Gość Kaziu_Wichura Opublikowano 5 Stycznia 2007 Opublikowano 5 Stycznia 2007 Pytanko do Slawek84, orazKaziu_Wichura, wiecie może jakie macie średnice dysz swoich instalkach, bo ja mam 2,1(podobno) choć z wyliczeń wychodzi 2,4 , a podczas kalibracji gazu wychodzi że mam za duże dysze. nie mam zielonego pojęcia. W jaki sposób można to sprawdzić?
bialy4 Opublikowano 5 Stycznia 2007 Opublikowano 5 Stycznia 2007 khm chodzi Ci o te wchodzace do kolektora? To chyba chodzi o te na listwie tak mi gazownik wmawiał, że te na listwie się zmienia a tamte nie mają znaczenia ale ja nie wiem jak to do końca jest. W jaki sposób można to sprawdzić? jeśli zdejmniesz któryś przewód od listwy do kolektora to w dysze możesz wkładać np. wiertełka o odpowiedniej wartości i wtedy które wchodzi wmiarę ścisło to taka jest średnica dyszy tak mi robił gazownik jak dobierał dysze.
Gość Kaziu_Wichura Opublikowano 6 Stycznia 2007 Opublikowano 6 Stycznia 2007 to wolę nic nie demontować. Nie mam pojęcia o tym i nie chcę się za to zabierać
bialy4 Opublikowano 6 Stycznia 2007 Opublikowano 6 Stycznia 2007 Jak wszystko jest ok to lepiej nie ruszać bo można coś popsuć.
bushi Opublikowano 6 Stycznia 2007 Opublikowano 6 Stycznia 2007 Tak jak pisze bialy4, 10-11l LPG to właściwe spalanie i takie mam i nie ma co się czarować niżej nie spadnie !!!!. Taka specyfika silnika 1,8 ( ekonomiką nie grzeszy ) heheheh
tomserwis Opublikowano 6 Stycznia 2007 Opublikowano 6 Stycznia 2007 Jak moja mieściłaby sie w 11L to byłbym szczęśliwym człowiekiem . :053:
Gość Kaziu_Wichura Opublikowano 7 Stycznia 2007 Opublikowano 7 Stycznia 2007 Tak jak pisze bialy4, 10-11l LPG to właściwe spalanie i takie mam i nie ma co się czarować niżej nie spadnie !!!!. Taka specyfika silnika 1,8 ( ekonomiką nie grzeszy ) heheheh ale chyba mówisz o średnim spalaniu (trasa, miasto 50-50) to się zgodzę. Bo jeśli chodzi ci o miasto to niezbyt. Osobiście jeżdżę tylko po mieście i o takim spalaniu to można pomarzyć. Na miasto po prostu nie ma reguły, nieraz jest tak, że płynnie się jeździ a nieraz się stoi non stop w korkach. To moje zdanie.
arek2642 Opublikowano 7 Stycznia 2007 Opublikowano 7 Stycznia 2007 W ogóle nie ma sensu pisać o spalaniu w mieście. Wszystko zależy od tego jakie miasto i jakie korki. Ja przy swoim silniku mogę napisać, że pali mi w mieście 15L, jak napiszę, że pali 40L to też będzie prawdą, bo czasami takie korki są. Także IMHO pisanie o spalaniu w mieście nie ma sensu.
Gość Kaziu_Wichura Opublikowano 7 Stycznia 2007 Opublikowano 7 Stycznia 2007 W ogóle nie ma sensu pisać o spalaniu w mieście. Wszystko zależy od tego jakie miasto i jakie korki. Ja przy swoim silniku mogę napisać, że pali mi w mieście 15L, jak napiszę, że pali 40L to też będzie prawdą, bo czasami takie korki są. Także IMHO pisanie o spalaniu w mieście nie ma sensu. Jak najbardziej masz rację i właśnie o tym mówię. Aktualnie we Wrocławiu są takie mega korki, że 15 litrów to ja bez problemu uzyskuję. Kiedyś było max 13 litrów dla porówniania. Wiem, że z samochodem wszystko ok bo w trasie spala około 7-9 litrów. Jedynym wyznacznikiem spalania wg mnie jest trasa, chociaż i tutaj bywają różne sytuacje, wiadomo Polska.
