Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana rozrządu, paska wielorowkowego itp. 2,4 V6


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Chciałbym wymienić u siebie rozrząd i potrzebuje się dowiedzieć czy muszę wymieniać cały napinacz paska wielorowkowego czy mogę wymienić samą rolkę na napinaczu ?

Podczas wymiany będę chciał wymienić termostat i ciecz chłodzącą. Czy przez korek spustowy w chłodnicy spuszczę cały płyn ? Książka podaje pojemność układu 8 litrów. Sporo i wydaje mi się ze wszystko nie zleci. Czy gdzieś w bloku jest śruba spustowa ?

Wymieniam komplet bez tego kowadełka przy napinaczu. Książka podaje żeby wstępnie naciągnąć pasek rowkowy momentem 15 Nm. Czy ktoś tak robił ? Czy normalnie zakładał pasek i puszczał napinacz ?

Proszę o wszystkie uwagi i rady dotyczące wymiany rozrządu w tym silniku. Dziękuję.

Opublikowano
Witam.

Chciałbym wymienić u siebie rozrząd i potrzebuje się dowiedzieć czy muszę wymieniać cały napinacz paska wielorowkowego czy mogę wymienić samą rolkę na napinaczu ?

Podczas wymiany będę chciał wymienić termostat i ciecz chłodzącą. Czy przez korek spustowy w chłodnicy spuszczę cały płyn ? Książka podaje pojemność układu 8 litrów. Sporo i wydaje mi się ze wszystko nie zleci. Czy gdzieś w bloku jest śruba spustowa ?

Wymieniam komplet bez tego kowadełka przy napinaczu. Książka podaje żeby wstępnie naciągnąć pasek rowkowy momentem 15 Nm. Czy ktoś tak robił ? Czy normalnie zakładał pasek i puszczał napinacz ?

Proszę o wszystkie uwagi i rady dotyczące wymiany rozrządu w tym silniku. Dziękuję.

Ja już nie wiem o jakim napinaczu piszesz? Jeżeli chodzi o pasek wieloklinowy rozrządu to ja wymieniałem sam napinacz ale też ramię napinacza. Tam nie ustawiasz naciągu, bo napinacz jest hydrauliczny. Puszczasz zawleczkę i tyle.

Co do płynu, wymieniałem chłodnicę i prawie cały płyn zleciał poprzez wypięcie chłodnicy więc przez korek tez powinno sporo zleciec

Opublikowano

bez przesady z tymi 40 Nm :)

Tak jak kolega na początku pisał 15 Nm. Właśnie to wstępne napięcie jest najważniejsze . Koła ( poluzowane na stożkach) przekręcają się o ładnych kilka mm i dopiero wtedy pasek jest właściwie napięty , a napinacz hydrauliczny podtrzymuje to napięcie.

W najdłuższym miejscu paska możesz sprawdzić ręcznie o ile możesz go przekręcić , nie może się dać przekręcić więcej jak 45 st.

Opublikowano

Nie pamiętam dokładnie :wink: ale coś tak gdzieś pisało, nie wiem czy nie na tamtej stronie audiklub.

Opublikowano
Nie pamiętam dokładnie :wink: ale coś tak gdzieś pisało, nie wiem czy nie na tamtej stronie audiklub.

Bo tam w 4,2 jest inaczej widzę . W 4,2 napina się rolkę na prawo od koła na wale momentem o którym piszesz , rolka ta jest na mimośrodzie , a u nas ta rolka na prawo jest normalnie po prostu zwykła przykręcona do bloku.

W 2,4 2,8 30v momentem 15 nM napinasz rolkę przy napinaczu hydraulicznym.

A tak w ogóle to nie wiem dlaczego tam w linku są wszyscy tak zadowoleni z tej roboty wymiany w 4,2 ,

przecież gościu rzeźbi . Nie mógł zdjąć kół z wałków to naciąga pasek blokadą :decayed:i znaczy pasek heh .

Przy takiej wymianie jak On robi nie potrzebne są blokady.

Opublikowano

hehehe jak ktoś nic nie wie na temat wymiany do jest dobre wprowadzenie, wiadomo że nie można się tylko na tym opierać.

Opublikowano
Witam.

Chciałbym wymienić u siebie rozrząd i potrzebuje się dowiedzieć czy muszę wymieniać cały napinacz paska wielorowkowego czy mogę wymienić samą rolkę na napinaczu ?

