mlody020 Opublikowano 4 Stycznia 2015 Opublikowano 4 Stycznia 2015 Witam, a więc sytuacja u mnie jest następująca, filtra przez kompa nie mogę wypalić - wywala komunikat, że operacji nie można przeprowadzić ze względów bezpieczeństwa. Ale, prawdopodobnie wiem dlaczego tak jest, jakiś tydzień temu zapaliła mi się ikonka silnika, po podłączeniu pod komputer okazało się że przepustnica powietrza generuje błąd, ponieważ wymieniałem wszystkie filtry i oleje w aucie to przy okazji zdemontowałem ją przeczyściłem wysuszyłem itp. jednak błąd dalej pozostał (daje się skasować ale zaraz powraca). Podejrzewam, że auto nie chce przeprowadzić wypalania filtra, gdyż widzi błąd w dostarczaniu ilości powietrza. Nie wiem czy dobrze kombinuję , ale tak czy siak przepustnicę muszę wymienić na nową (chyba że macie jakiś pomysł co można by jeszcze z tą zrobić)na alledrogo znalazłem zamiennik za 480 zł - warto kupować, czy lepiej ori? Dzięki za odpowiedź. Witam, czy kanały do odczytu ilości sadzy w filtrze DPF to 372,373, 374? (mówię o najnowszej wersji VCDS)
lukas309 Opublikowano 6 Stycznia 2015 Opublikowano 6 Stycznia 2015 To że jeździsz po autostradach nie oznacza że filtr dpf będzie wieczny też się wypełnia sądzą i popiołem tak jak Grzegorz pisze odczytanie wartości filtra i Ew. Błędów będzie konieczne
mlody020 Opublikowano 6 Stycznia 2015 Opublikowano 6 Stycznia 2015 Dzięki Łukasz, za odpowiedź - u mnie sytuacja wyjaśniona, poszła przepustnica ta co jest przy EGR (dwa ząbki się wyłamały) dziwne bo zawór jak i przepustnica jest czyściutka jakbym ją wczoraj założył nowy osprzęt (zero osadu) taki błąd wywala: Temat poruszany na forum A6, u nas mało kto ma 3.0 i nie za wiele jest opisywane na temat tego silnika.
lukas309 Opublikowano 6 Stycznia 2015 Opublikowano 6 Stycznia 2015 (edytowane) Nie jezdzij autem z tym błędem bo zapchasz filtr sądzą jak już tego nie zrobiłeś skoro piszesz że nie możesz wypalić go w trybie serwisowym bo przyczyna jest błąd lub pewnie już jest około 60 g i wypalenie grozi pożarem filtra stad takie zachowanie sterownika silnika , podaj ile masz sadzy w filtrze ??? Co do kanałów nie wiem jak jest u ciebie bo różnie z tym jest wejdź w bloki pomiarowe rozszerzone w sterowniku silnika Co do mechanizmu przepustnicy spróbuj obrócić zebatki i zdemontuj i wyczyść cala przepustnice z klapą gaszącą bo jeżeli będzie zasyfiona mogła się przyblokować i połamało zębatki Edytowane 7 Stycznia 2015 przez lukas309
mlody020 Opublikowano 7 Stycznia 2015 Opublikowano 7 Stycznia 2015 Wiesz co później wieczorem zrobię zdjęcia z przepustnicy i wrzucę na forum (zobaczysz jak się sprawy mają) . Co do odczytu ilości sadzy to nie mam dziś kabla więc tego nie sprawdzę (dopiero w piątek) Autem jeżdżę drugim, także a4 stoi w garażu. Odnośnie klapy, to tak jak pisałem wcześniej - zero osadu, jest błyszcząca (dosłownie) nie wiem co mogło spowodować tak szybkie uszkodzenie tej zębatki (może jakaś wada fabryczna, a może jak auto jest już po gwarancji to normalna kolej rzeczy )
lukas309 Opublikowano 7 Stycznia 2015 Opublikowano 7 Stycznia 2015 Wiesz co później wieczorem zrobię zdjęcia z przepustnicy i wrzucę na forum (zobaczysz jak się sprawy mają) . Co do odczytu ilości sadzy to nie mam dziś kabla więc tego nie sprawdzę (dopiero w piątek) Autem jeżdżę drugim, także a4 stoi w garażu. Odnośnie klapy, to tak jak pisałem wcześniej - zero osadu, jest błyszcząca (dosłownie) nie wiem co mogło spowodować tak szybkie uszkodzenie tej zębatki (może jakaś wada fabryczna, a może jak auto jest już po gwarancji to normalna kolej rzeczy ) No to skoro wszystko jest czyste pozostaje spróbować obrócić zębatki ja miałem wyszczerbione z jednej strony i obrucenie pomogło
