gregski Opublikowano 12 Marca 2013 Opublikowano 12 Marca 2013 Niniejszym opisze moje ostatnie przygody z DPF dla potomnych.Kilka dni temu moje B8 3.0 V6 TDI CAPA weszlo w tryb serwisowy.Objawy - 10% mocy, mrugajaca lampka swiec zarowych oraz po czasie Check Engine.Po podlaczeniu VCDS (mam 10.6) pojawily sie nastepujace wartosci popiolu w filtrze:oraz bledyP242F oraz P2002Poczytalem fora i wszedzie radza wymienic czujnik G450 ktory w wiekszosci przypadkow wini za ten stan rzeczy.Nr czesci 059 906 051AMnie sie jednak wydaje, ze do serwisowego trybu doprowadzilem auto sam - kilkukrotnie zignorowalem ikone filtra nie dajac autu wyczyscic DPFu samemu.Diesel z DPF oraz miasto nie bardzo sie lubia.Po wymianie G450 nic sie nie zmienilo, wartosci nadal byly wysokie, kody bledow nie znikaly, auto w trybie serwisowym.Grzes wrclaguna zasugerowal serwisowe czyszczenie filtra, ktore skutecznie pomoglo.Oto jak je przeprowadzic w silniku CAPA:- silnik wlaczony- bieg jalowy (automat na P)- temperatura oleju min 70°C- zapelnienie filtra ponizej 68g (jesli masz wiecej trzeba czyscic filtr poza autem, gdyz wypalanie na aucie grozi jego spaleniem)- maska zamknieta- reczny zaciagniety- temperatura w wydechu moze wzrosnac do 300°C, upenij sie, czy nic nie lezy pod autemZa pomoca VCDS wchodzisz w modul silnika Engine, dalej Security Access - logujesz sie podpowiedzianym przez program kodem (u mnie to bylo 27971).Klikasz na Basic Settings i wybierasz serwisowa regeneracje filtra:- wykonujesz dalsze kroki zgodnie z info na ekranie: naciskasz hamulec, potem gaz - silnik wchodzi na obroty - ok. 1500 rpm i po jakis 10 min zaczyna wypalac filtr.Warto miec naladowany komp lub zasilanie, bo calosc trwala u mnie ok. 45 minut.Wynik pozytywny wyglada nastepujaco:Kody bledow tym razem wiecej nie wrocily. Autko wyszlo z trybu serwisowego.Powodzenia!Wykonujesz ww. procedure na wlasna odpowiedzialnosc.
blackhawk Opublikowano 21 Marca 2013 Opublikowano 21 Marca 2013 Kolego akurat mam B8 3.0 TDI i właśnie zapaliła mi się kontrolka od DPF tylko ona samochód chodzi normalnie nie ma spadku mocy .Co teraz zrobić aby wypalić tego DPFa oczywiście nie mam żadnego oprogramowania ale mam zaprzyjaźniony warsztat i mogli by mi udostępnić pewnie diagnostykę komputerową tylko chciał bym wiedzieć gdzie wejść i co kliknąć i potem jak to wypalić ? Będę wdzięczny za opisanie jak procedury jak laikowi
gregski Opublikowano 28 Marca 2013 Autor Opublikowano 28 Marca 2013 Przejedz sie po pustej drodze utrzymujac silnik na ok 2000 obrotow przez jakies pol godzinki, a wszystko wypali sie samo. To, ze zapalila sie sama lampka filtra nie oznacza jeszcze, ze masz z nim jakis problem. Po prostu auto domaga sie trasy i mozliwosci normalnego wypalenia sadzy.
artua2 Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Opublikowano 19 Kwietnia 2013 gregski- gdzie na VCDS mogę sprawdzić ile mam obecnie sadzy w DPF-ie?
wojtekz Opublikowano 18 Sierpnia 2013 Opublikowano 18 Sierpnia 2013 u mnie pomimo że wartość sadzy w DPF jest w miarę niska ok 10g. to wyskakuje mi co jakiś czas kontrolka DPF na FISie, a VCDS daje różne dziwne błedy 5182 5188 5262 5162, więc zastanawiam się czy przeprowadzać regenerację na siłe czy to jakis czuujnik padł?
gregski Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 19 Sierpnia 2013 U mnie jak reka odjal. Nie pojawia sie juz kontrolka dpfu...
Ksiadz Opublikowano 10 Października 2013 Opublikowano 10 Października 2013 Panowie, pokazuje mi cały czas ABORTED - SAFETY REASON. Jedyny błąd w silniku to: Zapchanie filtra pokazuje na 33 g. Co może go jeszcze blokować?
