wydra Opublikowano 30 Marca 2013 Opublikowano 30 Marca 2013 kurcze juz sie przewiozłem na regeneracji.oddałem moja turbine a oni mi dali podobno zregenerowana.a pewnie była tylko wyczyszczona.i to ona własnie puszcza olej.firma TURBO-MOT jak dobrze pamietam z Mielca.a to nie sa tanie rzeczy. z regeneracjami tak bywa, często regenerują na chińskich częściach i potem tak wychodzi, a z tym puszczaniem oleju to chyba silnik musi już być troche padło jak tak bardzo odma rzuca
ryba85 Opublikowano 30 Marca 2013 Autor Opublikowano 30 Marca 2013 widze ze ciekawe pomysły sie nasuwaja.tylko ze to nie rozwiaze problemu do konca bo olej dalej bedzie znikał z silnika.cz wogóle wymiana odmy cos tu pomoze?skad bierze sie olej w odmie?
wesz82 Opublikowano 30 Marca 2013 Opublikowano 30 Marca 2013 Zawór na odmie już nie daje rady i tyle. Ale teraz dodaj sobie śladowe ilości oleju z odmy tak jak w każdym przeważnie tdi i padnięte uszczelki w turbo ii masz odpowiedz:wink:
ryba85 Opublikowano 30 Marca 2013 Autor Opublikowano 30 Marca 2013 po swietach biore sie za czyszczenie odmy.a jezeli to nie pomoze to separator.
Mario82A4 Opublikowano 31 Marca 2013 Opublikowano 31 Marca 2013 Ja czyściłem odmę i za wiele to nie dało , troche brudu wypłyneło ale dalej olej idzie w dolot , u mnie jest załżone turbo od AWX i po programie pewnie więcej dmucha co za tym idzie więcej powietrza zasysa z filtra i z odmy , najlepszym wyjściem jest OCT i od czasu do czasu sprawdzać stan oleju i ewentualnie dolewka . Tam aż tak dużo tego oleju nie idzie ale mgiełka olejowa robi swoje . Czytałem o tym na różnych forach passat , golf , ford , volvo i wychodzi że we wszystkich silnikach dizla jest ten sam problem , dobrze jest żeby wyjście z OCT puścić dalej w dolot , bo jak puścisz pod mache to będzie śmierdzieć olejem w kabinie
ryba85 Opublikowano 31 Marca 2013 Autor Opublikowano 31 Marca 2013 moim zdaniem musi byc waz podpiety do turbiny bo to ona zasysa powietrze z komory silnika.jezeli puscimy waz pod auto to nie bedzie to wszystko prawidłowo działac.a prubował ktos wymienic odme?przeciez odma to jest własnie ten separator który powinien wyłapac olej i odprowadzic zpowrotem do silnika przez pokrywe.po to jest zamontowany w pokrywie.(przynajmniej mi sie tak wydaje) wypowiadali sie na jakims forum ze jak puscili waz pod auto to olej nie kapał wogóle.bo nie bedzie kapał bo ani jego ani powietrza nic nie zasysa z komory.
Mario82A4 Opublikowano 31 Marca 2013 Opublikowano 31 Marca 2013 To fakt jak puści sie wąż pod auto to raczej nie będzie kapać , albo będzie kapać delikatnie . lepiej wpiąć wąż od OCT z powrotem w turbo , po świętach może sie za to wezme
Inkognito Opublikowano 31 Marca 2013 Opublikowano 31 Marca 2013 OCT to chyba najlepsze rozwiązanie te separatory pneumatyczne raczej się nie sprawdzą tam musi być wysokie ciśnienie inaczej będzie nie szczelny... dobrym pomysłem było by zaślepić Tip i założyć filterek na odmę
ryba85 Opublikowano 31 Marca 2013 Autor Opublikowano 31 Marca 2013 ja pierw wyczyszcze odme.jak nie pomoze to zrobie prowizorke czy to zda egzamin.
wesz82 Opublikowano 31 Marca 2013 Opublikowano 31 Marca 2013 Jak robisz OCT to zrób to jak należy - w zamkniętym układzie... Tylko zrób co najmniej 5 tyś żeby to podziałało,gdzieś czytałem ze tyle mniej więcej potrzeba czasu na wyłapanie oleju. Ja zrobiłem na OCT około 1 tyś i już widziałem efekt.Tylko zdjąłem go bo po świętach mam przegląd:wink: Jak nie wiesz co i jak z OCT to pytaj. Dodam że zawór na odmie wymieniłem,i autko miało seryjny separator,mimo to dalej było lekko tego oleju.
ryba85 Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 1 Kwietnia 2013 a układ dolotowy masz juz suchy?
wesz82 Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Nie,jeszcze trochę jest tego ale w sumie ja nie miałem takiego strasznie zawalonego. Tak jak pisałem daj sobie 5 tyś i powinno byc ok.Tylko nie puszczaj weża pod auto,zrób to w zamkniętym obiegu. Po świętach zamontuje to prześle Ci parę fotek
ryba85 Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 1 Kwietnia 2013 tylko w zamknietym obwodzie.bo puszczenie weza pod auto nic nie daje.ok czekam na foty.
Mario82A4 Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Opublikowano 1 Kwietnia 2013 OCT to chyba najlepsze rozwiązanie te separatory pneumatyczne raczej się nie sprawdzą tam musi być wysokie ciśnienie inaczej będzie nie szczelny... dobrym pomysłem było by zaślepić Tip i założyć filterek na odmę Kolego jak może być nie szczelny skoro szklanka filtra jest zamknięta i masz tylko 2 wyjścia gdzie podpinasz wejście i wyjście , jedynym problemem może być zaworek którym spuszczamy nadmiar kondensatu czy on będzie trzymał , jutro pogadam ze znajomkiem od pneumatyki , jak ktoś ma już jakieś zdjęcia to dajcie , przyda sie dla potomnych bo chyba nie ma takiego wątku na tym forum
Inkognito Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Opublikowano 1 Kwietnia 2013 no właśnie o ten zaworek chodzi on zamyka się dopiero przy wyższym ciśnieniu kiedy ciśnienie jest słabe wtedy zaworek upustowy jest nieszczelny... to znaczy tak ja mam w warsztacie przy takim separatorze...
Mario82A4 Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Opublikowano 1 Kwietnia 2013 No to może być problem , jutro będe coś wiedział , ciekawe czy w szklance z automatycznym spustem kondensatu też tak jest . jutro zobacze co mam na sklepie i w jakich cenach i dopiero będe modził , może taniej wyjdzie kupić ori OCT
ryba85 Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 2 Kwietnia 2013 cały układ dolotowy wyczyszczony,odma wyczyszczona.i zrobiona prowizorka separatora z butelki.:grin:teraz pojezdzic i zobaczymy jakie beda efekty.
Mario82A4 Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Kolego daj jakieś foty tego separatora
ryba85 Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 2 Kwietnia 2013 moze lepiej nie.bo to jest naprawde mega prowizorka.po prostu waz odturbiny wchodzi do butelki plastikowej a z drugiej strony butelki wychodzi waz do odmy.w butelce weze sa na mijanke.
Mario82A4 Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Kolego a jak sie wpiełeś w wąż przed turbinę ??
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się