kudalty66 Opublikowano 28 Maja 2013 Opublikowano 28 Maja 2013 ...jeszcze dodam, chociaż juz ktoś wspominał, własnie te Vipy przez serwisowanie w trybie longlife zniszczyli te silniki, w końcówce lat 90tych nie było oleju który wytrzymałby takie interwały wymiany oleju, teraz mamy oleje znacznie lepsze zapychająca się odma, przez stary olej była początkiem awarii hydrauliki i wałków,. wielu uzytkowników na forum ma ori wałki, lub zmienione, działąjące bez problemu, w innych silnikach też hjak sie nie dba o olej to szklanki lub wałki do wymiany, przy ok 200-250 tys,. może porozmawiajmy o tym ile tak naprawdę przebiegu mają nasze v6, mój nadal na 5/40 i oleju nie bierze, uszczelniacze i głowice ori
kumarr87 Opublikowano 28 Maja 2013 Opublikowano 28 Maja 2013 smigam a4 2.5tdi quattro awant 98 6tka skrzynia lata to pieknie mmmm sama frajda z jazdy a jezdze duzo poniewaz pracuje w delegacji ale jednak koszty sa duze wiec jezeli cenisz sobie ekonomie to odradzam ale przeciez przyjemnosc z jazdy zaczyna sie tam gdzie konczy sie ekonomia hehe powaznie silnik 2.5 tdi trzeba piesci bo naprawa to duze koszta i niewszystkich na to stac co zatem idzie silnik ma zla opinie ale naprawde jezeli ktos dbal o silnik i Ty tez masz taki zamiar (co kosztuje) to zdecydowanie polecam... a4 b5 2.5 tdi quattro pieknie zbiera zakrety super przytym mruczy elegancko przyspiesza no i tez niezle pali a Verwa kosztuje bo co innego lac do tego silnika jak nie verwe wiec trza miec pln-y na odpowiednia eksploatacje tej maszynki Pozdrawiam
Viwaldi Opublikowano 28 Maja 2013 Opublikowano 28 Maja 2013 Miałem znajomego, który gdy się dowiedział o moim zakupie wyraził opinie podobną do ogólnej (podobno mechanikował z bratem). Gdy spytałem go czy wiedzą jak wymienić odmę - usłyszałem "co to jest". Być może opinie "poszły w świat" m.in. przez takowych "magików":facepalm:
lutas Opublikowano 29 Maja 2013 Opublikowano 29 Maja 2013 Nieświadomi ludzie kupują za 10-15 tyś np. A6 C5 z 2.5 TDI i oczekują potem taniości w eksploatacji - a z tym silnikiem tej taniości po prostu nie będzie. Co z tego że motor ten pali stosunkowo mało jak na tę moc i dynamikę, jak potem odbija sobie to znacznie na kosztach napraw. Poza tym - rynek weryfikuje wszystko, nie bez powodu auto z 2.5 TDI V6 sprzedać jest ciężko i ceny lecą w dół. Znikąd się to nie bierze.
Grzegorz76 Opublikowano 13 Czerwca 2013 Opublikowano 13 Czerwca 2013 To może ja. Miałem A4 2.5TDI Quattro i stanowczo odradzam ten silnik. Jest tak uciążliwy konstrukcyjnie, że trzeba mieć gruby portfel i mnóstwo cierpliwości, żeby to znieść. Wymiana rozrządu masakra i to nie tylko cenowo bo jak oddasz byle komu to auto już nigdy nie będzie dobrze chodzić, a warsztatów, które wymieniają rozrząd zgodnie ze sztuką na palcach policzyć. Byle wymiana termostatu, pompy wody, napinacza to koszmar, cały przód trzeba demontować, razem z rozrządem. Instalacja podciśnienowa razem z tymi wszelkiego rodzaju zaworkami - masakra. Wiecznie obsrany olejem spód silnika, nawet nie wiadomo skąd. Padające pompy wtryskowe. Wymiana filtra paliwa to też sztuka, żeby nie zapowietrzyć układu, wystarczy chwila nieuwagi i laweta do mechanika. Ja kupiłem auto za 21k a wrzuciłem w nie z 15 a i tak nigdy nie chodziła jak powinna. Chciałem ratować bo mam taki charakter ale w końcu nie wytrzymałem i sprzedałem w cholere. Dodatkowo charakterystyka mocy silnika beznadziejna, auto nie jedzie z dołu, moc się pojawia dopiero przy 2tys i trwa do 3tys, tak że zapomnij o dynamicznym ruszaniu spod świateł. Nie kupuj tego silnika, dobrze radzę, zrujnuje Cię finansowo i psychicznie.
