Bedzial Opublikowano 17 Marca 2013 Opublikowano 17 Marca 2013 Witam. Mam pewien problem z autkiem, a mianowicie: Problem zauwazylem po raz pierwszy jak chcialem sobie ruszyc z piskiem (Droga byla pusta, autko rozgrzane a ja chetny wrazen ). Po owym ruszeniu silnik zamulil, zaczal sie dlawic ale po chwili deptania w gaz uspokoil sie i dalej jechalem normalnie. Drugiego dnia chcialem przyjrzec sie temu problemowi. Rano odpalilem auto, rozgrzalem je w miejscu a po chwili zaczalem gwaltownie naciskac na pedal gazu az do 5 tys obrotow przez pare sekund a pozniej spadlo do okolo tys obrotow, pokrecil sie chwilke i silnik zgasl. Gdy go odpalalem ponownie to efekt byl taki jakbym go odpalal na zimno przy -30, silnik odpalil i na biegu jalowym strasznie telepalo autem, przy tym silnik chodzil bardzo nierowno i "brzydko", z rury wydobywal sie taki niebieskawo ciemny dym i po chwili lekkiego gazowania wrocila normalna praca silnika i normalne opary z wydechu, na ziemii pod wydechem byly widoczne duze ilosci sadzy, gdzie normalnie auto nie dymi. Nastepnie podlaczylem vaga i uwaga, 0 bledow :| Jak myslicie co to moze sie dziac? Nadmienie ze auto jest przeze mnie kupione neidawno, 2 miesiace temu. W miedzyczasie wymienilem rozrzad wraz z pompa, filtry powietrza, paliwa, oleju wraz z calym olejem.
wilku213 Opublikowano 17 Marca 2013 Opublikowano 17 Marca 2013 Czyściłeś przepustnice? Objawy mi to podpowiadają.
Bedzial Opublikowano 18 Marca 2013 Autor Opublikowano 18 Marca 2013 Nie czyscilem, wyczyszczenie moze temu zaradzic?
OLIVER Opublikowano 18 Marca 2013 Opublikowano 18 Marca 2013 Czyściłeś przepustnice? Objawy mi to podpowiadają. W dislu przepustnica ? ---------- Post dopisany at 09:11 ---------- Poprzedni post napisany at 09:01 ---------- Rano odpalilem auto, rozgrzalem je w miejscu a po chwili zaczalem gwaltownie naciskac na pedal gazu az do 5 tys obrotow Chłopie nie rób tego więcej ...Nie kręć do takich obrotów tego silnika .. Jak masz kompa to wykonaj komplet logów i zamieść je w odpowiednim dziale i wtedy koledzy ocenią Ci motorownie i może coś pod powiedzą co nie tak ....
Sztomel Opublikowano 18 Marca 2013 Opublikowano 18 Marca 2013 Czyściłeś przepustnice? Objawy mi to podpowiadają. W dislu przepustnica ? a czemu się tu dziwić, w TDI jest przepustnica - tylko nie przepustnica regulująca ilość mieszanki paliwowo-powietrznej a przepustnica powietrza doładowanego - klapa gasząca lub jak kto woli klapa regulacyjna powietrza doładowanego. Sęk w tym, że te przepustnice są w silnikach od AJM w zwyż (w A4 jak i Passacie B5 oraz w moim Golfie IV z silnikiem ALH) a nie ma jej w silniku AFN. Patrząc jednak na profil kolegi wilku213 to ma on silnik 1.8 PB więc pewnie pomylił fora. Koledze Bedzial proponuję jednak nie skupiać się na "0" błędach odczytanych Vagiem tylko na parametrach pokazywanych przez Vaga w logach dynamicznych i statycznych bo tam powinno być widać co nie gra tak jak powinno a nie zawsze jest powodem do zarejestrowania przez sterownik silnika jakiegokolwiek błędu.
