Skocz do zawartości
IGNOROWANY

B7#BWE#TFSI#Quattro#Tiptronic#Sedan#PakietS4#Recaro#AP#345/324mm#VEEMANN4x9.5j


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witajcie.
Dwa miesiące temu wpadła w moje ręce długo oczekiwana B7 2.0TFSI. Samochodu w tej konfiguracji szukałem sporo czasu, a to dlatego, że nie lubię przymykać oka na coś, czego nie posiada, a co chciałem na mus, by posiadała. Początkowo miała być B6 1.8T lecz w zestawienu z Q i Tipem jest praktycznie nie do zdobycia. Padło więc na B7, no trudno niech już będzie.. :grin:
Wcześniej nie było jakoś czasu i weny by się pochwalić, więc przy okazji relaksu na koniec majowego weekendu postanowiłem trochę o niej napisać.


B7 produkcja 07.2006r. - model 2007
2.0TFSI BWE Quattro Tiptronic sedan F5/LX7Z/Dolphin Gray Prl.
kraj pochodzenia Szwajcaria
obecny przebieg 110tys udokumentowany ASO + książka


Wyposażenie po zakupie:

  • aktywne wspomaganie kierownicy Servotronic
  • abs esp itp.
  • wielofunkcyjna trójramienna kierownica skórzana
  • regulacja kierownicy w dwóch płaszczyznach
  • bixenon + spryski + samopoziom + drl
  • centralny zamek
  • 4x elektryczne szyby
  • elektryczny szyberdach
  • pdc przód i tył
  • kolorowy pełny fis
  • układ ostrzegający o przekroczeniu prędkości
  • podłokietnik z przodu podświetlany + tył + tunel na narty
  • domykanie i otwieranie szyb i szyberdachu + otwieranie pokrywy bagażnika z pilota
  • otwieranie pokrywy bagażnika od wewnątrz (pstryczek w boczku kierowcy)
  • elektryczne i podgrzewane lusterka
  • tempomat
  • 6x airbag
  • dwustrefowy climatronic
  • RNSE + wyjście pod ipoda
  • czujnik deszczu
  • czujnik zmierzchu
  • lusterko wsteczne fotochrom
  • podgrzewane przednie fotele ‘placki’
  • system C/L Home
  • zewnętrzny S-line – przedni zderzak, tylna dokładka, klapa bagażnika, znaczki na listwach drzwi tył, listwy drzwiowe, nakładki wnęki drzwi
  • zawieszenie 1BA
  • felgi alu Audi 17/7,5/et43 z oponami lato Dunlop Sp Sport Maxx xl 235/45, zima Nokian WR g2 xl 215/55

 

I kilka zdjęć jeszcze przed zakupem:

01.jpg 04.jpg 03.jpg

 02.jpg 10.jpg 09.jpg

 

 

 

Mody mniejsze bądź większe wykonane:

