Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Działanie, montaż i wymiana Vaccum pompy (tandemowa) w Audi A4 B6 1.9TDI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
Witam



Mam taki nietypowy problem, od czasu do czasu, wężyk gumowy, łączący aluminiowy przewód doprowadzający paliwo do pompy paliwa, po obu swoich stronach przepuszcza jednorazowo paliwo. Jest tego paliwa na tyle dużo, że jest on czasami na długości kilku cm. mokry od ropy (również od strony silnika czasami są ślady paliwa).


W takim momencie w kabinie od razu czuć ropę, więc wiem, że dzieje się to przeważnie przy niskich obrotach silnika i raczej nie ma związku z jakimś jego większym obciążeniem.


Auto ma wirusa już od ponad 4 lat, i blisko 100kkm. Aktualnie licznik zbliża się do 200kkm.

Sytuacja taka występuje od początku (zawirusowałem po zakupie, wiec nie wiem czy tak było wcześniej).


Ponad 2 lata temu ten wężyk pękł i w serwisie wymienili mi cały komplet - łącznie z tymi aluminiowymi przewodami (o zgrozo - ponad 400 zł).

Miesiąc temu sytuacja się powtórzyła - w wężyku zrobiła się dziurka, przez którą "sikała" ropa. Tym razem wymieniono mi tylko sam wężyk.


Obecnie jestem pewien, że zaleczono objaw, ale nie przyczynę - wg mnie w tym miejscu jest po prostu zbyt duże ciśnienie, które od czasu do czasu, schodzi przez najbliższy możliwy "zawór bezpieczeństwa" - czyli właśnie mocowanie tego gumowego wężyka.


W związku z tym mam pytanie - co reguluje ciśnienie paliwa w tym fragmencie instalacji? Gdzie szukać przyczyny?

Będę wdzięczny za wszystkie wasze sugestie i podpowiedzi...


Pozdr.

Arek


PS: Auto to Passat B6, 1.9 TDI, BXE z 2007 roku.

Edytowane przez bystra
Opublikowano

Witam, ja również chciałem poprosić Was o pomoc, podczas wymiany filtra powietrza w Audi a4 b5 ajm 1.9 tdi 2000r. zauważyłem że spod jednego z węży wycieka olej rozchodzi się o to że nie wiem od czego jest ten waż, przeszukałem różne fora, próbowałem również odszukać tą część w programie Etos bezskutecznie. Dopiero w tym poście natknąłem się na zdjęcie które prezentuje między innymi ten wąż http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/1828f45ab0cbd0e2. Ktoś pomoże i podpowie od czego jest ten wąż??

słabo szukałeś

to jest wąż odpowietrzający warto go wymienić przy wymianie vacum koszt jakies 70 zł

038 121 473

dzięki za prawidłowe wskazanie elementu z numerem:)

Opublikowano

Cześć, mnie też dopadła "choroba" luźnego krućca. Doczytałem z wątku, że klej załatwia sprawę po wcześniejszym potraktowaniu młoteczkiem. Znalazłem tylko jedną nazwę użytego kleju-poxilina. Kleji do metalu jest dużo i znalazłem takie:

http://www.kwasek.pl/pl/p/Auto-Weld-CX-80-spawanie-na-zimno/108

http://www.kwasek.pl/pl/p/Motoryzacyjny-kit-naprawczy/1274

http://www.kwasek.pl/pl/p/Klej-uszczelniacz-Anaerobowy-do-polaczen-plaskich-5518-Technicoll-15g/4859http://technicqll.pl/index.php/pl/produkty/epoksydy/18-klej-metalowy-epoksydowy

Najbardziej pod względem konsystencji jak plastelina pasuje mi kit lub uszczelniacz lecz nie wiem jak z wytrzymałością ich, bo lepiej trzymałby (chyba) CX-80 lub Technicoll. Stąd moje pytanie, jaki byłby najlepszy do zaklejen króćca bez demontażu z auta aby nie spłyną i dał się dobrze uformować ? Jeszcze jedno do tych co już są po "operacji" klejenia, ile wytrzymuje pompa po takim zabiegu (czasu lub km) ? ?

Opublikowano

Szukaj używki jak najmłodszej z poprawionym krućcem i nowa uszczelka. U mnie po wymianie auto trochę odżylo. Próbowałem kleić, ale źle zrobiłem bo tylko skleilem i nie zaklepałem.Koszt używki nie tak duży, a problem rozwiązany raz na zawsze.

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Ja jeżdżę tak czwarty rok.

Opublikowano

lukaszooo a jaki klej użyłeś ?

mlodziak22 masz pewnie rację że wymiana byłaby lepsza niż klejenie, ale jak można zrobić to taniej a nie ma różnicy (chyba bo moja pompa nie cieknie tylko kruciec luźny ) to spróbuję klejenia narazie. Poza tym te z literki Q są w cenie, poza tym trochę się boję kupować przez internet nie widząc rzeczy bo się tak dobrze nie znam a to jednak osprzęt silnika. Zła-felerna część może kosztownych szkód narobić.

Opublikowano

Poxilina zrobiłem tak w wielu samochodach jest ok, większym problemem jest zaklepanie go na sztywno, dwie pompy rozwaliłem przy zaklepywaniu wyszczerbil się korpus i poleciały na złom.

Opublikowano

Ja nic nie zaklepywałem sama poxilina wystarczyła. Już kilka lat tak jeździ u ojca w A3.

Opublikowano

też miałem zaklepywać ,ale moja dodatkowo ciekła ,więc wjechała nowa boscha,po wymianie hamulec zrobił się bardziej czuły

Opublikowano (edytowane)

też miałem zaklepywać ,ale moja dodatkowo ciekła ,więc wjechała nowa boscha,po wymianie hamulec zrobił się bardziej czuły

A w doładowania turbiny odczułeś jakąś różnicę po zmianie pompy ? Bo moja jakby słabsza z luźnym krućcem i tak myślę czy będzie duża różnica w doładowaniu po naprawie. Edytowane przez sebas958
Opublikowano

może minimalnie ,ale szału nie ma

Opublikowano

Panowie A4 B6 Avant 2004 r. silnik AVF 130 koni jaki ma symbol pompy vacum?? Potrzebuje kupić zestaw uszczelniający a nie mogę się doszukać jaki to symnol ??

Opublikowano

lusterko i odczytaj co masz na pompie napisane,jak masz luk-a to daruj sobie uszczelnianie robiłem to 2x i wreszcze wymieniłem pompę na boscha

Opublikowano

Wydaje mi się ze jest numer w pierwszym poście.

Opublikowano

lusterko i odczytaj co masz na pompie napisane,jak masz luk-a to daruj sobie uszczelnianie robiłem to 2x i wreszcze wymieniłem pompę na boscha

kupiłeś używkę czy nową ??

Opublikowano

lusterko i odczytaj co masz na pompie napisane,jak masz luk-a to daruj sobie uszczelnianie robiłem to 2x i wreszcze wymieniłem pompę na boscha

kupiłeś używkę czy nową ??

nową

Opublikowano

lusterko i odczytaj co masz na pompie napisane,jak masz luk-a to daruj sobie uszczelnianie robiłem to 2x i wreszcze wymieniłem pompę na boscha

kupiłeś używkę czy nową ??

nową

Ile dałeś ? w serwisie ?

Opublikowano (edytowane)

u znajomego w sklepie moto po rabacie 650zł z uszczelką,pompa bosch V200

Edytowane przez greg2505
Opublikowano

V200 to jest z pompa koncowka Q

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...