Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Działanie, montaż i wymiana Vaccum pompy (tandemowa) w Audi A4 B6 1.9TDI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Strzal mocy przy ok 2500rpm i bardzo szybkie zapieczenie sie kierownic.

Opublikowano

No to bardzo nie dobrze... na szczęście znalazłem częściowego winowajce, popękały mi wężyki wzdłóż w miejscu gdzie np zakłąda się je przy zaworze n75 ciekawe dlaczego...za małe czy co. A 2 główny winowajca to króciec od vacu w sobote cisne nad morze wiec chciałbym to ogarnąć z króćcem dużop roboty jest?

Opublikowano

Lekko zaklepać i zakleić klejem dwuskładnikowym

Tapnięte z HUAWEI P8

Opublikowano

Witam wszystkich, dużo czytam o pompach vacum. Mam paska 1.9tdi avf 130km i od dłuższego czasu mam z nim problem, auto W OGÓLE się nie zbiera do 2tys obrotów. Na kompie jest tylko jeden błąd " Moduł sterowania pompy paliwowej 00467" zaglądałem jak wygląda vacum, nie wydaje mi się żeby miała luz na krućcu ani nie widziałem jakiegoś większego wycieku. Zauważyłem ze hamulce są dość słabe pedał szybko twardnieje. Stad moje pytanie czy to może być vacum do podmianki? Dodam że auto pali na dotyk i wtryski też są ok. Miał ktoś podobny przypadek?

Opublikowano

Kupiłem pompę ale boscha z końcówką M ale okazała się uszkodzona (ukruszony jeden z bolców). Jednak po demontażu swojej odkryłem że też mam boscha ale z końcówką C.
Ciekło z króćca ale przez poluzowaną opaskę. Wymieniłem uszczelkę opaskę i na razie niby sucho.

Hamulce się nie zmieniły ani lepsze ani gorsze. Żeby coś sprawdzić pasowałoby pewnie zmierzyć podciśnienie ?

Opublikowano

Vakuometr i będziesz miał czarno na bialym

Opublikowano (edytowane)

Witajcie ! Panowie, a może i Panie ;)

Otóż mam małą zagwozdkę, zobaczcie proszę zdjęcia które jak sądzę udało mi się w końcu wrzucić i powiedzcie co sądzicie o tych "rysach", których jest pełno wokół całej obudowy. Przy niektórych widać charakterystyczny żółty osad... ropa ?? Pompę zdemontowałem, ponieważ hamulec robił się przy drugim naciśnięciu "twardy" i luźny był króciec od podciśnienia - chciałem skleić. Wokół całej pompy, nawet na skrzyni znajdował się tłusty osad, który jak dla mnie nie powstał przez ostatni miesiąc, a znacznie dłużej...

c1620cebbc63e80e.jpg

tutaj dobrze widać jak w oddali nawet skrzynia upaprana.

2777136bc0ad29d2.jpg

Swoją drogą zastanawia mnie od jakiego czasu coś musiało się lać na ten wąż, żeby tak spuchł :D

508299073538622f.jpg

9e38d827df9a2eb2.jpg

81ec3d0215209c1e.jpg

8b5d3e711e833de1.jpg

dacbf2540bc794cc.jpg

c31cc0c3aec60ec6.jpg

Ale do rzeczy, oprócz wspomnianych hamulców z autem nic się nie działo, silnik startował super chodził i przyspieszał też bardzo dobrze. Właściwie nie wiem co teraz robić...

1) szukać nowej pompy ?

2) kupić używkę i uszczelnić ?

3) założyć tą starą z nową uszczelką ?

poradźcie coś może te "rysy" zostały po procesie produkcji zły odlew z formy ?

pozdrawiam i czekam na szybką odpowiedź.

Kamil.

Edytowane przez Kamil_01
Opublikowano

Jak masz w tej starej luźny króciec, to zamów używkę z wkręcanym króćcem i będzie spokój.

To są hamulce, ja bym nie ryzykował ze sklejaniem...

Opublikowano (edytowane)

Czy ktoś może mi powiedzieć czy ta pompa jest już z nowym króćcem ?

http://allegro.pl/vw-skoda-1-9-tdi-pompa-vacum-luk-038145209n-i6457293371.html#imglayer

Nie.

