Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Montaż uniwersalnego komputera pokładowego


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

i co, dochodził ktoś do tego mierzenia poziomu paliwa na podstawie oryginalnego czujnika??

ja dziś trochę z tym walczyłem, miałem prawie pół baku paliwa, miernik pokazywał 2,2V na sygnale z czujnika poziomu paliwa przy baku, potem dolałem 10L i miernik pokazał 1,7-1,8

podłączyłem ten sygnał do UKP, stan paliwa na komputerku mniej więcej się pokrywał ze stanem na liczniku, ale występowały wahania, nie wiem do końca czym to jest spowodowane gdyż wcześniej już zdarzało się u mnie ze wskaźnik paliwa szalał

Opublikowano

Fajna obcja, ale ten wyświetlacz mógłby być ciekawszy.

Ciekawszą obcją tego UKP była by np. łaczność przez bluetooth do tego aplikacja na androida i tablet zamiast radia :wink:

http://a4-klub.pl/nawigacja-car-audio-cb-radio-17/tablet-radio-aucie-304221/

Opublikowano
i co, dochodził ktoś do tego mierzenia poziomu paliwa na podstawie oryginalnego czujnika??

ja dziś trochę z tym walczyłem, miałem prawie pół baku paliwa, miernik pokazywał 2,2V na sygnale z czujnika poziomu paliwa przy baku, potem dolałem 10L i miernik pokazał 1,7-1,8

podłączyłem ten sygnał do UKP, stan paliwa na komputerku mniej więcej się pokrywał ze stanem na liczniku, ale występowały wahania, nie wiem do końca czym to jest spowodowane gdyż wcześniej już zdarzało się u mnie ze wskaźnik paliwa szalał

Nie bawiłem się z tym bo stwierdziłem że PB i tak tankuje raz w msc to się nie opłaca cudować z kabelkami. Natomiast chciałbym podłączyć czujnik temp reduktora tylko te czujniki idealnie pokazują temperatury w zakresie 40-110* :kwasny:

Opublikowano

Też się zastanawiam nad tym kompem, trafić licznik z dobrym Fisem to już sztuka a jeśli już to nie wiadomo ile poświeci, szkoda że nie można tu innego wyświetlacza wkomponować.

Opublikowano (edytowane)

Hejo tam, mały odkop :dance:

Przygnębiony trochę faktem, że nie mam komputerka w mojej furce, zacząłem chorować na FIS'a ale szukałem również alternatyw. Trafił mi się moduł UKP ( tutaj link ), tyle że wersja V3. Autor wątku zamontował całość w kratce nawiewu, ja rzuciłem się na głębszą bądź równie głęboką wodę - montaż w licznikach :decayed:

Co do samego modułu, najwięcej czasu wbrew pozorom to spędziłem na...kładzeniu okablowania -> sprawdzenia -> lutowanie -> izolowania, bo zeszło mi na spokojnie około 6h. Rezanko wyświetlacza na metodzie prób i błędów, bo nie znalazłem nigdzie jak to włożyć do naszej B5 w zegar, z jakieś ~2h - średnio licząc.

Co mam u siebie? Podstawowe wyposażenie, licznik VDO bez termometru, kompletny przedlift - nawet kontrolki świec i kierunków są nie na płytce drukowanej z tyłu- że wpinamy żarówkę i przekręcamy - a jakoś przeciągane kablami nie wiem skąd. Całość na zdjęciach.

Co dokupiłem do całej tej zabawy:

  1. Kabelek dwużyłowy - 10m - 1mm^2 -------------- | Co do tych kabli to wystarcz tak naprawdę
  2. Kabelek jednożyłowy - 7m - 1,5mm^2 ----------- | kabelek 0,5mm^2 - ja nie miałem niestety takich w sklepie :(
  3. Taśmę parciankę do organizacji kabli / izolowania
  4. 2 x rurki termokurczliwe

Dodatkowo :

  1. Lutownica, cyna, kalafonia
  2. Klej na gorąco
  3. Jakieś szczypce do cięcia kabelka
  4. Nożyk do ściągania izolacji
  5. Zapalniczkę

Instrukcja której radzę się trzymać : http://www.reveltronics.com/downloads/user_manuals/polish/UKP_v3_instrukcja_obslugi_i_montazu.pdf

