erchi Opublikowano 11 Lutego 2016 Opublikowano 11 Lutego 2016 Jak już coś zamieniać, to 87 z 87a A niby co to ma zmienić? 30 - 87a to NC (normally closed) 30 - 87 to NO (normally open)
gregw Opublikowano 11 Lutego 2016 Opublikowano 11 Lutego 2016 (edytowane) Jak już coś zamieniać, to 87 z 87a A niby co to ma zmienić? Potwierdzam - podłączałem i bez zmian dobra chłopy - _quatrrro_, erchi i gregorio - dzieki za sugestię - jutro ide do sklepu albo szukam w necie pozdr Edytowane 11 Lutego 2016 przez gregw
_quattro_ Opublikowano 12 Lutego 2016 Opublikowano 12 Lutego 2016 Jak już coś zamieniać, to 87 z 87a A niby co to ma zmienić? 30 - 87a to NC (normally closed) 30 - 87 to NO (normally open) Nie na tym przekaźniku
_quattro_ Opublikowano 12 Lutego 2016 Opublikowano 12 Lutego 2016 (edytowane) U mnie na tym działa. Na tym przekaźniku jaki pokazał gregw? Edytowane 12 Lutego 2016 przez _quattro_
erchi Opublikowano 12 Lutego 2016 Opublikowano 12 Lutego 2016 (edytowane) Tak, na zwykłym przekaźniku ze stykami czynnymi i biernymi, który kosztuje grosze. Edytowane 12 Lutego 2016 przez erchi
_quattro_ Opublikowano 12 Lutego 2016 Opublikowano 12 Lutego 2016 (edytowane) Tak, na zwykłym przekaźniku ze stykami czynnymi i biernymi, który kosztuje grosze. Na pewno nie na tym, którego wrzucił gregw Jeśli już to na takim Edytowane 12 Lutego 2016 przez _quattro_
erchi Opublikowano 12 Lutego 2016 Opublikowano 12 Lutego 2016 Przepraszam, nie zerknąłem jaki dokładnie wrzucił gregw (a wrzucił ze stykami NO, czyli czynnymi). Do prawidłowego działania potrzebujemy styków biernych (NC). Teraz wszystko jasne.
gregw Opublikowano 12 Lutego 2016 Opublikowano 12 Lutego 2016 Witajcie chlopaki!U mnie "zabawy" ciag dalszy Kupilem jak mi polecaliscie dwa przekazniki typu NO - dwa, bo w pierwszym sklepie gosc mi rzekł ze nie ma typu NO tylko NO/NC ale mowil ze bedzie dzialaldla pewnosci dokupil mi jeszcze kolega w innym sklepie drugi, niby NOtu macie fotopierwszy NO/NC http://zapodaj.net/89ac874ce39f4.jpg.htmla tu drugihttp://zapodaj.net/dd62da5768c28.jpg.htmlpo pierwsze oceńcie prosze czy dobre kupilem i czy je podlaczyc jak w pierwszym poscie kolegi ucho.77 czy inaczej - jak?a dlaczego pytam?bo podlaczylem jak w pierwszym poscie i ...moje spostrzeżenia:1)swiatla dzienne dzialaja po właczeniu motoru, na pozycjach rowniez bo tak chcialem i podlaczylem, gasna na mijania(xenon), czyli wszystko OK, ale to koniec plusow, reszta to same minusy, bo :2) przelacznik DRL nie wyłącza ich, ani na 0 ani na 1, mam wrażenie ze on sie dezaktywuje po właczeniu silnika(ładowania 14 V), bo gasnie calkiem jego podswietlanie(wszystko, czyli DRL, 0 i 1) - dziwna sprawa, a po wylaczeniu silnika tez dziwnie iluminuje, bo :-przełącznik swiatel na 0( podswietlenie nie swieci oczywiscie), stacyjka na 0 - przelacznik DRL nie swieci-przelacznik swiatel na postojowe(swieci), stacyjka na 0 - przelacznik DRL- swieci napis DRL jesli pokretlo jest na 0, bo na 1 gasnie napis DRL-przelacznik swiatel na 0, stacyjka na zaplon -przelacznik DRL - swieci samo 0 na 0, w poz. 1 tez 0, jak właczę pozycje - zapali sie napis DRL razem z 0 ale tylko w poz 0, na 1 gasnie napis DRL , zostaje 0-uruchomienie silnika- dzienne swiecą, gasnie calkiem podswietlenie przelacznika DRL, dzienne nie reaguja na 0 i 1 w DRL - swiecą caly czasZ ciekawostek to jeszcze - swiatla dzienne gasną po ok 5-6 sek. od wylaczenia motoru, nie od razu - tez tak macie?Zdaje mi sie ze na poprzednim przekazniku ( tym NC) gasly od razu po wygaszniu silnika.Drugie