german81 Opublikowano 11 Maja 2013 Opublikowano 11 Maja 2013 zmierz na poczatek kompresie na zimnym silniku i sparawdz w jakim stanie jest łancuch i napiczacz .
mardoczek Opublikowano 11 Maja 2013 Autor Opublikowano 11 Maja 2013 napisz coś więcej, dam radę sam to ogarnąć?? Potrzebny będzie mi manometr czy dynamometr tak?? Jak to robić?? Wykręcić świeczki i mierzyć przyrządem każde gniazdo osobno przekręcając zapłonem?? Sorki za nieprofesjonalizm ale ja tak to rozumuje , jeżeli chodzi o łańcuch i napinacz dużo jest wykręcania??/ Na co zwrócić uwagę jak już się do tego dostanę??
Łukasz13 Opublikowano 12 Maja 2013 Opublikowano 12 Maja 2013 Słuchaj ja bym zaczął od prostszych rzeczy, ale jak chcesz żeby zmierzyć kompresje trzeba wykręcic świece i na jej miejsce wkręcic manometr ale pewnie go nie masz:kox: dobrze też odpiąć wtyczki od wtrysków żeby nie zalało silnika paliwem, kręcisz rozrusznikiem i sprawdzasz co pokaże manometr i tak po kolei każda świece. Żeby sprawdzić napinacz i łańcuch trzeba zdjąc pokrywe, i tak tam za wiele nie sprawdzisz no chyba że łąńcuch jest tak luzny że rysuje już pokrywe ale tak nie jest bo byś go już dawno usłyszał podczas pracy silnika, mozna sprawdzić czy napinacz dobrze napina łańcuch i czy nie są bardzo wydarte ślizgi i tyle. Ja bym na twoim miejscu zamienił cewki z pierwszej na trzecia w ostatnich logach widać że na pierwszej same zera, po zmainie zrobić loga i sprawdzić czy cos się zmieniło.
mardoczek Opublikowano 12 Maja 2013 Autor Opublikowano 12 Maja 2013 No nie mam ale już zamówiony powinno się przydać, myślałem też o zamianie i tak chyba zrobię tylko pytanie, która to jest ta pierwsza?? Ta bliżejszyby czy ta od strony zderzaka, bo to też ważne. Trzeba też odkręcić przepustnice z tego co się dowiedziałem i dopiero mierzyć kompresję. A Ty jak myślisz, cewki te do wymiany o tych nr-ach czy nie bo nikt mnie jeszcze nie oświecił??? ---------- Post dopisany at 21:23 ---------- Poprzedni post napisany at 14:39 ---------- kolejne logi po zamianie cewek pierwszej tej najbliżej podszybia z trzecią w kolejności i muszę powiedzieć, że jest znacząca poprawa w spalaniu...:banan:nie spodziewałem się i z tego co analizuję to pierwsza z wykresu od lewej to w samochodzie pierwsza od zderzaka przedniego, chłodnicy. Trzeba chyba jeszcze coś powymieniać, tylko, żeby dokładnie wiedzieć która jest która. Wiem wiem metoda prób i błędów...hehehe . Co myślisz Łukasz?? No robi się coraz ciekawiej, a może po prostu te wtryskiwacze były troch,e przysyfiałe....??? I teraz je trochę przemuliło...oby tak dalej . Może go zalać jakąś dobra 98-ką s shella np??? Grupy: 020,002 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 115,118 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM i grupy statyczne: Grupy: 004,014,034 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM czyżby lambda do wymiany?? Jutro luknę na te wtryskiwacze i będę wymieniać te pierniczone małe opaski na odmach z ssącego bo puszczają, może odkręcę do napinacza i łańcucha, nie wiem zobaczę jak czas pozwoli. Generalnie będę szukać i niwelować wszelkie nieszczelności bo z kanału 32 coś tam wynika. Aaaa jeszcze został mi filtr paliwa do wymiany, który czeka w spiżarce. Może najpierw on i dopiero 98 Pb.
