Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana łańcuszka rozrządu i napinacza w Audi A4 B5 1.8 oraz 1.8T


kred

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, co sądzicie o napinaczach łańcuszka bez wtyczki firmy Febi ? Są one czegoś warte czy nie warto w ogóle ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemanko wszystkim.

Jaki koszt wymiany łańcucha, ślizgu i ślizgu z napinaczem?? Czy cos ominąłem? Jakie uszczelki jeszcze do tego cuda są potrzebne? Jaką firmę najlepiej wybrać?

Szkoda, że nie ma podglądu do fotek.

Ogólnie zabieram się z grubej rury za a 4, chce zrobić wszystko za jednym razem, żeby mieć już spokój. rozrząd kpl już jest, pompa oleju też, uszczelnienie silnika(miska i kapa), olej motul x-cess 8100, zostaje łanccuh do wymiany bo się odzywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, co sądzicie o napinaczach łańcuszka bez wtyczki firmy Febi ? Są one czegoś warte czy nie warto w ogóle ?

Podobno dobra firma, ale gdzieś na forum toczyła się o to rozmowa. Jeżeli masz z wtyczką to musisz zamontować z wtyczką;/ I najlepiej to kupić od kogoś kto może potwierdzić że naprawdę jest to firmy Febi. Ja chyba brałem do siebie takiego ale teraz to... :huh:

Siemanko wszystkim.

Jaki koszt wymiany łańcucha, ślizgu i ślizgu z napinaczem?? Czy cos ominąłem? Jakie uszczelki jeszcze do tego cuda są potrzebne? Jaką firmę najlepiej wybrać?

Szkoda, że nie ma podglądu do fotek.

Ogólnie zabieram się z grubej rury za a 4, chce zrobić wszystko za jednym razem, żeby mieć już spokój. rozrząd kpl już jest, pompa oleju też, uszczelnienie silnika(miska i kapa), olej motul x-cess 8100, zostaje łanccuh do wymiany bo się odzywa.

Dokładnie 548,58zł :lol: No to zależy gdzie to będziesz robił :P Jeden warsztat powie tak a drugi inaczej :kwasny: Na pewno uszczelki pod napinacz bo tam masz 2: taki pół księżyc i taką pomiędzy napinacz i pokrywę. Firm wiele tak jak opinii ale to już do wyśledzenia na forum. Fotek może nie ma ale jak wpiszesz na you tubie chain tensioner albo poprostu wymiana łańcuszka rozrządu a4 b5 1.8t to coś znajdziesz :P Oprócz pompy oleju to przy rozrządzie można by było pompę wody żeby nie rozbierać 2 razy ale to już moja prywatna opinia :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, co sądzicie o napinaczach łańcuszka bez wtyczki firmy Febi ? Są one czegoś warte czy nie warto w ogóle ?

Podobno dobra firma, ale gdzieś na forum toczyła się o to rozmowa. Jeżeli masz z wtyczką to musisz zamontować z wtyczką;/ I najlepiej to kupić od kogoś kto może potwierdzić że naprawdę jest to firmy Febi. Ja chyba brałem do siebie takiego ale teraz to... :huh:

Siemanko wszystkim.

Jaki koszt wymiany łańcucha, ślizgu i ślizgu z napinaczem?? Czy cos ominąłem? Jakie uszczelki jeszcze do tego cuda są potrzebne? Jaką firmę najlepiej wybrać?

Szkoda, że nie ma podglądu do fotek.

Ogólnie zabieram się z grubej rury za a 4, chce zrobić wszystko za jednym razem, żeby mieć już spokój. rozrząd kpl już jest, pompa oleju też, uszczelnienie silnika(miska i kapa), olej motul x-cess 8100, zostaje łanccuh do wymiany bo się odzywa.

