Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Montaż modułu DRL w światłach drogowych A4 B6


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak już coś zamieniać, to 87 z 87a

A niby co to ma zmienić? :naughty:

30 - 87a to NC (normally closed)

30 - 87 to NO (normally open)

Opublikowano (edytowane)

Jak już coś zamieniać, to 87 z 87a

A niby co to ma zmienić? :naughty:

Potwierdzam - podłączałem i bez zmian

dobra chłopy - _quatrrro_, erchi i gregorio - dzieki za sugestię - jutro ide do sklepu albo szukam w necie

pozdr

Edytowane przez gregw
Opublikowano

Jak już coś zamieniać, to 87 z 87a

A niby co to ma zmienić? :naughty:

30 - 87a to NC (normally closed)

30 - 87 to NO (normally open)

Nie na tym przekaźniku

Opublikowano

U mnie na tym działa.

Opublikowano (edytowane)

U mnie na tym działa.

Na tym przekaźniku jaki pokazał gregw?

4807331200_1414414158.jpg

Edytowane przez _quattro_
Opublikowano (edytowane)

Tak, na zwykłym przekaźniku ze stykami czynnymi i biernymi, który kosztuje grosze.

Edytowane przez erchi
Opublikowano (edytowane)

Tak, na zwykłym przekaźniku ze stykami czynnymi i biernymi, który kosztuje grosze.

Na pewno nie na tym, którego wrzucił gregw

Jeśli już to na takim

przekaz2.jpg

Edytowane przez _quattro_
Opublikowano

Przepraszam, nie zerknąłem jaki dokładnie wrzucił gregw (a wrzucił ze stykami NO, czyli czynnymi).

Do prawidłowego działania potrzebujemy styków biernych (NC). Teraz wszystko jasne.

Opublikowano

Witajcie chlopaki!

U mnie "zabawy" ciag dalszy :angry:

Kupilem jak mi polecaliscie dwa przekazniki typu NO - dwa, bo w pierwszym sklepie gosc mi rzekł ze nie ma typu NO tylko NO/NC ale mowil ze bedzie dzialal

dla pewnosci dokupil mi jeszcze kolega w innym sklepie drugi, niby NO

tu macie foto

pierwszy NO/NC

http://zapodaj.net/89ac874ce39f4.jpg.html

a tu drugi
http://zapodaj.net/dd62da5768c28.jpg.html


po pierwsze oceńcie prosze czy dobre kupilem i czy je podlaczyc jak w pierwszym poscie kolegi ucho.77 czy inaczej - jak?

a dlaczego pytam?

bo podlaczylem jak w pierwszym poscie i ...moje spostrzeżenia:

1)swiatla dzienne dzialaja po właczeniu motoru, na pozycjach rowniez bo tak chcialem i podlaczylem, gasna na mijania(xenon), czyli wszystko OK, ale to koniec plusow, reszta to same minusy, bo :

2) przelacznik DRL nie wyłącza ich, ani na 0 ani na 1, mam wrażenie ze on sie dezaktywuje po właczeniu silnika(ładowania 14 V), bo gasnie calkiem jego podswietlanie(wszystko, czyli DRL, 0 i 1) - dziwna sprawa, a po wylaczeniu silnika tez dziwnie iluminuje, bo :

-przełącznik swiatel na 0( podswietlenie nie swieci oczywiscie), stacyjka na 0 - przelacznik DRL nie swieci

-przelacznik swiatel na postojowe(swieci), stacyjka na 0 - przelacznik DRL- swieci napis DRL jesli pokretlo jest na 0, bo na 1 gasnie napis DRL

-przelacznik swiatel na 0, stacyjka na zaplon -przelacznik DRL - swieci samo 0 na 0, w poz. 1 tez 0, jak właczę pozycje - zapali sie napis DRL razem z 0 ale tylko w poz 0, na 1 gasnie napis DRL , zostaje 0

-uruchomienie silnika- dzienne swiecą, gasnie calkiem podswietlenie przelacznika DRL, dzienne nie reaguja na 0 i 1 w DRL - swiecą caly czas



Z ciekawostek to jeszcze - swiatla dzienne gasną po ok 5-6 sek. od wylaczenia motoru, nie od razu - tez tak macie?

Zdaje mi sie ze na poprzednim przekazniku ( tym NC) gasly od razu po wygaszniu silnika.

