Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[TDI PD] Vaccum Pompa (Tandemowa) - Działanie, montaż i wymiana


lukaszooo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, zakupiłem na Allegro pompę vacuum, dziś przyszła przesyłka:

z pompy wylało się trochę jakiejś czarnej cieczy, pachnie trochę jak benzyna to normalne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiedz sobie sam czy w silniku diesla benzyna jest normalna ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tfu, przejęzyczenie, chodziło oczywiście o zapach oleju napędowego :P

Zmartwiła mnie tylko ilość tej cieczy, bo cała pompa jest nią usmarowana, stąd pytanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Było trochę w środku a w paczce się wydostało i ubrudzilo. Zamontuj i testuj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wczoraj wpadłem na ten wątek i stwierdziłem, że dotyczy także mnie (cieknąca ropa z pompy tandem, dziwne przeładowania najczęściej krótko po uruchomieniu silnika i na koniec dla pewności test wakuometrem takim samym jak na filmie - wynik? Ewidentnie małe podciśnienie i spadające szybko po zgaszeniu silnika)

Udało się wydostać pompę i w drogę ... (siedział oczywiście LUK z literką E na końcu, podkładka metalowa, gumowy wąż pod pompą wyglądał oczywiście jak galareta od zalewania go ropą)

Pierwsze kroki skierowałem do ASO VW. Zakupiłem nową podkładkę metalową 038 145 215 (36zł) i nowy wąż gumowy od cieczy chłodzącej 038 121 473 (72zł). Na szrocie wyszarpałem używkę pompę Bosha (190zł) z wkręcanym króćcem podciśnieniowym. Jest trochę masywniejsza od mojego LUKa ale oczywiście wszystko pasowało.

Problem był z odpaleniem. Dopiero chyba za trzecim albo czwartym razem po ok 10-15s kręcenia za każdym razem. Sam zapłon w celu uruchomienia pompy w zbiorniku też chyba z 15 razy. Ale odpalił jakoś.

Efekty? Pozytywne. Podciśnienie w zielonym polu wakuometru. Po zgaszeniu silnika trzyma podciśnienie bez żadnego spadku na zegarze. Gaszenie silnika bardziej miękkie niż dotychczas. Małe przeładowania jeszcze się trafiają ale znacznie rzadziej i dopiero między 3,5-4 tys obr. Pewnie dlatego, że jeździłem tak ponad pół roku i geometria trochę się przycięła. Liczę, że kilka dłuższych odcinków z przebutowaniem doprowadzi ją całkowicie do porządku.

2003r model 2004, AVF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w takim wypadku psikam plakiem w dolot, 5-10s silnik pracuje na planu i sam się odpowietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a widzisz następnym razem tak się zrobi bo autentycznie już myślałem, że kupiłem skopaną pompę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy do A4 AWX-a 2001 podejdzie pompa o nr 038 145 209 N bo wg Etki może być ona użyta tylko do Audi A2 i piszą że tylko podejdzie 038 145 209 Q?

5a7b9a92a03f9.jpg

Edytowane przez arris_88
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytaj pierwszy post

"Do naszych A4 napewno pasują Q i N reszty niestety nie zweryfikowałem."

Czyli bankowo "N" pasuje, a w Etce jest jakiś błąd. Mam jeszcze jedno pytanie wg Etki do 038 145 209 N potrzebne są uszczelki 038 198 293 natomiast pod Q: 038 145 215, które kupić i czym one się różnią?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładałem luka z końcówką N i idzie metalowa uszczelka taka sama jak do boscha.

Edytowane przez machina
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaglądałem luka z końcówką N i idzie metalowa uszczelka taka sama jak do boscha.

Dziękuję Piotrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie po dłuższym postoju pedał hamulca jest twardy i silnik musi chodzić dopiero pojawia sie normalny hamulec,a po za tym turbina sie nie załancza i jedzie jak muł.Jeżeli podepne węzyk od wacum bezposrednio do gruszki turbiny pomijając zawory n75 i n18 idzie dobrze teraz niewiem czy to wacum czy te zawory swiruja doradzcie coś może ktoś mjał takie objawy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt nie jest wróżką ...... wakuometr na wyjscie gruszki, logujesz 11BS i masz odpowiedz na wszystkie swoje pytania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, w moim przypadku również są poranne problemy z odpaleniem.
Na biegu jałowym, wciskając hamulec, pedał łapie w połowie, a później delikatnie opada ku dołowi.

Po zgaszeniu silnika - max 2-3 razy nadepnę na hamulec i potem jest twardy.
Po dłuższym postoju - twardy.

Czy to moje złudne wrażenie, czy niedomaga pompa wacum ?

Dodatkowo wg mnie hamulec łapie mi zbyt nisko, kuzyn jadąc moim autem troche się zdziwił jak musiał przyhamować(ja niestety chyba się przyzwyczaiłem i wiem jak hamować).
W weekend jezdziłem touranem ojca, z przyzwyczajenia zahamowałem podobnie jak moją a4, niestety tutaj prawie odbiłem się od przedniej szyby ;)

Co o tym sądzicie ?

Edytowane przez Pawel_a4b6avf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, uszczelniłem kruciec vacumpompy, i auto nadal nie ma siły, dopiero jutro będe miał wakuometr, czy to mozliwe ze vacumpompa siadła?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...