Podczas wymiany będę chciał wymienić termostat i ciecz chłodzącą. Czy przez korek spustowy w chłodnicy spuszczę cały płyn ? Książka podaje pojemność układu 8 litrów. Sporo i wydaje mi się ze wszystko nie zleci. Czy gdzieś w bloku jest śruba spustowa ?

Wymieniam komplet bez tego kowadełka przy napinaczu. Książka podaje żeby wstępnie naciągnąć pasek rowkowy momentem 15 Nm. Czy ktoś tak robił ? Czy normalnie zakładał pasek i puszczał napinacz ?

Proszę o wszystkie uwagi i rady dotyczące wymiany rozrządu w tym silniku. Dziękuję.

Ja już nie wiem o jakim napinaczu piszesz? Jeżeli chodzi o pasek wieloklinowy rozrządu to ja wymieniałem sam napinacz ale też ramię napinacza. Tam nie ustawiasz naciągu, bo napinacz jest hydrauliczny. Puszczasz zawleczkę i tyle.

Co do płynu, wymieniałem chłodnicę i prawie cały płyn zleciał poprzez wypięcie chłodnicy więc przez korek tez powinno sporo zleciec

Chodzi mi o napinacz paska wieloklinowego. Ja u siebie wymieniłem sama rolkę bo napinacz jest ok.

Panowie jaki jest moment dokręcania śruby koła rozrządu ?

Ja u siebie zrobiłem tak. Zablokowałem wał. Zdjąłem pasek Wymieniłem części. Zluzowałem koła z stożka. Nałożyłem nowy pasek. Ustawiłem linie poziomą podkładek wałka rozrządu. (Duże otw. do środka) Zluzowałem napinacz Ustawiłem wstępne napięcie na 15 Nm i dokręciłem rolkę napinacza. Dokręciłem śrubę koła rozrządu z czuciem i czekam na moment dokręcania bo literatura dziwnie podaje. Jedna 10 Nm plus 180 stopni. A druga tylko 55 Nm. To drugie wydaje mi się za***iście mało :) Proszę o radę.

Opublikowano
Witam.

Chciałbym wymienić u siebie rozrząd i potrzebuje się dowiedzieć czy muszę wymieniać cały napinacz paska wielorowkowego czy mogę wymienić samą rolkę na napinaczu ?

Podczas wymiany będę chciał wymienić termostat i ciecz chłodzącą. Czy przez korek spustowy w chłodnicy spuszczę cały płyn ? Książka podaje pojemność układu 8 litrów. Sporo i wydaje mi się ze wszystko nie zleci. Czy gdzieś w bloku jest śruba spustowa ?

Wymieniam komplet bez tego kowadełka przy napinaczu. Książka podaje żeby wstępnie naciągnąć pasek rowkowy momentem 15 Nm. Czy ktoś tak robił ? Czy normalnie zakładał pasek i puszczał napinacz ?

Proszę o wszystkie uwagi i rady dotyczące wymiany rozrządu w tym silniku. Dziękuję.

Ja już nie wiem o jakim napinaczu piszesz? Jeżeli chodzi o pasek wieloklinowy rozrządu to ja wymieniałem sam napinacz ale też ramię napinacza. Tam nie ustawiasz naciągu, bo napinacz jest hydrauliczny. Puszczasz zawleczkę i tyle.

Co do płynu, wymieniałem chłodnicę i prawie cały płyn zleciał poprzez wypięcie chłodnicy więc przez korek tez powinno sporo zleciec

Chodzi mi o napinacz paska wieloklinowego. Ja u siebie wymieniłem sama rolkę bo napinacz jest ok.

Panowie jaki jest moment dokręcania śruby koła rozrządu ?

Ja u siebie zrobiłem tak. Zablokowałem wał. Zdjąłem pasek Wymieniłem części. Zluzowałem koła z stożka. Nałożyłem nowy pasek. Ustawiłem linie poziomą podkładek wałka rozrządu. (Duże otw. do środka) Zluzowałem napinacz Ustawiłem wstępne napięcie na 15 Nm i dokręciłem rolkę napinacza. Dokręciłem śrubę koła rozrządu z czuciem i czekam na moment dokręcania bo literatura dziwnie podaje. Jedna 10 Nm plus 180 stopni. A druga tylko 55 Nm. To drugie wydaje mi się za***iście mało :) Proszę o radę.

