grabson765 Opublikowano 11 Maja 2013 Opublikowano 11 Maja 2013 co moze byc przyczyna takiego stanu? samochod to brata golf III 1.9 TDI 1Z ze zmianiana turbina i kompem od afn stan przed awaria spezanie na zimnym rowne 34bary na kazdym cylindrze, moc takze byla, jedynie pompa wtryskowa szrot (nowa juz czekala na montaz...) i jeszcze silnik bral olej. niecale 500km przed awaria wymienione wtryski na 216 na koncowkach boscha od cowboya po przebiegu 15tys km... spawdzane u znajomego i nie laly wszystko stalo sie jak brat rozpedzil sie do 190km/h..... przed rozebraniem sprawdzone sprezanie i wygladalo to tak 34 24 10 0 ogolnie silnik do wymiany. cylindry porysowane, tlok jeden widac na zdjeciach jak wyglada.... Na moje wyglada jakby spuchl i pierscienie padly bo silnik wczesniej bral olej pewnie przez nie... wina wtryskow?? napewno zawieziemy do boscha na sprawdzenie jeszcze raz zobaczymy co fachowcy na nie powiedza co myslicie? DSC02418.jpg | | Fotki, Zdjcia, Obrazki Fotosik.pl
Tommy Gun Opublikowano 11 Maja 2013 Opublikowano 11 Maja 2013 Czy ktoś sprawdzał dawkę paliwa po założeniu 216-tek ?? Bo jeżeli dawka wynosiła przykładowo w okolicach 1,0 mg to można tutaj szukać przyczyny. Nie było Batorego w lusterku ??
vauxhall95 Opublikowano 11 Maja 2013 Opublikowano 11 Maja 2013 Przerabialem temat lały wtryski spuchl tłok i zarysował cylinder. Tylko zazwyczaj jeszcze byla dziura w komorze spalania albo tłok na pół pekniety.
grabson765 Opublikowano 11 Maja 2013 Autor Opublikowano 11 Maja 2013 dawka byla 4.8mg dymu nie bylo wcale pompa szrot ogolnie ciezko mi uwierzyc ze to moze byc wina wtryskow ale wykluczyc nie mozna choc nie powiem wsadzalem je na podmianke do swojego paska to na nich dym mialem straszny za soba.... wtryski zawieziemy napewno do boscha jeszcze raz na porzadne sprawdzenie
vauxhall95 Opublikowano 11 Maja 2013 Opublikowano 11 Maja 2013 Albo moze byc inna opcja.Ze twoj brat jechal długo z pedałem do oporu.Bo jednak dawka paliwa wieksza,a doladowanie seria.
grabson765 Opublikowano 11 Maja 2013 Autor Opublikowano 11 Maja 2013 komp od afn to i takie samo doladowanie a jezdzi troche tych afn na 216 i jakos nic sie im nie dzieje ale fakt ze po wsadzeniu tych wtryskow do mnie do passata straszny dym byl za mna
spanky Opublikowano 11 Maja 2013 Opublikowano 11 Maja 2013 musial by 190 km/h leciec przynajmniej na odcinku 100 km zeby tak sie tlok usmazyl nie odejmujac pedalu gazu ani na chwile ...
grabson765 Opublikowano 11 Maja 2013 Autor Opublikowano 11 Maja 2013 ale jak na zmeczenie materialu niezla kompresje trzymal
vauxhall95 Opublikowano 11 Maja 2013 Opublikowano 11 Maja 2013 przeciez tłok nie pekł tylko jest stopiony a takie rzeczy od zmeczenia sie nie dzieja.
grabson765 Opublikowano 16 Maja 2013 Autor Opublikowano 16 Maja 2013 jakos wychodzi na wtryski chyba... ---------- Post dopisany 16-05-2013 at 13:49 ---------- Poprzedni post napisany 11-05-2013 at 22:25 ---------- wtryski sprawdzone w boschu i wszystkie dobre wiec przyczyna dalej nieznana... ---------- Post dopisany at 13:50 ---------- Poprzedni post napisany at 13:49 ---------- wtryski sprawdzone w boschu i wszystkie dobre wiec przyczyna dalej nieznana...
sebek969.86 Opublikowano 16 Maja 2013 Opublikowano 16 Maja 2013 za ssało olei z chłodnicy powietrza i się zapalił i to stopiło tłoka za wysoka temperatura się wytworzyła
grabson765 Opublikowano 16 Maja 2013 Autor Opublikowano 16 Maja 2013 tylko turbo nie bralo oleju... dolot byl suchy
sebek969.86 Opublikowano 16 Maja 2013 Opublikowano 16 Maja 2013 mądre książki podają że przyczyną może być też uszkodzenie zaworu odciążający pompy wtryskowej
grabson765 Opublikowano 16 Maja 2013 Autor Opublikowano 16 Maja 2013 o to to ciekawe bo akurat pompa to byla szrot nowa juz czekala do weekendu na montaz... mozesz pokazac o ktory zawor chodzi?
piotrsob1 Opublikowano 19 Maja 2013 Opublikowano 19 Maja 2013 Generalnie jak tłok popłynął to albo było za dużo koksu, albo lipne paliwo, być może jedno i drugie P.S. Doczytałem że to był jeden zecior:decayed: , na ile kucyków to było zrobione ? Prawdopodobnie chłodzenie tłoków nie sprostało wygórowanemu zadaniu
grabson765 Opublikowano 19 Maja 2013 Autor Opublikowano 19 Maja 2013 500km nie cale wczesniej dopiero zalozylismy 216 na program nie zdazylismy jeszcze pojechac nawet.... zapewne wina pierscieni przez ktore silnik bral olej i po zalozeniu 216 nie dal rady schlodzic tloka... ---------- Post dopisany at 11:12 ---------- Poprzedni post napisany at 11:10 ---------- wczesniej juz pompa oleju tez byla wymieniania w tym silniku...
piotrsob1 Opublikowano 19 Maja 2013 Opublikowano 19 Maja 2013 Jak komp był od AFN-na to jaki program w nim siedział ? 90 KM ? Poza tym żeby 216-tki prawidłowo rozpylały gnojówkę, to w jednostce czasu powinno do nich dopływać więcej paliwa niż do ori wtrysków
grabson765 Opublikowano 9 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 9 Czerwca 2013 skoro komp od afn to wiadomo ze 110KM:decayed: ---------- Post dopisany 09-06-2013 at 16:58 ---------- Poprzedni post napisany 19-05-2013 at 14:37 ---------- silnik juz zmieniony i jest juz chyba znana przyczyna stopienia tloka padnieta turbina.... przy demontazu turbo z samej turbiny wyleciala moze szklanka oleju, w interkulerze bylo jeszcze wiecej co najciekawsze turbo luzy ma w normie po zalozeniu calego nowego silnika nie zagadal nawet a po paru zakreceniach bagnet suchy a interkuler znowu caly w oleju i teraz zostalo szukanie nowej turbiny jeszcze:kwasny:
szczuraz Opublikowano 11 Czerwca 2013 Opublikowano 11 Czerwca 2013 tylko turbo nie bralo oleju... dolot byl suchy przy demontazu turbo z samej turbiny wyleciala moze szklanka oleju, w interkulerze bylo jeszcze wiecej ciesz się że się nie rozbiegł bo byście mieli atrakcję na cały Białystok:wink:
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się