Gość Lokiszta Opublikowano 16 Marca 2013 Opublikowano 16 Marca 2013 Witam mam kłopot z turbiną czasem mi przeładowuje i wchodzi w tryb awaryjny diagnoza zapieczone łopatki.Mechanik mi powiedział żeby kupić środek do czyszczenia turbiny bo może pomoże.Pytanie czy ktoś z was używał coś takiego czy to w ogóle coś da czy dać sobie spokój i regenerować Może ktoś poleci jakiś środek.
dziadek Opublikowano 16 Marca 2013 Opublikowano 16 Marca 2013 Gdy tylko kierownice zapieczone to nie trzeba regenerowac tylko wyczyścić ale nie jakimś tam środkiem tylko wyjąć turbawke i przeczyscic , oczywiście nie samemu no chyba ze masz zdolności
Gość Lokiszta Opublikowano 16 Marca 2013 Opublikowano 16 Marca 2013 ok to nie polecasz tych środków bo bym zaryzykował wydania parę złoty chyba nic się nie stanie
dziadek Opublikowano 16 Marca 2013 Opublikowano 16 Marca 2013 Ale co sie z tym środkiem robi? Co zdejmiesz rurę od IC i bedziesz psikal?
andrzej22 Opublikowano 16 Marca 2013 Opublikowano 16 Marca 2013 Witam mam kłopot z turbiną czasem mi przeładowuje i wchodzi w tryb awaryjny diagnoza zapieczone łopatki.Mechanik mi powiedział żeby kupić środek do czyszczenia turbiny bo może pomoże.Pytanie czy ktoś z was używał coś takiego czy to w ogóle coś da czy dać sobie spokój i regenerować Może ktoś poleci jakiś środek. Zobacz na własne oczy czy sztanga od gruchy turbo pracuje bo widac, ze ten mechanik niezbyt kumaty jak każe Ci jakieś środki kupować do czyszczenia. Może zaworek n75 żywot zakończył...
Sztomel Opublikowano 16 Marca 2013 Opublikowano 16 Marca 2013 Środki czyszczące mają swoją reakcję - ale nie zawsze a zwłaszcza nie wtedy kiedy powodem zapiekania się zmiennej geometrii są rysy na bieżni muszli gorącej turbo, po której poruszają się kierownice spalin. Środek owszem ale nie na wszystkie potrzeby a wtedy najlepszym środkiem jest papier scierny.
Gość Lokiszta Opublikowano 16 Marca 2013 Opublikowano 16 Marca 2013 podpinaliśmy go pod komputer i tylko taki błąd wyskoczył mówił mi, że kiedyś ktoś przyjechał i to zastosował i na pół roku gościu miał spokój ---------- Post dopisany at 16:16 ---------- Poprzedni post napisany at 16:12 ---------- a środek jest do psikania w turbine przy załączonym silniku
Sztomel Opublikowano 16 Marca 2013 Opublikowano 16 Marca 2013 Owszem, środek może pomóc ale co kiedy nie pomoże ? Rozbierałem już kilkanaście turbosprężarek - większość z Golfa IV i Audi A3 a nigdy z Passata B5 czy Audi B5 ale wiem jedno - w tych ostatnich jak i w poprzednich powodem zacinania się zmiennej geometrii nie jest nagar na kierownicach spalin tylko rysy na bieżni muszli gorącej - nie chcą czyścić to ich brocha - nie będą mieli czystej zmiennej geometrii, o tym może ich poinformować kolega Pretor, który się już naczyścił niejedną turbosprężarkę i to w niejednym aucie. Pozdrawiam. Jak się demontuje zmienną geometrię turbo to należy przede wszystkim zwrócić uwagę jak wgląda ta bieżnia widoczna po odkręceniu pierścienia z kierownicami spalin : Jeśli ma widoczne rysy (tam gdzie są widoczne dwie czerwone strzałki) to trzeba je spolerować do zera bo w przeciwnym razie znowu kierownice spalin staną lub będą się blokować w widocznych rysach i na nic się zda samo czyszczenie nagaru. Zanim przystąpiłem do czyszczenia swojej turbiny to poczytałem wiele porad ale mało która zwracała uwagę na te widoczne rysy, które w moim turbo były wyżłobione prawie na 1 mm głebokości i cociekawe - tę bieżnię da się wyjąć z muszli strony wydechowej turbo pukając w nią lekko i bieżnia sama wypadnie. Gdybym tego nie spolerował to pewnie już ponownie bym jak głupi znowu czyścił zmienną geometrię pewnie z nagau, którego by nawet jeszcze nie było.