german81 Opublikowano 12 Maja 2013 Opublikowano 12 Maja 2013 podmien jeszcze cewke z 1 cylindra ( cylinder przy chłodnicy )z cewka z 3 cylindra i powtórz logi .sonda jest ok .
mardoczek Opublikowano 13 Maja 2013 Autor Opublikowano 13 Maja 2013 ok . ---------- Post dopisany 13-05-2013 at 22:27 ---------- Poprzedni post napisany 12-05-2013 at 22:03 ---------- Po podmianie cewek z pierwszej od chłodnicy na trzecią w kolejności. Przeczyszczeniu wtryskiwaczy. Trzeci od chłodnicy był najbardziej zanieczyszczony i najbardziej puszczał ale to pewnie z racji tego że ma uszczerbioną taką podkładkę jakby ebonitową, nie wiem jak to się fachowo zowie, oringi nawet całe. Powymieniałem trochę opasek zwłaszcza co idą od ssącego tam było widać troszkę oleju na kolektorze i parę innych. Zdjąłem pokrywę i zaglądnąłem do łańcucha i napinacza, trochę zeszło bo musiałem wyczyścić pokrywę od spodu, miała sporo takiego cienkiego spieku w jednym miejscu. Łańcuch sztywno siedział i z napinacza nie widać było, żeby coś niepokojącego ciekło. Logi: Grupy: 020 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 002,115 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Koledzy zerknijcie, chyba przedtem było ciut lepiej.
german81 Opublikowano 14 Maja 2013 Opublikowano 14 Maja 2013 spalanie stukowe bez zmian wiec nie jest to zwiazane z cewkami lub wtryskami . sprawdz kompresie i ja podejrzewam ze mozesz miec luzny łancuch miedzy wałkami i on dzwoniac wprowadza stukowce w bład dlatego cofa zapłon .
mardoczek Opublikowano 25 Maja 2013 Autor Opublikowano 25 Maja 2013 Kompresje wczoraj udalo mi sie sprawdzic: 1 cylinder od chlodnicy - 10+ bar 2 cyl. - 9+ bar, 3 cyl. - 10+ bar, 4 cyl. - 10+ bar. Tak to sie przedstawia. A lancuch rozrzadu byl sztywny, chyba, ze masz na mysli jakis inny jeszcze. Dwa pierwsze wtryskiwacze od chlodnicy sa o nr 2311 trzeci bodajze 4311 a ost jeszcze jakis inny. Nie wiem dlaczego tak jest czy cos bylo wymieniane. ---------- Post dopisany 25-05-2013 at 09:06 ---------- Poprzedni post napisany 15-05-2013 at 08:24 ---------- Panowie jeszcze raz logi, pierwszy po wymianie oleju na Mobil 1 5W50 peak life + filtr manna Pb 98 Orlen Grupy: 002,020,115 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM stukanie dalej występuje i obawiam się, że trzeba łańcuch i napinacz wymienić, mam wrażenie, że po nocy gdy odpalam jakiś czas go delikatnie słychać, taki mały szum, a drugie z dzisiejszego dnia po wymianie wspornika i gumy spod silnika-miski olejowej, był pęknięty ( pamiętasz Damian kiedyś Ci coś wspominałem o tej podporze i stwierdziłem, że ona też może mieć wpływ na odczyt czujników stukowych bo przecież to też inaczej tzw. czujniki drgań silnika), również Pb 98 Grupy: 020 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 002,115 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM i chyba miałem trochę racji , stuka tylko na 3-im cylindrze, co sądzicie??? ---------- Post dopisany at 09:19 ---------- Poprzedni post napisany at 09:06 ---------- a to ta podpora i guma
german81 Opublikowano 25 Maja 2013 Opublikowano 25 Maja 2013 jest prawie dobrze , spróbuj jeszcze zamienic cewke z pierwszego cylindra na trzeci cylinder i powtórz logi .masz dalej nieszczelnosc lub n 75 umiera zrób jeszcze logi z bloku 115 118.
