Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[TDI PD] Vaccum Pompa (Tandemowa) - Działanie, montaż i wymiana


lukaszooo

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Wymieniłem metalową uszczelkę ze względy że miałem przeciek paliwa. Pytanie czy z tych otworów co widać na zdjęciu od wałka i po prawej stronie powinno być tyle oleju czy pompa ma wyrobiony uszczelniacz?

 

20220402_130122.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, 

  Zabieram się za wymianę tej g... Pompy. Mam LUK-a z końcówką "a" - chce wymienić na taką samą tylko z poprawionym króćcem na wkręcany oraz uszczelka metalową- proszę o radę czy to dobry pomysł ? Czy odrazu walić Boscha ? 

Pytania, które mi się nasuwają to jedynie dotyczące odkręcenia śruby dolnej - jakie narzędzia użyć by tam dojść ( chce się wcześniej zaopatrzyć by nie stać jak pajac ) wyjaśnienie z tematu wątku jest mało jasne, bo dłuższą cześć klucza nie wydaje mi się że wejdzie do łba, a grzechotka ma to obracać? Czy to tylko dźwignia ? 

Drugie pytanie to jeszcze raz model kluczy imbusowych ( bo przewinęły się tutaj posty że to torxy, śruby spline ), a autor postu pisze o imbusach 5,6. 

Z hamulcami nie mam o tyle takiego problemu, co z bardzo dużymi wyciekami ropy.. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Posiadam pompę LUK 038145209E, i cieknie mi spod tego czarnego dekielka gdzie znajduje się metalowa uszczelka. Czy któryś z kolegów wymieniał samą tą uszczelkę i czy to załatwiło problem? Dużo się naczytałem że to częsta przypadłość pompy tej firmy i wymiana uszczelki nic nie daje. Na Allegro znalazłem do kupienia taka uszczelkę i się zastanawiam czy jest sens. Dzięki za pomoc. 
 

 

ALLEGRO.PL

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zeby to porządnie uszczelnić przydałoby sie splanowac powierzchnię. Lepiej kupic arkusz klingerytu 0,6-0,8mm i samemu wyciac taka uszczelke. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanko czy słabe vacu może być winne temu że turbo od pewnego czasu zamiast wstawać od 1400 obrotów to wstaje dopiero od 2 tys. Turbo po regeneracji. Po programie było ok a od pewnego czasu takie kwiatki. Podciśnienie na gruszce 0.55 a z vacu bezpośrednio 0.6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze byc winne. Na początek zerknij czy po odpaleniu sztanga jest podciągania aż do ogranicznika. Jak nie to: niskie podcisnienie lub źle wyregulowana sztanga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klep i klej inaczej się nie dowiesz, żebyś tu nie wiem ile postów napisał ?

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. U mnie podciśnienie bezpośrednio z vacum 0.6 z N75 0.5 układ szczelny po zgaszeniu auta wartosc nie spada. Kiedyś turbinka wstawała od 1400 obrotów teraz od 2 tysięcy czy vacu może być tego przyczyną? Wymieniać na inną? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego któregoś już posta piszesz we wszystkich tematach jakie ci się nawiną i można by o tym pisać w nie skonczoność. Ja bardziej zapieczona geometrię bym obstawiał i na pewno ten ruchający się króciec też się do tego przyczynił.

Edytowane przez Pieterb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.06.2023 o 20:31, Pieterb napisał(a):

Klep i klej inaczej się nie dowiesz, żebyś tu nie wiem ile postów napisał ?

Udało mi się zrobić to w miarę, trzyma się. Pytanie co dalej, jak mogę jakoś zmniejszyć szasne ze to wróci? Wymiana tego wężyka na twardszy coś da? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej na miększy, takie silikonowe chłopaki kupują. Aczkolwiek trzeba pamiętać że jest tam podciśnienie i nie może go zasysać do środka. Tu najlepiej zmienić pompę na innej firmy która nie na tego problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiś numer tej części? Jakiego zamiennika użyć? Ogólnie to pompa szczelna, ciśnienie jest. Wezyk mi strzelił od zacisku z przodu, będę wszystkie wymieniał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam 

Wymieniłem pompę na bosha, ale niestety nie wytwarzała odpowiedniego podciśnienia i był problem z hamulcami, postanowiłem kupić druga używkę, ale jak ja założyłem to okazało się że puszcza olej do paliwa, pompę będę zwracał.

Czy idzie zregenerować jakoś elementy odpowiedzialne za podciśnienie ( nie jest to wina króćca) w starej pompie??

W sumie to już się zraziłem do używek i myślę o nowej Pierburga, cana ponad 900 zł ( innych nowych nie widziałem oprócz jakiś zamienników dziwnych firm).

Czy ktoś miał doświadczenie z pompami tej firmy i czy są godne polecenia???

 

Dobra, nie ma tematu znalazłem nówki z Bosch'a

 

 

Edytowane przez szynak1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...