lutas Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Od jakiegoś czasu mam takie zjawisko, że alternator zaczyna ładować dopiero po 3-5 minutach od odpalenia. Po odpaleniu napięcie na wskaźniku napięcia jest ok. 12,2 V i dopiero po kilku minutach słychać tak jakby pstryknięcie przekaźnika i alternator zaczyna ładować - wtedy napięcie wzrasta do 14,5 V. Potem już jest zupełnie normalnie. Co wg was może być przyczyną opóźnionego wzbudzania alternatora - czyżby regulator napięcia ?
badyl666 Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Po odpaleniu silnika świece żarowe dogrzewają komorę spalania jeszcze przez około 3 min i wtedy masz duży spadek napięcia. Jak puszcza przekaźnik od świec (pobór 48 A) napięcie wraca do 14,4V.
lutas Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 5 Kwietnia 2013 regulator zdechł razem ze szczotkami Wymienię na wszelki wypadek regulator i szczotki. Po odpaleniu silnika świece żarowe dogrzewają komorę spalania jeszcze przez około 3 min i wtedy masz duży spadek napięcia. Jak puszcza przekaźnik od świec (pobór 48 A) napięcie wraca do 14,4V. Czy świadczy to o jakiejś niesprawności, czy raczej olać temat ?
danielom Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Opublikowano 5 Kwietnia 2013 regulator zdechł razem ze szczotkami Wymienię na wszelki wypadek regulator i szczotki. Po odpaleniu silnika świece żarowe dogrzewają komorę spalania jeszcze przez około 3 min i wtedy masz duży spadek napięcia. Jak puszcza przekaźnik od świec (pobór 48 A) napięcie wraca do 14,4V. Czy świadczy to o jakiejś niesprawności, czy raczej olać temat ? Normalna sprawa i tak ma byc, po co wymieniac regulator. Najprosciej sprawdzic albo postawic w cieplym i zobaczyc, albo sciagnac fajki ze swiec i bedzie jasne.
lutas Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Mieliście rację. Samochód postał w garażu, temp. się nieco podniosła i problem zniknął. Czyli podgrzewanie świec go tak obciąża.
ŁYSY44 Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Opublikowano 10 Kwietnia 2013 mam drugą audi w dieslu i nawet przy największych mrozach ładowanie zawsze wskakuje na 14V w obu 6 zegarów ty sugerujesz się woltomierzem w liczniku czy sprawdzałeś miernikiem?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się