mardoczek Opublikowano 27 Maja 2013 Autor Opublikowano 27 Maja 2013 Te cewki już zmieniałem tyle razy, że już sam nie wiem która gdzie była na początku, także nie wiem czy jest sens. Mam logi z 26.05. chciałem się upewnić co do tych trzech (a'la dobrych ) cylindrów i powtórzyłem kilka razy 020 i znowu wyszło coś innego, spójrzcie: Grupy: 020 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 020 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 020 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 020 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM już sam nie wiem jak to interpretować. Jeszcze raz dziś zamienię te cewki i zloguję 020 + 115 i 118, ale to wieczorem dopiero. A ten n75 to jak sprawdzić i gdzie on się znajduję, jak wygląda??? Kurcze nie dają mi spokoju te czujniki, raz wychodzi lepiej a raz gorzej, może faktycznie silnik gdzieś dostaje jakiś drgań i one to rejestrują jak chcą??? Pamiętam jak kupiłem go, kolega ( bardziej kumaty ode mnie, jeżeli chodzi o mechanikę samoch.) przejechał się nim i pierwsze co stwierdził to wydaje mu się, ze jakaś poduszka jest pod silnikiem wybita, takie odniósł przynajmniej wrażenie. I teraz nie wiem, czy to był efekt tej wymienionej podpory czy dalej coś drży...Na biegu jałowym jest takie odczucie szarpnięcia budą jak się go przegazuje, delikatne ale coś tam czuć. A mam pytanie odnośnie zdjęć poniżej, są to poduszki pod silnikiem??? W ogóle to wystają z nich obu śruby z gwintem bez żadnych nakrętek i na dodatek ta od strony kierowcy jest luźna i lata ( może ona drga??), tak powinno być??:
german81 Opublikowano 27 Maja 2013 Opublikowano 27 Maja 2013 zrób jeszcze logi parami z bloku 20 118 bo zapłon jest zalerzny od temperatury powietrza doładowanego.
mardoczek Opublikowano 28 Maja 2013 Autor Opublikowano 28 Maja 2013 Po przełożeniu cewek 1 -> 3: Grupy: 020,118 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 020,118 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 115,118 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM po porannym rozruchu słychać delikatny szum przez ok 10 sek. Łańcuch takk??? Co z tymi poduszkami???
wampir Opublikowano 28 Maja 2013 Opublikowano 28 Maja 2013 Poduszki sa nieprzykrecone. Pytanie czy nie są wybiete od takiej jazdy.
mardoczek Opublikowano 30 Maja 2013 Autor Opublikowano 30 Maja 2013 Przykręciłem poduszki i dalej stuka, kurcze już sam nie wiem co może jeszcze mieć wpływ na stukanie, czyżby pozostało rozbieranie głowicy?? Grupy: 002,115,118 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 002,115 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 115,118 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 020 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 020,020,020 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM
german81 Opublikowano 30 Maja 2013 Opublikowano 30 Maja 2013 zloguj jeszcze blok 20 na postoju jak bedziesz gazował .
mardoczek Opublikowano 30 Maja 2013 Autor Opublikowano 30 Maja 2013 ale utrzymywać obroty na jednym poziomie czy przegazówki i w jakim czasie?? Przegazówka do max 5-6 tys. obr. wygląda tak, przy wciskaniu pedału gazu trochę potrzęsuje budą: Grupy: 020 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM
german81 Opublikowano 30 Maja 2013 Opublikowano 30 Maja 2013 wyglonda na to ze łąncuch i napinacz jest w porzadku bo przy wyciagnietym łancuchu cofało by zapłon po 12 st.
mardoczek Opublikowano 31 Maja 2013 Autor Opublikowano 31 Maja 2013 W takim razie co dalej? Gdzie szukac?
german81 Opublikowano 31 Maja 2013 Opublikowano 31 Maja 2013 jesli jestes pewien cewek to ja bym sciagał głowice .
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się