Viwaldi Opublikowano 13 Czerwca 2013 Opublikowano 13 Czerwca 2013 Pytanko : sam wymieniałeś rozrząd czy dałeś paprochowi?. W moim przypadku dałem auto do gostka, który miał kiedyś serwis AUDI, gdy mnie spytał o części to powiedziałem że z forum(internetu). Pierwsze słowa to "na pewno będziemy wymieniać, bo w sieci to walą w ..... . Miałem wrażenie, że się wkurzył że zrezygnowałem z zakupu części "za jego pośrednictwem". Gdy mu powiedziałem żeby się nie zdziwił ( ukłon do TOM77) i się zdziwił. Nie wiem czy wymieniałeś rozrządu każdą część osobno czy w komplecie bo pompę wody wymienia się razem. Co do filtra paliwa to jak ja (laik) dałem sobie radę to "No comments". Silnik Fakt "szczególnej troski" ale bez przesady wystarczy o niego dbać.
Grzegorz76 Opublikowano 13 Czerwca 2013 Opublikowano 13 Czerwca 2013 Rozrząd mi robili zaraz jak kupiłem w serwisie VW, jak się okazało potem na znaki kredą, żadnych blokad. A odpowiedz mi teraz Ty na pytanie, tylko szczerze. Czy ten silnik spełnił Twoje oczekiwania? Czy pracuje, jeździ tak jak się tego spodziewałeś przed kupnem? Szczerze albo wcale proszę.
Viwaldi Opublikowano 14 Czerwca 2013 Opublikowano 14 Czerwca 2013 Jak na razie nie mam mu nic do zarzucenia:hi:
Tommy Gun Opublikowano 14 Czerwca 2013 Opublikowano 14 Czerwca 2013 Grzegorz, ja po 5 latach "użytkowania" 2.5 tdi, wymianę filtra paliwa przeprowadzałem w 5 minut Masz rację z tym wstawaniem od dołu, dopiero od 2 tys. był kopniak. Aczkolwiek jak wypinałem wtyczkę od przepływomierza, to szalał od 1 tys. obrotów. Dwumas jak pada to koszt jest przeraźliwy - 2 tys. Regeneracja pompy 3 tys. Koszty są spore, jednym się uda drugim niestety nie. Nam zaczęły się problemy jak "nasi" mechanicy włożyli łapki do auta. Do tego momentu żyleta.
trepek Opublikowano 14 Czerwca 2013 Opublikowano 14 Czerwca 2013 A ja bym tam przygarnal takie v6 :-) Mowicie o niesamowitych kosztach z uzytkowania 2.5 TDI a tak sumujac ile ja wlozylem do niezniszczalnego, bezawaryjnego, bezobslugowego i taniego w utrzymaniu 1Z to tez bedzie juz z 5-6 kola w ciagu jednego roku. Albo sie dba o samochod albo nie:kox: I wszystko sam robie. Nie uwazam, zeby taki 2.5 TDI specjanie podniosl koszty uzytkowania, pewnie zamiast tych 5-6 kola byloby z 8 tys zl. No ale to v'ka, dwa cylindry wiecej:wink: Aha, u siebie w samochodzie przod zdejmowalem, jak dobrze licze, 6 razy. I nie krzywduje sobie. A samochod mam niecaly rok.
