cabanmat Opublikowano 17 Maja 2013 Opublikowano 17 Maja 2013 Specyfic jest robiony specjalnie dla grypy VAG (tylko do Volkswagenowskich silników) Ja jeżdżę na Specyficu. X-Clean też ma normy volkswagenowskie ale ma normy też innych producentów. X-Clean jest ciekły do -39, Specyfic do -36. Bierz co chcesz... Weź teraz np. Specyfic, na następną wymianę weź X-Clean (albo na odwrót) i będziesz widział na jakim oleju silnik mniej dzwoni przy zimnych rozruchu, którego mniej pije i będziesz widział co brać na przyszłość. Poczytaj sobie o nich i podejmij decyzję : Motul Specific VW 505.01-502.00-505.00 5W40 5L OIL-LAND Motul 8100 X-Clean C3 5W40 5L OIL-LAND
makovic Opublikowano 17 Maja 2013 Opublikowano 17 Maja 2013 A ktory lepszy ? Lepszy? Ale w czym? Nie wiem nie próbowałem :-) Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
Krytias Opublikowano 19 Maja 2013 Opublikowano 19 Maja 2013 A ktory lepszy ? Nie bierz Motula, wez ten jest najlepszy...
makovic Opublikowano 19 Maja 2013 Opublikowano 19 Maja 2013 Lepszy do czego i w czym? Jeśli mówisz lepszy do trzeba się do czegoś odnieść. To trochę naciągane co piszesz. Jeśli go polecasz to napisz i uzasadnij w czym według Ciebie jest przewaga Amsoila... Owszem to dobry olej ale czy tak jak piszesz lepszy? Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
Krytias Opublikowano 19 Maja 2013 Opublikowano 19 Maja 2013 Jeśli mówisz lepszy do trzeba się do czegoś odnieść. AMSOLI 5W40 Lepkość kinematyczna @ 40°C... 82,9 Lepkość kinematyczna @ 100°C... 13,7 Lepkość HTHS - .... 3,8 Indeks lepkości ... 171 Temperatura zapłonu.... 228 °C Temperatura płynięcia ... -43°C Liczba zasadowa (TBN).... 8,0 MOTUL 5W-40 Viscosity at 40°C.... 84.9 mm2/s Viscosity at 100°C.... 13.9 mm2/s HTHS .... 3.6 Viscosity index .... 167 Flash point ASTM D92.... 215°C Pour point ASTM D97 .... < -36°C TBN ASTM D2896.... 7.4 mg KOH/g
Dev Opublikowano 19 Maja 2013 Opublikowano 19 Maja 2013 a teraz jeszcze napisz które sa tak wazne że Motul przegrywa z Amsoilem przekleiłeś parametry które są ogólnie dostepne w sieci a tak na prawde to nie robia silnikowi żadnej róznicy
makovic Opublikowano 19 Maja 2013 Opublikowano 19 Maja 2013 No dobrze. No ale o czym to świadczy? Owszem w większości Amsoil wypada lepiej aczkolwiek nie jest to przepaść. Jest dobry i tego nie kwestionuje ale czy to od razu deklasacja konkurencji? Chyba nie. Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
Krytias Opublikowano 19 Maja 2013 Opublikowano 19 Maja 2013 a teraz jeszcze napisz które sa tak wazne że Motul przegrywa z Amsoilem przekleiłeś parametry które są ogólnie dostepne w sieci a tak na prawde to nie robia silnikowi żadnej róznicy A chocby to... AMSOLI 5W40 Temperatura płynięcia ... -43°C MOTUL 5W-40 Pour point ASTM D97 .... < -36°C Ale skoro uwazasz ze Motul jest lepszy, to o gustach sie nie dyskutuje. Pozdrawiam PS. Ja nie napisałem ze AMSOIL dyskfalifikuje Motul, Tylko ze jest lepszy. Przepasci to w zadnym markowym oleju nie bedzie. Sa tylko parametrami lepsze lub gorsze.
Dev Opublikowano 19 Maja 2013 Opublikowano 19 Maja 2013 :polew::polew::polew::polew::polew: na Syberii mieszkasz ?????? prosze Cie, mogłes wrzucic inny parametr ....