mlody020 Opublikowano 7 Stycznia 2015 Opublikowano 7 Stycznia 2015 Cześć, powiedz mi jak tą zębatkę obróciłeś?bo ona siedzi że nie idzie jej ruszyć. a tak wygląda przepustnica: no i nieszczęsna zębatka ze zjechanymi trybami (jak ją obrócić? Bo ten pierścień jest przyspawany do pręta na którym obraca się metalowe skrzydełoko co reguliuje dopływ powietrza, zdemontowałem je, ale i tak zębatki nie mogę zdjąć) a i w środku było delikatnie mokro od oleju (wytarłem mi wysuszyłem suszarką aby było ok), tak to wyglądało:
lukas309 Opublikowano 7 Stycznia 2015 Opublikowano 7 Stycznia 2015 (edytowane) U mnie po rozkręceniu wszystko się wysypalo i było mega zasyfione Edytowane 7 Stycznia 2015 przez lukas309
mlody020 Opublikowano 8 Stycznia 2015 Opublikowano 8 Stycznia 2015 cześć, udało mi się tą zębatkę odwrócić , auto bez problemu weszło w tryb wypalania filtra. także u mnie spokój jak narazie.
lukas309 Opublikowano 9 Stycznia 2015 Opublikowano 9 Stycznia 2015 (edytowane) cześć, udało mi się tą zębatkę odwrócić , auto bez problemu weszło w tryb wypalania filtra. także u mnie spokój jak narazie. noi super rozumiem że przepustnica stara śmiga Edytowane 9 Stycznia 2015 przez lukas309
mlody020 Opublikowano 11 Stycznia 2015 Opublikowano 11 Stycznia 2015 cześć, udało mi się tą zębatkę odwrócić , auto bez problemu weszło w tryb wypalania filtra. także u mnie spokój jak narazie. noi super rozumiem że przepustnica stara śmiga tak, stara przepustnica działa bez problemu - chociaż żona do dziś dnia się ze mnie śmieje (że kupiłem auto za paręset tys. złoty ale do warsztatu nie zaprowadzę, tylko będę siedział sam, aż laweta przyjedzie. Kobiety tego nie rozumieją.)
lukas309 Opublikowano 12 Stycznia 2015 Opublikowano 12 Stycznia 2015 cześć, udało mi się tą zębatkę odwrócić , auto bez problemu weszło w tryb wypalania filtra. także u mnie spokój jak narazie. noi super rozumiem że przepustnica stara śmiga tak, stara przepustnica działa bez problemu - chociaż żona do dziś dnia się ze mnie śmieje (że kupiłem auto za paręset tys. złoty ale do warsztatu nie zaprowadzę, tylko będę siedział sam, aż laweta przyjedzie. Kobiety tego nie rozumieją.) skas to znam
mar-m1 Opublikowano 14 Stycznia 2015 Opublikowano 14 Stycznia 2015 Po przeczytaniu tego co piszecie, dzisiaj rozbieram przepustnice i profilaktycznie wyczyszczę
marcin4x4 Opublikowano 2 Lutego 2015 Opublikowano 2 Lutego 2015 (edytowane) Ale wszyscy pamiętają że DPFa można wypalić tylko kilka razy ? w B8 można przyjąć że 0,01 grama przybywa w ciągu ~ sekundy na biegu jałowym więc miłego stania w korkach. Jak znajomy wyjeżdżał w trasę miał 4g zapełnienia, po 550km miał już 16. Po oddaniu auta w ręce syna miał już 6g, odam że auto ma ponad 360 tyś km przebiegu. DPF trzeba katować a nie zamulać i wszystko będzie dobrze. Edytowane 2 Lutego 2015 przez marcin4x4
lukas309 Opublikowano 2 Lutego 2015 Opublikowano 2 Lutego 2015 Ale wszyscy pamiętają że DPFa można wypalić tylko kilka razy ? w B8 można przyjąć że 0,01 grama przybywa w ciągu ~ sekundy na biegu jałowym więc miłego stania w korkach. Jak znajomy wyjeżdżał w trasę miał 4g zapełnienia, po 550km miał już 16. Po oddaniu auta w ręce syna miał już 6g, odam że auto ma ponad 360 tyś km przebiegu. DPF trzeba katować a nie zamulać i wszystko będzie dobrze. dokladnie ci co stoja po pracy w korkach codziennie niech sobie benzyny kupia a nie pisza ze dziadostwo wymyslili
marcin4x4 Opublikowano 2 Lutego 2015 Opublikowano 2 Lutego 2015 Polska to nie kraj dla diesli, tu nie ma gdzie jeździć.