Koła rozrządu - jak osobiście szukałem , to literatura i to z kilku źródeł mówiła 55 Nm. I nie wydawało mi się to mało , tak zrobiłem u siebie i odpukać rok i nic nie rozje..ło ;)

Pasek wieloklinowy ? Wielorowkowy to ja rozumiem ten pasek od klimy , wspomagania , alternatora . Na nim jest napinacz sprężynowy i tutaj jak najbardziej wymiana samej rolki wystarczy.

Z kolei przy pasku rozrządu jest napinacz hydrauliczny i niby zaleca się jego wymianę , no i oczywiście rolkę która przy nim pracuje.

"Zluzowałem napinacz Ustawiłem wstępne napięcie na 15 Nm i dokręciłem rolkę napinacza " -> rolki mają być dokręcone . Gdy koła na stożkach zluzujesz , wyciągasz zawleczkę z napinacza , napinasz pasek na rolce przy napinaczu 15 Nm , Dokręcasz koła na wałkach . Sprawdzasz ustawienie.

Opublikowano
Koła rozrządu - jak osobiście szukałem , to literatura i to z kilku źródeł mówiła 55 Nm. I nie wydawało mi się to mało , tak zrobiłem u siebie i odpukać rok i nic nie rozje..ło ;)

Pasek wieloklinowy ? Wielorowkowy to ja rozumiem ten pasek od klimy , wspomagania , alternatora . Na nim jest napinacz sprężynowy i tutaj jak najbardziej wymiana samej rolki wystarczy.

Z kolei przy pasku rozrządu jest napinacz hydrauliczny i niby zaleca się jego wymianę , no i oczywiście rolkę która przy nim pracuje.

"Zluzowałem napinacz Ustawiłem wstępne napięcie na 15 Nm i dokręciłem rolkę napinacza " -> rolki mają być dokręcone . Gdy koła na stożkach zluzujesz , wyciągasz zawleczkę z napinacza , napinasz pasek na rolce przy napinaczu 15 Nm , Dokręcasz koła na wałkach . Sprawdzasz ustawienie.

Zacznę od paska. Zgadza sie. Chodzi mi o pasek który napędza klimę, alternator itp.. Ja na niego mówię "Pasek wielorowkowy" Wspominam o nazwie "wieloklinowy" bo takie nazewnictwo stosuje katalog IC.

Co do momentu to mam dokręcony z czuciem myślę że... chociaż nie Nie będzie tam 55Nm Jutro sobie sprawdzę bo muszę czekać na rolkę napinacza wielorowkowego bo przyszła zła.

Z rozrządu nie wymieniłem tego "kowadełka"

Czy sprawdziłem ustawienie.. Tak. Obróciłem parę razy wałem sprawdziłem znak. Zablokowałem wał i sprawdziłem położenie podkładek pod kółkiem wałka rozrządu. Później odpaliłem Wszystko ok. więc skracam. Ale pojawił się problem złej rolki na napinaczu wielorowkowego. i stoję do poniedziałku.

Tobie chodzi o sprawdzenie paska pod kątem " przekręcenia " w najdłuższym miejscu ?

Opublikowano

tzn. czy nie daje się przekręcić więcej jak 45 st. A najdłuższe miejsce wydaje się miedzy ( stojąc przed silnikiem) miedzy lewym kołem rozrządu a pompą wspomagania.

z Wypowiedzi wnioskuję , ze nie masz listwy/ blokady wałków ? Więc sprawdzasz jakimś liniałem?

Opublikowano

Niestety nie mam. Czekam na wymiary oryginału i w pracy w wolnej chwili taki sobie zrobię. Będzie prezent dla kumpla bo udostępnia garaż :) Liniowość otworów w podkładce sprawdzałem przy pomocy poziomicy. Wpierw osie śrub (kontr. ewentualnego pochylenia silnika) potem liniowość.

---------- Post dopisany at 20:34 ---------- Poprzedni post napisany at 20:26 ----------

Kolego bawół1

Tak przy okazji mam takie pytanie. Orientujesz się gdzie jest czujnik temp. cieczy chłodzącej ?

Musze go sprawdzić bo mam dziwny problem. Nie zależnie od temp. płynu po przekręceniu zapłonu i ok 5-10 sekund wyskakuje mi w FISie piszczący znak płynu chłodzącego. Wskaźnik normalnie wskazuje (odczyt wzrokowy) Ilość płynu - ok. Spalanie normalne. VAG w podstawowym skanowaniu nic nie widzi. Cholerka męczy mnie ta awaria bo lubię mieć czysty wyświetlacz :)

W ogóle jak Ty widzisz tą usterkę ?

