galka90 Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Opublikowano 7 Kwietnia 2013 witam. Zbliża mi się wymiana i mam problem. auto jest zalane shellem 10w40. Poprzedni właściciel zmienił z shella 5w40 na 10w40 bo ponoć mniej bierze oleju na tym. Mój dylemat polega czy wrócić do syntetyka czy zostać przy półsyntetyku?? Prosiłbym też o poradę jaki wy lejecie do swoich 3.0??
miki Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Opublikowano 7 Kwietnia 2013 ja mam u siebie zalany 5w40 Motul 8100 X-cess
Dev Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Opublikowano 7 Kwietnia 2013 witam. Zbliża mi się wymiana i mam problem. auto jest zalane shellem 10w40. Poprzedni właściciel zmienił z shella 5w40 na 10w40 bo ponoć mniej bierze oleju na tym. Mój dylemat polega czy wrócić do syntetyka czy zostać przy półsyntetyku?? Prosiłbym też o poradę jaki wy lejecie do swoich 3.0?? Motul x-lite 0W-30
galka90 Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 7 Kwietnia 2013 motula brałem pod uwagę 5w40:P 0w30 odpada bo jak mówił że przy 5w40 trochę brał (nie wiem ile dla niego było trochę 3.0 zawsze trochę weźmie od wymiany do wymiany czy się mylę??) Ile jest dopuszczalne zużycie oleju w tych silnikach?? Bo chyba zaleje motulem i zobaczę jak żre ten olej:P
Dev Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Opublikowano 7 Kwietnia 2013 jak wlał shit to nic dziwnego że brał ten silnik ma norme 0.5 l/1000km
miki Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Opublikowano 7 Kwietnia 2013 no dokładnie, u mnie norma jest zachowana
galka90 Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Z drugiej strony mało nie ma przejechane bo 260000 ale zero wycieków i równo chodzi (kupując z kumplem dwu złotówkę na sztorc postawiliśmy na silniku i stała:P) zalewam motulem 5w40 i cieszę się jazdą dzięki za poradę
GRYFI Opublikowano 8 Czerwca 2013 Opublikowano 8 Czerwca 2013 Legendy o zmianie z syntetyka na pół bo mniej bierze są z palca wyssane. Oleje syntetyczne to takie, które zachowują swoje właściwości niezależnie od temperatury tzn. ich lepkość i gęstość jest w miarę stała. Półsyntetyk jest gęstszy w zimnie i rzadszy w cieple więc silnik będzie go brał tak samo lub bardziej.
pawelec2410 Opublikowano 5 Sierpnia 2013 Opublikowano 5 Sierpnia 2013 Panowie a co myślicie o valvoline vr1 racing 5w-50? Z tym tylko że tak naprawdę nie wiadomo co było lane do silnika wcześniej....Czy może jednak postawić na motul?
Dev Opublikowano 5 Sierpnia 2013 Opublikowano 5 Sierpnia 2013 bardzo dobry wybór tylko nie przypominam sobie aby ten olej spełniał normy wieśwagena osobiście polecam Liqui Moly 5W-40 Synthoil High Tech
pawelec2410 Opublikowano 5 Sierpnia 2013 Opublikowano 5 Sierpnia 2013 Skoro nie spełnia norm to mogę go sobie raczej darować...? Kolego a jak jest z tym Liqui Moly 5W-40 Synthoil High Tech mogę go śmiało lać nie wiedząc co wcześniej było lane do mojej V6-tki?
Dev Opublikowano 5 Sierpnia 2013 Opublikowano 5 Sierpnia 2013 nie spełnia na papierze, ale nie oznacza ze sie nie nadaje zapodaj to co podałem a bedziesz bardzo zadowolony
pawelec2410 Opublikowano 5 Sierpnia 2013 Opublikowano 5 Sierpnia 2013 Ok kolego zaleję zatem Liqui Moly skoro tak go chwalisz, dzięki.
Dev Opublikowano 5 Sierpnia 2013 Opublikowano 5 Sierpnia 2013 tez na nim jeżdze i spisuje sie doskonale przed wymiana warto zalac płukankę http://img20.allegroimg.pl/photos/oryginal/34/06/17/39/3406173976
pawelec2410 Opublikowano 5 Sierpnia 2013 Opublikowano 5 Sierpnia 2013 Dzięki jeszcze raz za rady...Pozdro!
blazej25 Opublikowano 6 Sierpnia 2013 Opublikowano 6 Sierpnia 2013 Ja również leję w tej chwili 5w40 Motul 8100 X-cess. Jak lubisz od czasu do czasu trochę pościgać się z wiatrem to z pewnością trochę oliwy będzie ubywało
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się