Drugie co zauwazylem - dioda na module DRL mruga ładnie co 2 sek jak zaleca producent, ale caly czas tj. bez zaplonu i silnika rowniez, tak ma byc? nie pamietam jak bylo wczoraj na tym NC, ale raczej migala dopiero na 14 V

No i teraz kwestia przelacznika DRL - dlaczego nie swieci sie wcale, w sensie nigdy iluminacja 1 w pozycji 1?wczoraj raczej dzialaly

posprawdzalem jeszcze napiecie na pinach w przelaczniku DRL i swiatel i widze, ze:

pin 17 w przel. swiatel - czyli do niego podpiąłem pin 8 z DRL - po zalaczeniu pozycyjnych napiecie wynosi ~7V; w sumie to do pinu 17 do przelacznika swiatel dochodza 2 przewody szaro-nieb - podpiąłem pod jednego z nich

pin 1 w przel. swiatel - czyli do niego podpiąłem pin 4 z DRL - tu jest 12,5 V

czy to napiecie jest ok?

acha, jak odłączę przewód z pinu 3 przelacznika DRL – aktywacja świateł DLR (masa na przekaźnik w pin 86) to iluminacja przelacznika DRL nie dziala - ani na pozycjach ani po stacyjce - wczoraj dzialala raczej, bo przeciez ma zasilanie i mase od przelacznika swiatel

dobra przepraszam, ze takie opowiadania obszerne Wam tu sadzę ale chcialbym miec wszystko zrobione jak nalezy i po prostu móc wyłączac sobie dzienne czasem oryginalnym i estetycznym włącznikem audi , po prostu :) wiec licze na Waszą pomoc

o co chodzi? :facepalm:

-czy zle cos podlaczylem

-czy dalej mam zly przekaznik

-czy mam uwalony lub zle podlaczony przelacznik DRL

w sumie znalazlem tez taki sposob podlaczenia callosci - tam idzie akurat o wersje od kolego Kogel, chyba sd-2, ale zacytuję:

"...

Hmm, ciężko powiedzieć, bo samego układu nie konstruowałem. Po prostu, po wyłączeniu silnika po 2-3sec żarówki się ściemniają, trwa to z 1-2sec.
Kupiłem układ od Kogel_'a zamontowałem go. i dla potomnych mogę powiedzieć, jak go podłączyć w B6 z ori Bixenonem.

- Masa - oczywiste ( jak na fotach na stronie pierwszej )
Reflektory - jak na fotach, kolory takie same.
- Sygnał wzbudzający lampki dzienne - podłączyłem go pod zielony, gruby kabel od bezpiecznika pompy nr.28. po drodze przechodzi przez włącznik DRL (od B7 )
- Zasilanie układu, bezpośrednio pod gruby zielony kabel od bezpiecznika nr.28 + zabezpieczenie dodatkowym bezpiecznikiem (jak w opisie na str1)
- Sygnał wyłączający światła dzienne ( kiedy chcemy uruchomić światła mijania ) - połączyć się musiałem pod włącznik światła, kabel najgrubszy żółty.

i to tyle, prosta sprawa

tak, mam to podłączone i działa, ten DRL to tylko prosty włącznik. Musi działać. kostka 8 pin.

-------------------- mała pomoc.
[1 2 3 4]
[5 6 7 8]

1 i 4 - przelącznik DRL
5 i 6 - podświetlanie przełącznika.

..."

co sadzicie?

pozdrawiam i dzieki, grzesiek

Opublikowano (edytowane)

Kolego gregw 2 przekaźnik jest ok.

Co do podłączenia przełącznika to nie wiem skąd go wziąłeś? Bo na pewno nie jest według mojego schematu :wink:

Polecam powrót do pierwszego posta i jeszcze raz go przeczytanie, bo nieprawidłowe podpięcie może skutkować zjaraniem przełącznika :kwasny:



Z ciekawostek to jeszcze - swiatla dzienne gasną po ok 5-6 sek. od wylaczenia motoru, nie od razu - tez tak macie?

tak ma ten moduł



Drugie co zauwazylem - dioda na module DRL mruga ładnie co 2 sek jak zaleca producent, ale caly czas tj. bez zaplonu i silnika rowniez, tak ma byc? nie pamietam jak bylo wczoraj na tym NC, ale raczej migala dopiero na 14 V
Dioda w module świeci cały czas ( nawet na zgaszonym silniku )

:hi:

Edytowane przez ucho.77
Opublikowano

Co do podłączenia przełącznika to nie wiem skąd go wziąłeś? Bo na pewno nie jest według mojego schematu :wink:

Polecam powrót do pierwszego posta i jeszcze raz go przeczytanie, bo nieprawidłowe podpięcie może skutkować zjaraniem przełącznika :kwasny:


witaj!

wiem, ze to nie Twoj schemat - przytaczalem czyjąś wypowiedz z forum, nie pamietam kogo, nie wiem czy z Twojego manuala ale na pewno z naszego forum, bo przed montazem tego moda zbieralem wiedze i materialy z kilku tematow, a jest ich troche

wracajac do rzeczy - mam podlaczone wg Twojego schematu - kurde dzis sprawdze po raz 10 - ale poki co objawy jak pisalem wyzej - przelacznik nie wylacza/wlacza dziennych, nie iluminuje nigdy "1" na nim i tyle

dzieki grzesiek za pozostale podpowiedzi i prosze o wskazowke jak rozwiazać moją zagadke


To moze zacznę od sprawdzenia przelacznika DRL pod napieciem z aku - jak podam prad na pin 8 oraz mase na pin 5 to powinien swiecic?

analogicznie pin 4 i masa 5?

dobrze mysle?

to wowczas jak sprawdzic czy przelacznik dziala jak klasyczny wlącznik/wyłacznik - poprzez wyjscie z pin 3 - powinien raz dawac prad na nim a raz odcinac?

dobrze mysle?

Opublikowano

A jakie zarowki do drla polecacie?

Opublikowano

gregw na szybko;

4i8 podaj plus

5 minus

3 pojawia się masa jak przełącznik ustawisz na 0


Plus na 4

20160213_153847.jpg

Plus na 8

20160213_153838.jpg

Opublikowano

gregw na szybko;

4i8 podaj plus

5 minus

3 pojawia się masa jak przełącznik ustawisz na 0

Plus na 4

20160213_153847.jpg

Plus na 8

20160213_153838.jpg

dzieki, ide szukac

gregw na szybko;

4i8 podaj plus

5 minus

3 pojawia się masa jak przełącznik ustawisz na 0

Plus na 4

20160213_153847.jpg

Plus na 8

20160213_153838.jpg

dzieki, ide szukac

a napisz mi jeszcze jaką masz iluminacje przelacznika drl w zaleznosci od jego polozenia i polozenia przelacznika swiatel oraz kluczyka

Opublikowano

Na foto masz przy kluczyku włączony :wink:

Opublikowano (edytowane)

No udało sie, Działa jak należy :decayed:

Dziekuje wszystkim za udzielanie sie w mojej sprawie :drinks:

P.S. dla potomnych wyjaśnię, ze u mnie "kadził" przełącznik DRL

sprawdziłem prąd - dochodził we wtyczce jak należy

rozebrałem wiec przelacznik i namierzyłem licho - jedna scieżka była przerwana

zreanimowalem ją i sie udało - odpalilem przelacznik -->świecił

odpalilem auto - ->dzienne swiecą i gasną kiedy chcę :thumbup:

teraz tylko żaróweczki H7 do wymiany i mozna sie cieszyc modem

dzieki i pozdr grzesiek

Edytowane przez gregw
Opublikowano (edytowane)

Witam panowie ogarnołem to zle sprecyzowalem to :) dałem mostek na pin22 i pin3:)

Pin 22 – Zasilanie prawego światła mijania [żółto/biały] przewód zielony wpinasz w jeden z nich DRL gaśnie przy
Pin 23 – Zasilanie lewego światła mijania [żółto/czarny] przewód zielony włączeniu świateł mijania
lub
Gniazdo C (32-pin)

Pin 3 – Zasilanie lewego światła postojowego (WY) [szaro/czarny]p.zielony wpinasz w jeden z nich
Pin 5 – Zasilanie prawe światła postojowego (WY) [szaro/czerwony] p.zielony drl gaśnie po postoju

Wszystko chyba dziala

Edytowane przez Chudy112
Opublikowano (edytowane)

Witam Serdecznie! Na wstępie, przepraszam jeśli odpowiedź na moje pytanie była gdzieś zamieszczona, jednak sporo szukałem na forum i nie znalazłem jasnej odpowiedzi. Przymierzam się do montażu zakupionego uniwersalnego modułu DRL (H7 z długich) w mojej A4 B6, mam MCE w wersji High, bi xenony, fotochrom, czujnik zmierzchu, włącznik świateł z AUTO, oraz oryginalny CLH. Jako że nie chciałbym wymieniać mojego przełącznika 8E1 919 094 B na ten podwójny DRL/CLH (dodatkowe koszty i ograniczona dostępność), chciałbym sterować dziennymi przy pomocy włącznika świateł: 0 - nic się nie świeci, AUTO - w ciągu dnia zapalają się dzienne i gasną po automatycznym właczeniu mijania).

