Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Proszę o analizę logów turbiny i pomoc...


lukiboy87

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Proszę o analizę logów mojej turbiny w AFN: vaglog.rtnet.pl/lukasz.fir_118657.html]Log (0 - 011)[/url]

(wkleić link w wyszukiwarkę)

Geometria była czyszczona 2 lata temu, po czyszczeniu łapała tryb awaryjny tylko przy eksteremalnych obrotach. Dopiera od jakiegoś czasu jest znów coraz gorzej. Z tego co się dzieję a takżez logów dynamicznych wnioskuje że muszę znów wyczyścić geo tylko proszę o pomoc z czego się może brać to zapiekanie turbo? Przecież wstawiam solidnie audiczce i nie powinna się zapiekać. Może katalizator jest zapchany i słabo spaliny odchodzą i sie zamuliło? Przepływka wymieniona na nówkę Bosch. Mam nadzieję że pomożecie. Pozdro:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz grube przeładowanie, turbo dmucha maksymalnie między 2200-3300 obrotów i wysterowanie zaworka jest wysokie więc spróbuj rozruszać geometrię ręką na razie i sprawdź wszystkie wężyki podciśnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak: Węże sprawdziłem, Jest ok, (własnie wiem że mam grubo przeladowane) jak daje 011 w BS to praktycznie wcale grucha nie działa, nic nie słychać zmiany gwizdania, Rozruszałem gruche i geometrię dużą strzykawką tzn podłączyłem i ostro poruszałem ale nic nie pomogło... Wygląda na to że bez czyszczenia geo sie nie obejdzie. A powiedzcie Panowie od czego się zbiera nagar na geometrii? Przyznam że dośc dużo robie krótkich podjazdów na zimnym silniku i myśle że może przez to, ale zastanawia mnie jeszcze czy może kat jest zaje...ny i słabo spaliny odprowadza. Sprawdzałem wirnik po stronie zimnej i bez luzów jest w żadnej płaszczyźnie. Coś tam sprawdzałem n75 Vagiem i niby okej działa (ale mogę sie mylić bo zaczynam z diagnozowaniem)Co da zamiana N75 z N18? Dzięki za odpowiedzi:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinieneś przy kolejnej rozbiórce turbo sprawdzić (poza czyszczeniem ewentualnego nagaru z kierownic spalin) stan bieżni części wydechowej po której ślizgają się krawędzie kierownic. Mało kto zwraca na to uwagę a praktycznie to ona (poza nagarem) czyli ta bieżnia (jeśli będzie zarysowana) powoduje, że zmienna geometria bardzo szybko zaczyna się przycinać :

bie_nia_muszli_gor_cej_VNT.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj mechanicznie sztangę poruszać, w niej jest nacięcie i cienkim śrubokrętem góra dół, jak chodzi lekko to może gruszka jest uszkodzona. N18 różni się od N75 średnica dyszy wewnętrznego zaworka, więc troszeczkę inaczej steruje turbiną ale w przypadku uszkodzonego N75 wyjdzie który lepiej steruje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak czyściłem geo ostatnio to bardzo dokładnie wyczyściłem chemią wszystko i papierami ściernymi o różnej gradacji żeby ne porysować zbyt mocno. Wszystko ładnie płynnie działało I świeciło się jak na zdjęciu u Ciebie Sztomel :P. Mogło rzeczywiście się porysować i na tym sie zbiera nagar.(nie pamiętam już :D ) Jeżeli chodzi o gruszkę to wydaje mi się że jest ok ponieważ jak podłączam strzykawe i robie podciśnienie to trzyma to podciśnienie i wciąga tłoczek od strzykawki. Sztanga przy tym się porusza ale jak trzymam na niej palec to czuje jakby tam w środku coś obcierało i nie chodziło płynnie.(więc łopatki trą ostro). Spróbuje jeszcze z tym śróbokrętem rozruszać sztangę. Jak sprawdzić na 100% N75? Można to sprawdzić w ten sposób? (cytuję):

