Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] Multitronic - warto?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Oglądałem ładną A4 2.5TDI 163PS. Generalnie szukałem BMW ale od zawsze tez podobało mi się Audi.

Ładny, dobrze wyposazony model. 250tys przebiegu więc jeszcze sporo przejezdzi.

Jedna wada jak dla mnie to.... multitronic. OK, przyznaję, że fajnie to jezdzi, komfort i w ogóle. Tylko to podobno bardzo się psuje. W tym modelu ta skrzynia była już wymieniana ale równiez na 6 biegową więc chyba nie z tych od 2004 roku ktore niby są lepiej wykonane?

Czy po VINie w ASO ktos mi sprawdzi jaka skrzynia została tam włożona?

I czy faktycznie jest się czego obawiać?

Opublikowano

Jesli auto silnik i skrzynia sa z polowy 2004 to ja bym bral ale warto sie zainteresowac skrzynia i podpiac ja pod komputer tak samo jak silnik skoro juz ma 250 tys

Opublikowano

Ato jest 12.2002 pierwsza rejestracja 2003. Ale skrzynia podobno była wymieniana rok temu na nową w ASO Audi w niemczech. Podobno gość ma na to wszystkie papiery i faktury. Pytanie tylko czy włożyli tą skrzynię która była po 2004? Ona chyba powinna mieć 7 biegów w manualu? Ta ma 6...

Mam VIN ale nie wiem kto mi to może tutaj sprawdzić? Powinno być napisane w historii jaką skrzynie włożyli i przy jakim przebiegu?

Opublikowano

Powiem krotko-ja bym nie bral tego auta przedewszystkim dlatego ze duzo moglo byc kombinowane skoro auto 2002 a skrzynia 2004 albo ponizej 2004-wnioskuje ze sam nie wiesz.7 biegow wystepowalo dopiero w b7 a w b6 w 2004 ostatecznie zmodyfikowali skrzynie i dodali tryb sportowy.Jesli nie bedziesz mial problemu ze skrzynia to bedzie problem z silnikiem a i to i to kosztowne.

Opublikowano

To po II właścicielu autko. Może poprostu Multitronic wysiadł i właściciel w ASO wymienił skrzynię. To byłoby chyba tylko na + ;)

Opublikowano

poprostu szukalbym dalej-najlepiej 2.5 4x4 i bedzie tiptronic :kox:

Opublikowano

W mojej skrzynia została wyminiona w ramach gwarancji po 60 000. Według książki serwisowej było to w 2005 roku. Aktualna skrzynia ma 7 biegów.

Opublikowano

czyli jest to skrzynia ktora byla montowana w modelu b7 bo watpie zeby mozna bylo tak przeprogramowac ta z b6 aby miala 7 "biegow".Jest to raczej nie mozliwe chocby ze wzg.technicznych.Jak sie jezdzi z taka skrzynia porownujac do 6 biegowej ?Jakie spalanie,osiagi?Komfort bez zmian czy jest roznica?

Opublikowano

Jak sie jezdzi z taka skrzynia porownujac do 6 biegowej ?Jakie spalanie,osiagi?Komfort bez zmian czy jest roznica?

Nie potrafię Ci na to odpowiedzieć. Nie jeździłem z poprzednią :P

Mało tego nawet z tą nie jeździłem, tylko na próbie ;)

Auto mam do odebrania w najbliższą srodę. Teraz załatwiam papiery, a gość w międzyczasie ma zrobić jeszcze rozrząd, oleje itp.

Opublikowano

Jak sie jezdzi z taka skrzynia porownujac do 6 biegowej ?Jakie spalanie,osiagi?Komfort bez zmian czy jest roznica?

Nie potrafię Ci na to odpowiedzieć. Nie jeździłem z poprzednią :P

Mało tego nawet z tą nie jeździłem, tylko na próbie ;)

Auto mam do odebrania w najbliższą srodę. Teraz załatwiam papiery, a gość w międzyczasie ma zrobić jeszcze rozrząd, oleje itp.

ciekaw jestem jak sie jezdzi z taka skrzynia 7 biegowa i jakie sa obroty np przy 120 km/h :naughty:

w koncu 7biegowy multitronic w b6 to nie codzienny widok :notworthy:

Opublikowano

chyba coś mi się zdaje że chodzi raczej nie o 7 biegów a o 7dmą lamelkę na jakimś kole zębatym (czy czymś tam - coś mi się obiło) - było to standardem już w 2004 a do tej pory te co miały 6 sypały się niemiłosiernie...

poprzeglądajcie ogłoszenia choćby na mobile'ach i zwróćcie uwagę, że autka z Multi z super wypasem są tańsze niż znacznie gorzej wyposażone manuale... o czymś to świadczy... ja bym się 2 razy zastanowił...

zadzwońcie sobie do serwisu automatów (niekoniecznie ASO) i spytajcie ile kosztuje wymiana obu kół zębatych + osprzęt + łańcuch to się dowiecie dlaczego te auta są takie tanie...

sam chciałem kupić multi ale nie stać mnie na naprawy rzędu 5-6 tysięcy zł...

Opublikowano

chyba coś mi się zdaje że chodzi raczej nie o 7 biegów a o 7dmą lamelkę na jakimś kole zębatym (czy czymś tam - coś mi się obiło) - było to standardem już w 2004 a do tej pory te co miały 6 sypały się niemiłosiernie...