co zauwazylem - dioda na module DRL mruga ładnie co 2 sek jak zaleca producent, ale caly czas tj. bez zaplonu i silnika rowniez, tak ma byc? nie pamietam jak bylo wczoraj na tym NC, ale raczej migala dopiero na 14 V No i teraz kwestia przelacznika DRL - dlaczego nie swieci sie wcale, w sensie nigdy iluminacja 1 w pozycji 1?wczoraj raczej dzialaly posprawdzalem jeszcze napiecie na pinach w przelaczniku DRL i swiatel i widze, ze: pin 17 w przel. swiatel - czyli do niego podpiąłem pin 8 z DRL - po zalaczeniu pozycyjnych napiecie wynosi ~7V; w sumie to do pinu 17 do przelacznika swiatel dochodza 2 przewody szaro-nieb - podpiąłem pod jednego z nich pin 1 w przel. swiatel - czyli do niego podpiąłem pin 4 z DRL - tu jest 12,5 V czy to napiecie jest ok? acha, jak odłączę przewód z pinu 3 przelacznika DRL – aktywacja świateł DLR (masa na przekaźnik w pin 86) to iluminacja przelacznika DRL nie dziala - ani na pozycjach ani po stacyjce - wczoraj dzialala raczej, bo przeciez ma zasilanie i mase od przelacznika swiatel dobra przepraszam, ze takie opowiadania obszerne Wam tu sadzę ale chcialbym miec wszystko zrobione jak nalezy i po prostu móc wyłączac sobie dzienne czasem oryginalnym i estetycznym włącznikem audi , po prostu wiec licze na Waszą pomoc o co chodzi? -czy zle cos podlaczylem -czy dalej mam zly przekaznik -czy mam uwalony lub zle podlaczony przelacznik DRL w sumie znalazlem tez taki sposob podlaczenia callosci - tam idzie akurat o wersje od kolego Kogel, chyba sd-2, ale zacytuję: "... Hmm, ciężko powiedzieć, bo samego układu nie konstruowałem. Po prostu, po wyłączeniu silnika po 2-3sec żarówki się ściemniają, trwa to z 1-2sec.Kupiłem układ od Kogel_'a zamontowałem go. i dla potomnych mogę powiedzieć, jak go podłączyć w B6 z ori Bixenonem.- Masa - oczywiste ( jak na fotach na stronie pierwszej )Reflektory - jak na fotach, kolory takie same.- Sygnał wzbudzający lampki dzienne - podłączyłem go pod zielony, gruby kabel od bezpiecznika pompy nr.28. po drodze przechodzi przez włącznik DRL (od B7 )- Zasilanie układu, bezpośrednio pod gruby zielony kabel od bezpiecznika nr.28 + zabezpieczenie dodatkowym bezpiecznikiem (jak w opisie na str1)- Sygnał wyłączający światła dzienne ( kiedy chcemy uruchomić światła mijania ) - połączyć się musiałem pod włącznik światła, kabel najgrubszy żółty.i to tyle, prosta sprawa tak, mam to podłączone i działa, ten DRL to tylko prosty włącznik. Musi działać. kostka 8 pin.-------------------- mała pomoc.[1 2 3 4][5 6 7 8]1 i 4 - przelącznik DRL5 i 6 - podświetlanie przełącznika. ..." co sadzicie? pozdrawiam i dzieki, grzesiek
ucho.77 Opublikowano 13 Lutego 2016 Autor Opublikowano 13 Lutego 2016 (edytowane) Kolego gregw 2 przekaźnik jest ok. Co do podłączenia przełącznika to nie wiem skąd go wziąłeś? Bo na pewno nie jest według mojego schematu Polecam powrót do pierwszego posta i jeszcze raz go przeczytanie, bo nieprawidłowe podpięcie może skutkować zjaraniem przełącznika Z ciekawostek to jeszcze - swiatla dzienne gasną po ok 5-6 sek. od wylaczenia motoru, nie od razu - tez tak macie? tak ma ten moduł Drugie co zauwazylem - dioda na module DRL mruga ładnie co 2 sek jak zaleca producent, ale caly czas tj. bez zaplonu i silnika rowniez, tak ma byc? nie pamietam jak bylo wczoraj na tym NC, ale raczej migala dopiero na 14 V Dioda w module świeci cały czas ( nawet na zgaszonym silniku ) Edytowane 13 Lutego 2016 przez ucho.77
