emem^ Opublikowano 14 Lipca 2008 Opublikowano 14 Lipca 2008 Koledzy bardzo was proszę o interpretację dwóch rzeczy, które ostatnio poczyniłem/odczytałem ze swojego auta, zakupionego jakiś miesiąc temu. 1) Pierwsza rzecz to airbag. Miałem problem identyczny jak opisywany tu na forum (kontrolka airbag zapalała się dokładnie po 10 min po przekręceniu zapłonu, niezależnie od tego czy silnik pracował, auto jechało czy tylko był włączony zapłon). Wyszukawszy rozwiązań na forum wykonałem: a. Sprawdziłem kostki pod fotelami – były czyste, odłączenie, podłączenie nie rozwiązało problemu. b. w VAG kontroler pokazywał w takie błędy: Control Module Part Number: 8E0 959 655 B Component and/or Version: Airbag 8.4EP 2000 Software Coding: 0010602 Work Shop Code: WSC 63351 2 Faults Found: 00474 - Control Module for Immobilizer 004 - No Signal/Communication - Intermittent 01794 - Control Module Incorrect Chassis (VIN) Number 000 - - - Intermittent Błędy o niepoprawnym VIN pojawiały się jeszcze w modułach Auto HVAC, Centr. Elect. Steering Wheel. W tych ostatnich uruchomiłem z sukcesem procesy uczenia nowego VIN i błędy już się więcej w tych modułach nie pokazywały. Myśląc, że przyczyną problemów może być fakt złego VIN, postanowiłem nauczyć sterownik poduszek nowego VIN, ale kiedy wchodziłem w adaptację, kanał 81 w wpisywałem kod 02905 klikałem "test" to pokazywało się ERROR. Postanowiłem rozebrać tunel środkowy, by dostać się do kontrolera. BTW kontroler u mnie znajduje się między fotelami pod hamulcem ręcznym, a nie pod popielniczką jak opisywano tu na forum. Rozebrałem, odpiąłem przedmuchałem i podpiąłem. Nadal nic. Postanowiłem, więc spróbować go przekodować, by sprawdzić czy w ogóle można się z nim jakoś skomunikować. Zmieniłem, zatem softcoding z 0010602 na 0010702. Udało się. Kontroler zgłosił błąd, że nie można znaleźć tylnych poduszek. Co było oczywiste, bo ich nie było. Potem udało mi się przeprowadzić VIN Learning. Przyjął. Potem próbowałem wrócić do oryginalnego softcoding 0010602 i udało się dopiero za drugim razem. No i szczęśliwy przetestowałem, czy problem z zapalającą się lampką po 10 min ustąpił – TAK , okazało się, że jest ok. Tyle, że w silniku pojawiły się błędy mówiące, że kontroler wysłał do silnika sygnał ‘crash’ Usunąłem je i już więcej się nie pojawiało. Teraz błędów w airbagu nie ma, w silniku nie ma, nie świeci się też lampka od poduszek. I teraz pytanie właściwe: - czy rozwiązałem problem, czy zabiłem kontroler na tyle, że nawet nie świeci lampką VAG komunikuje się z kontrolerem, dopiero za drugim razem (pierwsza komunikacja mu się nie udaje, każe mi wyłączyć zapłon na 30 sek, włączyć i dopiero komunikuje się z kontrolerem poduszek, ale błędów nie ma) 2) Druga zagwostka to moduł komportu. Chcąc spowodować, by auto zamykało mi się przy przekroczeniu 15km/h wyliczyłem, jaki powinien być mój kod i wyszło mi, że 003706 (2+8+16+32+64+512+1024+2048), ale niestety nie przyjmował tego kodu. Oryginalny kod zastany to 06976. Chcąc rozszyfrować, co zawiera okazało się, że bit 7dmy (128) czyli Right Hand Drive (RHD) jest chyba włączony? Na pewno działa mi otwieranie i zamykanie szyb z pilota, więc sam moduł działa. Dodałem do wartości 06976 cyferkę 32 (zamykanie po ruszeniu) i o dziwo przyjął mi wartość 07008. Zamykanie zaczęło działać. I teraz pytanie: Co robię źle, czy myślę źle? Zamieniając wartość 07008 system binarny mam 1101101100000 i okazuje się, że bit numer 7 ma wartość ‘1’. Więc albo źle interpretuję ten opis http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/audiB6.html (46 - Central Convenience: K1-- KWP1281) albo stosuję zły model znaczenia poszczególnych bitów. Korzystam z tego powyżej. Proszę pomóżcie mi zinterpretować kod 07008, co mam włączone a co nie. Wiem że działa a) miganie kierunkami przy włączaniu/wyłączaniu domykanie/otwieranie szyb z pilota c) auto to wersja avant d) teraz działa zamykanie po 15/h e) kierownice mam normanie, a auto nie było ściągane z UK (chyba że nie jestem tego świadomy) Marceli