Dokładnie 548,58zł :lol: No to zależy gdzie to będziesz robił :P Jeden warsztat powie tak a drugi inaczej :kwasny: Na pewno uszczelki pod napinacz bo tam masz 2: taki pół księżyc i taką pomiędzy napinacz i pokrywę. Firm wiele tak jak opinii ale to już do wyśledzenia na forum. Fotek może nie ma ale jak wpiszesz na you tubie chain tensioner albo poprostu wymiana łańcuszka rozrządu a4 b5 1.8t to coś znajdziesz :P Oprócz pompy oleju to przy rozrządzie można by było pompę wody żeby nie rozbierać 2 razy ale to już moja prywatna opinia :P

pompa wody również jest:) czyli w sumie nie drogo wychodzi. :) prawdopodobnie sam będę wymieniał. tylko orientacyjnie ile co i jak wychodzi. dzięki za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, co sądzicie o napinaczach łańcuszka bez wtyczki firmy Febi ? Są one czegoś warte czy nie warto w ogóle ?

Podobno dobra firma, ale gdzieś na forum toczyła się o to rozmowa. Jeżeli masz z wtyczką to musisz zamontować z wtyczką;/ I najlepiej to kupić od kogoś kto może potwierdzić że naprawdę jest to firmy Febi. Ja chyba brałem do siebie takiego ale teraz to... :huh:

Siemanko wszystkim.

Jaki koszt wymiany łańcucha, ślizgu i ślizgu z napinaczem?? Czy cos ominąłem? Jakie uszczelki jeszcze do tego cuda są potrzebne? Jaką firmę najlepiej wybrać?

Szkoda, że nie ma podglądu do fotek.

Ogólnie zabieram się z grubej rury za a 4, chce zrobić wszystko za jednym razem, żeby mieć już spokój. rozrząd kpl już jest, pompa oleju też, uszczelnienie silnika(miska i kapa), olej motul x-cess 8100, zostaje łanccuh do wymiany bo się odzywa.

Dokładnie 548,58zł :lol: No to zależy gdzie to będziesz robił :P Jeden warsztat powie tak a drugi inaczej :kwasny: Na pewno uszczelki pod napinacz bo tam masz 2: taki pół księżyc i taką pomiędzy napinacz i pokrywę. Firm wiele tak jak opinii ale to już do wyśledzenia na forum. Fotek może nie ma ale jak wpiszesz na you tubie chain tensioner albo poprostu wymiana łańcuszka rozrządu a4 b5 1.8t to coś znajdziesz :P Oprócz pompy oleju to przy rozrządzie można by było pompę wody żeby nie rozbierać 2 razy ale to już moja prywatna opinia :P

pompa wody również jest:) czyli w sumie nie drogo wychodzi. :) prawdopodobnie sam będę wymieniał. tylko orientacyjnie ile co i jak wychodzi. dzięki za pomoc :)

To napisz co masz i jak mi się przypomni to Ci dopiszę :decayed: Ale sam będziesz się brał za wymianę napinacza łańcucha czy za wymianę paska rozrządu i podzespołów? :banan:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich klubowiczów:)

Mam identyczne objawy jak z tego wyzej filmiku z youtube, mam pytanie czy do wymiany jest na 100% lancuszek z napinaczem czy moze ten glos dochodzi z turba bo slyszalem ze to moze byc tez zapadka w turbinie. Prosze o rade:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich klubowiczów:)

Mam identyczne objawy jak z tego wyzej filmiku z youtube, mam pytanie czy do wymiany jest na 100% lancuszek z napinaczem czy moze ten glos dochodzi z turba bo slyszalem ze to moze byc tez zapadka w turbinie. Prosze o rade:)

Zdejmij osłonę silnika tą przy korku wlewu oleju , odpal samochód i posłuchaj czy przy napinaczu nie hałasuje, dla lepszego efektu ktoś może delikatnie przygazować :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz to robilem i nawet klawiature zdejmowalem i patrzylem na lancuch i z tego co widzialem i dotykalem to byl naprezony ale czytalem troche ze trzeba go nasicnac czyms i wtedy spr czy sie ugina ale tego nie robilem bo nie wiedzialem jak rozbieralem. O to chodzi ze ten dzwiek to brzeczenie dochodzi niby z lancuszka ale turbo tez jest nie daleko i trudno wyczuc czy to jest turbo czy lancuszek? moge podeslac filmik jak cos