Całość zaczynamy do zdemontowania liczników, TORX'em dwie śrubki na spodzie licznika, odpinamy kostki, bierzemy całość do domu. Po odwróceniu liczników, mamy jeszcze dwie śrubki, po lewo i prawo, potem zatrzaski, 4 u góry, dwa na dole, podważamy i schodzi :D Poniżej przymiarki całości po wsadzeniu wyświetlacza na pałe

1.jpg

2.jpg

Tak by to miało wyglądać. "Koszyczek" plastikowy biały normalnie wyciągamy do góry

Pora rzeźbienia - na początek pozbywamy się elementów zaznaczonych na czerwono:

3.jpg

4.jpg

Przyznaje, że tą całą czarną zaślepkę wyłamałem niechcący. Chciałem dać lcd jak ktoś to w sieci zrobił, że do samego dołu liczników. Po wcześniejszych przymiarkach stwierdziłem, że ładniej to będzie wyglądać właśnie w miejscu dwóch mini wyświetlaczy, oczywiście w mojej wersji ich nie było.

Następnie działamy z koszyczkiem jak na zdjęciach. Wiem, że niektóre wcięcia niepotrzebnie, ale to wszystko ewolucja pomysłów na montaż w trakcie - może komuś pomoże.

6.jpg

7.jpg

8.jpg

9.jpg

14.jpg

Całość po oszlifowaniach ma wyglądać tak. Żeby wyświetlacz ładnie dochodził, niestety musimy naruszyć ramkę koszyczka i wjechać w niego na wylot. Defektem tego jest lekka poświata w nocy na tych dwóch kontrolkach. Myślę jednak, żeby to rozebrać i boki tej wycinanki czymś nieprzezroczystym wypełnić, wtedy cały problem znika.

Jeszcze troszkę kleju na gorąco i nic tego nie ruszy :D Dodam, że sam wyświetlacz dociska się na obudowie do górnej części zegarów i nawet bez tego nie lata, ale dla pewności... :D

15.jpg

16.jpg

Całość składamy i wstępnie prezentuje się tak:

17.jpg

Dodam, że ramkę wokół nowego "FIS'a" przejechałem jeszcze pilnikiem do paznokci pod kątem ~90" żeby wyrównać ładnie brzegi, a następnie by ramka pasowała z tą fabryczną, pod kątem ~45-60". Efekt? Z odległości pół metra nie wygląda to jak amatorka, a jak fabryka :D W każdym bądź razie jestem zadowolony :)

Bierzemy całość i wio do auta.

W kablologi zacząłem od niestandardowych sygnałów potrzebnych do UKP.

Mały poradnik co to gdzie co jest znajdziemy tutaj http://www.buckeyestangs.com/drew/tech/audi/b5_instrument_cluster_pinout/

Pierwszy to VSS - czyli stała drogi. Moja furka to pierwszy model B5, więc przed lub do 1997. Pin 23 - kostka niebieska w aucie -> A22 . Numeracje pinów mamy na gnieździe w liczniku, patrząc w którą stronę wpinamy wtyczkę, możemy wszystko policzyć. Kolor kabelka to czerwono biały jak mnie pamięć nie myli (!)

18.jpg19.jpg

Musimy pościągać fabryczne izolacje, inaczej nie wydostaniemy stamtąd naszego kabelka. TYLKO UPEWNIJ SIĘ ZE TO TEN WŁAŚCIWY - każdy może mieć inaczej. Wszystko izolujemy i dalej...

Dodatkowo, to o czym mówiłem na początku - żarówka od kierunków (po prawo) i od świec (na dole, ucięta) zalepione w kicie i tak włożone w licznik - też tak macie w przedliftach ? :D

Teraz kolejny sygnał, sygnał spalania. Otwieramy skrzynkę z ECU, odsuwamy komputer i z tyłu, od strony szyby mamy kostki na dole. Nas interesuje brązowa / beżowa. Wpinamy się kabelkiem w żółty cienki przewód i łączymy go do -> pin A10. Żeby przeciągnąć przewód, ja pomogłem sobie rurką termokurczliwa - jest nawet sztywna i idzie nią się przebić do wnętrza, potem tylko kabelek w jej koniec i ciągniemy do ECU :D

22.jpg

Jeszcze jeden czujnik który ja przeciągałem to ten od temp. zewnętrznej. Analogicznie przeciągamy, tyle że wyprowadzamy go za skrzynkę. Ja zrobiłem to chyba najmniej inwazyjnie:

23.jpg

Do czujnika idą 3 przewody, + / - / DATA. Można rzecz jasna wpiąć się w doładowanie turbinki, ciśnienie oleju i inne, ale nie chciało mi się bardziej kombinować. Możliwości są spore w każdym bądź razie.