east-import Opublikowano 14 Czerwca 2013 Opublikowano 14 Czerwca 2013 Dodatkowo charakterystyka mocy silnika beznadziejna, auto nie jedzie z dołu, moc się pojawia dopiero przy 2tys i trwa do 3tys, tak że zapomnij o dynamicznym ruszaniu spod świateł. Nie kupuj tego silnika, dobrze radzę, zrujnuje Cię finansowo i psychicznie. Nie zauważyłem braku dynamiki Auto na Tipie na zwykłym automacie jak i na S rusza z kopyta. A dzwięk V6 To poezja porównując do 1.9 tdi
kudalty66 Opublikowano 14 Czerwca 2013 Opublikowano 14 Czerwca 2013 hehe dobre, brak dynamiki 2.5 v6, oto mój link, chyba powyzej 3 tys nie ciagnie jakoś,. trzeba rozróznić vki na dwa rodzaje, sprawne i ledwo jeżdżące z powodu padajacych wałków i uszkodzonego wtrysku sterującego
Grzegorz76 Opublikowano 14 Czerwca 2013 Opublikowano 14 Czerwca 2013 To przed czy po wizycie u Rogalottiego?
kudalty66 Opublikowano 14 Czerwca 2013 Opublikowano 14 Czerwca 2013 przed też nie było źle, bo miałem gifta w serii, pozdr
Grzegorz76 Opublikowano 14 Czerwca 2013 Opublikowano 14 Czerwca 2013 W każdym razie ja swojego zdania nie zmienię bo zbyt wiele mnie to kosztowało. To kłopotliwy silnik na który trzeba chuchać i dmuchać a i to czasem nie wystarczy. Jeżeli ktoś już ma no to niech dba i niech służy - czego oczywiście życzę, w przeciwnym wypadku nie ratować, nie tracić nerwów i pieniędzy - sprzedać na Ukrainę.
Arturoo Opublikowano 14 Czerwca 2013 Opublikowano 14 Czerwca 2013 to jest diesel....ma dostać "wciry" i śmigać.....,a nie jeździć do 1800rpm:wink:....uważać to trzeba na małe rybki akwariowe by ich grzałką nie ugotować sorrki za ot
east-import Opublikowano 14 Czerwca 2013 Opublikowano 14 Czerwca 2013 Grzegorz Ale to z każdym autem tak jest "Jak się Dba tak się Ma" Jest Może i droższe w utrzymaniu od 1.9 tdi Ale za to dzwięk jak i wrażenie z jazdy jest O niebo lepsze Jak się przesiadłem z MK3 2.0 TDI do A4 b6 2.5 v6 q 180KM to różnica jest ogromna na plus dla Audi A spalanie w MK3 miałem średnie 5.5 6 litrów
keepper45 Opublikowano 14 Czerwca 2013 Opublikowano 14 Czerwca 2013 Koszta są jak z każdym Autem. Jestem posiadaczem 2.5 v6 a4 b6 I jak na razie nie narzekam Ale jak przeglądam Forum to dużo postów z problemami tyczy się innych jednostek. Postów z problemami 2.5 v6 jest mniej niż innych. Więc nie wiem czemu panuje mit o v6 2.5 TDI . Nie zgodze się. Koszt rozrządu w 1,9 to max 400zł + robocizna. Koszt rozrządu w 2,5..... Postów z problemami jest mniej niż innych bo mało kto tym jeździ. Przykład z życia wzięty: jakiś czas temu MB sprinter był najlepszym dostawczakiem na rynku. A dlaczego u mechaników stały w wieśzkosci sprintery? Bo Prawie wszyscy jeździli TYM. A LTków czy Iveco albo Ducato mało było bo mało ich jeździło po prostu.
Grzegorz76 Opublikowano 15 Czerwca 2013 Opublikowano 15 Czerwca 2013 Dźwięk 6 cylindrów to ja mam teraz
east-import Opublikowano 15 Czerwca 2013 Opublikowano 15 Czerwca 2013 Ja na razie nie narzekam Dużo osób szuka tdi 1.9 zamiast 2.5 i właśnie te 1.9 tdi są mocno zajechane i kręcone Bo popyt jest właśnie na nie. Dlatego masa problemów i postów związanych z 1.9 tdi jest na forach. Mit panuje o 2.5 tdi Bo jest droższy w naprawach i tyle. Mit Panuje także o AR 156 . Posiadam od dwóch Lat taką i także się nie psuje nic w silniku . Więc kupujący zajechane auta . Kręcone na maksa i zajechane Oni właśnie wydają złe opinie o różnych modelach aut. Każdy samochód się psuje Trzeba tylko dbać by nie psuł się aż tak szybko
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się