Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Pilne pytanie dot wymiany sprzegła.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie po rozmowie z mechanikiem mam zadumę czy samemu wymieniać sprzęgło czy dać to mechanikowi.

Tzn mechanik powiedział mi ze oni mają taki specjalny przyrząd dzieki któremu ustawiają te sprzęgło niby firmy Luk-a...

Ktoś z was robił to w domu bez niby tego przyrządu???

Opublikowano

Ostatnio znajomy wymieniał skrzynie biegów w w swoim 1z z złożeniem sprzęgła(na garażu dodam) nie jest to ciężka robota jak się ma warunki. Ale on zrobił i jeździ więc można samemu.

Opublikowano

Jak masz pojęcie jak trzeba to zrobić to dasz radę samemu ( ewentualnie z pomocą kogoś, czasem trzeba co s przytrzymać itp), co do samego przyrządu to temu mechanikowi chodziło o "czpień" którym wycentruje tarcze sprzęgła, bez tego przyrządu tez da radę najpierw centrujesz na oko przykręcasz lekko docisk i następnie albo masz coś o średnicy takiej w wałek sprzęgłowy, żeby tym wycentrować tarczę albo zakładasz skrzynie ale tak by wałek sprzęgłowy wszedł ale był możliwość wsadzenia dzięki z kluczem w celu dokręcenie docisku.

Opublikowano

Mechanik powiedział tak że co z tego ze założy się jak za pół roku sprzęgło będzie brało znów wysoko lub zdechnie....

Wiadomo też jak to mechanicy:wink:Zatanawia mnie to bo jak zrobie samemu i za 3 miechy ma mi paść sprzegło to wole dać mechanikowi.

Opublikowano

Potrzebujesz pomocy drugiej osoby do zdjęcia i złożenia skrzyni chyba że masz podnośnik w kanale, i potrzebujesz trzpień do ustawienia tarczy mozna dorobic z śruby.

Jeszcze kwestia ile chce za wymiane?

Opublikowano
Potrzebujesz pomocy drugiej osoby do zdjęcia i złożenia skrzyni chyba że masz podnośnik w kanale, i potrzebujesz trzpień do ustawienia tarczy mozna dorobic z śruby.

Jak dokładnie moge go dorobić???

Opublikowano

Wystarczy kawałek rurki o średnicy trochę mniejsze od średnicy otworu w tarczy sprzęgła koniec tej rurki owiń np taśmą owiń tak żeby stosunkowo ciasno wchodziła w tarcze sprzęgła, albo na jakiś szrocie dobrać sobie taki wałeczek co bd pasował do tarczy sprzegła i będzie jak talata :)

Opublikowano

Heh dokłanie nie pamiętam:decayed: ale zrobiłem go ze starej śruby (edit: chodziło o śrube m16 z opiołowanym gwintem bo otwór w łozysku ma śred. ok. 15mm) spiłowałem troche gwint na końcu żeby wchodziła w łożysko walka sprzęgłowego w wale na nią nabiłem kawałek rurki chyba 1/4 cala była akurat takiej samej średnicy jak otwór w tarczy, nie wiem tylko czy śrdnica otworu w tarczy jest taka sama w 1.9tdi.

Opublikowano

juz mniej wiecej wiem o co caman.Tarcze mam docisnąć tym przyrządem czy tylko wyśrodkować.Około 400zł

Opublikowano

Tym tylko wyśrodkowujesz tarcze, bo potem docisnie ją docisk do dwumasu jak go przykręcisz, jak będzie nie wyśrodkowana to potem nie włożysz skrzyni bo nie trafi w otwór w tarczy i w wale.

Opublikowano

Kolega ma dwumasa, a nie myślałeś założyć zwykle sprzęgło?