  • springi Eibach Pro Kit -30mm + amory Bilstein B8 gwint AP + stabilizatory RS4 :thumbup1:
  • nowe cewki ASO z akcji serwisowej czerwone cewki NGK U5014 :thumbup1:
  • wyeliminowanie bolączek jednostki napędowej - DV, szklanka HPFP, łańcuszek i napinacz fazatora, odma, n80 :thumbup1:
  • PCV delete kit  nowa poprawiona odma ASO z końcówką R :thumbup1:
  • sucha wkładka filtra powietrza hiflow AEM :thumbup1:
  • magnetyczny korek spustowy oleju Fmic Performance :thumbup1:
  • dynamiczna wymiana oleju Tiptronic wraz z płukaniem układu :thumbup1:
  • pakiet zewnętrzny S4 - grill + dokładka tył + listwy dolne drzwi + obudowy luster satyna :thumbup1:
  • Recaro skóra dwutonowa - grzanie, elektryka, pamięć, schowki, lampki, mcdonald, pokrowiec na narty :thumbup1:
  • podświetlenie kubka :thumbup1:
  • lampki w drzwi białe + czerwone ostrzegawcze :thumbup1:
  • podświetlane klamki wewnętrzne :thumbup1:
  • klimatyzowany schowek :thumbup1:
  • moduły led od Tomnika do wnętrza + postoje + rejestracja :thumbup1:
  • perforowana gała Tiptronic + ręczny :thumbup1:
  • ramka klubowa tył blacha tył bez ramki + wlepy klubowe boczne :thumbup1:
  • pl menu RNSE z polskimi znakami + polerka ekranu + mapy 2023 :thumbup1:
  • bluetooth wersja Q high :thumbup1:
  • tuner TV wiwa hd50 + usb + aux :thumbup1:
  • moduł aux - bluetooth (bezprzewodowe udostępnianie muzyki ze smartfona) :thumbup1:
  • podgrzewane spryskiwacze mgiełkowe :thumbup1:
  • osłona podszybia na aku :thumbup1:
  • uchwyty/haczyki w bagażniku na torby + siatka bagażnika :thumbup1:
  • dystanse na tył przykręcane 20mm/strona 15mm do zimowego setupu :thumbup1:
  • setup letni 19' Zito Corsica 8,5J et30 Veemann V/FS-18 9,5J et40 + Uniroyal RainSport3 235/35 Falken Azenis FK520 225/35 dot23 :thumbup1:
  • przednia tablica rejestracyjna bez ramki :thumbup1:
  • składane lusterka zewnętrzne :thumbup1:
  • moduły składania lusterek z pilota + tilt (opuszczanie prawego lusterka przy wstecznym) :thumbup1:
  • rejestrator/kamerka mini 0806 zasilana po kluczyku :thumbup1:
  • hamownia przód S4 345mm / tył 324mm + blaszki 'S4' + stalowy oplot :thumbup1:
  • dp od bartez80 sportowy katalizator Milltek 200cpsi + końcówki 2x2 fi80mm od blade13 :thumbup1:
  • pozbycie się oznaczeń z klapy bagaja :thumbup1:
  • kierownica ścięta perforowana z łopatkami RS4 8K :thumbup1:
  • emblemat 'quattro' w grill :thumbup1:
  • układ kontroli ciśnienia w oponach lato+zima :thumbup1:
  • ściema wszystkich tylnych szyb najjaśniejszą folią :thumbup1:
  • lusterko wewnętrzne fotochrom czarne z kompasem :thumbup1:
  • czarna podsufitka z pakietem światło (słoneczniki + ambiente w lampce) :thumbup1:
  • podstopnica i nakładki chrom RS4 :thumbup1:
  • bixenon z białym kierunkiem + ciemny środek + soczewki B8.5 + drl led :thumbup1:
  • stacyjka AirBagOff wraz z kontrolką w tunel :thumbup1:
  • tylne lampy oklejone Stek Dyno Shade + wsteczny led :thumbup1:
  • rozpórka kielichów Benson w czarnym półmacie + relokacja zbiorniczka wyrównawczego :thumbup1:
  • isofix tylnej kanapy + mocowania toptether w półce zapożyczone z wersji USA :thumbup1:
  • korek-lejek zbiornika płynu spryskiwaczy Simply Clever ze Skody :thumbup1:
  • fciuul kosmetyków do glancowania :wink:

 

i planowane:

  • strojenie ecu + tcu gregor10/dynosoft Walke Motorsport
  • podświetlenie lusterek bocznych na blendach z A6C6 wspólpracujące z fabrycznym clh
  • moduł awaryjnego hamowania uruchamiający pulsowanie świateł stopu
  • środkowy tłumik Vintage Customs
  • dokładka cupra
  • SDS oraz TV Free

 

Fotki modyfikacji będą wklejane na bieżąco w temacie, natomiast pierwszy post będę aktualizował tylko samą teorią, żeby nie wklejać tych samych zdjęć. ;)

Wszelkie uwagi i podpowiedzi mile widziane :wink:

Pozdrawiam, Marcin :hi:

Edytowane przez afroo.
Opublikowano

Graty zakupu, bardzo dobry wybór.