Gość Lokiszta Opublikowano 19 Marca 2013 Opublikowano 19 Marca 2013 witam chyba ta turbina już padła w sumie auto prawie wcale nie kopci ale jest straszny szum tak mocny,żę słychać auto z 300metrów aż wstyd jechać mam to nagrane spróbuje wrzucić ale co jest spowodowane tak głośną pracą.To jest bardzo głośny syczący huk
dziadek Opublikowano 20 Marca 2013 Opublikowano 20 Marca 2013 Pewnie dolot powoli się rozszczelnia - narazie nie na tyle żeby kopcić ale szum już jest
clinque Opublikowano 20 Marca 2013 Opublikowano 20 Marca 2013 , pewnie dziura w dolocie i stad szumi. Niech Ci ktos gazu doda, a ty sprawdz dolot czy nie dziurawy, jesli juz ostro slychac to znajdziesz bez problemu. Jak juz dziure 'wyleczysz' to znow logi i zobaczymy czy to lopatki deba stoja
Gość Lokiszta Opublikowano 20 Marca 2013 Opublikowano 20 Marca 2013 dolot czyli konkretnie gdzie bo wygląda jakby coś było rozszczelnione właśnie myślałem,że to plecionka ale to na pewno nie ona może coś od spodu jest dziurawe.Przecież to tak syczy jak parowóz jak turbina się załącza słychać ją na całym osiedlu i mówię tu poważnie auto słychać z 200metrów.czy może być coś nie szczelne i dźwięk się przenosi właśnie w okolice turbo .Jakby była np.nieszczelna rura od IC czy ten dźwięk bym słyszał w okolicach turbo chyba nie możliwe. ---------- Post dopisany at 10:07 ---------- Poprzedni post napisany at 10:02 ---------- to szukać konkretnie w przewodach dochodzących do turbo
danielom Opublikowano 20 Marca 2013 Opublikowano 20 Marca 2013 Od turbo przez intrcooler po kolektor ssacy, wszystkie rury i polaczenia dokladnie posprawdzaj
clinque Opublikowano 20 Marca 2013 Opublikowano 20 Marca 2013 stawiam w ciemno Ske pod turbina, posprawdzaj wszystkie gumowe weze od turbiny do icka itd jak koledzy napisali, plecionka jest za turbina, wiec by tak nie syczalo. Nie slychac turbiny, tylko 1,5 bara spiepsza dziura Posprawdzaj tez obejmy, moze ktoras poprostu nie jest dociagnieta i puszcza bokiem.
Gość Lokiszta Opublikowano 20 Marca 2013 Opublikowano 20 Marca 2013 witam wszystko jasne kolega wyżej ma rację własnie ta rura od spodu pęknięta. Teraz pytanie bo w ASO dziś mi powiedzieli za tą rurkę 776zł nawet koleś, który sprzedaje to chwycił się za głowę.Może ktoś ma takie coś na sprzedaż wole używane oryginalne niż chińskie nowe.Więc jak by ktoś ma to czekam na wiadomość zależy mi na czasie rzecz jasna.
clinque Opublikowano 20 Marca 2013 Opublikowano 20 Marca 2013 WAZ RURA TURBINY NOWY 1,9TDI AWX AVF 3B0145828G (3103226286) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. powolaj sie na a4klub bo to forumowicz, bedziesz mial wysylke gratis, napisz tez ogloszenie w dziale kupie, moze akurat komus zalega, choc watpie bo to 'chodliwy' temat
lukaszooo Opublikowano 20 Marca 2013 Opublikowano 20 Marca 2013 Napisz do goscia z tego tematu http://a4-klub.pl/sprzedam-ogloszenia-komercyjne-firm-157/nowe-weze-turbiny-1-9tdi-a4-b6-00-04r-a6-awx-avf-40-procent-ceny-aso-autocentrum-237095/
clinque Opublikowano 20 Marca 2013 Opublikowano 20 Marca 2013 Napisz do goscia z tego tematu http://a4-klub.pl/sprzedam-ogloszenia-komercyjne-firm-157/nowe-weze-turbiny-1-9tdi-a4-b6-00-04r-a6-awx-avf-40-procent-ceny-aso-autocentrum-237095/ to wlasnie ten, ktorego link wkleilem posta wyzej
Gość Lokiszta Opublikowano 20 Marca 2013 Opublikowano 20 Marca 2013 no ale ciekawe kolega ma Audi a6 c5 1.9tdi AVF i przekładaliśmy do mojego i jest za krótka moja jest dłuższa i nie da się ja tak mocno naciągnąć a an aukcji jest napisane,że pasuje też do A6 c5 i teraz nie wiadomo czy będzie pasowało.Mam jeszcze jedno pytanie mam uruchomione dokładnie nie wiem czy przestawione w kompie czy coś tam jest dołożone automatyczne załączanie świateł przy przekręceniu kluczyka.I dziś zaczęły sie dziać cuda bo światła same sie załączają.Czasami jak np.naciśnie się na kluczyk otwierania drzwi to światła same się załączają coś się poknociło.Wczesneij tak nie było tylko po przekręceniu kluczyka dziś robiliśmy przy aucie to swatała 4 razy same się załączyli dopiero po włożeniu i wyciągnięciu kluczyka gasły.Może ktoś pomoc gdzie szukać tego dziadostwa które uruchamia te światła.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się