawami ???

Opublikowano

Posprawdzaj cewki tudziez jakieś nieszczelności w dolocie

Wysyłane z mojego HTC One X za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano
Witam.

Mam pytanie trochę z innej beczki ale związane z jednostką 2.4 mianowicie:

auto przy wolnym ruszaniu prycha i strzela jakby by było na gazie a gazu nie widziało i widzieć nie będzie,jak by strzelało w kolektor wydechowy do tego dziś zapaliła się kontrolka check engine,i szarpie cała budą .Może ktoś się spotkał z podobnymi objawami ???

wypadanie zapłonu pewnie na któryms garku, podepnij VAGa, bedziesz wiedział

potem aby cewka,świece,kable do sprawdzenia

ewentualnie coś z sondą lambda lub wtyskiem

ale najpierw

:vaglogi:

Opublikowano

Witam mam ten sam objaw a kolega juz poradzil sobie z tym pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...