maciejusz Opublikowano 2 Lipca 2008 Opublikowano 2 Lipca 2008 Witam, Mam take pytanie.. jade w trase 2700km ;], samochod bedzie zaladowany na maksa, dosłownie. Temperatura powietrza na trasie ok 30-35st, asfaltu pewnie z 50 stopni. Opony 225/40R18. Na ile je napompować? Nie chodzi mi o minimalne spalanie czy jakies cuda, ale o bezpieczeństwo tylko i wyłącznie. Szukalem na forum, w FAQ, na googlach itp itd. Na klapce wlewu paliwa ani na slupku drzwiowym nie ma takich duzych rozmiarow opon. Moze ktos ma S4 B6 i moglby zerknąć? Znalazlem jakas nalepke, ktora dla 255/45r18 zaleca 2.8bar na przod i 3.2 tyl, ale to do jakiegos innego auta..
Cuber Opublikowano 2 Lipca 2008 Opublikowano 2 Lipca 2008 podopowiem Ci ze majac kapcie 245/18/40 jeżdże na 2,5 bara przód i tył na pusto lub z dociążeniem , ale na dłuższa trase to nie wiem :gwizdanie:
HiRide Opublikowano 2 Lipca 2008 Opublikowano 2 Lipca 2008 Moim zdaniem 2.5 bara to bedzie max przy maksymalnym obciazeniu na tych oponach i przy takiej temperaturze asfaltu.Jesli napompujesz zwyklym powietrzem to cisnienie wzrosnie z 2,5 do okolo 3.0 dlatego szczeze radze napompowac azotem ktory nie zmienia swojej objetosci wraz ze wrostem temperatury
Cuber Opublikowano 2 Lipca 2008 Opublikowano 2 Lipca 2008 własnie zapomniałem dodać ze mam Azotem napachne oponki :gwizdanie:
wojtusania Opublikowano 2 Lipca 2008 Opublikowano 2 Lipca 2008 polecam roniez 2,5 max 2,6 . Dla niewtajemniczonych, otworzyc klapke wlewu paliwa i jest naklejeczka ile powietrza przy jakim zaladowaniu
HiRide Opublikowano 2 Lipca 2008 Opublikowano 2 Lipca 2008 własnie zapomniałem dodać ze mam Azotem napachne oponki :gwizdanie: jo tyż czasami nawet przelatuje nad dziurami najlepszy jest azot w kolach gdzie sa czujniki cisnienia.W poprzednim aucie mialem z tym czasami problem bo po dluzszej jezdzie w upalne dni system informowal mnie ze mam za duzo powietrza w kolach napompowali mi w koncu azotem i jak reka odjal :gwizdanie:
Wąski Opublikowano 2 Lipca 2008 Opublikowano 2 Lipca 2008 własnie zapomniałem dodać ze mam Azotem napachne oponki :gwizdanie: czytałeś artukuł w ostatnim AUTO ŚWIECIE. o azocie podobno to wielki mit i nabijanie kasy :gwizdanie:
HiRide Opublikowano 2 Lipca 2008 Opublikowano 2 Lipca 2008 własnie zapomniałem dodać ze mam Azotem napachne oponki :gwizdanie: czytałeś artukuł w ostatnim AUTO ŚWIECIE. o azocie podobno to wielki mit i nabijanie kasy :gwizdanie: przekonalem sie na wlasnej skorze a raczej oponie ze to nie mit bo u mnie to sprawdzilo egzamin i w lato i w zimie bylo takie same lub MINIMALNIE inne cisnienie
Cuber Opublikowano 2 Lipca 2008 Opublikowano 2 Lipca 2008 Waski to zacytuj coś z tego artykułu bo z chęcią bym poczytał co jest nie tak z tym azotem :gwizdanie:
Piechol Opublikowano 3 Lipca 2008 Opublikowano 3 Lipca 2008 Ja też miałem azotem napompowane kółka ok 2,5 ale na 17" to na 18" chyba z 2,7 lub 2,8 był zrobił
Wąski Opublikowano 3 Lipca 2008 Opublikowano 3 Lipca 2008 Waski to zacytuj coś z tego artykułu bo z chęcią bym poczytał co jest nie tak z tym azotem :gwizdanie: OK tylko w domu go mam.
Wąski Opublikowano 3 Lipca 2008 Opublikowano 3 Lipca 2008 OK tylko w domu go mam. OK no to czekamy nic z tego w koszu wylondował
HiRide Opublikowano 3 Lipca 2008 Opublikowano 3 Lipca 2008 tam jego miejsce skoro bzdury wypisuje auto swiat jest znany z tego ze pisze wiele razy to co mu auto bild podyktuje itp :gwizdanie:
Wąski Opublikowano 4 Lipca 2008 Opublikowano 4 Lipca 2008 Ale rosądnie o tym pisali.Okazało sie że nie w koszu tylko w domku na wsi został. Jeszcze wrócimy do tematu
Yelo Opublikowano 4 Lipca 2008 Opublikowano 4 Lipca 2008 Nabijanie azotem opon, to nabijanie ludzi w butelkę. Sprawdźcie sobie skład powietrza - 71% azotu. 28% to tlen, który ma (!) mniejszą rozszerzalnosc cieplną od azotu. 1% to w większości dwutlenek węgla, którego właściwości nie odstają zbytnio od tlenu i azotu, więc nie wpływa znacząco na parametry mieszaniny. Natomiast jak chodzi o ciężar właściwy (masę gazu w oponach), to tlen znowu okazuje się miec bardzo zbliżone parametry do azotu. Jest natomiast jedna przewaga ładowania azotem nad powietrzem. Tlen jest bardzo reaktywny, natomiast azot jest całkowicie neutralny. Więc kiedy mamy stalowe felgi, nie będą nam rdzewiały od środka. Pomijam fakt, że wielu "fachowców" ładuje opony powietrzem, a mówi, że to azot i kasuje po kilka zł od sztuki.
ulti Opublikowano 15 Lipca 2008 Opublikowano 15 Lipca 2008 true, sam chcialem napompować azotem, na butlach sie troch znam i okazało sie ze to butla z tlenem :/
maciejusz Opublikowano 20 Lipca 2008 Autor Opublikowano 20 Lipca 2008 Wracając do tematu: Napompowałem tył 2.9 i przod 2.6. Auto dobrze sie prowadziło, nie było żadnych niespodzianek. 2600km, średnia prędkość przejazdowa 112km/h, spalanie wg komputera 5.2l/100km, temperatury powietrza w pierwszy dzień około 32-38 st. C., pełne słońce; drugi dzień chłodniej, 18-28 st. C. i pogoda od pełnego słońca do oberwania chmury. Pozdrawiam temat zamknięty
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się