pre_pl Opublikowano 14 Lipca 2008 Opublikowano 14 Lipca 2008 http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t20233.0.html;highlight=00474 podobny problem, niestety nie za wiele Ci pewno pomoże... Bo naprawa okazuje się inwazyjna (trzeba trochę rozebrać) [br]Dopisany: 14 Lipiec 2008, 15:06 _________________________________________________ Proszę pomóżcie mi zinterpretować kod 07008, co mam włączone a co nie. Wiem że działa a) miganie kierunkami przy włączaniu/wyłączaniu domykanie/otwieranie szyb z pilota c) auto to wersja avant d) teraz działa zamykanie po 15/h e) kierownice mam normanie +000032 - Auto-Lock/Unlock (Verriegelung ab 15 km/h) +000064 - Komfortfunktion über Funk +000256 - Avant +000512 - Funk-Quittierung schliessen (Blinken) +002048 - Tür-/Fensterheberlogik +004096 - Thatcham-DWA (immer aktiv) http://www.a4-klub.pl/smf/all_b6_zamykanie_centralnego_zamka_15kmh-t36902.0.html
emem^ Opublikowano 14 Lipca 2008 Autor Opublikowano 14 Lipca 2008 http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t20233.0.html;highlight=00474 podobny problem, niestety nie za wiele Ci pewno pomoże... Bo naprawa okazuje się inwazyjna (trzeba trochę rozebrać) no ale ja już to zrobiłem, problem mam rozwiązany, tylko chciałbym wiedzieć czy to co robiłem podczas rozwiązywania nie rozwaliło mi całkowicie kontolera. Czy fakt że VAG komunikuje się po 30 sek przerwie z wyłączonym zapłonem to norma, czy nie? +000032 - Auto-Lock/Unlock (Verriegelung ab 15 km/h) +000064 - Komfortfunktion über Funk +000256 - Avant +000512 - Funk-Quittierung schliessen (B]http://www.a4-klub.pl/smf/all_b6_zamykanie_centralnego_zamka_15kmh-t36902.0.html[/url] Dzięki, jakoś sam na to nie wpadłem że 7008=32+64+256+512+2048+4096. A co się dzieje jeśli sie ominie +000008 - Aktywacja alarmu ? Alarm nie jest aktywny? M.
pre_pl Opublikowano 14 Lipca 2008 Opublikowano 14 Lipca 2008 no ale ja już to zrobiłem, problem mam rozwiązany, tylko chciałbym wiedzieć czy to co robiłem podczas rozwiązywania nie rozwaliło mi całkowicie kontolera. Czy fakt że VAG komunikuje się po 30 sek przerwie z wyłączonym zapłonem to norma, czy nie? uhhmmm, bardzo przepraszam, ale gapa ze mnie i nie doczytałem do końca według mnie zrobiłeś ok i nic nie zostało uszkodzone Aktywacja alarmu ? Alarm nie jest aktywny? nie wiem niestety... jesli masz alarm fabryczny, to bardzo prosimy o przetestowanie tej funkcji [br]Dopisany: 14 Lipiec 2008, 15:38 _________________________________________________ pierwsza komunikacja mu się nie udaje, każe mi wyłączyć zapłon na 30 sek, włączyć i dopiero komunikuje się z kontrolerem poduszek, ale błędów nie ma kurcze, ale to jest dziwne...
emem^ Opublikowano 14 Lipca 2008 Autor Opublikowano 14 Lipca 2008 kurcze, ale to jest dziwne... no własnie, niby jest ok, ale nie do końca. Acha no i co może być istotne - mam legalnego VAG-COMa podłączonego do autka za pomocą VAG USB KKL line (2 linie K) z firmy Viaken a na laptopie ma Vistę. Może to kwestia samych ustawień VAG-COMa, bo np chcąc przeczytać błędy koledze w VW Bora musiałem przestawić Start Baund w opcjach na 9600 (źródło info gdzieś jakieś forum VW - kolega znalazł).
pre_pl Opublikowano 14 Lipca 2008 Opublikowano 14 Lipca 2008 Acha no i co może być istotne - mam legalnego VAG-COMa podłączonego do autka za pomocą VAG USB KKL line (2 linie K) z firmy Viaken a na laptopie ma Vistę. aano widzisz... może warto spróbować nowszym vagiem (min wersja 7), ale to już inny kabelek potrzebny. Słuchaj, kolega z forum sasha ma podobny problem, niedługo będziemy u niego przeprowadzać "pewną modyfikację" i spróbujemy naprawić to Twoją metodą przy okazji. Damy znać co i jak. Będziemy to robić nowszym kablem (vag-com 7.04)
emem^ Opublikowano 14 Lipca 2008 Autor Opublikowano 14 Lipca 2008 to spróbujcie najpierw bez rozbierania tunelu, jeśli jest komunikacja z kontolerem może da radę naprawić 'moją' metodą bez rozbierania, bo to faktycznie godzinka to letko najbardziej natrudziłem się z wyjęciem tunelu spod ręcznego... acha no i trzeba uparcie próbowac wprowadzać kody, u mnie zaskoczył za którymśtam razem dopiero. Nie wiem dlaczego, nie wiem jak. A co do VAG-COMA to mam w najnowszej dostępnej wersji czyli VAG-COM Release 409-1. Mówiąc nowszy kabelek masz na myśli HEX-CAN-BUS? A ten mój (dwie linie K - http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=5&prodid=103) jest niewłaściwy? M.
