Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi A4 B6 1.8T Quattro AVANT


wampir

Rekomendowane odpowiedzi

Auto to Audi A4 B6 1.8 Turbo Quattro AVANT - model AMB o mocy 170KM

Silnik:

seria, po chiptuningu przez poprzedniego właściciela, ale nie mam wykresu. Szacuje, ze jest to ok. 185KM

turbina:

seria k03-029 - 058145703J -> upgrade k03-073 - 06B145703B

Układ dolotowy::

seria - > upgrade TIP

Układ wydechowy:

seria - > upgrade przelotowy katalizator

Układ paliwowy:

wtryski seria - 0280156065 252 cc/min przy 3bar 12.0 ohm w A4 B6 z racji 4 barowego regualtora wychodzi ok 280cc - > upgrade 400cc

Układ chłodzenia:

seria SMIC w lewym nadkolu -> upgrade FMIC

Układ napędowy:

seria - 5 biegowa manualna skrzynia biegów

Zawieszenie i układ jezdny:

Seria – 1BA, Quattro

Układ hamulcowy:

Przód:

Tarcze went. 288mm -> upgrade 312mm

Tył:

Tarcze went. 245mm -> upgrade 255mm

Następnie przyszedł czas na wymiane

-oleju (Motul)

-filtry kabiny, powietrza, oleju i paliwa (Mann).

-nowy rozrząd

-pompa wody

-koła pasowe, pasek i rolke przy alternatorze bo az żal nie wymienić gdy wszystko rozebrane.

-czujnik hamulca bo przerywał tempomat

paczka.jpg

Jeżeli chodzi o mody to w pierwszej kolejności musiałem zrobić porządek z hamulcami. Miałem w planach podnosić moc więc nadarzyła się okazja aby

wymienić tarcze i klocki na odpowiednio wieksze. W audi A4 jest możliwość przejścia na większy rozmiar w pewnym zakresie zmieniając

jedynie jarzma. Zaciski można przełożyć stare. Kupiłem większe jarzma na przod i tył, a oto efekt. Niestety reszte zdjec szlag trafil.

Tył: zamiana z 245mm na 255mm:

tyl1.jpg

tyl2.jpg

Przód: Zamiana z 288 na 312mm:

IMAG0223.jpg

przod2.jpg

Następnie przyszedł czas na wymianę SMIC na FMIC:

Popularny hinczyk ver2 z fmic.pl o wymiarach 550x180x65mm do tego orurowanie o srednicy 51mm (wykonanie - Bakuś)

ic0.jpg

ic1.jpg

ic2.jpg

ic3.jpg

ic4.jpg

ic5.jpg

ic6.jpg

ic7.jpg

ic9.jpg

ic10.jpg

ic11.jpg

ic12.jpg

ic13.jpg

ic14.jpg

ic15.jpg

Przy okazji zmieniłem też zawór DV na properfekt, ale potem znowu wrocilem do seryjnego. Wymienilem go tylko na nowke 06A 145 710P z ASO za jedyne 146zł.

DV.jpg

Kolejny do wymiany poszedł zawor N75 rowniez z ASO za grosze - 243zł

06A906283E

N75.jpg

W ASO jedna sztuka N249 kosztuje kosztuje 320zł wiec z pomocą przyszło allegro i kupiłem 2 sztuki plus przewody za .. 80zł

026906293H i J

N249_nowy.jpg

Reszta modów później :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lewym, widać jakaś pomyłka :)

Ciąg dalszy opowieści

Przy okazji montowania FMICa okazało sie, że seryjna turbina K03-29 ma luz wzdluzny na wirniku. Luz byl znaczny bo ok 4-5mm a dopuszczalny to rzad ok 0,2mm.

Zaczęła sie historia pt "jaka wybrac turbine?".

