ali1983 Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Opublikowano 7 Kwietnia 2013 witam. wczoraj wymienione zostały tarcze + klocki hamulcowe z przodu. wszystko zostało przesmarowane i zakonserwowane. problem jest tego typu, że prawy zacisk cały czas lekko trzyma i koło obraca się z oporem. mechanik rozebrał zacisk, stwierdził, że działa tak jak powinien, ale tak jakby płyn się nie cofał gdy pedał hamulca zostanie zwolniony. jakiś czas temu wymieniane były przewody hamulcowe. a przyznam się, że nie zwracałem uwagi jak to działało przed wymianą. gdzie może być przyczyna? czy pomoże tylko samo dotarcie się elementów czy potrzebna ingerencja np. w pompę?
Krzysiekcalibra Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Ja bym bardziej się zainteresował tłoczkiem bo miałem to samo niedawno po wymianie hamulców że jeden zacisk trzymał , okazało się że tłoczek trzymał , przesmarowałem tłoczek kilka razy go wcisnąłem i hamulcem pod pompowałem żeby wyszedł i już jest git.
marjon Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Opublikowano 7 Kwietnia 2013 mialem to samo. jak smarowanie tloczka w zacisku nic nie daje to tylko wymiana tloczka na nowy i nowe uszczelki:wink:
ali1983 Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 7 Kwietnia 2013 zacisk był rozbierany, tłoczek wyjęty, uszczelka wewnętrzna wymieniona, wszystko posmarowane. sam widziałem jak to wyglądało. po zamontowaniu pierwszy raz udało się tłoczek wcisnąć palcami. po wciśnięciu kilkukrotnie pedału tłoczek dało się wcisnąć dopiero ściskiem (nie wiem czy dobrze to narzędzie nazwałem). w książce "sam naprawiam" podają, że przyczyną może być "niedrożny przewód kompensacyjny w pompie hamulcowej" i "oczyścić pompę i wymienić jej części". czy sprawdzenie VAG-iem może wykazać jakieś błędy w pompie?
Krzysiekcalibra Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Opublikowano 7 Kwietnia 2013 hmm vag chyba takich rzeczy nie pokaże ale spróbować można szkoda że nie masz zacisku na podmiankę wtedy byś jedno chociaż wyeliminował
marjon Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Opublikowano 7 Kwietnia 2013 jak silownik jest ok to sprawdz przewod hamulcowy. piszesz ze zakladales nowe, zobacz czy gdzies nie jest zagnieciony przy montazu.
kicker Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Wyjmij zacisk i niech ktoś powoli wciska pedał hamulca i puszcza będziesz widział czy tłoczek wychodzi i cofa się. Podczas czyszczenia zacisku ważne jest aby wyczyścić na błysk gniazdo uszczelki tłoczka i gniazdo osłony przeciwpyłowej, dobrze posmarować je jakąś pastą do tłoczków i dobrze złożyć.
ali1983 Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 7 Kwietnia 2013 kicker było tak jak piszesz. ja wciskałem pedał hamulca, a mój znajomy mechanik obserwował pracę. tłoczek cofał się, ale nie do końca. gniazda uszczelek były czyszczone, ale nie "na błysk". przeczyszczę to jeszcze raz i zobaczymy. przewody hamulcowe zmieniane przed zimą.
xILukaszeKIx Opublikowano 8 Kwietnia 2013 Opublikowano 8 Kwietnia 2013 witam. Mam ten sam problem i chce wymienić tłoczek z uszczelkami. Czy ktoś wie jaki zacisk siedzi w b5 1.6 adp z 95 roku w tylnej belce bo nie wiem jaki rozmiar tłoczka mam nabyc. Z góry dziekuje
.Pablo. Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Jak chcesz wykluczyć przewody i pompę to odkrec odpowietrznik jak zacisk lekko trzyma jak będzie ciśnienie to wina przewodu albo pompy, jak nie będzie ciśnienia to zacisk do rozbiórki.
darek127 Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Wymień elastyczny przewód hamulcowy. Koszt niewielki i sprawę masz już jasną co dalej robić .Nawet jak przewód odkręcisz od zacisku po naciśnięciu hamulca płyn będzie leciał tam jest duże ciśnienie. Jeżeli sobie nie poradzisz to zapraszam do mnie .
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się