Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Koniec DWUMASY I SPRZĘGŁA co robić ? można wymienić na normalne KOŁO ZAMACHOWE ?


miscuzi

Rekomendowane odpowiedzi

koszt wymiany sprzegła to 1650 zł tyle płaciłem w tamtym roku za sachs robota moja tak trzeba doliczyc 350 zł piszą że drgania przechodzą na zwykłym sprzęgle ale jak nie włożysz to sie nie przekonasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja wsadzilem kiedys sztywne koło valeo i waliło mi na bude ..spowrotem wsadziłem dwumase....ktora juz zaczyna klekac ehh zastanawiam sie nad sprzegłem od awxa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można tak zrobić tylko pytanie po co? robota ta sama koszt, kompletu sprzęgła koła dwumasowego jest nie wiele droższy niż sztywnego a przyjemność z jazdy o wiele lepsza coś ten kolega za bardzo prze sadził z tą ceną.

tu się nie do końca zgodze. "przyjemnośćą" dla jednego będzie płynne miekkie przełączanie biegów, a dla drugiego np wiecej momentu z dołu i szybsza reakcja na gaz, po programie reakcja naprawdę jest inna przy zmianie biegów, nie przesadzajmy na sztywnym kole aż takiego dyskomfortu nie ma. Inaczej też się rusza autem - czuć że ma jak by więcej mocy już przy 1000obr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SZTYWNE KOŁO + SPRZĘGŁO VW PASSAT SKODA AUDI A4 A6 (3139182840) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. takze z robotą z 1500zł wychodzi, ale nie spodziewałbym sie tych większych momentów i jakiejś mega wytrzymałosci na mody, sprzegło trzeba wzmacniać wtedy i koszt wychodzi jak dwumas z AWXem...

jak dawke paliwa podniesiesz to i na dwumasie czuc że ma wiecej mocy:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SZTYWNE KOŁO + SPRZĘGŁO VW PASSAT SKODA AUDI A4 A6 (3139182840) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. takze z robotą z 1500zł wychodzi, ale nie spodziewałbym sie tych większych momentów i jakiejś mega wytrzymałosci na mody, sprzegło trzeba wzmacniać wtedy i koszt wychodzi jak dwumas z AWXem...

jak dawke paliwa podniesiesz to i na dwumasie czuc że ma wiecej mocy:wink:

to z aukcji to pewnie używane koło i sprzęgło firmy SRL czyli made in china sprzedawane przez hurtownie POLCAR :)

lepiej znaleźć koło z audi 80 tdi 1z lub z 2.0 benzyna - 100-150zł max i kupić sprzęgło np sachsa za 500-600, pewnym jest ze 360-380NM trzyma bez problemu, myślę że AWX wiele więcej nie wytrzyma, jak chesz/planujesz więcej to jest jeszcze opcja dwumasu 240mm z AVF/BRD

z samego podnoszenia dawki mocy wiele nie przybędzie :)

chodziło mi o to że po programie czy przy robieniu programu nie ma strachu że dwumasa zacznie się tłuc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale sprzęgło z 1Z nie wytrzyma takich momentów na długą mete, już pare osób to doświadczyło:wink:, no ale jako zamiennik pod sam program czy bez to jak najbardziej OK, choć dobre jakosciowo cenowo wychodzi porównywalnie do dwumasu:wink: co innego w poprzeczniaku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widziałem po numerach sprzęgła i rocznikach to wychodzi, że każde AHU miało dwumasę. Tylko 1Z był na jednomasie (jednomasa do 1997r).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widziałem po numerach sprzęgła i rocznikach to wychodzi, że każde AHU miało dwumasę. Tylko 1Z był na jednomasie (jednomasa do 1997r).

kolego nie do konca poczatkowa seria AHU z 1997roku miala jednomasa sam mam takie auto padlo mi sprzeglo i zakupilem komplet do dwumasa a tu zonk sciagam skrzynke a tu nie ma dwumasy,dowiedzialem sie w aso ze do pewnego numeru vin szly na sztywnym kole potem juz dwumasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na lekkim? ponad 200 znosi u Piotrka98igo już długi czas i paru innych kręcących koło 200ps bez zajeknięcia:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na tuningu sie nie oszczedza, jak zaczniesz ciac koszty to sie szybko przejedziesz:wink: no ale wątek nie o tym, takze jako zamiennik taki jednomas sie nadaje, choć ja nie jestem jego zwolennikiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też jestem zdania ze na tuningu sie nie oszczędza, jednak rozmawiamy tu o wozach które często są warte 7-10tysi nie kazdy ma ochote w nie tyle inwestowac

dwumas napewno jakiś czas wytrzyma 200KM jeżdząc z głową, ale jednomas bardziej idiotoodporny :)

nie zważając na kwestie finansowe, napewno lepiej, wygodniej jeździć na dwumasie ale ciągle utrzymuje że na sztywnym tragedii nie ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwa lata temu zmienialiśmy z bratem w Sharanie, żadnej różnicy nie czułem. Kręci sporo kilosów i nie narzeka. W mojej jak mi padnie dwumas to też sztywniaka zarzucam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witaj miscuzi,

gdybyś chciał do 1.9 AFNa to mam taki zestaw z valeo do sprzedania jednomas+sprzęgło+łożysko+nówki śruby, na zestawie zrobione 8 tys km więc można powiedzieć, że nówka. Za zestaw chcę 750 pln (cena sklepowa ok 1.500 pln), dla klubowicza i fana marki na pewno jeszcze można pogadać.

Ja sam jeżdżę na takim zestawie i jest o wiele lepiej, ale mam trochę pomodzone i na chwilę obecną 170 km/390 Nm. Jednak mimo wszystko wydaje mi się, że warto wymienić na jednomas z 2 powodów:

1. Gdyby znowu coś padło to wymieniasz tylko sprzęgło (jednomas się nie psuje)

2. Gdyby pojawiła się potrzeba / chęć na mody (chociażby sam virus) to już masz pewne, że taki zestaw zniesie więcej niż dwumas.

Gdybyś był zainteresowany to pisz proszę na priv.

Życzę udanych rozwiązań ze sprzęgłem i tylko tych miłych wrażeń z przenoszenia moomentu obrotowego :)

pozdrawiam !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...