tommytherook Opublikowano 27 Maja 2013 Opublikowano 27 Maja 2013 Dzień dobry:) Kupiłem Audi A4 b7 z założonymi światłami LED do jazdy dziennej. Niestety były podłączone w ten sposób, że nie zaświecały się od razu po uruchomieniu silnika tylko po przekręceniu pokrętła od świateł wraz ze światłami pozycyjnymi, mijania itd. Na przeglądzie Pan powiedział mi, że jest to niezgodne z prawem więc postanowiłem sam podłączyć je jak należy. I tak z przekaźnika wychodzą 3 przewody: żółty, czarny i czerwony. Żółty podłączyłem do świateł pozycyjnych, czarny do śrubki przed akumulatorem (masa), ale mam problem z czerwonym. Problem polega na tym, że nie mogę się dostać z komory silnika do kabiny samochodu. Poczytałem na internecie, że wcale nie muszę przebijać się do środka, bo można "podpiąć" się np. pod alternator. Pytanie brzmi, czy to aby bezpieczne i czy nic nie ulegnie uszkodzeniu. Nie chciałbym przez "głupie" światełka czegoś popsuć. Z drugiej zaś strony skoro już te LEDy mam założone to niech do diabła działają, prawda? Pomóżcie i poradźcie co mam zrobić. Dla jasności dodam, że jestem laikiem, ale takim, który chce się nauczyć więc potraktujcie mnie ulgowo i nie krzyczcie jeśli coś nie tak napiszę Z góry dziękuję za wszelka pomoc!
.Pablo. Opublikowano 27 Maja 2013 Opublikowano 27 Maja 2013 Ostatnio podłączałem młodemu światła do jazdy dziennej miał schemat że wpina się w ori wyłącznik świateł. Po przekręceniu i odpaleniu auta pala się dzienne po zapaleniu świateł pozycyjnych i mijania gasną dzienne. Ps dlaczego żółty podłączasz pod pozycje ? Dzienne maja się palić same bez pozycyjnych i zgasnąć po zapaleniu mijania.
tommytherook Opublikowano 27 Maja 2013 Autor Opublikowano 27 Maja 2013 Wyczytałem, że podobno po to jest ten żółty przewód, żeby po przekręceniu pokrętła światłą do jazdy dziennej się wyłączały, a włączały światła pozycyjne oraz mijania. Co mi zatem proponujesz tylko tak żebym zrozumiał?
Fr0styyy. Opublikowano 27 Maja 2013 Opublikowano 27 Maja 2013 Włączasz pozycyjne/mijania to DRL gaśnie i tyle. Czarny to masa, czerwony 12V po odpaleniu samochodu a pomarańczowy daje sygnał do wyłączenia świateł (tutaj podłącz pod pozycyjne)
tommytherook Opublikowano 27 Maja 2013 Autor Opublikowano 27 Maja 2013 Tak właśnie mam poza czerwonym, bo jak napisałem powyżej, nie wiem gdzie go podłączyć?;/
Fr0styyy. Opublikowano 27 Maja 2013 Opublikowano 27 Maja 2013 Masz to we włączniku podłączone wszystko? Jak tak to czerwony podłącz pod pierwszy pin włącznika świateł
tommytherook Opublikowano 27 Maja 2013 Autor Opublikowano 27 Maja 2013 Właśnie problem w tym, że nie wiem jak mam się dostać z komory silnika do kabiny, aby to podłączyć?;/
Fr0styyy. Opublikowano 27 Maja 2013 Opublikowano 27 Maja 2013 Najlepiej przez obudowę ECU Ja tak poprowadziłem przewód od czujnika poziomu płynu do spryskiwaczy.
tommytherook Opublikowano 27 Maja 2013 Autor Opublikowano 27 Maja 2013 DUUUUUUUŻO rozbierania! Nie ma jakiegoś łatwiejszego sposobu?
Fr0styyy. Opublikowano 27 Maja 2013 Opublikowano 27 Maja 2013 Jak to dużo rozbierania, 5 czy 6 torxów odkręcić i wpuścić przewód do kabiny
tommytherook Opublikowano 27 Maja 2013 Autor Opublikowano 27 Maja 2013 Próbowałem i nie mogę dojść do tej śruby z tyłu;/
tommytherook Opublikowano 27 Maja 2013 Autor Opublikowano 27 Maja 2013 No właśnie wszystko wydaje się takie proste, tylko pytanie czy później wszystko poskładam jak należy?
tommytherook Opublikowano 27 Maja 2013 Autor Opublikowano 27 Maja 2013 A powiedzcie mi jak już zdejmę tę czarna obudowę do jak przecisnąć ten kabelek przez tą wiązkę reszty ściśniętych przewodów? Znajdzie się miejsce na jeszcze jeden przewód?
GreGoriO Opublikowano 27 Maja 2013 Opublikowano 27 Maja 2013 na wszelki wypadek wciśnij kilka...kto wie co cię najdzie w przyszłości.... zaoszczędzisz sobie roboty
tommytherook Opublikowano 27 Maja 2013 Autor Opublikowano 27 Maja 2013 Dziękuję za radę GreGoriO. Szkoda, że nikt z Was nie jest z lubuskiego, bo byłaby okazja wymienić się spostrzeżeniami! Czyli nie mam się co bać tylko brać się za robotę tak?
GreGoriO Opublikowano 7 Czerwca 2013 Opublikowano 7 Czerwca 2013 jak zdejmiesz górną obudowę komputera to wyjmij gumowy rękaw idący do komory silnika, tam jest taki metalowy kołnierz usztywniający, tez go zdejmij. przesuń maksymalnie w stronę komputera ten rękaw i wciśnij do niego kilka przewodów, ja tam spokojnie zmieściłem 5, i jeszcze jest miejsce. potem ściąg do tyłu rękaw (nałóż z powrotem na przewody ) wyciągając w komorze komputera przewody. ukryj dołożone przewody przesuwając pod spód rękawa, nie będą widoczne, będzie bardziej estetycznie. w stronę kabiny już nie ma żadnego problemu. Otwór jak lej po wybuchu...wyciąg ile potrzebujesz i można spokojnie zamknąć obudowę, teraz tylko łączenie według własnego planu i to wszystko.
kami050 Opublikowano 15 Września 2013 Opublikowano 15 Września 2013 a co myslicie o podlaczeniu pod alternator? trzeba go odkrecac a audi a4 b6?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się