aregus Opublikowano 18 Marca 2013 Opublikowano 18 Marca 2013 Ja miałem podobnie przy przygazowaniu mozniejszym szczególnie gdy silnik nie był jeszcze odpowiednio dogrzany... nie rozwiązałem problemu bo pojawił się dwa razy... to miałem jeszcze w golfie 1z..
rikardo Opublikowano 18 Marca 2013 Opublikowano 18 Marca 2013 Witam.Mam pewien problem z autkiem, a mianowicie: Problem zauwazylem po raz pierwszy jak chcialem sobie ruszyc z piskiem (Droga byla pusta, autko rozgrzane a ja chetny wrazen ). Po owym ruszeniu silnik zamulil, zaczal sie dlawic ale po chwili deptania w gaz uspokoil sie i dalej jechalem normalnie. Drugiego dnia chcialem przyjrzec sie temu problemowi. Rano odpalilem auto, rozgrzalem je w miejscu a po chwili zaczalem gwaltownie naciskac na pedal gazu az do 5 tys obrotow przez pare sekund a pozniej spadlo do okolo tys obrotow, pokrecil sie chwilke i silnik zgasl. Gdy go odpalalem ponownie to efekt byl taki jakbym go odpalal na zimno przy -30, silnik odpalil i na biegu jalowym strasznie telepalo autem, przy tym silnik chodzil bardzo nierowno i "brzydko", z rury wydobywal sie taki niebieskawo ciemny dym i po chwili lekkiego gazowania wrocila normalna praca silnika i normalne opary z wydechu, na ziemii pod wydechem byly widoczne duze ilosci sadzy, gdzie normalnie auto nie dymi. Nastepnie podlaczylem vaga i uwaga, 0 bledow :| Jak myslicie co to moze sie dziac? Nadmienie ze auto jest przeze mnie kupione neidawno, 2 miesiace temu. W miedzyczasie wymienilem rozrzad wraz z pompa, filtry powietrza, paliwa, oleju wraz z calym olejem. Przyczyną mogą być hydrosztosy nadające się pewnie już do wymiany dlatego nie równo ci pracował. Ten nowy nabytek ma już swoje przejechane a ludzie niestety nie wymieniają tych elementów tylko zalewaj różnego rodzaju świństwa mające za zadanie wyciszyć popychacze, które z czasem nie trzymają ciśnienia i podwiesza zawory przy wysokich obrotach. Nie wykluczone, że po jakimś czasie jak nowy olej oczyści popychacze to będziesz je słyszał.
aregus Opublikowano 18 Marca 2013 Opublikowano 18 Marca 2013 Wiesz miałem napisać, że podejrzewałem hydroelementy ale myślałem ,że mnie wyśmiejecie za to...według mnie może być też wina oleju czyt."za gęsty" i przy mocniejszym przybutowaniu zawór w pompie nie zdąży zbić ciśnienia i takie oto efekty mamy...a jak silnik zimny to długo słychać popychacze czy szybko ustaje cykanie?
Bedzial Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Witam, postanowilem wykopac temat gdyz pozbylem sie problemu ale nie jestem do konca pewny co bylo przyczyna. Ostatnio pojawil sie nowy problem, tj tryb serwisowy przy 3 tys obrotow. Przyczyna okazaly sie zapieczone kierownice wiec wymienilem cala turbosprezarke gdyz milem taka mozliwosc bo posiadam wszystkie czesci ze starej audicy po wypadku. Wtedy tez okazalo sie ze mam niewymieniony filtr oleju, mechanior ktoremu dawalem auto do wymiany rozrzadu mial mi przy okazji wymienic olej i zrobil to ale bez filtra. Wymienilem olej jeszcze raz sam gdyz i tego mam pod dostatkiem, wymienilem filtr, nastepnie po wymianie turbo jak sprawdzalem auto i pozniej na rozgrzanym silniku butowalem to problemu nie bylo. Teraz sobie wyczyszcze poprzedniczke i bede mial zapasowke w razie w A forumowiczom dziekuje za pomoc.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się