gadam13 Opublikowano 1 Lipca 2008 Opublikowano 1 Lipca 2008 Witam Urwała się śruba mocująca napinacz paska wielorowkowego napędzającego alternator i te inne kółeczka. Czy da się to wymienić bez wyciągania przedniego pasa z chłodnica ? Ewentualnie jak zdjąć piastę koła do której przykręcony jest wentylator.
Szuszu Opublikowano 1 Lipca 2008 Opublikowano 1 Lipca 2008 Bez gleby przodu nie da rady. Jak ściągniesz zderzak i pas bedziesz miał imbusy na łopatki wentylatora. Przerabiałem to trzy razy w moim 1Z i doradzam zero pośpiechu na spokojnie Powodzenia.
lesand Opublikowano 2 Lipca 2008 Opublikowano 2 Lipca 2008 Żeby wymienić napinacz musisz zdjąć cały wentylator razem ze sprzęgłem wiskotycznym, mocowanie na jedną śrubę, dojście od tyłu, no i oczywiście przód na glebę
gadam13 Opublikowano 2 Lipca 2008 Autor Opublikowano 2 Lipca 2008 Już po awarii i dzięki pomocy kolegów z forum udało się bez gleby , alternator ładnie wychodzi do góry i później ta śruba od tyłu na imbus i dojście znakomite.Co prawda łapki podrapane , trochę pokaleczone ale udało się zrobić :> Pożałowałem 130 zł na sprzęgło alternatora to dziś musiałem wydać 130 euro na napinacz i sprzęgiełko. śruba napinacza urwała się z powodu drgań które to były następstwem zatartego sprzęgiełka alternatora. Serdeczne podziękowania dla kolegów z forum którzy poradzili co,gdzie i jak a szczególne dla Kaliko 44 który zaklikał do mnie na gg i asystował w naprawie
darooo Opublikowano 20 Września 2009 Opublikowano 20 Września 2009 Jako, że ostatnio upaliła mi się rolka napinacza paska alternatora chciałbym podać cenny orientacyjne bo może kogoś to zainteresuje. 1.9 TDI AFN 1997 Audi serwis Poznań - cały napinacz 427 (u nich nie można kupić samej rolki) Inter-Team Poznań ulica Obornicka - 216 cały napinacz po dużych zniżkach rolka 69 również po zniżkach Przeźmierowo - sama rolka ori INA 75, polski zamiennik 40 Sklep Audi na Głogowskiej w Poznaniu - rolka 90 bez zniżek Swarzędz - rolka ori INA 92
danu44 Opublikowano 6 Października 2009 Opublikowano 6 Października 2009 Witam Panowie, poniewaz jako kobieta nie za bardzo znam sie na mechanice, mam pytanie. Jak mozna poznac czy tez odroznic originalny napinacz paska wielorowkowego od zamiennika. W ubieglym roku w pewnym warsztacie zamontowano mi (przy wymianie rozrzadu) napinacz ktory po roku czasu okazal sie zlomem. W tym czasie przejechalam ok. 30 tys. kilometrow. Tydzien temu pojechalam do innego warsztatu na wymiane tego napinacz, mechanik stwierdzil (po demontazu) ze byl to zamiennik (podrobka, tak to nazwal) i nie ma sie co dziwic ze wytrzymal tylko 30 tys. Oswiadczyl ze trzeba zamontowac originalny napinacz i bedzie Ok. i ze on mi to kupi i zamontuje. Po ok. godzinie wrocil z nowym napinaczem i oswiadczyl ze ma originalny napinacz i bierze sie do montazu. Przed zamontowaniem zdazylam ogladnac oba te napinacze, w budowie nie roznily sie niczym, zadnych napisow, tylko numer 028903315M. Zapytalam mechanika czy to napewno jest originalny, gdyz jest calkiem podobny do starego napinacza i czy nie musi byc na nim napis ze to original albo z jakiej to firmy. Odpowiedzial ze to napewno jest original i ze teraz poza numerem zadnych innych napisow na napinaczach nie ma. Zaplacilam za niego 420 zl, gdyz taka cene podal mi mechanik po sprawdzeniu w internecie. Dlatego mam prosbe do kolegow o pomoc i wypowiedzenie sie na ten temat. Zakladam ze moze sie myle, ale cos mi tutaj nie gra. Pozdrawiam wszystkich fanow A4 Dana ps. dostalam gwarancje na 1 rok, czyli przy mojej jezdzie znowu na 30 tys. kilometrow.
pawel1985 Opublikowano 6 Października 2009 Opublikowano 6 Października 2009 028903315M to jest numer orginalu tego napinacza, na napinaczu powinny być nabite logo oooo i vw jak i tez na kole pasowy tak samo
danu44 Opublikowano 6 Października 2009 Opublikowano 6 Października 2009 Tak jak napisalam powyzej. Na obudowie i na kole nie ma zadnych napisow w formie 0000 czy VW. Jest tylko numer na obudowie 028903315M. Mechanik twierdzi ze to original, ktory kosztuje 420 zl. ps. a jaka jest roznica w przejechanych kilometrach, na zamieniku zrobilam 30 tys. Ile mozna przejechac na originalnym napinaczu, bo jesli tez 30 tys. to nie ma sie o co spierac.