Stara turbina k03-029:

sturbo1.jpg

sturbo2.jpg

sturbo2.jpg

Nowa turbina k03-073 czyli popularna k03s numer 06B 145 703 B :

turbo1.jpg

turbo2.jpg

turbo3.jpg

Poniewaz stara turbina miała duzy luz wzdluzny padlo podejrzenie, ze jest to spowodowane zapchanym katalizatorem. Tak przynajmniej stwierdzil przedstawiciel Borg Werner (KKK) w Polsce. Mialem w planie wyciac katalizator albo wymontować go i wstawic downpipe także wiadomosc ta mnie nawet "ucieszyla".

Niestety wiele osob zaczelo mnie straszyc, ze moze byc problem na przegladzie. Nie daj bog ktos zobaczy, ze nie ma katalizatora, wlozy mi sonde do wydechu i bedzie problem bo od razy wyjdzie, ze nie spelnia normy spalin.

Myslalem i myslalem, az tu znalazlem taki patent.

katb6.jpg

Wyglada trochę badziewnie, ale przypomina puszke katalizatora. W srodku jest przelot. Srednica wlotu 2.5" natomiast 2.25" po stroniu wylotu także idealnie w seryjny wydech.

downpipe.jpg

downpipe2.jpg

downpipe3.jpg

Za jakiś czas będzie całkowita zmiana wydechu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie buduje :)

Wymieniony został "przy okazji" :

-koło dwumasowe

-sprzęgło

-uszczelka pod pokrywą zaworów

-świece Bosch F5DPOR

Całe opóźnienie przez to, że lokalna firma, która obiecała mi zrobienie pomiaru w Opolu delikatnie mówiąc ignoruje moje maile.

Mam też do wymiany poduszki silnika i jeden wahacz. Chociaż nie ma to wpływu na pomiar jakos mi to tez zyc nie daje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie buduje :)

Całe opóźnienie przez to, że lokalna firma, która obiecała mi zrobienie pomiaru w Opolu delikatnie mówiąc ignoruje moje maile.

Mam też do wymiany poduszki silnika i jeden wahacz. Chociaż nie ma to wpływu na pomiar jakos mi to tez zyc nie daje :)

Do Wrocka nie masz daleko....zadzwoń do Daniela z Ecu i będziesz zadowolony ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, ale to pewnie 100 na Pb98 + 300zł pewnie za hamownie 4x4 i się zrobi ciekawie:)

Jednak będę mierzył u nas, lokalnie na hamownie drogowej. Jestem już umówiony na maj po weekendzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za hamownie coś koło 100-150zł. jednak zadzwoń i się upewnij jeśli jesteś zainteresowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ciekawe ile z tego wyjdzie :) ile zamierzasz dmuchnąć na tym k03s?

auto już po strojeniu dmuchane 1,2Bara :wink: czekamy na pomiary :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wyjdzie mniej niż 220KM to udam, że nie było hamowania :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czytałeś ten temat ? :)

Pisałem, że jest nowe sprzęgło bo stare nie dało rady, zresztą poprzedni właściciel zapodał sprzęgło z AVJ. Dwumas wymieniłem profilaktycznie i trochę żałuję bo nic się z nim nie działo..

---------- Post dopisany at 13:01 ---------- Poprzedni post napisany at 12:57 ----------

To było ... AVJ

sprz2.jpg

a to jest z BFB/AMB/BEX

sprz3.jpg

Przy okazji dwumas:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego niestety nie wiem.

---------- Post dopisany 14-05-2013 at 22:37 ---------- Poprzedni post napisany 30-04-2013 at 13:12 ----------

Póki co nadal nie mam wykresu, ale jest zapis wszystkich moich logów z każdego etapu. Można sobie zobaczyć jak zmieniała się ilość g/s na przepływce. Nie wiem na ile można wierzyć takiemu przeliczaniu wartości przepływki na konie mechaniczne. Niektórzy dzielą ilość g/s przez 0,8 i niby wychodzi moc, ale GTO stwierdził, że to tylko dla seryjnych aut i u mnie niby moc miała wzrastać mimo, że wartości przepływki pod koniec obrotów nie rosły bardziej.

korekta_zps8fcc96b6.jpg

---------- Post dopisany 12-06-2013 at 19:08 ---------- Poprzedni post napisany 14-05-2013 at 22:37 ----------

Miał być pomiar ale wyszły problemy.