pre_pl Opublikowano 14 Lipca 2008 Opublikowano 14 Lipca 2008 jeśli jest komunikacja z kontolerem może da radę naprawić 'moją' metodą bez rozbierania, z tego co pamiętam komunikacja była, więc jest szansa mówiąc najnowszy kabelek miałem na myśli własnie ten po CANie. Masz właściwy, ale jednak co nowszy soft to nowszy
emem^ Opublikowano 14 Lipca 2008 Autor Opublikowano 14 Lipca 2008 no dobra Ross-Tech powiedział mi że mogę oczywiście w ramach licencji pobrać i zainstalowac nową wersję VAG-COM'a ale niestety ten współpracuje wyłącznie z ich oryginalnymi interfejsami.... kurde i to niby microsoft stosuje praktyki monopolistyczne. nic to, dzięki za pomoc i czekam na wasze rezultaty. Acha funckji +000008 - Aktywacja alarmu nie przetestuje bo mi moduł komfortu nie chce przyjąc wartości powiększonej o 8 :/ klikam, zapisuję, a ten nic, uparty jest skubaniec M.
marewel Opublikowano 14 Lipca 2008 Opublikowano 14 Lipca 2008 Laczy sie za 2 razem bo masz slaby kabelek. Wyprodukowali oprogramowanie wiec dlaczego ma pracować z każdym kablem przecież to nie logiczne.
maciejek Opublikowano 18 Lipca 2008 Opublikowano 18 Lipca 2008 no dobra Ross-Tech powiedział mi że mogę oczywiście w ramach licencji pobrać i zainstalowac nową wersję VAG-COM'a ale niestety ten współpracuje wyłącznie z ich oryginalnymi interfejsami.... kurde i to niby microsoft stosuje praktyki monopolistyczne. Nie przesadzaj z tym monopolem. Zawsze możesz kupić coś innego do diagnozy jeżeli uważasz że Ross-Tech jest be. Ale na pewno nie taniej (oczywiście za ori produkt z możliwością aktualizacji, nie chińskiego klona :> ), sam używam ori hex-a i uważam że jest wart zapłaconych pieniędzy - łączy się ze wszystkim z grupy VW co ma diagnozę - od starych rupci do najnowszych modeli.
spanky Opublikowano 18 Lipca 2008 Opublikowano 18 Lipca 2008 sam używam ori hex-a i uważam że jest wart zapłaconych pieniędzy - łączy się ze wszystkim z grupy VW co ma diagnozę - od starych rupci do najnowszych modeli. wart jest w momencie gdy na siebie zarabia ... bo kupno ori HEX-CAN do zabawy mija sie z celem ...
emem^ Opublikowano 18 Lipca 2008 Autor Opublikowano 18 Lipca 2008 Pozostanę przy kabelku z viakena, na moje potrzeby i wiedzę w zupełności wystarcza, ba! zdecydowanie jest nawet nadto.
maciejek Opublikowano 18 Lipca 2008 Opublikowano 18 Lipca 2008 sam używam ori hex-a i uważam że jest wart zapłaconych pieniędzy - łączy się ze wszystkim z grupy VW co ma diagnozę - od starych rupci do najnowszych modeli. wart jest w momencie gdy na siebie zarabia ... bo kupno ori HEX-CAN do zabawy mija sie z celem ... Nawet jeżeli ktoś wykorzystuje go amatorsko to ma pewność że zawsze się połączy - oczywiście jak jest komunikacja z danym komponentem - oczywiście mówię o zakupie w ross-tech-u (dolar po 2 zeta), nie w adako bo tu zdzierają jak cygan za matkę za wersję PL
spanky Opublikowano 18 Lipca 2008 Opublikowano 18 Lipca 2008 Nawet jeżeli ktoś wykorzystuje go amatorsko to ma pewność że zawsze się połączy - oczywiście jak jest komunikacja z danym komponentem - oczywiście mówię o zakupie w ross-tech-u (dolar po 2 zeta), nie w adako bo tu zdzierają jak cygan za matkę za wersję PL sa tez dobre klony ... [poza tym zalezy tez od budzetu na zabawki ]
Ciacho Opublikowano 2 Stycznia 2009 Opublikowano 2 Stycznia 2009 ja mam podobny problem tyle ze nie mogę ani przyuczyć vinu ani zmienić chwilowo softcodingu po nawet jeśli uda mik się już wejść na Adaptation to już nie uda się wejść na kanał 81 itd... traci połączenie ma ktoś jakiś pomysł ??
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się