Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Dziwne tarcie przy hamowaniu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Dziś pojawił mi się problem z hamulcami: podczas zatrzymywania się słyszę dziwne tarcie. Tarcie słychac na moment przed zatrzymaniem się auta. Kiedy tylko zwalniam nic się nie dzieje... Klocki niedawno wymieniałem. Co to może byc?

Pozdrawiam

Opublikowano

najlepiej bedzie zciagnac kolo i zobaczyc w jakim stanie sa te klocki, a jakiej firmy zakladales, i ile na nich przejechales.

Opublikowano

a ja myślę że poprostu klocki sie docierają, a może jakis element twardszy na klocku się trafił i z tad te tarcie, jak zdejmiesz koło to zobacz czy nie ma na tarczy jakiegoś głębszego rowka i będzie wiadomo, inna ewentualnosć to słabo odbijają tłoczki dociskowe

Opublikowano

Rowka może nawet nie być, tarcze są dość twarde, ale teoria z czymś w klocku jak najbardziej prawdopodobna, ja po wymianie klocków miałem podobnie, no i się powycierało. Miałem też taka akcje przy źle łapiącym ABS-ie na prawym przodzie, ale to raczej nie to bo to był dość drastyczny dzwięk - chrobotanie - i do tego łapało mi jedno koło właśnie.. Słyszysz ten dźwięk z konkretnej strony ?

Opublikowano

Rowka może nawet nie być, tarcze są dość twarde, ale teoria z czymś w klocku jak najbardziej prawdopodobna, ja po wymianie klocków miałem podobnie, no i się powycierało. Miałem też taka akcje przy źle łapiącym ABS-ie na prawym przodzie, ale to raczej nie to bo to był dość drastyczny dzwięk - chrobotanie - i do tego łapało mi jedno koło właśnie.. Słyszysz ten dźwięk z konkretnej strony ?

Możesz to rozwinąć?

Dziś na śliskiej nawierzchni, pierwszy raz testowałem ABS i słychać takie tarcie jak zużytymi klockami o tarcze - ale tylko wtedy gdy łapie ABS. Co to może być?

Opublikowano

Nie wiem co rozwijać..

Chodziło mi o to, że w klockach czasem zdarza się niedotopiony element jakiegoś twardszego metalu co powoduje np. piszczenie hamulcy przy hamowaniu, albo lekki chrobot, po paru hamowaniach (w zależności od wielkości tego "kawałka") wszystko powinno ustąpić..

Co do ABS-u, w przypadku np. źle ustawionych, brudnym, uszkodzonym czujniku ABS, komputer nie potrafi właściwie odczytać prędkości na kole, przez co przy hamowaniu np. na 3 kołach odczytuje prędkość 40km\h, a na Jednym (gdzie jest uszkodzony czujnik) np. 50\h co komputer odczytuje jako poślizg i włącza ABS. I zaczyna hrobotać, załączać się, wyłączać, i szaleć..

Ten dźwięk, który słyszysz to może być po prostu poprawnie działający ABS, a skoro słyszysz go po raz pierwszy to może nie potrafisz go właściwie odczytać.. Może nic się nie dzieje..

Opublikowano

Możesz to rozwinąć?

Dziś na śliskiej nawierzchni, pierwszy raz testowałem ABS i słychać takie tarcie jak zużytymi klockami o tarcze - ale tylko wtedy gdy łapie ABS. Co to może być?

No to daj się komuś przejechać swoją furką kto dobrze wie jak dzieła ABS to Ci powie czy jest wszystko OK!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...