Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Prośba o ocenę logów.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja chyba narazie nie szedł bym w ściąganie głowicy, takie cofanie zapłonów nie jest jakieś tragiczne, sprawdz dokładnie czy nie ma gdzieś nieszczelności na podcisnieniach, eżektor, zaworki jednokierunkowe bo wydaje mi się że turbinka troche wolno nadal osiąga zadane cisnienie i jest wysokie wysterowanie n75. Do tego przepływka tez licho wskazuje, przydałoby sie podmienić od kogos na próbe.

Opublikowano

Przepływka powinna dawać max czyli ok 133 g/s czy ECU faktycznie obcina to z racji spalania stukowego, jak to w końcu Łukasz jest?? Mogę ją przeczyścić, mam do tego dedykowany Liqui Moly, wyczyścić N75, przeglądnąć wężyki, powymieniać co poniektóre opaski, eżektor, gdzie to jest (nr z Etki) ??? Nie wiem jak z tymi cewkami czy moje o tych numerach nadają się do wymiany czy nie???

Opublikowano

Nie wiem przepływki nigdy nie miałem potrzeby czyścić ale musisz sie liczyc z tym że czyszczenie może całkiem ja zabić, mozna spróbować ale trzeba pamiętać żeby zanim ją uruchomisz powinna dobrze wyschnąć po czyszczeniu, nie mniej zaczął bym od sprawdzenia wszystkich nieszczelność eżektor masz tutaj: http://www.a6klub.pl/download.htm?id=8650&sid=105ac40d11f7527417fc68597b48be5e

lubi sie rozłazić na pół najlepiej jakbyś miał kompresor i sprawdzał po koleji rożne części układu czyli np. robisz sobie zatyczkę do rury wychodzącej z filtra powietrza zatykasz dziure w rurze dolotowej od odmy i pompujesz.

Opublikowano

Ja miałem zapłony nawet o wartości 5, a doładowania nie obcinało.

Pytanie, czy sprawdzałeś u siebie zawór N249, który steruje zaworem DV?

U mnie skubaniec ciagle powodował, że DV była niedomknięta. Możesz to sprawdzić ściągając z DV cienki węzyk łączący ją z N249.

Zrob logi i ponownie go założ bo bez niego będziesz miał efekt surge przypominający trochę ogłos delfina albo młodego źrebaka :D :D :D

Opublikowano
jesli jestes pewien cewek to ja bym sciagał głowice .

czy pewny?? to tak do końca to na pewno nie. Wiem że w 2011r w czerwcu była rozliczona akcja serwisowa cewek. Jak je sprawdzić na 100 proc.???? Jakby to były uszczelniacze to może brałby olej a on utrzymuje poziom. Może np rozrząd się przestawił albo czujnik położenia wałka rozrządu?? Jaki byłby mniej więcej koszt całej takiej operacji rozebranie głowicy, planowanie, rozrząd pewnie przy okazji? Koszta robocizny + części??

---------- Post dopisany at 17:11 ---------- Poprzedni post napisany at 16:40 ----------

Ja miałem zapłony nawet o wartości 5, a doładowania nie obcinało.

Pytanie, czy sprawdzałeś u siebie zawór N249, który steruje zaworem DV?

U mnie skubaniec ciagle powodował, że DV była niedomknięta. Możesz to sprawdzić ściągając z DV cienki węzyk łączący ją z N249.

Zrob logi i ponownie go założ bo bez niego będziesz miał efekt surge przypominający trochę ogłos delfina albo młodego źrebaka :D :D :D

Nie nie sprawdzałem go. Na jakiej zasadzie on steruje DV-ką?? Jak go ściągnę to zalogować 002 dynamicznie czy coś jeszcze??

---------- Post dopisany at 17:16 ---------- Poprzedni post napisany at 17:11 ----------

Nie wiem przepływki nigdy nie miałem potrzeby czyścić ale musisz sie liczyc z tym że czyszczenie może całkiem ja zabić, mozna spróbować ale trzeba pamiętać żeby zanim ją uruchomisz powinna dobrze wyschnąć po czyszczeniu, nie mniej zaczął bym od sprawdzenia wszystkich nieszczelność eżektor masz tutaj: http://www.a6klub.pl/download.htm?id=8650&sid=105ac40d11f7527417fc68597b48be5e

lubi sie rozłazić na pół najlepiej jakbyś miał kompresor i sprawdzał po koleji rożne części układu czyli np. robisz sobie zatyczkę do rury wychodzącej z filtra powietrza zatykasz dziure w rurze dolotowej od odmy i pompujesz.

W pon spoglądnę dokładnie w ten eżektor i resztę wężyków a co do tego testu to nie wiem czy dam radę temu podołać, kompresor mam, z tym by nie było problemu. Jakby był jakiś filmik pokazowy to bardzo chętnie bym najpierw spoglądnął. Co oznacza, że "jest wysokie wysterowanie n75"??? Jak w ogóle sprawdzić n75?? Nie za bardzo mi się uśmiecha ingerować w ściąganie głowicy, myślę, że to by była już ostateczność.

Opublikowano

ak jak koledzy zauwarzyli i ci mówiłem wczesniej turbo kiepsko wstaje co swiadczy o nieszczelnosci i dlatego przepływka zanirza . z doswiadczenia wiem ze naprawa nieszczelnosci nie zniweluje spalannia stukowego . tutaj masz linka do mojego problemu ze spalaniem stukowym ocena logów AUQ .po swoim aucie jeszcze miałem 4 1.8t z ta sama przypadłoscia z przebiegami od 120- 250 tys gdzie po regeneracji głowicy i wyczyszczeniu nagaru z komory spalania problem zniknoł .w tej chwili jest u mnie program na 220 koni z agresywnym zapłonem i dalej nie ma spalania stukowego .