Ps. Dysponuje programem dla 2.0 tfsi vs Tiptronik. Możemy obadać twój numer sterownika ECU.

Zawsze bezpiecznego i spokojnego powrotu do domu samochodem. :) Życze...

Opublikowano

Fajna sztuka w pięknym kolorze. Bede jej wypatrywał w okolicach :)

Opublikowano

Dzięki chopy:hi:

Ogarnę parę spraw bieżących pod maską i może w niedalekiej przyszłości trzeba będzie uderzyć do Aligatora bo te dwiesta kuni przy q i aktualnej masie własnej 1650kg wypada średnio:whistling:

Opublikowano

Ładna sztuka. :good: Jak pójdzie w dół i jakieś większe koło wleci to będzie od razu lepiej. :wink4: Bezawaryjności i do zobaczenia gdzieś na śląskich drogach. :wink:

Opublikowano

Przepiękny masz kolor:decayed:

Na 17" to auto wygląda równie beznadziejnie jak moje:decayed:

Ale ja już szybciej zmienię samochód niż felgi.

Myślałem, że MY'07 nie miał już pomarańczowych kierunków.

Pomyśl o programie, różnica jest odczuwalna - przez tydzień:decayed:

Przeciąg to nie jest, ale niedawno miałem na 3 dni b8 2.0tdi, chciałem zmierzyć 100-200 i była szansa, że zabraknie mi autostrady krk-tarn:decayed:

Po przesiadce przez krótki czas miałem wrażenie, że mam 400ps:wink:

Opublikowano
Przepiękny masz kolor:decayed:

Na 17" to auto wygląda równie beznadziejnie jak moje:decayed:

Ale ja już szybciej zmienię samochód niż felgi.

Myślałem, że MY'07 nie miał już pomarańczowych kierunków.

Pomyśl o programie, różnica jest odczuwalna - przez tydzień:decayed:

Przeciąg to nie jest, ale niedawno miałem na 3 dni b8 2.0tdi, chciałem zmierzyć 100-200 i była szansa, że zabraknie mi autostrady krk-tarn:decayed:

Po przesiadce przez krótki czas miałem wrażenie, że mam 400ps:wink:

Podziękował. : )

Na 1BA i 17" jeździ się całkiem przyjemnie lecz mi podoba się póki nie wysiądę z samochodu i nie patrzę na niego z boku.:facepalm:

Wpadnie na pewno Eibach -30mm i na przyszły sezon jakieś ładne koło 19" w czerni to zacznie to może jakoś wygladac.:wink:

Kierunki sam się dziwię, że są jeszcze w pomarańczy ale powoli się do tego przyzwyczajam i sam już nie wiem, czy wywalać. Jeśli miałbym wywalić to od razu całe lampy zmienię na bixy skrętne z białym kierunkiem, dwa mody w jednym.:naughty:

A program.. też pewnie wpadnie kiedyś. Najpierw Danecki musi uszczelnić pokrywę zaworów i pocenie się od tyłu silnika przy pokrywie łańcuszka. Na sierpień jestem ustawiony bo teraz wakacje i szał na warsztacie. Później tylko telefon do Aligatora i szlag trafi cały ten eco driving:decayed:

Opublikowano

Ladna:)

sciema szyb

w dol

18" to podstawa, 17 to na zime:)

Powodzenia i bez awaryjnosci:P.

Opublikowano

Mnie się podoba, zmienił bym fele ale to kwestia gustu, zazdroszczę podwójnego wydechu, faktycznie bardzo podobna do mojej Poz.

Opublikowano (edytowane)

Po długiej przerwie z własnym wątkiem powracam z paroma detalami.