pawel1985 Opublikowano 6 Października 2009 Opublikowano 6 Października 2009 na orginalnym możesz strzelić 90 tys ,ale lepiej profilaktycznie troszkę wcześniej zmienić, jeśli brak loga na obudowie a podany sam numer to pan mechanik wstawił zamiennik
danu44 Opublikowano 6 Października 2009 Opublikowano 6 Października 2009 Pawle bardzo dziekuje za pomoc i za fotke. To zdjecie napinacz ktory mi poslalem rozni sie calkowicie o tego co zostalo zamontowane do mojego auta. Mialam ten napinacz w rece i poza numerami nie bylo tam nic. Czy mam rozumiec ze zostalam oszukana i na originale musi byc logo Audi i VW, a nie tak jak mowi mechanik ze tylko numer. Jak moge mu teraz udowodnic ze to nie originalny napinacz tylko zamiennik, ktory jak podejrzewam kosztuje znacznie mniej. No i przebieg 30 tys. a 70-80 to tez znaczna roznica.
pawel1985 Opublikowano 6 Października 2009 Opublikowano 6 Października 2009 podjedz do jakiegoś innego mechanika niech wymontuje ci ten napinacz , i podjedz do jakiegoś pobliskiego aso i pokaz tam ten napinacz pan od razu stwierdzi ze to jest zamiennik, co ci mogę zagwarantować skoro nie ma nabitego logo vw i audi, a potem weź jakiegoś faceta z sobą i podjedz porozmawiać z tym oszustem niech ci zwraca pieniadze za cześć,badziewny zamiennik można kupić za 100 parę zloty, mam nadzieje ze masz rachunek za ta czesc która ci wstawił
Robi1 Opublikowano 6 Października 2009 Opublikowano 6 Października 2009 Jeżeli masz taki typ napinacza to na tej aukcji masz oryginał. ja taki sam kupiłem w Intercars po zniżkach 344 zł. http://www.allegro.pl/item750388494_napinacz_paska_klinowego_vw_audi_1_9_tdi_nowy_org.html
pawel1985 Opublikowano 6 Października 2009 Opublikowano 6 Października 2009 dokładnie tak to wyglada w ori , każdy inny napinacz to zamiennik
danu44 Opublikowano 8 Października 2009 Opublikowano 8 Października 2009 Witam, dziekuje bardzo za odpowiedzi i pomoc. Dzisiaj pojade tam, a wieczorem dam odpowiedz co z tego wyszlo.[br]Dopisany: 07 Październik 2009, 08:49_________________________________________________Witam, dopiero dzisiaj udalo mi sie podjechac do mechanika. No wiec tak, umowa byla ze dostane oryginalny napinacz od Audi&VW, ale potem mechanik doszedl do wniosku (bez porozumienia ze mna) ze calkiem dobry bedzie rowniez napinacz z firmy Febi. I taki kupil jak rowniez tenze mi zamontowal. O czym mnie w trakcie montazu nie poinformowal. Sama zobaczylam ze nie ma na nim zadnych napisow. Teraz jak do niego podjechalam (ze zdjeciami ori) to stwierdzil, ze jest zamontowany Febi, a on zapomnial mi o tym powiedziec i ze na Febi nie ma zadnych napisow. Oczywiscie troche to dziwne bo Febi w IC kosztuje wiecej niz oryginal ok. 470zl. A ja zaplacilam 420 zl. Wiec sie go spytalam jak mu sie oplacilo kupic cos drozszego, a ode mie skasowac mniej. Stwierdzil ze to poszlo w koszty firmy. Poniewaz podobno na Febi nie ma zadnych napisow, podobnie jak na tych napinaczach (podrobkach) sprowadzanych z Chin, poprosilam o zwrot pieniedzy. Na co mechanik powiedzial ze jak bardzo mi zalezy to jeszce raz podejmie sie pracy i wymieni mi na ten ktory chce, czyli na oryginalny od OOOO-VW. Jestem umowiona na termin do wymiany napinacza... :> ps. Pawle dziekuje za pomoc...
raven Opublikowano 18 Października 2009 Opublikowano 18 Października 2009 Dolacze sie do watku,a mianowicie wiadomo ze na rozrzadzie nie nalezy oszczedzac,ale ja to jest z napinaczem paska wielorowkowego?Napinacz firmy Febi na allegro mozna dostac po ok 300zl,ale sa tez napinacze za ok 100-120zl.Jaka jest roznica w zywotnosci takiego napinacza?
pawel1985 Opublikowano 18 Października 2009 Opublikowano 18 Października 2009 Febi na allegro mozna dostac po ok 300zl,ale sa tez napinacze za ok 100-120zl.Jaka jest roznica w zywotnosci takiego napinacza? taki za 100-120 może ci pasc po paru tys km ,na takich częściach sie nie oszczędza jeśli chcesz jeździć ze spokojna głowa polecam ori albo dobry zamiennik
raven Opublikowano 18 Października 2009 Opublikowano 18 Października 2009 jakas konkretna propozycja zamiennika??
pawel1985 Opublikowano 18 Października 2009 Opublikowano 18 Października 2009 napisz do kolegi z forum "TOM77" poda ci ceny dobrych zamienników
bolo73 Opublikowano 18 Października 2009 Opublikowano 18 Października 2009 Zwłaszca na tym elemencie nie warto oszczędzać. Nie warto też wymieniać samej rolki, która rzadko bywa przyczyną kłopotów. Przyczyną jest wyrobione ramię napinacza, co skutkuje brakiem osiowości rolki i reszty kół. W A4 kolegi na skutek krańcowego zużycia napinacza zerwał się pasek wielorowkowy. Wciągnął i przemielił przy okazji instal. elektr. wentylatora klimy, sprzężarki i wyłącznika ciśnieniowego. Strzepy paska zostały mimo osłony wciągnięte pod rozrząd, który przeskoczył. Efekt - stopiona instalacja elektr. od komory silnika poprzez lewe nadkole do skrzynki bezp. i dalej do klimatronica - powinno wywalić bezpieczniki, ale nie wywaliło, pęknięty wałek rozrządu, pogięte zawory, uszkodzone prowadnice zaworów i popychacze hydrauliczne. Kupa roboty i niemałe koszty.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się