mix03 Opublikowano 25 Marca 2013 Opublikowano 25 Marca 2013 Witam Posiadam A4 1.8T quattro i na krótkich odcinkach w mieście ok 5 km przy temperaturze minusowej, spalanie wynosi ok 16-17 litrów. Za niedługo zabieram się za wymianę rozrządu, oleju, filtrów i świec. Mam nadzieje ze spalanie trochę spadnie, a może to jest standardowe spalanie?? Pozdrawiam
pioteros Opublikowano 25 Marca 2013 Opublikowano 25 Marca 2013 15-16 to jest norma na niedogrzany motor z fisem da sie zejsc na ok 12-13l ale co miasto to inne spalanie - mowa o krotkich odcinkach wylacznie
Dev Opublikowano 25 Marca 2013 Opublikowano 25 Marca 2013 na poczatek czujnik wody, termostat i sonda do sprawdzenia ewentualnie do wymiany
mix03 Opublikowano 25 Marca 2013 Autor Opublikowano 25 Marca 2013 termostat raczej dobry, bo nagrzewa się po przejechaniu 4 km i trzyma cały czas na 90 stopni, mam ten samochód dopiero 3 tygodnie ale spalanie zaczyna mnie przerażać , takie spalanie mam tylko w mieście i to na krótkich odcinkach, będę musiał go sprawdzić na trasie, ale to już po wymianie rozrządu i filtrów, świec i oleju. dam do mechanika niech to ogarnie.
Dev Opublikowano 25 Marca 2013 Opublikowano 25 Marca 2013 przejedz sie pare kilometrów ze stała prędkoscią i sprawdz jak zachowuje sie wskaznik temperatury co wyszło na VAG-u ?
mix03 Opublikowano 25 Marca 2013 Autor Opublikowano 25 Marca 2013 Wskaźnik po 4 km w temperaturze -7 jest na 90 stopni i nie zmienia położenia. VAG-a nie mam, spalanie wydaje mi się takie duże przez moje krótkie odcinki jazdy. Devastation a ile tobie pali twoja quattro?
Dev Opublikowano 25 Marca 2013 Opublikowano 25 Marca 2013 teraz jakieś 11.7-12.3 ale ja mam AJL-a a ta franca pali więcej jak AEB najpierw wymien czujnik wody na nowy i tylko ori
kkrawat Opublikowano 25 Marca 2013 Opublikowano 25 Marca 2013 Mi na krótkich odcinkach po mieście / rano dom praca i powrót 2x3km/ pali 14-15 litrów - auto w pełni sprawne. Temperature jak ci łapie 90 i trzyma to jest OK ale możesz jeszcze na klimatroniku sprawdzic co pokazuje. Ogólnie podłącz VAGa gdzieś i posprawdzaj sonde i przepływke.
pioteros Opublikowano 25 Marca 2013 Opublikowano 25 Marca 2013 nie szukajcie dziury w całym ;] co miasto to inne spalanie i odcinki też są inne naucz sie oszczednie jezdzic to jeszcze urwiesz litr/dwa i to bedzie tyle jesli chodzi o miasto ja mieszkam wbrew pozorom w niewielkim miescie, moje wyprawy samochodem z reguly to 2-3km postoj pol dnia i powrot kolejne 2-3 km (z kilkoma przestojami na swiatlach), silnik sie nie dogrzewa i automatycznie spalanie rosnie (w wakacje jest dosyc spora roznica bo pali 2-3l mniej w miescie), zeby ciut przyoszczedzic zapinam jak najczesciej czwarty bieg, ok 1200obr (nie pamietam) i sie tocze z lekko wcisnietym gazem 50km/h, wtedy fis pokazuje chwilowe ok 6-7l, dwumas i tak idzie do wymiany ;]
kkrawat Opublikowano 25 Marca 2013 Opublikowano 25 Marca 2013 Dlatego napisałem że VAG i mozna dla spokoju sprawdzic przepływke i sonde, ale nie kombinowac nic i nie wymieniac jak błędami nie sypie. Czujnik temp jak jest tak jak kolega pisze, to też bym zostawił w spokoju.
maca4 Opublikowano 26 Marca 2013 Opublikowano 26 Marca 2013 witam was koledzy ja mam ajl z lpg no i srednie spalanie gazu przy cyklu mieszanym oczywiscie przy normalnej jezdzie to 12/100 ale powiem wam ze jak zaczołem sie cieszyc moca zaraz po kupnie to bezynki brała 15/100 takze kwestia jazdy
Dev Opublikowano 26 Marca 2013 Opublikowano 26 Marca 2013 mój palił 14.3l/100km, też dobrze sie nagrzewał i prawidłowo wskazywał temperaturę ale obserowałem sondę lambda i wychodziło że za czesto pokazuje na bogato po wymianie czujnika od razu spadło do 12
mix03 Opublikowano 27 Marca 2013 Autor Opublikowano 27 Marca 2013 Witam Dziś byłem u mechanika i podłączył komputer, były 2 błędy z czego 1 dotyczył sondy lambda, błędy zostały skasowane, dziś i jutro mam pojeździć i jutro znowu podpinamy komputer i sprawdzamy czy się nic nie pojawiło. Pozdrawiam
pioteros Opublikowano 27 Marca 2013 Opublikowano 27 Marca 2013 tomek a jaki czujnik dokładnie kupiłeś? sonda to pierwszy podejrzany zawsze jeśli chodzi o wysokie spalanie
Dev Opublikowano 27 Marca 2013 Opublikowano 27 Marca 2013 tomek a jaki czujnik dokładnie kupiłeś? ori w ASO
pioteros Opublikowano 27 Marca 2013 Opublikowano 27 Marca 2013 a miales cos na nim procz numeru OEM? jakas firme?
pioteros Opublikowano 27 Marca 2013 Opublikowano 27 Marca 2013 juz wiem jaki producent, dla potomnych - FAE, taki sam mialem ori tez ze znaczkiem
szczur_84 Opublikowano 27 Marca 2013 Opublikowano 27 Marca 2013 ale to był czujnik temp. płynu chłodniczego czy sonda?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się