Opublikowano

Jak nie masz blokady to ciezko przykręcić koła rozrządu aby się nie ruszyły.

Czujnik G62 temp. cieczy jest za prawą głowicą ( po stronie pasażera ) na rurze. Ale skoro spalanie w normie to chyba ok. Trzeba by na VAGu sprawdzic jego wskazania .

Co do kontrolki to sprawdź czujnik i wtyczkę pod zbiornikiem wyrównawczym .

Opublikowano

czujnik temp cieczy chłodzącej - z tyłu głowicy tej od strony pasażera, czujnik 4-ro pinowy niebieski

---------- Post dopisany at 20:52 ---------- Poprzedni post napisany at 20:47 ----------

czujnik ten to w zasadzie dw czujniki w jednym, jeden daje sygnał na blat a drugi do ECU o tym jaka jest temperatura. Najlepiej sprawdź na zimnym silniku jego wskazania w Vagu. Jeśli np przy -5 będzie sporo zaniżał lub zawyżał to jest do wymiany. Moze on powodować problemy z pracą silnika jak też z jego uruchomieniem

Opublikowano

Z tego co piszecie to czujnik za głowicą podaje info. do ECU i na wskaźnik. Spalanie w normie i wskazanie też czyli czujnik ok. Pojawia się kontrolka temp. cieczy i sygnał dźwiękowy... Może uszkodzony jest czujnik ilości płynu ? Jak go sprawdzić ?

Opublikowano
Z tego co piszecie to czujnik za głowicą podaje info. do ECU i na wskaźnik. Spalanie w normie i wskazanie też czyli czujnik ok. Pojawia się kontrolka temp. cieczy i sygnał dźwiękowy... Może uszkodzony jest czujnik ilości płynu ? Jak go sprawdzić ?

Sam mam ten sam problem , kontrolka wykrzyknika i sygnał dźwiękowy ((nie mam FIS) . Nie zajmowałem się tym jeszcze .

Myślę ,że czujnik przy obecności płynu powinien wykazywać jakąś oporność , Przekręć zbiornik w pion tak by płyn się przelał i myślę że powinna być przerwa ?? Jak ktoś może potwierdzić .

Opublikowano

W sumie to zaraz sprawdzę :decayed:

---------- Post dopisany at 22:26 ---------- Poprzedni post napisany at 21:59 ----------

Hmmm no i trudno powiedzieć... przy odłączonej wtyczce nic nie piszczało... a czujnik czy zanurzony w płynie czy nie miał nieskończony opór.

Opublikowano

Sprawdziłem moment dokręcania śruby kółka rozrządu. Okazało sie że jedna miała 63Nm a druga 68Nm Zostawiłem tak jak jest. Samochód złożony Wszystko ok. Co do problemu. Okazało się że zepsuty jest czujnik w zbiorniczku. Odpiąłem wtyczkę Zmostkowałem przewodu i cisza. Czy da się wymienić sam czujnik czy trzeba wymieniać zbiorniczek ?

Opublikowano

Cześć wszystkim.

W mej A4 B5 ARJ rozrząd był wymieniany w marcu 2011 roku i od tego czasu autko przejechało około 60000km.

Moje pytanie jest następujące - czy w takiej sytuacji można zostawić niektóre elementy do następnej wymiany?

Oto lista elementów wymienionych przy tamtej akcji w 2011 roku:

- pasek rozrządu GATES G5493XS
- rolka prowadząca INA 532015910
- napinacz paska RUVILLE EVR 55490
- ramię napinacza INA 533003720
- tłumik drgań INA 533003420
- termostat WAHLER 4274.87D
- pompa wody RUVILLE EVR 65472
- napinacz paska wieloklinowego INA 534011620 (czy tutaj można wymienić samą rolkę?)
- pasek wieloklinowy CONTITECH 6PK1880

Wytłuściłem części, które bym zostawił.

Bardzo proszę o podpowiedzi. Nie są to elementy stare od nowości auta stąd w ogóle zrodziło się pytanie.

Opublikowano

Kolego pytanie czy bedziesz robił sam czy oddasz do roboty ?

jak sam to po sprawdzeniu mozesz IMO zostawic

napinacz paska wieloklinowego INA 534011620

ramię napinacza INA 533003720

reszta do wymiany ...

mozesz zostawic pasek wielorowkowy jezeli nie jest zniszczony ;-)

jezeli bedziesz zlecal wymiane to wymieniaj komplet bo najdroższa czescia rozrzadu jest mechanik a jak cos walnie to on umyje rece

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...