miszka Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Panowie taka sytuacja Byłem dzisiaj w nocy na lotnisku trasa Boston-Londyn koło 200km w jedną stronę. W stronę na lotnisko nie szarżowałem bo miałem komplet na pokładzie ale jak wracałem chciałem sprawdzić ile ten mój traktor można jeszcze pogonić . Godzina 2:00 w nocy autostrada A1 cztery pasy w jedną stronę , praktycznie zero innych pojazdów tylko sporadyczne tiry na najwolniejszym pasie. Czyli cała droga moja . Ale ok do sprawy. Wiadomo samochód się rozpędza, spokojnie przekracza magiczne 200km/h , dochodzi do 210 i nagle traci moc , zaczyna zwalniać i w ogóle nie reaguje na pedał gazu. Zwalnia do prędkości około 120km/h i coś około 2.5k obrotów i nie da rady szybciej. Od razu pomyślałem Notlauf , wrzuciłem na luz , zgasiłem silnik , zapaliłem i wszystko wróciło do normy. To pocisnąłem go jeszcze raz i znowu to samo , gdy przekraczałem prędkość ponad 210km/h i obroty koło 4k samochód tracił moc. Dopiero za chyba piątym razem po dłuższym przeciągnięciu go na trzecim i czwartym biegu powyżej 4k obrotów poszedł 225km/h i to chyba był max i więcej nie próbowałem. Błędów jeszcze nie sprawdzałem ale myślę ze chyba chodzi o turbinę , przez około 4 miechy czyli okres zimowy nie przekraczałem nim prędkości 180km/h i chyba mogła się zamulić . Czy to oznaki Notlauf i co dalej z tym zrobić ? Pozdrawiam i dzięki za pomoc
daniels Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Opublikowano 5 Kwietnia 2013 bez logów ciężko wyczuć,może żaluzje do czyszczenia może N75 takie gdybanie
jasiu_dg Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Opublikowano 5 Kwietnia 2013 turbina zamulona ja też tak miałem
miszka Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 5 Kwietnia 2013 ok mam błąd który wywaliło VCDS-Lite Version: Release 1.1 Friday, 05 April 2013, 09:53:10:787 Control Module Part Number: 038 906 019 FP Component and/or Version: 1,9l R4 EDC G000SG 1538 Software Coding: 00002 Work Shop Code: WSC 63351 VCID: 6AA742B80571 Additional Info: WAUZZZ8E22A240064 AUZ6Z0B0023872 1 Fault Found: 17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation P1557 - 35-00 - -
lukaszooo Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Opublikowano 5 Kwietnia 2013 przekroczona granica regulacji doładowania - diagnostyka przedewszystkim, zrób logi, według mnie turbo przeładowuje dlatego wpada w notlauf.
Rafał83 Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Opublikowano 6 Kwietnia 2013 sprawdz podciśnienia ja tez tak miałem i winny wył kruciec w vacum pompie auto raz jechalo ok a raz muliło po zgaszeniu i odpaleniu zawsze moc wracała ale na chwile
miszka Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 6 Kwietnia 2013 sprawdz podciśnienia ja tez tak miałem i winny wył kruciec w vacum pompie auto raz jechalo ok a raz muliło po zgaszeniu i odpaleniu zawsze moc wracała ale na chwile Ale mi się to nigdy wcześniej nie działo i stało się to przekroczeniu prędkości ponad 210km/h gdzie normalnie tak się nie jeździ. Samochód ma kopa jak zawsze i nic się z nim nie dzieje. Nie mam objawów jakich setki jest opisanych na tym forum , że samochód ma raz moc a raz nie albo że samochód łapie notlauf po przekroczeniu 3k obrotów . Samochód trzy razy zmuliło po przekroczeniu 210km/h a po przeciągnięciu go na trzecim i czwartym biegu wszystko wróciło do normy i pocisnąłem go do 225km/h i to był chyba max. Myślę że to po prostu łopatki na turbawce się lekko zapiekły po czteromiesięcznej emeryckiej jeździe
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się