Ksiadz Opublikowano 12 Października 2013 Opublikowano 12 Października 2013 Czujnik wymieniony. Na postoju nadal nie dało się zrobić regeneracji, czyszczenia. Wyjechaliśmy na trasę. Udało się ierwszą wartość zmniejszyć do 5 z czymś a drugą do 0.84 Lampa DPF zgasła, ale jadąc dalej wartość górna podskoczyła już do 6.69 a dolna do 2.66.
gregski Opublikowano 21 Października 2013 Autor Opublikowano 21 Października 2013 Ciesze sie. Jak widac sporo zamieszania generuje ta marna plytka PCB niekosztujaca w produkcji wiecej niz jedno euro. Pewnie niejeden klient ASO na swiecie poplynal na wymianie calego filtra przez ten syf.
Ksiadz Opublikowano 21 Października 2013 Opublikowano 21 Października 2013 Ciesze sie. Jak widac sporo zamieszania generuje ta marna plytka PCB niekosztujaca w produkcji wiecej niz jedno euro.Pewnie niejeden klient ASO na swiecie poplynal na wymianie calego filtra przez ten syf. Pewnie tak, nowy DPF, tu u mnie tysiąc zostawić trzeba. Tylko czemu ta wartość później leci do góry? I czemu na postoju nie chciała się załączyć ta regeneracja? Ogólnie ten cały DPF to niezły syf i badziew.
ciubas Opublikowano 28 Listopada 2013 Opublikowano 28 Listopada 2013 Przydało by się w pierwszym poście dopisać jak to odczytać i skąd wziąć te dane
Bubu05 Opublikowano 20 Lipca 2014 Opublikowano 20 Lipca 2014 U mnie spadła tura fmic od ic, po wymianie czujnika aso próbowało i poległo. Wycięty został i deaktywowany, roznica w mocy odczuwalna tylko dźwięk wydechu sie zmienił ale to skutek wlasnie takiej operacji. Polecam.
proximpuh Opublikowano 22 Lipca 2014 Opublikowano 22 Lipca 2014 U mnie spadła tura fmic od ic, po wymianie czujnika aso próbowało i poległo. Wycięty został i deaktywowany, roznica w mocy odczuwalna tylko dźwięk wydechu sie zmienił ale to skutek wlasnie takiej operacji. Polecam. No i rurki z tyłu już nie takie czyste:wink:też tak mam
kanu Opublikowano 22 Lipca 2014 Opublikowano 22 Lipca 2014 wcale się tak nie brudzą mocno po wycince DPFa... chyba bardziej się brudzą jak masz coś nie tak z turbo lub ciągle mocno dajesz w palnik
proximpuh Opublikowano 22 Lipca 2014 Opublikowano 22 Lipca 2014 U mnie z turbo jest wszystko OK, jeżdżę przeciętnie, czasami w palnik, czasami spokojnie, co prawda mam program, ale trochę mi się brudzą
Bubu05 Opublikowano 4 Sierpnia 2014 Opublikowano 4 Sierpnia 2014 Brudzą brudzą ale w srodku.c wiec kogo to interesuje ja robie kolejny układ wydechowy od mg i chyba zamowie czarne koncowki )
mlody020 Opublikowano 1 Stycznia 2015 Opublikowano 1 Stycznia 2015 Witam, podpinam się pod temat bo problem podobny z DPF. Wczoraj jak wróciłem do domu zapaliła mi się kontrolka na fisie, że auto chce wypalić DPF (dziwna sprawa bo ja prawie w ogóle nie jeżdżę po mieście - cały czas trasa po 200-500 km i raczej jak emeryt nie jeżdżę) no ale jak się zaświeciła, to że dziś nowy rok i mały ruch to na obwodnicę Lublina i w Kierunku Warszawy przegoniłem auto(tzn. na tempomat 2500 obrotów i na 4 biegu) jechałem tak ze 20-25 min, aż kontrolka zgasła i auto weszło w tryb awaryjny (migająca kontrolka świec żarowych...), nie wiem o co chodzi ale widzę, że bez kompa to się nie obejdzie i wypalania manualnego. Poziom oleju się nie podnosi, tylko samochód nie ma mocy i żal się nim jeździ... Mam pytanie czy przy silniku CCWA wypalanie odbywa się tak samo (w sensie procedura) jak w CAPA? Muszę poszukać jakiegoś dobrego tunera podjechać wywalić ten filtr i podkręcić moc w dupowozie ( w volvo żony tak zrobiłem i spokój z samochodem) Z góry dzięki za odpowiedź. Ps. a może ktoś zna jakiegoś dobrego tunera?
wrclaguna Opublikowano 1 Stycznia 2015 Opublikowano 1 Stycznia 2015 Trzeba podpiac kompa i odczytac jaki bład wyskoczył , moze to kwestia czujnika
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się