Dokonujemy analizę grupy 011BS w próbie statycznej. ECU zwiększy obroty [w różnych zakresach - w zależności od typu silnika]. należy zwrócić uwagę na regularność ciśnień w poz. 3 oraz na poz. 4 - czyli działanie N75. Zasadą jest, że w chwili przełączenia się w tryb OFF N75 osiąga wartość 0.0%, a ciśnienie w poz. 2 spada i utrzymuje się na stałym poziomie. w trybie ON: N75 osiąga wartość 100%, ciśnienie w poz. 2 wzrasta i utrzymuje stałą wartość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To cytowane (jak również i inne) sprawdzenie N75 nie ma żadnego odzwierciedlenia w rzeczywistości - procent wysterowania N75 w ostatniej kolumnie grupy 011 to nie faktyczna praca N75 tylko pobożne życzenie sterownika silnika. Sterownik może zapodać dla N75 procentowe jego wysterowanie na poziomie np. 94.2 % czyli full odpuszczenie podciśnienia a N75 i tak to będzie miał w d*pie jeśli nie będzie pracował prawidłowo lub jeśli zmienna geometria turbo "nie będzie go słuchać" mimo odpuszczenia podciśnienia z gruchy. Jednym słowem - nie da się sprawdzić rzeczywistej sprawności N75 w logach więc dlatego w większości postów o tej tematyce zaleca się podmianę miejscami N75 z N18 by sprawdzić jak na jego wysterowanie z ECU będzie on reagował. Brak reakcji lub taka sama jego reakcja (tego N18) wskazuje wtedy, że "zmienna geometria turbo nie słucha się jego poleceń bo się przycina lub wcale nie porusza".

Kolejną sprawą jest również to, że cytowany opis diagnostyki dotyczy silnika 2.5 TDI w układzie "V" a nie rzędowej czwórki więc nie należy go brać dosłownie przy diagnozie silników R4 TDI - tam procentowa wartość wysterowania N75 jak i N18 jest zupełnie inna ale mniejsza o większość :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po czyszczeniu obu zaworków N75 i N18 i na świeżo w logach widzę co się zmieniło. U mnie poprawiło się sterowanie N75 i widać po wysterowaniu zaworu że komputer nim nie szarpie tylko płynnie zmienia procent wysterowania, więc po części się da to ocenić. lukiboy87 jestem z Polic więc mogę Ci pomóc z zaworkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź sobie wtryski czy nie leją - to znacząco wpływa na pracę zmiennej geometrii. Niedawno miałem tak w 2.5 tdi, dwa wtryski lały i w końcu złapał tryb awaryjny. Jak rozebrałem część wydechową to zwątpiłem, dwie łopatki stały w miejscu. Dużo nafty, papier ścierny ale i sprawdzenie wtrysków.

Wychodząc z pewnego przekonania, jak zaczynają się problemy z turbiną warto zainwestować w nowy n75. Zrobiłem tak w dwóch autach i od tamtej pory żadnych problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po czyszczeniu obu zaworków N75 i N18 i na świeżo w logach widzę co się zmieniło. U mnie poprawiło się sterowanie N75 i widać po wysterowaniu zaworu że komputer nim nie szarpie tylko płynnie zmienia procent wysterowania, więc po części się da to ocenić.

ale tylko po części a więcej na wyczucie niż faktycznie. Oczywiście można byłoby łatwo sprawdzić sprawność działania N75 przy założeniu, że zmienna geometria turbo działa bez zarzutu ale tego nie można być nigdy pewnym. Nie jest to takie proste jakby mogło się wydawać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie za pomoc. Forum to świtna sprawa. Czyli spróbujemy pofiglować z zaworami. Podmiana powinna dać odpowiedź co i jak. Odnośnie tego moejgo cytatu zauważyłem że w 011 BS u mnie działa odwrotnie niż jest w opisie, więc wygląda na to że nawet po takim opisie łapiesz Sztomel o co biega- SZACUN. Dzięki i pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...