Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Biały dym z rur przy dodawaniu gazu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!! Moje Audi A4 2.0TDI BRD kupilem 3m-c temu i juz wtedy widziałem ze troche dymi. Ok 2 tyg temu wyrzuciłem DPF-a i wtedy zaczął dymić jeszcze mocniej :/ Dodam ze na akcji serwisowej wymienilem 3 wtryski jeszcze jeden mam do wymiany ( nie działa prawidłowo) poza tym nie ma zadnych blędow po podłaczeniu pod kompa. Gdzie mozna szukac przyczyny?? Bede wdzieczny za wszystkie pomysly.

---------- Post dopisany 19-05-2013 at 00:06 ---------- Poprzedni post napisany 16-05-2013 at 23:46 ----------

chciałbym tylko dodac ze spalanie tez mam niestety duze... w miescie srednie wychodzi ok 12l przy zmienianiu biegow ok 2000rpm :/

Opublikowano

DPF filtruje spaliny z sadzy i innych cząstek stałych, wiec nie dziw się że jak go wyciąłeś to dymi bardziej :decayed:

Chyba Twoje auto ma sporo nalatane, zrób pełną diagnostykę silnika, bo spalanie które podajesz wykracza lekko ponad normę nawet w BRD :naughty:

P.S. DPF wyłączony w sofcie ?

Opublikowano

Miałem kiedyś biały dym z rurki i okazalo sie że to była przyczyna kiepskiego paliwa -

Zawsze tankuje na jednej stacji paliw - ale niekiedy w trasie trzeba dodatkowac na tym co się trafi awaryjnie no i wyszły potem problemy .

Wyglądalo to tak , że paliwo chrzczone silnik nieprzepalił w całości i wlewał ok 20% do komory silnika , efekt był taki

że mialem stan OLEJU w silniku większy o ok 80% i wtedy zaczął pluć z rury białym dymem :kox:

Nie twierdę że u ciebie też może być taka sytuacja ,ale dla pewności sprawdź poziom Oleju w silniku .

Opublikowano

Jutro sprawdze olej, DPF Wywalony i wyłączony w sofcie, nowe poduszki pod silnikiem

Dzisiaj pojawiła sie ikonka blędu silnika. Objawy (telepie buda, dym z rur przy dodawaniu gazu i spalanie ok 12l po miescie przy spokojnej jezdzie) o wiele większe na zimnym silniku niz na rozgrzanym

Opublikowano

Nie chcę Cię straszyć ale czy czuć w spalinach olej ? Jeśli tak to sprawdź koniecznie czy turbina nie puszcza oleju. Dzisiaj niestety spotkał mnie taki przypadek, z tym że auto kopciło na siwo (tumany dymu).

Opublikowano
auto kopciło na siwo (tumany dymu).

Jak silnik TDI kopci na czarno to jest spoko ale jeśli kopci na siwo-biało to amen bo w najlepszym przypadku kąt wtrysku lub kąt synchronizacji jest źle ustawiony albo klapa dławiąca/gasząca jest przycięta w pozycji przymkniętej ale (tylko w najlepszym przypadku) :thumbdown:

Opublikowano
auto kopciło na siwo (tumany dymu).

Jak silnik TDI kopci na czarno to jest spoko ale jeśli kopci na siwo-biało to amen bo w najlepszym przypadku kąt wtrysku lub kąt synchronizacji jest źle ustawiony albo klapa dławiąca/gasząca jest przycięta w pozycji przymkniętej ale (tylko w najlepszym przypadku) :thumbdown:

Jezeli przyczyną wyrzucenia DPF był zapychający się filtr, toprawdopodobnie turbo juz wtedy puszczało olej. Wyciągnij turbo i sprawdź. Póki turbo pompuje możesz wykonać jego regenerację. Jeżeli któryś z wirników dotknie obudowy, to wtedy tylko turbo z nową korą

Opublikowano

Jeżeli turbo puszcza olej to powinno byc go coraz wiecej przy sprawdzaniu poziomu oleju w silniku tak??

Opublikowano

jak turbo puszcza olej to ląduje w rurze wydechowej i wtedy mamy jasny dymek...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...