Sam czujnik umieściłem kolo prawego reflektora (stojąc przodem do auta). Oczywiście czujnik wsadzony w koszulkę i "zakonserwowany" na wodę - przynajmniej pozornie :D Pod pierwszy czujnik podłączamy odpowiednio kable do A6, A4, A5 a drugi do A18, A16, A17 od UKP.

Jak mamy już te trzy rzeczy, to pozostaje nam podpięcie w środku czujnika temp. wewnętrznej - ja umieściłem go w schowku nad nogami kierowcy, a pod kolumną kierowniczą.

Stały plus, plus po stacyjce i masę pożyczyłem sobie z kostki ISO radia, odpowiednio do A24, A23, A12.

Dodatkowo w zestawie jest buzzer, można sobie go też podłączyć.

Całą wiązka:

24.jpg

25.jpg

Pozostaje kwestia sterowania tym wszystkim. Ja podobnie jak autor wątku zrobiłem dziurki gwoździem, bo wiertła wszystkie małe połamane. Jednak nie podoba mi się to i już jutro będę rezał ori manetkę od FIS'a którą podepnę pod UKP. Na pewno zyska to na wyglądzie i samej obsłudze.

Co do samej manetki, środkowy pas jak widać otworki, trzeba w całości udrożnić, przez wycięcie. Kabelki normalnie przepuszczamy na zewnątrz, a następnie za zegary.

26.jpg

Całą centralę, z racji na łatwy dostęp umieściłem nad skrzynką z bezpiecznikami po lewej stronie - :) Szybko demontaż, kabelek usb i można aktualizować / konfigurować.

Do wycinania tego otworku w liczniku użyłem takiego wynalazku ojca:

13.jpg

Można poczuć się jak dentysta! :D

Całość wygląda tak:

27.jpg

+ video

Enjoy! :D Sorry jeśli powielam, ale chciałem podzielić się swoim rozwiązaniem :) Może skuszę tym innych posiadaczy B5 którzy nie mają kompa a by chcieli :)

Jeszcze co ważne, w mojej wersji silnikowej i nadwozia, wyliczone aktualne dane do programu:

ukpSet.jpg

Bez tego nie ma szans na prawidłowe wskazania spalania / przebytej drogi :)

Wyświetlacz na początku to biały / jasny. Zaryzykowałem jednak z przeróbką na kolorystykę audi u producenta i nie żałuję :)

Coś to pytać,

Pozdrawiam :hi:

Edytowane przez piciuok
Opublikowano

No no takie coś wyrezać :hi: szacuneczek.

Opublikowano

Siema, kupuj śmiało manetkę sterowania FISem, powiem Ci co i jak podpiąć bo od dawna mam tak u siebie zrobione :) Montaż ładny, estetyczny, aczkolwiek uważam że ten wyświetlacz nie komponuje się z resztą licznika :) Właściwie to jaki on ma kolor? czerwone podświetlenie? Ori czy przerabiany?

Opublikowano

Manetka już kupiona, czeka na montaż na dniach :) Co do komponowania, uwierz mi że 100% pokrywa się wszystko - jak ori :D Problemem jest matryca aparatu która tego nie odda niestety. Panel świeci identycznie jak ten od klimatronica. Wyświetlaczy takich nie robią, ale gościu który to UKP zrobił, przerabia na taką wersje poprzez wymianę podświetlenia. PS Dużo roboty z przełożeniem kabli z starej wtyczki manetki wycieraczek do nowej?

Opublikowano

W nowej manetce jest inna wtyczka od wycieraczek(ta duża) + mała wtyczka 3pin od kierunkowskazów + wtyczka od FISa. Tą dużą wtyczkę musisz mieć nową z tego co pamiętam i do niej dolutowujesz przewody. Zamiast tej małej wtyczki 3pin możesz zastosować małe wtyczki od PC(od podłączania przycisków ON/reset/ diód led do płyty głównej). Wtyczkę od sterowania FISem miałem, także nic nie musiałem kombinować. W takim razie też muszę przerobić kolor podświetlenia wyświetlacza. Powinienem nawet mieć gdzieś zdjęcia tych przewodów jak popodłączane były.

