Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Switch off engine and check coolant level.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Od niedawna jestem posiadaczem Audi A4 B8 2.0TDI. Po odpaleniu silnika na FIS od razu wskakuje czerwony komunikat Switch off engine and check coolant level. Stan płynu oczywiście jest po środku między MIN. a MAX, silnik osiąga 900C i nie grzeje się ale komunikat staje się denerwujący przy każdym odpaleniu silnika. Podejrzewam winę czujnika ale przy zbiorniczku wyrównawczym wszystko wygląda OK. Wie ktoś czy nie ma gdzieś innych czujników mogących powodować ten błąd?

Opublikowano

pierwsze od czego powinieneś zacząć to podłączenie pod kompa i sprawdzenie błędów

Opublikowano

też mam koledzy taki sam problem od kilku dni z tym że u mnie poziom przed uruchomieniem jak i po wskazuje poniżej minimum wiec czujnik raczej dobrze wskazuje widac ze ubytek jest nie wielki moze z 0.5l zeslzo przez kilka miesiecy uzywania , tylko moje pytanie jest takie czy jak np wleje 1 litr płynu na dolewkę to czy zniknie mi automatycznie błąd czy musze gdzies go skasować bo nie znalazlem nigdzie opcji w vcds zeby go usunąć


Wie ktoś może dlaczego mogą byc ubytki w płynie chłodniczym , bo co jakiś czas jak zauważyłem muszę dolać z 1l płynu powiedzmy raz na około 3 tys km , praktycznie cały czas na klimie jeżdzę i na grzaniu , co prawda zauważyłem dziwną zaleznośc że jak właczę auto to mi leci non stop zimne powietrze nawet jesli jest silnik zagrzany na 90 stopni a mam ustawione na najwyzsza temp jak dodaje gazu automatycznie leci ciepłe powietrze i słychać takie bulgotanie jak by od silnika i później pojeżdzę trochę i i jest ok jak by był zapowietrzony układ chociaż nie mam pojęcia wie ktoś o co chodzi? praktycznie cały czas tak mam

Opublikowano

słychać takie bulgotanie jak by od silnika i później pojeżdzę trochę i i jest ok jak by był zapowietrzony układ chociaż nie mam pojęcia wie ktoś o co chodzi?

Kolego ja u siebie mam takie bulgotanie w systemie ogrzewania od początku czyli od nowości auta, byłem z tym 2 razy gwarancyjnie, raz powiedzieli mi że padł zawór - odpowietrznik i trzeba wymienić ale akurat nie mieli tej części na stanie kazali mi przyjechać następnym razem :facepalm: Następnym razem poinformowali mnie że oni nic nie słyszą i że wszystko OK. :facepalm: :facepalm: Niedługo bedę robił 3 podejście bo bulgotanie jak było tak jest tylko tym razem pojadę do innego serwisu.

W moim przypadku płyny chłodniczego nie ubywa ale raczej na 100 % jest zapowietrzony, więc wnioskuję że skoro dolewasz i masz zapowietrzony układ to gdzies musisz mieć jakiś mikro przeciek musisz dobrze przejrzeć wszystkie złączki na początek.

Opublikowano

Nie długo podjadę do znajomego to wjedziemy autem na kanał tylko najlepiej żeby sucho było trochę przez kilka dni to myślę że znajdzie ten ubytek i coś podziałamy ale nic dziękuje za podpowiedź :) pozdrawiam

Opublikowano

u mnie też wywala ten komunikat 

na zimnym silniku poziom płynu mam troche ponad min a jak się nagrzeje i się rozpręży to wchodzi ponad maxa i wywala komunikat, termostat mi w aso wymienili na gwarancji ale caly czas to samo

czy to normalne że płyn aż tak się rozpręża? co może być przyczyną?

 

Opublikowano (edytowane)
On 2/8/2015 at 1:11 PM, Lutek90 said:

też mam koledzy taki sam problem od kilku dni z tym że u mnie poziom przed uruchomieniem jak i po wskazuje poniżej minimum wiec czujnik raczej dobrze wskazuje widac ze ubytek jest nie wielki moze z 0.5l zeslzo przez kilka miesiecy uzywania , tylko moje pytanie jest takie czy jak np wleje 1 litr płynu na dolewkę to czy zniknie mi automatycznie błąd czy musze gdzies go skasować bo nie znalazlem nigdzie opcji w vcds zeby go usunąć

 

Nie wiem jak jest w B8 ale podejrzewam, że podobnie jak w B7 czy B6. Czujnik pokaże brak płynu jak w tym zbiorniczku prawie w ogóle go nie będzie.