Do tej pory samochód robił kilometry, a w zasadzie metry bo najechane ok 10 tysi od zakupu :wink:

=> W międzyczasie wpadł nowy intercooler, z pomocą przyszedł ebay.de, a tu foty jak wyglądał stary, aż strach na to patrzeć

iq.JPGiq1.JPGiq2.JPGiq3.JPG

=> Chwytaki na torby do bagażnika z ASO, w sedanie mega przydatne jeśli ktoś nie ma siatki

chwytak.JPGchwytaki.JPG

=> Ori podszybie z osłoną na aku, dobra sprawa patrząc na ilość syfu, który się na nim zbiera, a nie wpada pod aku

podszybie.JPG

Było jeszcze kilka drobnych spraw po drodze - urwana linka klamki wewnętrznej, nowy aku Centra, przy okazji wymiany coolera doszły nowe żarniki D1S od H4mm3Ra :hi:, wymiana tarcz i klocków z przodu i tu dzięki za części dla devastation, lecz żałuję trochę tarcz Ferodo, można było założyć dużo lepsze OZ i biję się za to w pierś, że nie drążyłem tematu u Tomka.

I to tyle z pierdół. Aktualnie delfin umówiony u djima na dopieszczenie motorowni, a jest tego trochę - poza standardową wymianą oliwy, uszczelka pod klawiaturą, napinacz + łańcuch zmiennych faz, uszczelnienie pompy vacuum i ogólny przegląd, stan turbawki itp. Dodam, że w Turbo-Expert u Artura koledzy zlewali temat napinacza, łańcuszka i pompy vacuum, nie wnikam dlaczego ale byłem u nich kilkukrotnie przypominałem się, za każdym razem zapewniali, że posprawdzają części i dają znać i następowała cisza. Cenię sobie ludzi, którzy potrafią powiedzieć wprost, że nie chcą się za coś brać stąd rezygnacja z polecanego serwisu. Ale ogólne wrażenie pozytywne bo widać, że chłopaki ogarniają vaga [może stąd też ta niechęć do jak to sami określili wsi (fsi):whistling:].

Lecimy dalej. Podziękowania dla dzika za kolejne udane zakupy oraz dla devastation za poradę w sprawie oliwki :hi:

lm+mann+millers.JPG

Jak tylko wyjdę na prostą z mechaniką to zabieram się za wiosenne modzenie. A tu już fanty czekają :naughty: I mamy po kolei tak:

=> Składane lustra od kolegi szeryf85 :hi: + blenda w drzwi z joyem

skladane lustra.JPG

=> Stabilizatory z rsa, nówki od kolegi z forum, niestety nicka nie pamiętam :confused4: + nowe łączniki Lema + komplet Bilsteinów B8 oczywiście wszystko od dzika :hi:

bilstein b8.JPGrs+laczniki.JPG

rsy.JPGłączniki.JPG

 

Do pełni szczęścia brakuje tylko kompletu springów Eibach Pro-Kit - może ktoś ma dojścia i może wyrwać taniej niż w ic (702zł) to będę zobowiązany za info :naughty:

Jak widać priorytety się zmieniły porównując z pierwszym postem, lecz to było do przewidzenia obserwując inne wątki na forum :wink:

Z tego też powodu szukam intensywnie felunku na lato koniecznie w jedynym słusznym rozmiarze 19 cali. Upatrzony jest wzór z RS6 C6 w czerni bądź graficie, poglądowe foto

rs4 pompei.jpg

Chciałbym upchnąć 19/9 et nie mniejsze niż 30 (u kolegi hiszpan123 w B6 kręcą się fele o takich parametrach i nic nie obciera) ale chyba ori nie wychodziły w tym rozmiarze, były 8,5 i o większym et dlatego jakieś repliki również chętnie przygarnę więc gdyby ktoś miał na handel to zapraszam :wink:

Edytowane przez afroo.
Opublikowano

Czyli głównie serwis po 10KKM :decayed:

Opublikowano

Te felgi w dużych rozmiarach robią robotę :kox:

Opublikowano (edytowane)

Dawno nie było aktualizacji więc trzeba trochę ogarnąć.