Jak to rozgryźć? Macie jakiś schemat podłączenia? Może obejdzie się bez przekaźnika?

Jedyne co mi przychodzi do głowy wykorzystując włącznik świateł i przekaźnik:

Pin 85 - stała masa,

Pin 86 - podłączenie do pinu 7 włącznika świateł (+ po włączeniu funkcji AUTO),

Pin 30 - podłączenie do + po stacyjce, bądź bezpiecznika 5 (pojawia się tam napięcie po odpaleniu silnika???),

Pin 87 - zasilanie modułu,

tylko jest pewne ALE... Chciałbym nie wyłączać za każdym razem świateł tylko zostawiać na pozycji AUTO, a według powyższego podłączenia przekaźnik będzie cały czas zwarty, stąd pytanie czy to jest dla niego zdrowe, i po dłuższym czasie czy nie spali mi się coś? (mierzyłem, że przekaźnik pobiera jakies 0,08A prądu, i lekko się nagrzewa). Czy źle kombinuję?? :huh:

A jeżeli nie da się tak to pozostanie takie rozwiązanie(??):

Podłączenie przez przełącznik CLH i Przekaźnik:

Pin 85 - pin 7 przełącznika CLH (masa w pozycji 1)

Pin 86 - + po stacyjce

Pin 30 - stały + do śruby koło pedałów

Pin 87 - zasilanie modułu

i to wszystko, Czy o czymś zapomniałem? Można tak podłączyć i nie będzie szwankował fabryczny CLH?

Proszę o jakąś poradę, osobiście wolałbym pierwsze rozwiązanie, gdyż było by najbardziej zautomatyzowane i logiczne - w pozycji 0 faktycznie nic by się nie świeciło, a nie trzeba by dodatkowo przekręcać pokrętła CLH. Jeśli nie da rady rozwiązać tego na żaden z powyższych sposobów, pewnie podłącze tymczasowo do jakiegoś ukrytego włącznika (chcę mieć możliwość wyłączenia dziennych w razie czego), a kiedyś jak trafi się w bardziej okazyjnej cenie przełącznik DRL/CLH to się go wrzuci :).

Z góry dzięki za zainteresowanie i poświęconą chwile, Pozdrawiam! :wink:

Zdecydowałem się podłączyć moduł drugim sposobem, generalnie prawie wszystko działa, z tym że teraz nie mogę wyłączyć tym pokrętełkiem funkcji CLH, gdy samochód jest odpalony, przełącznik działa poprawnie( odpowiednio podswietla literki), natomiast gdy zgaszę samochód i chcę wyłączyć funkcję CLH to po przekręceniu na 0, podświetlenie 1 nie gaśnie (świecą się obie literki), i halogeny również nie gasną - musi być jakieś zwarcie. Gdy odłączę przekaźnik to wszystko działa poprawnie.

Mógłby ktoś przeanalizować to jak podłączyłem? :)

Pin 85 - do pinu 7 przełącznika CLH (biały przewód wchodzący do 24 pinu gniazda C w MCE)

Pin 86 - + po odpaleniu (bodajże 28 bezpiecznik od pompy paliwowej)

Pin 30 - stały + do śruby koło pedałów

Pin 87 - zasilanie modułu

Czy coś jest nie tak?? Proszę o pomoc :(

Edytowane przez maciekcie1
Opublikowano (edytowane)

Witam!

Chłopaki! potrzebuję nr włącznika DRL + regulacja wys. świateł. (jeżeli taki występuje).

Obecnie mam samą regulację, a chcę przeprowadzić moda z wł/wył. DRL w związku z czym potrzebuję wymienić na DRL + regulacja.

Zastanawiam się nad tym modułem:

http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=5944039866&reco_id=3bbae2fb-e0a4-11e5-8407-0228c53622e9&ars_rule_id=201

...czy może lepiej wybrać tego z pierwszego posta?

Edytowane przez Kozathe1st
Opublikowano

Bierz z czujnikiem zmierzchu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...