mlody020 Opublikowano 29 Kwietnia 2015 Opublikowano 29 Kwietnia 2015 Cześć, trochę temat podbiję. Zastanawiam się co ile jest wypalany filtr cząstek stałych. Dziś podłączyłem auto pod kompa i oto co otrzymałem na temat DPF: 223 Filtr cząstek stałych; różnica ciśnienia 5 hPa 224 Filtr cząstek stałych; status blokow. regeneracji podczas jazdy-Bit 0 00000000 225 Filtr cząstek stałych; status polec. regeneracji podczas jazdy-Bit 0 00000000 226 Filtr cząstek stałych; zużycie paliwa od ostatniej regeneracji 122.89 l 227 Filtr cząstek stałych; kilometry od ostatniej regeneracji 1544,484 km 228 Filtr cząstek stałych; offset różnicy ciśnienia -1 hPa 229 Filtr cząstek stałych; zawartość popiołu w oleju 0.01 l 230 Filtr cząstek stałych; obliczona masa sadzy 25.69 g 231 Filtr cząstek stałych; zmierzona masa sadzy 3.55 g 232 Filtr cząstek stałych; czas od ostatniej regeneracji 93317 s generalnie to trochę dawno był wypalany... aczkolwiek ilość sadzy jeszcze w miarę ok, choć dobrze byłoby żeby się jakoś niedługo wypalił. Jak to jest z tym DPF`em on wypala się automatycznie gdy ilość sadzy sięgnie, no właśnie ile g? Czy po ilości przejechanych km (bo też tag gdzieś wyczytałem, chociaż to bezsensu, nijak się ma przejechane 100 km w mieście do trasy)
bolsblu Opublikowano 9 Lipca 2015 Opublikowano 9 Lipca 2015 Panowie właśnie padła mi przepustnica, grzechocze po wyłączeniu auta . Gdzie jest umiejscowiona , może spróbuje ją wyczyścić? Czy od razu do mechaniora wstawiać.?
mlody020 Opublikowano 22 Lipca 2015 Opublikowano 22 Lipca 2015 Panowie właśnie padła mi przepustnica, grzechocze po wyłączeniu auta . Gdzie jest umiejscowiona , może spróbuje ją wyczyścić? Czy od razu do mechaniora wstawiać.? Cześć, u mnie zawsze słychać jak przepustnica pracuje po zgaszonym silniku. A skąd wiesz że padała? Podłączyłeś do kompa?Jakieś błędy?
marrcin85 Opublikowano 23 Sierpnia 2015 Opublikowano 23 Sierpnia 2015 Witam wszystkich. Podpowiedzcie mi proszę ostatnie 3 dni pod rząd rano po odpaleniu pojawia mi się komunikat na wyświetlaczu kontrolka dpf. Po 5 min gaśnie i jest spokój. Wczoraj po zapaleniu się kontrolki zrobiłem trasę 20min itd z nadzieją że dzisiaj komunikatu nie będzie ale niestety pojawił się rano znowu na 5min i zniknął. Błędów 0.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się