gregw Opublikowano 13 Lutego 2016 Opublikowano 13 Lutego 2016 Co do podłączenia przełącznika to nie wiem skąd go wziąłeś? Bo na pewno nie jest według mojego schematu Polecam powrót do pierwszego posta i jeszcze raz go przeczytanie, bo nieprawidłowe podpięcie może skutkować zjaraniem przełącznika witaj! wiem, ze to nie Twoj schemat - przytaczalem czyjąś wypowiedz z forum, nie pamietam kogo, nie wiem czy z Twojego manuala ale na pewno z naszego forum, bo przed montazem tego moda zbieralem wiedze i materialy z kilku tematow, a jest ich troche wracajac do rzeczy - mam podlaczone wg Twojego schematu - kurde dzis sprawdze po raz 10 - ale poki co objawy jak pisalem wyzej - przelacznik nie wylacza/wlacza dziennych, nie iluminuje nigdy "1" na nim i tyle dzieki grzesiek za pozostale podpowiedzi i prosze o wskazowke jak rozwiazać moją zagadke To moze zacznę od sprawdzenia przelacznika DRL pod napieciem z aku - jak podam prad na pin 8 oraz mase na pin 5 to powinien swiecic? analogicznie pin 4 i masa 5? dobrze mysle? to wowczas jak sprawdzic czy przelacznik dziala jak klasyczny wlącznik/wyłacznik - poprzez wyjscie z pin 3 - powinien raz dawac prad na nim a raz odcinac? dobrze mysle?
pablo15005 Opublikowano 13 Lutego 2016 Opublikowano 13 Lutego 2016 A jakie zarowki do drla polecacie?
ucho.77 Opublikowano 13 Lutego 2016 Autor Opublikowano 13 Lutego 2016 gregw na szybko; 4i8 podaj plus 5 minus 3 pojawia się masa jak przełącznik ustawisz na 0 Plus na 4 Plus na 8
gregw Opublikowano 13 Lutego 2016 Opublikowano 13 Lutego 2016 gregw na szybko; 4i8 podaj plus 5 minus 3 pojawia się masa jak przełącznik ustawisz na 0 Plus na 4 Plus na 8 dzieki, ide szukac gregw na szybko; 4i8 podaj plus 5 minus 3 pojawia się masa jak przełącznik ustawisz na 0 Plus na 4 Plus na 8 dzieki, ide szukac a napisz mi jeszcze jaką masz iluminacje przelacznika drl w zaleznosci od jego polozenia i polozenia przelacznika swiatel oraz kluczyka
ucho.77 Opublikowano 13 Lutego 2016 Autor Opublikowano 13 Lutego 2016 Na foto masz przy kluczyku włączony
gregw Opublikowano 13 Lutego 2016 Opublikowano 13 Lutego 2016 (edytowane) No udało sie, Działa jak należy Dziekuje wszystkim za udzielanie sie w mojej sprawie P.S. dla potomnych wyjaśnię, ze u mnie "kadził" przełącznik DRL sprawdziłem prąd - dochodził we wtyczce jak należy rozebrałem wiec przelacznik i namierzyłem licho - jedna scieżka była przerwana zreanimowalem ją i sie udało - odpalilem przelacznik -->świecił odpalilem auto - ->dzienne swiecą i gasną kiedy chcę teraz tylko żaróweczki H7 do wymiany i mozna sie cieszyc modem dzieki i pozdr grzesiek Edytowane 13 Lutego 2016 przez gregw
Chudy112 Opublikowano 15 Lutego 2016 Opublikowano 15 Lutego 2016 (edytowane) Witam panowie ogarnołem to zle sprecyzowalem to dałem mostek na pin22 i pin3:) Pin 22 – Zasilanie prawego światła mijania [żółto/biały] przewód zielony wpinasz w jeden z nich DRL gaśnie przy Pin 23 – Zasilanie lewego światła mijania [żółto/czarny] przewód zielony włączeniu świateł mijanialubGniazdo C (32-pin)Pin 3 – Zasilanie lewego światła postojowego (WY) [szaro/czarny]p.zielony wpinasz w jeden z nichPin 5 – Zasilanie prawe światła postojowego (WY) [szaro/czerwony] p.zielony drl gaśnie po postoju Wszystko chyba dziala Edytowane 16 Lutego 2016 przez Chudy112