bialy4 Opublikowano 7 Stycznia 2007 Opublikowano 7 Stycznia 2007 Jedynym wyznacznikiem spalania wg mnie jest trasa, chociaż i tutaj bywają różne sytuacje, wiadomo Polska. Z tym się zgadzam ale zależy to również od charakterystyki jazdy. Wszyscy wiemy, że nasze niunie Max moment obr. mają przy niemalże 4k obrotów a przy 90 km/h mamy już 2,5k obrotów więc jak trasą jeżdże 130km/h to spalanie zaczyna odbiegać od ekonomicznego-przynajmniej u mnie. O wyższych prędkościach juz nie mówie. Podziwiam 17-sto letnią vectrę 2,0i mojego znajomego on przy 120 ma 2,5k obr. a max moment obr między 2,5k a 3k i to jest wogóle inna jazda. Ale nasze niunie i tak są najlepsze - podoba mi się to, że kiedy jadę już te 130 i jakiś typek się przystawia przyciskam i autko piękinie odchodzi, a gość ginie w lusterku (zależy jeszcze czym jedzie bo czasami można się oszukać )
Gość Kaziu_Wichura Opublikowano 7 Stycznia 2007 Opublikowano 7 Stycznia 2007 jakiś typek się przystawia przyciskam i autko piękinie odchodzi a ja taki szczęśliwy nie jestem właśnie. 1.8 ciągle wydaje mi się dosyć toporne i wg mnie do dynamiki brakuje mu trochę ale to zależy od nastawiania kierowcy
chudineze Opublikowano 7 Stycznia 2007 Opublikowano 7 Stycznia 2007 a ja taki szczęśliwy nie jestem właśnie. 1.8 ciągle wydaje mi się dosyć toporne i wg mnie do dynamiki brakuje mu trochę ale to zależy od nastawiania kierowcy I tu święte słowa ale ja również mam 1.8 jak to się mówi golas ale ja nie chwaląc się potrafię troszkę wycisnąć z tego wozika (2h40" na okęciu to ok. 250km) a z ekonomiki może nie jest dobry bo sam sprawdzałem na trasie Zamość W-wa parę razy i nie zeszłem poniżej 12l/100km przy jeździe 130-180km/h gafa no ale nie szarżując to poniżej 11.7 nie schodziło oczywiście gazu choć odwiedzałem gazowników często bo jadąc przez całe Niemcy bo tam go kupiłem to spalił mi 8,8l/100km benzyny nie wierzyłem że może tyle spalić :galy: .No ale w tej chwili juz sie pogodziłem z tymi wartościami :|
Furio Opublikowano 9 Stycznia 2007 Autor Opublikowano 9 Stycznia 2007 nasze nunie to raczej autka na autobany i rzeczywiście jazda z prędkościami powyżej 120 to czysta przyjemność. Dużo gorzej jest z odejsciem z pierwszego biegu. Mam wrażenie, ze jak cisnę po 4-5 tyś obrotów na każdym biegu to słyszę jak siorbie :-)Brakuje mi komputera z wyświetlaniem chwilowego spalania. Bardzo bym chciał mieć takie ustrojstwo. Ostatnio scigałem się z 2 litrowym golfem i facet przegrał ale może nie chciał za bardzo cisnąc swojego maleństwa. nie ma co, następny zakup to s4.
szogun0 Opublikowano 9 Stycznia 2007 Opublikowano 9 Stycznia 2007 Ja przy swoim silniku mogę napisać, że pali mi w mieście 15L, jak napiszę, że pali 40L to też będzie prawdą, bo czasami takie korki są. Ehhh nie przesadzaj, od czasu zakończenia remontu ul. Dąbrowskiego troszeczkę ruch się upłynnił.