Krytias Opublikowano 19 Maja 2013 Opublikowano 19 Maja 2013 :polew::polew::polew::polew::polew:na Syberii mieszkasz ?????? prosze Cie, mogłes wrzucic inny parametr .... No prosze Ciebie. Wystarczajaco długo czytasz juz to forum, ze wiesz iz wiekszosc uzytkownikow szuka oleju ktory bedzie jak najlepiej sprawowała sie w zimie. Jesli nie to mozna jezdzic na półsyntetyku ktory ma temperature płyniecia np. -30 stopni. A jakos nikt tego nie chce, choc nie mieszka na Syberii. A temperatury w zimie rzadko spadaja w PL ponizej -25 stopni. A parametry wszystkie sa podane jako przykładowe roznice pomiedzy jednym a drugim olejem. Kazdy moze sobie sam ocenic co jest lepsze. PS. A kolega sam chyba uzywa oleju 0w30...? tam temp. płyniecia jest chyba -45 stopni? Cyt. "Złego słowa nie powiem o Mobilu, potem był Motul i kolosalne pogorszenie pracy silnika i spalanie poszło w górę, ja codzienne gniotę nie miłosiernie i do takich jazd lepszy jest Mobil pół syntetyk niż Motul full... lepiej chroni silnik w ekstremalnych warunkach. Motul jedynie po zalaniu ładnie pracuje ale z tys. na tys. km drastycznie to się pogarsza. Nagraj sobie odgłos rozgrzanego silnika nie po wymianie a przed wymianą starego oleju, i wtedy porównuj z innym olejem przy kolejnej wymianie odgłos starego oleju."
daniels Opublikowano 19 Maja 2013 Opublikowano 19 Maja 2013 Witam,od zakupu auta z przebiegiem 201 tys. i wymianie oleju (castrol edge 5w40) dolałem ogółem po 7 tys przejechanych 1 l oleju (teraz wskaźnik jest torchę powyżej połowy). Czy przy kolejnej wymianie oleju zmiana na inny tj. mobil lub motul może zmniejszyć te dolewki od wymiany do wymiany? Pozdrawiam przetestuj motula,konsumpcja oleju raczej spadnie i poprawi się na pewno kultura pracy
cabanmat Opublikowano 19 Maja 2013 Opublikowano 19 Maja 2013 Skoro nie widać różnicy... to po co przepłacać
Dev Opublikowano 19 Maja 2013 Opublikowano 19 Maja 2013 :polew::polew::polew::polew::polew:na Syberii mieszkasz ?????? prosze Cie, mogłes wrzucic inny parametr .... No prosze Ciebie. Wystarczajaco długo czytasz juz to forum, ze wiesz iz wiekszosc uzytkownikow szuka oleju ktory bedzie jak najlepiej sprawowała sie w zimie. Jesli nie to mozna jezdzic na półsyntetyku ktory ma temperature płyniecia np. -30 stopni. A jakos nikt tego nie chce, choc nie mieszka na Syberii. A temperatury w zimie rzadko spadaja w PL ponizej -25 stopni. A parametry wszystkie sa podane jako przykładowe roznice pomiedzy jednym a drugim olejem. Kazdy moze sobie sam ocenic co jest lepsze. PS. A kolega sam chyba uzywa oleju 0w30...? tam temp. płyniecia jest chyba -45 stopni? Owszem ale nie zalalem go z mysla o szalejacej mroznej zimie. Zrobilem to tylko dlatego aby przetestować produkt Teraz jezdze na LM SHT 5W-40. Zawsze zmieniam olej na inny co dwie wymiany. Wiem pozniej co mowic klientom.
AlbertRS4 Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Witam koledzy jaki olej o parametrach 5W40 ze stajni Motula polecacie do 2.0 TDI ??? Czy taki będzie odpowiedni???
SotoM Opublikowano 28 Sierpnia 2014 Opublikowano 28 Sierpnia 2014 (edytowane) Jesli masz dpf to 8100 xclean+ ,a jesli nie masz dpfu to specifica Edytowane 28 Sierpnia 2014 przez SotoM
AlbertRS4 Opublikowano 28 Sierpnia 2014 Opublikowano 28 Sierpnia 2014 Jesli masz dpf to 8100 xclean+ ,a jesli nie masz dpfu to specifica Ok dzięki za pomoc
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się