Opublikowano

kurcze kiedyś już widziałem ten filmik, szkoda, że nie ma coś w wersji polskiej. Troszkę to wymaga dokładniejszego sprzętu, chodzi mi o ten wąż pomiarowy a ja mam zwykły pistolet do pompowania z manometrem. Ale można byłoby spróbować w ten sposób:

jakąś starą zużytą dętkę z większego samochodu lub traktora a konkretnie chodzi o część dętki z końcówką wentyla ścisnąć opaską szczelnie do węża w samochodzie, podczepić końcówkę i zacząć pompować. Tylko co dalej?? Przede wszystkim jakie max ciśnienie wpompować w układ, żeby niczego nie uszkodzić?? Co myślicie??

Opublikowano

Nie miałem takich problemów bo u mnie strojenie rozwiązalo problem zapłonów. Miałem wcześniej ciulaty program.

Jak ściągniesz cienki wężyk z DV to zrob logi kanałów 002 i 115.

Opublikowano

Damian czyli stawiasz na 80 proc, że to nagar w komorze spalania?? Może tak być, zwłaszcza, że czyściłem już z czegoś takiego pokrywę łańcucha. Tylko, że wiesz sam tego na pewno nie zrobię a nie chciałbym, żeby mi ktoś jeszcze bardziej to skopał aniżeli jest. To jest już dość spora ingerencja w silnik.

Opublikowano

Ja bym zaczął od kupienia jednak nowej cewki skoro nie masz pewności. Potem szczelność.

Najgorzej ze to się łatwo mowi badanie szczeglności. Sam mam nawet specjalną końcówkę, ale jakoś średnio wierze, ze to może być akurat przyczyną....

Opublikowano

Ja tam nie wiem jak tam kolega sobie chce robić, ale zaczołbym od najtańszego sposobu czyli sprawdzenie szczelności, jak nie pomoże to dalej cewka, przepływomierz jesli wszystko będzie na tip top i dalej będzie stukowe to wtedy zajął bym sie głowicą, nie wiem po co podchodzic od d*py strony jak widać że turbo poźno wstaje itd. Narazie same domniemania i logi a robota stoi:wink:.

Opublikowano

No właśnie tak sobie poczytuje Wasze cenne komentarze jak i również wątek Damiana, i naprawdę wielki szacun dla niego, widać, że lubi robić swoją robotę, ma dużą cierpliwość a najważniejsze, że są efekty końcowe i to cieszy :wink:. Pełen podziw.

A wracając do mojego BFB, logiczne jest, że trzeba zacząć od najprostszych i najtańszych rozwiązań. Trzeba w końcu coś postanowić i co raz bardziej się skłaniam ku tej głowicy. Ale na spokojnie, na początek, po kolei trzeba wykluczać co jest możliwe i co jestem w stanie sam zrobić. Pewnie to trochę potrwa no ale cóż...

Opublikowano

na poczatek zrób test na szczelnosc i zlokalizuj nieszczelnosc .jesli po usunieciu nieszczelnosci przepływka dalej bedzie mierzyc za mało to wymien ja .osobiscie uwazam ze po naprawie nieszczelnosci i wymianie przepływki spalanie stukowe bedzie na takim samym poziomie lub nawet wzrosnie .

Opublikowano

no to zaczynam od dokładnego przeglądnięcia węży i czyszczeniu wszystkiego po drodze, najskuteczniejszy byłby ten test. Łukasz jak sądzisz dam radę sprawdzić moim sposobem co wcześniej opisałem. Jakie bezpieczne ciśnienie napompować, żeby nic po drodze nie uszkodzić??

Damian, Tobie ile przepływka w serii pokazywała, bo te logi z Twojego wątku to po programie rozumiem??

Opublikowano

te logi co widziałes to sa w serii ja mam 180 teraz po programie mam przepływ 170 g/s . jak chcesz pompowac układ to spokojnie mozesz podac cisnienie 1,5 bara .tylko pamientaj zeby wyjac odme i dv z tipa i zalep kruce ponich i dopiero pompowac układ .co do sprawdzenia omy to najlepiej ja rozmontowac i sparwdzic karzy elemet wzrokowo z bliska .

Opublikowano

"wyjac odme i dv z tipa" sorki Damian za niefachowość ale mógłbyś troszeczkę to rozjaśnić, bardziej łopatologicznie :kwasny: jak dla mnie, nie wiem co to tip :facepalm:. Najlepiej jakby był jakiś rysunek tej odmy, DV-ka już wiem gdzie jest i węże które do niej idą, całe to ustrojstwo miałem wypięte kiedyś razem z DV-ką i przeglądałem.

---------- Post dopisany at 23:05 ---------- Poprzedni post napisany at 23:02 ----------

DSC_1532.jpg

to to co na zdjęciu??

Opublikowano

Tip to ta cała gruba rura dolotowa od filtra do turbiny, jak wymieniałeś dv to myśle że możesz jej nie wyjmować, wystarczy tylko zatkać jakimś korkiem wejście od odmy tu masz ładnie pokazane: question on boost leak test procedure (plugs in place of puck valve)? i dorobić coś na wymiar wlotu powietrza do tipa i pompować, wszelkie większe dziury pokażą sie od razu.

Opublikowano

Interesujący temat :)

Podobny przypadek:

Spalanie stukowe po delikatnym dodaniu gazu na postoju, przy obciążeniu maksymalnym praktycznie nie istnieje az do odcinki (czasami delikatnie zastuka 1900-2400obr)

Co najlepsze na zimnym tego nie ma. Oczywiście świece nówki.

Co to może być?

Opublikowano

Artur do sprawdzenia łancuch miedzy wałkami i zaworki zwrotne od evapa .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...