Szczerze mówiąc, to juz zgłupiałem :P

Może za duzo wrażeń w dniu zakupu i coś mi sie pokręciło. W każdym razie w środe odbieram furkę, to sie przekonam :D

Opublikowano

multitronic to porazka ! sam mam a4 2,5 tdi 163KM 2002r. i wlasnie rozgladam sie za nowa skrzynia bo ta nieziemsko szarpie przy ruszniu (reszta jest ok) ale ostatnio bo krotkim autostradowym kawalku (150-200km/h) przy bramkach nie chcial ruszyc, wrecz gasl. Dlatego wlasnie rozgladam sie za wymiana, to co slyszalem:

nowy multitronic kosztuje 23tys zl

czesci orginalne do multitronica 8 tys.

wymiana skrzyni ok 800-900 zl

na allegro znalazlem multitronica po 5 tys. - rzecz jasna przechodzony ale z gwarancja

takze serdecznie nie polecam!

Opublikowano

multitronic to porazka ! sam mam a4 2,5 tdi 163KM 2002r. i wlasnie rozgladam sie za nowa skrzynia bo ta nieziemsko szarpie przy ruszniu (reszta jest ok) ale ostatnio bo krotkim autostradowym kawalku (150-200km/h) przy bramkach nie chcial ruszyc, wrecz gasl. Dlatego wlasnie rozgladam sie za wymiana, to co slyszalem:

nowy multitronic kosztuje 23tys zl

czesci orginalne do multitronica 8 tys.

wymiana skrzyni ok 800-900 zl

na allegro znalazlem multitronica po 5 tys. - rzecz jasna przechodzony ale z gwarancja

takze serdecznie nie polecam!

zgadzam sie - twoj multitronic to porazka bo jest z 2002 roku czyli do 2004 mu daleko.Pozatym ciekawe czy ktos kiedykolwiek wymienil w nim filtry i olej :)

Opublikowano

slyszalem ze w multitronicu wymienia sie olej albo systematycznie, albo wcale. ja kupilem go dopiero jakis miesiac temu po bardzo atrakcyjnej cenie i domyslam sie ze skrzynie bede musial wymienic. poki co zalatwiam tanio i pewnie z gwarancja nowa skrzynie w poznaniu, takze klopot mam z glowy.

Opublikowano

W multitronicu olej wymienia sie* co 60k km lub 90k km (ASO Beltowski twierdzi, ze co 90, ASO AutoSpecial, ze co 60) Wymienia sie tez filtr oleju - zewnetrzny oraz czysci sie filtr siateczkowy wewnatrz skrzyni. Magnesy na dnie tez, ale to juz oczywiste. Szarpanie moze byc spowodowane przez zasyfiala skrzynie od niewymienionego oleum lub przez niewlasciwy olej, az do niewlasciwiej wymiany - prawidlowa wymiana odbywa sie sposobem dynamicznym :szukaj: na forum.

Jak masz szczęście to szarpanie spowodowane jest przez uszkodzone/krzywo zamocowane czujniki abs/asr.

Here's the end of the story. Unusually for me it's a happy one! Having found an Audi engineer at Ingolstadt who would discuss the Multitronic gearbox it seems that it is almost unheard of for the clutch to fail in normal service. So I stripped the front end looking for other clues and found that both the front wheel speed sensors were not seated quite properly. Refixing these has completely cured the problem. I cannot explain why I did not see a VAG or dash error nor why the engine speed seemed to hang high until the vehicle was completely stopped. Either way I've avoided a £4k transmission exchange!

http://www.audiforums.com/forum/showthread.php?t=4552&highlight=multitronic+engineer

*nie ma innej mozliwosci, olej uzupelniany jest w skrzyni typu TIPTRONIC.

Opublikowano

najdziwniejsze jest to że niemieckie serwisy nie znają czegoś takiego jak wymiana oleju w Multitronic'u... a my kupujemy autka głównie z przebiegami ok. 150.000 więc powinien być wymieniony co najmniej 2 razy... no i się nam później rozlatują...

gdybym kupował nowe autko - szczególnie teraz, 4 lata po akcji serwisowej - to raczej Multitronic... choć ręczna raczej rzadko zawodzi to trzeba przyznać.

Opublikowano

Dzisiaj byłem sprawdzić jak tam postępy z moją furką i porozmawiałem sobie z mechanikiem.

Powiedział mi krótko i zwięźle. Nie rzadziej niż 60 tysi i niech mi nawet do głowy nie przychodzi przekraczać ten przebieg. Dodał, zebym najlepiej wbił sobie do głowy 50 000, a będę sie cieszył długą i bezawaryjną praca Multi.

Opublikowano

Dzisiaj byłem sprawdzić jak tam postępy z moją furką i porozmawiałem sobie z mechanikiem.

Powiedział mi krótko i zwięźle. Nie rzadziej niż 60 tysi i niech mi nawet do głowy nie przychodzi przekraczać ten przebieg. Dodał, zebym najlepiej wbił sobie do głowy 50 000, a będę sie cieszył długą i bezawaryjną praca Multi.

wszystko jasne.[br]Dopisany: 07 Sierpień 2008, 00:50 _________________________________________________

najdziwniejsze jest to że niemieckie serwisy nie znają czegoś takiego jak wymiana oleju w Multitronic'u... a my kupujemy autka głównie z przebiegami ok. 150.000 więc powinien być wymieniony co najmniej 2 razy... no i się nam później rozlatują...

gdybym kupował nowe autko - szczególnie teraz, 4 lata po akcji serwisowej - to raczej Multitronic... choć ręczna raczej rzadko zawodzi to trzeba przyznać.

niemcy zarabiaja tyle ze po dwoch wyplatach stac ich na nowa skrzynie albo lepsze auto wiec serwis sobie owli tak zarobic nz brudzic raczki i wymienic glupi olej

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...