arek2642 Opublikowano 9 Stycznia 2007 Opublikowano 9 Stycznia 2007 Mam wrażenie, ze jak cisnę po 4-5 tyś obrotów na każdym biegu to słyszę jak siorbie :-)Brakuje mi komputera z wyświetlaniem chwilowego spalania. Bardzo bym chciał mieć takie ustrojstwo. Siorbie i to zdrowo. U mnie przy takich obrotach jest grubo ponad 30L/100km na spalaniu chwilowym. Więc możesz już się domyślac ile jest u Ciebie. Ehhh nie przesadzaj, od czasu zakończenia remontu ul. Dąbrowskiego troszeczkę ruch się upłynnił. Nie na długo. "Mróż CHemal" został wykupiony przez Praktikera, więc na Dąbrowskiego i Podkarpackiej ruch się znacznie zwiększy, a obecna ilośc świateł na w/w ulicach nie napawa optymizmem.
bialy4 Opublikowano 9 Stycznia 2007 Opublikowano 9 Stycznia 2007 Ostatnie pomiary. Przejazd 300 km z konkretnym balastem (3 byczków i ja chudzina oraz przyczepka z towarem). Przejazd 60% trasa(90-120 km/h) 40% miasto Warszawa. spalanie wyszło 14/100. To chyba nie tak źle.
Gość Kaziu_Wichura Opublikowano 9 Stycznia 2007 Opublikowano 9 Stycznia 2007 Ostatnie pomiary.Przejazd 300 km z konkretnym balastem (3 byczków i ja chudzina oraz przyczepka z towarem). Przejazd 60% trasa(90-120 km/h) 40% miasto Warszawa. spalanie wyszło 14/100. To chyba nie tak źle. w normie jak najbardziej.
Furio Opublikowano 9 Stycznia 2007 Autor Opublikowano 9 Stycznia 2007 Kurcze. Ostatno mechanik mi powiedział, ze przy takiech silnikach 1.8 nie ma duzego znaczenia przy spalaniu czy będę zmieniał biegi przy 2,5-3k czy przy 4,5k. Podobno te silniki bardzo lubią wysokie obroty i zamulanie ich jeżdżeniem na niskich obrotach tylko im szkodzi , a wcale nie zmniejszy spalania. Myślicie , ze coś w tym jest czy to jakieś bzdury??
kris_lpgcars Opublikowano 10 Stycznia 2007 Opublikowano 10 Stycznia 2007 witam , co do tego co mechanik mowi to ty podejdz z duzym dystansem, ja sam jestem mechanikiem i klienta nawet takiego co cos tam wie mozna w pole wyprowadzic z reszta sam jezdze 1.8 20V i jedno mam przetestowane ze jak krecisz silnik na miescie sensownie ( w moim przypadku 1500-3000) to i wiecej na zbiorniku polatam a jak wkrecasz wyzej to ECU tez nie jest glupi i ci zwiekszy czasy wtrysku co rowna sie wiecej paliwka ale to jest jeden z bardzo wielu czynnikow ktore maja duzy wplyw. A tak z puli dobrych rad sam sproboj z 2 zbiorniczki przelatac na roznych sytuacjach i sam sprawdzisz o ile masz pod maska wszystko sprawne. Pozdrowienia [ Dodano: 10-01-2007, 01:27 ] a tak na dodatek jak reszta uwaza spalanie 8l/100km przy sredniej predkosci 100km/h przy takim standartowym obciazeniu 4 osob i troche bagazy dadam ze to byly szczegolnie dobre warunki pogodowe .
szogun0 Opublikowano 10 Stycznia 2007 Opublikowano 10 Stycznia 2007 Nie będę się kłócił, ale jak rosną obroty, to czas wtrysku raczej nie bardzo. W krytycznym momencie wtrysk byłby w czasie dolnego położenia tłoka.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się