Aktualnie delfin wygląda tak

eibach+b8.JPG

Wiem, jest brudny. :facepalm: Auto stoi już na Eibachu -30mm, amorkach Bilstein B8 i stabilizatorach z RSa. Kółko 19' 8.5j et30 z gumami Uniroyal RainSport3 235/35. Prowadzenie na plus, na komfort też nie narzekam, pomimo, iż jest dużo sztywniej niż na 1BA. W trasie sama przyjemność. Na springach usiadł ładnie, przód ~65cm, a tył ~65,5cm. Niżej nie będzie bo nie wjadę do garażu. ; ]

Składane lustra ogarnięte, do tego pakiet światło w drzwi plus podświetlenie klameczek i tak to wygląda

swiatlo drzwi.JPGswiatlo klamki.JPGskladane lustra srodek.JPG

Bolączki silnika i turbiny tej generacji wyeliminowane - nowa szklanka popychacza hpfp wraz z oringiem oraz zawór dv z poprawioną membraną

popychacz.JPGszklanka.JPGszklanka+zawór.JPG

Co do dalszych planów to jest ich jeszcze trochę chociaż wmawiałem sobie, że zawias i koło i KONIEC. :decayed:

Aktualnie szukam:

  • perforowana skórzana gałeczka do Tipa oraz rączka ręcznego
  • kiera multi 3ramienna z łopatkami
  • fotele sporty bądź s-line, cokolwiek byle by było wygodniejsze od placków i było w materiale bo pełnej skóry nie toleruję i stąd też ból bo Recarosy są obłędne ale niestety w 90% w skórze :kwasny:
  • myślę nad heblami bo trochę słabo przy tym kole wyglądają 320/288. Jest w ogóle sens zmieniać na eSowe? Będzie znacząca różnica w skuteczności hamowania pomiędzy 320/288 a 345/300?

 

Poszukiwania stołków trwają.

 

Siedział ktoś na takich Recaro z B6 - http://allegro.pl/fotele-kanapa-recaro-audi-a4-b6-b7-elektryka-i4807867597.html ?

Z pewnością lepsze dla d*py od zwykłych placków. Jakieś sugestie co do tego zestawu? Warto?

Edytowane przez afroo.
Opublikowano (edytowane)

Powodzenia w dalszych modach . Faktycznie te fotele nasze to porażka tez szukam jakieś sport albo s-line.

Edytowane przez marcinch001
Opublikowano

Ładny samochodzik, sedany górą ;D pany fotele z anglika pasują p&p czy trzeba przednie fotele kupic z europejczyka?:)

Opublikowano

345/300 znacząco poprawią skuteczność hamowania.

Oliwę w skrzyni zmieniłeś ?

Opublikowano

Ładny samochodzik, sedany górą ;D pany fotele z anglika pasują p&p czy trzeba przednie fotele kupic z europejczyka? :)

Pasują P&P ale trzeba zwrócić uwagę, czy oba są z elektryką, czy tylko fotel kierowcy - w tym wypadku po przekładce miałbyś fotel pasażera w elektryce, a swój manualny.

345/300 znacząco poprawią skuteczność hamowania.

Oliwę w skrzyni zmieniłeś ?

Będę się do Ciebie głosił na wiosnę bo chodzi mi po głowie od razu 345/330. ; )

Oliwa będzie zmieniana też po zimie tylko właśnie jest wiele opinii na temat tego, jaką lać. Póki co rozważam Mobil ATF 71141.

Opublikowano

Zapodaj lepiej MultiATF Motula

ja biore zawsze od Dzik-usa :wink:

Nawet ostatnio bralem i jeszcze raz w tym tygodniu wezme :polew:

Opublikowano

Zapodaj lepiej MultiATF Motula

ja biore zawsze od Dzik-usa :wink:

Nawet ostatnio bralem i jeszcze raz w tym tygodniu wezme :polew:

Motul mówisz? Do dyfra też się nada? Wszędzie po forach polecają do skrzyni albo Mobila 71141 albo ori.

Ile wchodzi do skrzyni - 9 litrów?

Opublikowano

Do dyfra idzie inny olej

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...