maciekcie1 Opublikowano 19 Lutego 2016 Opublikowano 19 Lutego 2016 (edytowane) Witam Serdecznie! Na wstępie, przepraszam jeśli odpowiedź na moje pytanie była gdzieś zamieszczona, jednak sporo szukałem na forum i nie znalazłem jasnej odpowiedzi. Przymierzam się do montażu zakupionego uniwersalnego modułu DRL (H7 z długich) w mojej A4 B6, mam MCE w wersji High, bi xenony, fotochrom, czujnik zmierzchu, włącznik świateł z AUTO, oraz oryginalny CLH. Jako że nie chciałbym wymieniać mojego przełącznika 8E1 919 094 B na ten podwójny DRL/CLH (dodatkowe koszty i ograniczona dostępność), chciałbym sterować dziennymi przy pomocy włącznika świateł: 0 - nic się nie świeci, AUTO - w ciągu dnia zapalają się dzienne i gasną po automatycznym właczeniu mijania). Jak to rozgryźć? Macie jakiś schemat podłączenia? Może obejdzie się bez przekaźnika? Jedyne co mi przychodzi do głowy wykorzystując włącznik świateł i przekaźnik: Pin 85 - stała masa, Pin 86 - podłączenie do pinu 7 włącznika świateł (+ po włączeniu funkcji AUTO), Pin 30 - podłączenie do + po stacyjce, bądź bezpiecznika 5 (pojawia się tam napięcie po odpaleniu silnika???), Pin 87 - zasilanie modułu, tylko jest pewne ALE... Chciałbym nie wyłączać za każdym razem świateł tylko zostawiać na pozycji AUTO, a według powyższego podłączenia przekaźnik będzie cały czas zwarty, stąd pytanie czy to jest dla niego zdrowe, i po dłuższym czasie czy nie spali mi się coś? (mierzyłem, że przekaźnik pobiera jakies 0,08A prądu, i lekko się nagrzewa). Czy źle kombinuję?? A jeżeli nie da się tak to pozostanie takie rozwiązanie(??): Podłączenie przez przełącznik CLH i Przekaźnik: Pin 85 - pin 7 przełącznika CLH (masa w pozycji 1) Pin 86 - + po stacyjce Pin 30 - stały + do śruby koło pedałów Pin 87 - zasilanie modułu i to wszystko, Czy o czymś zapomniałem? Można tak podłączyć i nie będzie szwankował fabryczny CLH? Proszę o jakąś poradę, osobiście wolałbym pierwsze rozwiązanie, gdyż było by najbardziej zautomatyzowane i logiczne - w pozycji 0 faktycznie nic by się nie świeciło, a nie trzeba by dodatkowo przekręcać pokrętła CLH. Jeśli nie da rady rozwiązać tego na żaden z powyższych sposobów, pewnie podłącze tymczasowo do jakiegoś ukrytego włącznika (chcę mieć możliwość wyłączenia dziennych w razie czego), a kiedyś jak trafi się w bardziej okazyjnej cenie przełącznik DRL/CLH to się go wrzuci . Z góry dzięki za zainteresowanie i poświęconą chwile, Pozdrawiam! Zdecydowałem się podłączyć moduł drugim sposobem, generalnie prawie wszystko działa, z tym że teraz nie mogę wyłączyć tym pokrętełkiem funkcji CLH, gdy samochód jest odpalony, przełącznik działa poprawnie( odpowiednio podswietla literki), natomiast gdy zgaszę samochód i chcę wyłączyć funkcję CLH to po przekręceniu na 0, podświetlenie 1 nie gaśnie (świecą się obie literki), i halogeny również nie gasną - musi być jakieś zwarcie. Gdy odłączę przekaźnik to wszystko działa poprawnie. Mógłby ktoś przeanalizować to jak podłączyłem? Pin 85 - do pinu 7 przełącznika CLH (biały przewód wchodzący do 24 pinu gniazda C w MCE) Pin 86 - + po odpaleniu (bodajże 28 bezpiecznik od pompy paliwowej) Pin 30 - stały + do śruby koło pedałów Pin 87 - zasilanie modułu Czy coś jest nie tak?? Proszę o pomoc Edytowane 19 Lutego 2016 przez maciekcie1
Kozathe1st Opublikowano 3 Marca 2016 Opublikowano 3 Marca 2016 (edytowane) Witam! Chłopaki! potrzebuję nr włącznika DRL + regulacja wys. świateł. (jeżeli taki występuje). Obecnie mam samą regulację, a chcę przeprowadzić moda z wł/wył. DRL w związku z czym potrzebuję wymienić na DRL + regulacja. Zastanawiam się nad tym modułem: http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=5944039866&reco_id=3bbae2fb-e0a4-11e5-8407-0228c53622e9&ars_rule_id=201 ...czy może lepiej wybrać tego z pierwszego posta? Edytowane 4 Marca 2016 przez Kozathe1st
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się