Po zmianie poduszek silnika pojawił się dziwni pisk w zakresie ok 2500-3500 obr/min.



Dzisiaj zrobiłem logi i cos jest nie tak, turbo wstaje wolniej i generalnie "uciekło" sporo z przepływki.


Logi przed

VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

logi po:


VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM


Może zawór DV padł i dlatego jest ten pisk i spadek doładowania?

---------- Post dopisany 15-06-2013 at 11:50 ---------- Poprzedni post napisany 12-06-2013 at 19:08 ----------

--------------------------------

Opierając się na tym :: a4mods.com :: - The Premiere Audi A4 Modification Guide and Pictures Library zacząłem sprawdzać szczelność układu.

badanie3_zpsecc3163a.jpg

badanie4_zpscd1fe017.jpg


Podczas sprawdzania szczelności przy pomocy specjalnej końcówki od kolegi Bakusia :) (polecam wszystkim) przy 0,8 bara nie mogłem znaleźć nic szczególnego. Dopiero jak zaczęliśmy dmuchać kompresorem ponad 1 bar to przy ezektorze pojawiły się bąbelki.
Myślałem, że to wina opaski bo była tak luźna, że mogłem ją palcami obracać, ale po jej wymianie bąbelki nadal były widoczne. Pry okazji wymieniłem 3 opaski w innych miejscach w tej okolicy.

Czy te bąbelki wychodzą z samego ezektora (okolice króćca) i trzeba go wymienić? Za co jest odpowiedzialny i czy ma wpływ na moc (doładowanie)?

badanie2_zps185eae1f.jpg

badanie1_zpsd244b2a8.jpg


film z bąbelkowania:





---------- Post dopisany 17-06-2013 at 20:19 ---------- Poprzedni post napisany 15-06-2013 at 11:50 ----------

Eżektor wymieniony i zrobione logi

VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM



---------- Post dopisany 28-06-2013 at 20:52 ---------- Poprzedni post napisany 17-06-2013 at 20:19 ----------



Po ostatnim poprawieniu docisku opasek na silikonach już nie słychać żadnych pisków podczas przyśpieszania, ale turbo nadal późno wstaje i max na przepływce mam 161g/s a było prawie 180g/s.



Dzisiaj wymontowalem DV i dmuchnalem ustami dla sprawdzenia. Nie zauwazylem aby cos uciekalo, ale nie wiem czy człowiek ustami może takie ciśnienie wytworzyć.
Wcisnalem tłoczek i przytrzymałem palcem cieńszy krócieć. Tłoczek nie opadl. Membrana widać cała. Dmuchalem w cieńszy króciec i nie slyszalem żeby coś syczało, generalnie opór był nie do przejścia.

Co ciekawe to jak jechałem do kolegi który ma kanał to dwa razy uslyszalem swiergotanie czyli surge. Dlaczego się pojawil skoro membrana w DV jest cala?
Może N249 jest zdupiony albo gdzies podcisnienia


Ściągnąłem wężyk z cieńszego króćca ten co idzie do N249 i przejechałem się. Chcialem sprawdzic czy N249 nie podciąga tloczka tworząc nieszczelność. Nie wiem czy coś zle skrecilem, ale auto jechalo dużo gorzej. Edytowane przez wampir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że niski przepływ to wynik tego że turbinka nie osiąga zadanego ciśnienia i wysterowanie n75 jest na maksa, jesli wszystko szczelne musisz przyjrzeć sie turbinie i jej sterowanie, na początek odepnij i zaślep wężyk idący do gruszki turbiny i sie przejedz możesz zrobic loga turbo powinno przeładować, jesli dalej bedzie słabo to musisz sprawdzić ustawienie wg czy sie zamyka i czy przypadkiem nie jest uchylone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...