Wysłane z mojego LG-P700

Opublikowano

Jak dwumas nie ma luzów czyli pedał sprzegła nie pulsuje to nie ma sensu go wymieniac . kolego napewno dasz rade bardzo łatwo sie wyjmuje skrzynie poł osie odrecasz imbusem odchylasz poduszki szkrzyni i sruby i wyjmujesz a wysprzeglik odpinasz .wiadomo we dwóch najlepiej gorzej pozniej z wsadzeniem skrzyni zeby pilot trafił w wałek ale to kfestja manewrowania skrzynia pozdrawiam

Opublikowano

Skrzynia waży 45 kg, bez kolegi nie podchodź. Nie ma większej filozofii przy wyjęciu skrzyni i wymianie sprzęgła. Nie trzeba żadnego przyrządu do centrowania tarczy. Ja to robiłem za pomocą nasadki na klucz ( nie pamiętam rozmiaru) i jeżdżę już 3 lata. Mechanik jak mechanik chce żyć i widzi, że trafia się okazja zarobić. Jak masz dwie zdrowe ręce i chęci to nie powinno Ci to sprawić większego problemu.

Opublikowano

Nie nie chcę zwykłego koła zamachowego,wiem jedni chwalą inni nie ale jak wsiadam do zeciora to łapie mnie przerażenie:decayed:

Lekko pedał drży tak w połowie ale mechanik powiedział że to wina łożyska oporowego...

Panowie wiec tak:

Poduszki skrzyni aut,całe oski aut,rozrusznik aut,Jakieś tam termiczne osłony tez pewnie trzeba bedzie wyjąć,mechanizm zmiany biegów odkręcić,następnie łączenie skrzyni i skrzynie zrzucamy tak???

Mechanikowi chodziło o to ze oni maja przyrząd którym dociskają docisk tak jak należy.

Opublikowano

Co do samego wymontowania skrzyni nie jestem pewny czy bez opuszczenia silnika od razu skrzynia wyjdzie, możliwe że należy przekrzywić silnik wraz ze skrzynią i dopiero odkręcić skrzynie ale to tylko taka moja sugestia, możliwe ze w audi tak nie jest i skrzynia wychodzi bezproblemowo.

Opublikowano
Co do samego wymontowania skrzyni nie jestem pewny czy bez opuszczenia silnika od razu skrzynia wyjdzie, możliwe że należy przekrzywić silnik wraz ze skrzynią i dopiero odkręcić skrzynie ale to tylko taka moja sugestia, możliwe ze w audi tak nie jest i skrzynia wychodzi bezproblemowo.

Silnika się nie rusza.

Opublikowano

Dziś podjechałem do znajomego mechanika,pogadałem z nim i mam parę pytań:wink:

Czy potrzeba wykręcanie obu przegubów tzn wew i zew????

W sam naprawiam jest podane żeby wykręcić wew przegub i podwiesić ośkę na drucie inaczej uszkodzeniu ulegnie zew przegub,zaś znajomy mechanik powiedział że potrzeba wykręcić całą ośke inaczej nie wyjdzie skrzynia.Wiadomo więcej roboty itd,do tego trzeba jeszcze odpowiedniej siły do przykręcenia zew przegubu.

Jak Wy robiliście,proszę o każdą podpowiedz:wink:

Mechanik powiedział też że silnik można lekko do góry podnieść tak z 10 cm to będzie łatwiej.

Dziś przyszło sprzegło (awx)i zdziwił sie dlaczego nie ma w nim tych sprężynek co są w AVG,do czego one służą???

Poradził żebym dorobił kawałek Drewienka o średnicy takiej jak jest ta wy ząbkowana wewnętrzna cześć i od tego ustawi się sprzęgło mierząc luz:wink:

Opublikowano

Przeguby odkręcasz tylko od strony skrzyni, półośki podwieszasz.

Opublikowano
Przeguby odkręcasz tylko od strony skrzyni, półośki podwieszasz.

Robie to na wprost,tak jak jest ich naturalne położenie czy nalezy je lekko przechylić w stronę środka auta??

Opublikowano
Przeguby odkręcasz tylko od strony skrzyni, półośki podwieszasz.

Robie to na wprost,tak jak jest ich naturalne położenie czy nalezy je lekko przechylić w stronę środka auta??

Z tego co sobie przypominam to półośki najlepiej zdemontować w całości gdyż będą ci przeszkadzały w manewrowaniu skrzynią. Ponadto w wale masz łożysko igiełkowe które tez należało by wymienić. Do jego wyjęcia stosuje się specjalny ściągacz.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...