Jajprostrzym sposobem aby sprawdzić czy sam czujnik jest sprawny to odpiąć od niego wtyczkę i ją zmostować kabelkiem. Jeśli błąd nie wyskoczy to masz winowajcę na talerzu :)

 

15 hours ago, herman85 said:

u mnie też wywala ten komunikat 

na zimnym silniku poziom płynu mam troche ponad min a jak się nagrzeje i się rozpręży to wchodzi ponad maxa i wywala komunikat, termostat mi w aso wymienili na gwarancji ale caly czas to samo

czy to normalne że płyn aż tak się rozpręża? co może być przyczyną?

 

Płyn powinien zachowywać się w taki spsób:
Zimny wskazuje aktualny poziom płynu.
Im płyn cieplejszy, tym bedzie go mniej w zbiorniczku - ciśnienie robi swoje.
Jak na gorącym odkręcisz korek to powinno go być więcej niż na zimnym - brak ciśnienia i temperatura płynu robi swoje.

Jak wioadomo płyn chłodniczy wraz ze wzrostem temperatury (bez cisnienia) większa swoją objętość, ALE ze względu na panujące ciśnienie w układzie, które go "ściska" będzie go mniej niż przy stanie na zimnym silniku.

Jak odkręcisz korek na rozgrzanym silniku to słychać uciekające ciśnienie?

Edytowane przez aiwer
Opublikowano
3 godziny temu, aiwer napisał:

Nie wiem jak jest w B8 ale podejrzewam, że podobnie jak w B7 czy B6. Czujnik pokaże brak płynu jak w tym zbiorniczku prawie w ogóle go nie będzie.

Jajprostrzym sposobem aby sprawdzić czy sam czujnik jest sprawny to odpiąć od niego wtyczkę i ją zmostować kabelkiem. Jeśli błąd nie wyskoczy to masz winowajcę na talerzu :)

 

Płyn powinien zachowywać się w taki spsób:
Zimny wskazuje aktualny poziom płynu.
Im płyn cieplejszy, tym bedzie go mniej w zbiorniczku - ciśnienie robi swoje.
Jak na gorącym odkręcisz korek to powinno go być więcej niż na zimnym - brak ciśnienia i temperatura płynu robi swoje.

Jak wioadomo płyn chłodniczy wraz ze wzrostem temperatury (bez cisnienia) większa swoją objętość, ALE ze względu na panujące ciśnienie w układzie, które go "ściska" będzie go mniej niż przy stanie na zimnym silniku.

Jak odkręcisz korek na rozgrzanym silniku to słychać uciekające ciśnienie?

dzięki za info aiwer

jak tylko wróce do PL to sprawdze jak się układ zachowuje

może korek nie trzyma ciśnienia i puszcza albo nieszczelność w układzie ale nie widziałem żadnego wycieku jak dotąd

Opublikowano

I jak?

Opublikowano

hej, dopiero wczoraj sprawdziłem i niestety wymiana korka nie pomogła ;/

układ trzyma ciśnienie bo jak się nagrzeje i odkręce korek powoli to stan płynu się podnosi a cały czas wywala komunikat

może czujnik jest walnięty? ktoś wie jak na jakiej zasadzie działa ten czujnik i czy da się go sprawdzić miernikiem czy tylko po can'ie?

 

 

Opublikowano

Czujnik to zwykle dwa metalowe druty które przewodzą prąd. Jak masz mało płynu to druty nie są zamoczone w płynie i nie ma "przejścia" między nimi dlatego wywala info o zbyt małym poziomie. Odetnij wtyczkę i połącz piny jakimś kabelkiem i sprawdź czy tez wywali komunikat. Jeśli tak to szukałbym przyczyny w przetartym przewodzie.


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

Opublikowano

na szybko zrobiłem test z mostkiem na czujniku, poruszałem kabelkiem żeby sprawdzić czy nigdzie nie jest przerwany i zero błędu

złącza we wtyczce były lekko wilgotne wiec je oczyściłem i podłączyłem z powrotem do czujnika zobaczymy czy to coś da

jutro sie okaże podczas jazdy ;)

 

 

Opublikowano

no i na razie spokój ;) chyba się wtyczka poluzowała i złącza były wilgotne i czasami błąd wywalało

dzięki aiwer!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...