Tu masz nowy

http://turbodiesel.hswg.pl/wp-content/uploads/2013/07/krociec_podcisnienie.jpg

Edytowane przez Radex121
Opublikowano

Już po temacie, pompa wymieniona na nowy model BOSCH`a. Chciałbym jeszcze uzupełnić pierwszy post, ponieważ ktoś napisał, że na 100% pasuje do naszych AWX`ów model 038 145 209 Q i N, ja miałem oryginalnie LUK 038 145 209 E i podmieniłem na BOSCH`a 038 145 209 C. Wszystko działa jak należy. Dziękuje wszystkim za zaangażowanie i pomoc.

pozdrawiam Kamil.

Opublikowano

Dzieki kolego, pierwszy post zmodyfikowany.

Opublikowano (edytowane)

Jeszcze jedna ciekawostka, dla tych którzy biorą się za wymianę tej pompy, sugerowałbym zaglądnięcie do tego wężyka pod pompą lub od razu jego wymianę. zobaczcie co siedziało w moim ;)

7fd1d80d1b54e993.jpg

21442e3950c25285.jpg

6048208ba4831566.jpg

w serwisie za ten przewód zapłaciłem ok 70 - 80 zł tylko na zamówienie.

pozdrawiam i życzę powodzenia ;)

Edytowane przez Kamil_01
Opublikowano

jest to przewód od układu chłodzącego czy nie ? bo się zastanawiam czy koniecznie jest spuszczenie płynu chłodzącego

Opublikowano (edytowane)

to przewód odpowietrzający układ chłodzenia ,nie musisz spuszczać płynu ,mi trochę poleciało,odkręć tylko korek żeby ciśnienia nie było i zakręć,nie pamiętam tylko czy nie spuszczałem ze zbiorniczka bo jest wyżej

Edytowane przez greg2505
Opublikowano

Czy pompa o takim numerze

03G145209

podejdzie do silnika AVF 2003 r. ?

Opublikowano

Nawet nie wygląda podobnie.. więc nie sądzę by pasowała.

Opublikowano

Nawet nie wygląda podobnie.. więc nie sądzę by pasowała.

właśnie zobaczyłem różnice, zamówiłem pompę BOSCHa 038145209C

Wymiana pompy jak najbardziej na plus, juz myślałem ze pada mi dwumasa a wszystkie obajwy to vacum, auto dostalo mocy, nie telepie juz przy gaszeniu jak stara łajba, nie drga przy przyspieszeniu. Koszta malutkie, wiec większości zamiast zmieniać dwumase radze najpierw wymienić vacum.

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Ja tam jednak radze jechać do dobrego mechanika niż samemu bawić sie w wymianę vacum z powodu problemu ze sprzęgłem. Vacum ma tyle wspólnego ze sprzęgłem co ja z polityką, tu nie chodzi o problem mechaniczny tylko o mentalność, większość twierdzi że jak coś się psuje to albo sprzegło albo pompowtryski .....

Opublikowano

Nawet nie wygląda podobnie.. więc nie sądzę by pasowała.

właśnie zobaczyłem różnice, zamówiłem pompę BOSCHa 038145209C

Wymiana pompy jak najbardziej na plus, juz myślałem ze pada mi dwumasa a wszystkie obajwy to vacum, auto dostalo mocy, nie telepie juz przy gaszeniu jak stara łajba, nie drga przy przyspieszeniu. Koszta malutkie, wiec większości zamiast zmieniać dwumase radze najpierw wymienić vacum.

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Kolego, miałeś drgania przy przyspieszaniu i po wymianie vacum już jest gites??? Ja tez już od dłuższego czasu mam taki m.in. objaw, ale nigdy tego nie łączyłem z vacum, cały czas obstawiałem właśnie dwumase lub przeguby wewnętrzne, jednka nawet po wymianie jednego wewnętrznego, którego obstawiałem za winowajcę nic się nie zmieniło:? A przyznam się, że ten króciec od pompy już ma lekkie luzy i chamulce też się trochę pogorszyły... Może to tez będzie rowiązanie moich problemów...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...