Opublikowano

e5bf2bce6279fb1dgen.jpg

nie to chcesz mi pokazać? :D Wtyczki mam obie, kupiłem cała manetkę na Alledrogo za...7zł :D


Co do przeróbki, jest jeden warunek - musisz mieć taki wyświetlacz, dopiero wtedy można pakować czerwone podświetlanie:

ukp3_czarno-bursztynowy.jpg

Opublikowano

Jak ja zmieniałem manetkę to nigdzie tej rozpiski nie było :) a wyświetlacz mam dokładnie taki jaki potrzeba, napiszę emaila do nich czy powiedzą mi jak przerobić kolor. W sumie pewnie sporo jest do zrobienia bo za przerobienie prawie 37zł, a za przeróbkę na zielony zaledwie 17zł. Sprzęt do takich zabaw posiadam, także czysta przyjemnosc zrobić to samemu :wink:

Opublikowano

Z tym licznikiem wyszło nieźle. Ciekawe czy ktoś kiedyś założył wyświetlacz w miejscu FISa, np. kolorowy, który też działał by jak ten UKP, to by mogło być niezłe.

Opublikowano

Moze koles od UKP by mogl specjalnie takie wyswietlacze zrobic i pare opcji z fisa ori przeniesc :) tyle ze koszty... [emoji14]

Wysłane z mojego P6_Energy przy użyciu Tapatalka

UPDATE:

Założona w końcu manetka od FIS'a - yeah. Bez opcji prędkości wycieraczek bo zwyczajnie nie mam przekaźnika i nie wymagam tego. Schemacik wyżej bardzo przydatny choć sam lutowałem po oznaczeniach pinów. Brakuje 53e dlatego polecam kupić wcześniej takiego konektorka:

17504.jpg

Dodam tylko tyle, że po popodcinaniu kabelków i zlutowaniu zostają nam poza tym 53e, jeszcze 3 kabelki. W przedlifcie manetka prawa z lewą łączy się po środku, do góry i na dole takimi bolcami. Lutujemy tam odpowiednio R, L i (zapomniałem). Można pomóc sobie multimetrem na brzęczku i szukać obwodu po pinach.

Sterowanie UKP:

Góra - SW1

Dół - SW2

RESET - SW3

Opublikowano

Dla chcącego nic trudnego. Funkcje ok, gdyby tylko to można było założyć do ori FIS.

Opublikowano (edytowane)

Zakupiłem ukp-3. Mam pytanie czy sygnał poziomu paliwa mogę pobrać z zegarów? A sygnał z poziomu lpg z butli? I czy sygnał temperatury zew mogę wziąść z kostki klimatronika tam też są trzy kable +, -, data.?

Edytowane przez Bebzo28
Opublikowano

Ściągnij sobię instrukcje montażu do UKP-3 ze strony producenta i zobacz. W starszej wersji do pomiaru temperatury zewnętrznej i wewnętrznej były dołączone dodatkowe termistory które należało podpiąć. Wątpię aby zmienili to rozwiązanie. Sygnału poziomu paliwa nigdy nie miałem podłączonego. Jeszcze dobrze powpisujesz pojemność zbiorników lpg i pb, skalibrujesz poprawność wskazania spalania na 100km(z 2-3 tankowania do pełna), to komputer poda Ci jeszcze dokładniej ile Ci tego paliwa zostało.

Opublikowano

Nie, ale przy tankowaniu musisz tam w komputerek dodać tankowanie.

Opublikowano

mamy październik, z ukp jeżdżę od stycznia - powiem Wam rewelka, wskazania dokładane i teraz chyba już nie mógłbym bez tego żyć :)

Opublikowano (edytowane)

A co do czujnika temperatury zew, mam oryginalny w zderzaku i mam podłączone do wyświetlacza w zegarach i tam sa trzy kable (+, -, data) niechce mi się ciągnąć kabla i podłączyć czujnik z tego zestawu(dołączyli dwa cyfrowe czujniki)?

Edytowane przez Bebzo28

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...