I jeszcze jedno najgrzej jest jak zchodzi z obrotow to wtedy to brzeczenie slychac bardzo glosno a tak to pracuje prawie normalnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz to robilem i nawet klawiature zdejmowalem i patrzylem na lancuch i z tego co widzialem i dotykalem to byl naprezony ale czytalem troche ze trzeba go nasicnac czyms i wtedy spr czy sie ugina ale tego nie robilem bo nie wiedzialem jak rozbieralem. O to chodzi ze ten dzwiek to brzeczenie dochodzi niby z lancuszka ale turbo tez jest nie daleko i trudno wyczuc czy to jest turbo czy lancuszek? moge podeslac filmik jak cos

I jeszcze jedno najgrzej jest jak zchodzi z obrotow to wtedy to brzeczenie slychac bardzo glosno a tak to pracuje prawie normalnie

Nie wiem czy to był dobry pomysł bo pokrywę zaworów powinno się przykręcać kluczem dynamometrycznym po takim czymś i na nowej uszczelce a teraz będzie Ci ciekła;p Podeślij filmik może coś pomoże :kwasny: A co do tego turbo to nie powinno tak chodzić żebyś nie mógł rozróżnić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem ze powinna byc nowa ale jak ja sciagalem to z takim zamiarem ze zaloze ja tylko aby by byla a za pare dni jak bd robil rozrzad to kupie nowa:) napewno nie bede tak jezdzil bo tak jak mowisz bd cieklo.

Tutaj wrzucam link do filmiku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem ze powinna byc nowa ale jak ja sciagalem to z takim zamiarem ze zaloze ja tylko aby by byla a za pare dni jak bd robil rozrzad to kupie nowa:) napewno nie bede tak jezdzil bo tak jak mowisz bd cieklo.

Tutaj wrzucam link do filmiku

Moim zdaniem tak 70% to napinacz ale porównaj sobie tak że posłuchaj go jak masz założony ten plastik na pokrywie a później zdejmij i zobacz czy będzie głośniej i jak będzie schodził z obrotów to dotknij pokrywy zaworów w miejscu łańcuszka i zobacz czy czujesz te wibracje na pokrywie tak jakby ten łańcuszek uderzał o pokrywę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja obstawiam kolego klapkę w turbinie, mam to samo :) Napinacz u mnie też jest problemem ale u mnie on cyka jak się silnik rozgrzeje..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie i tutaj jest problem bo jedni twierdza ze napinacz a inni ze turbina..

I jak to sprawdzic zeby nie narobic sobie kosztow, bo jak zrobie napinacz i potem okaze sie ze to turbo to 700zl wyrzuce w bloto bez sensu, co mi doradzicie brac sie za turbo?

Da sie ta klapke zregenerowac? Czy moge jezdzic dalej tak jak jest czy turbo moze sie rozleciec?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ostateczności klapka się urwie i nie będzie mocy.. Najlepiej poluzować katalizator, odsunąć go na ile się da i zobaczysz wtedy klapkę :) Jak będzie mieć luz to masz przyczynę. Z tego co się orientuję to są różne patenty na to, kwestia pomysłu lub budżetu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak to bedzie ta klapka na 90%. Ogladalem dopiero filmik identyczny glos mial kolega i wlasnie to byla ta klapka w turbinie

Dzieki za info bede dzialal w tej sprawie. pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak to bedzie ta klapka na 90%. Ogladalem dopiero filmik identyczny glos mial kolega i wlasnie to byla ta klapka w turbinie

Dzieki za info bede dzialal w tej sprawie. pozdro

Co do tych kosztów to może dobrym pomysłem jest podjechać do jakiegoś mechanika i niech on Ci zdiagnozuje? Koszty przecież żadne a będziesz miał pewność ^_^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, co sądzicie o napinaczach łańcuszka bez wtyczki firmy Febi ? Są one czegoś warte czy nie warto w ogóle ?

Podobno dobra firma, ale gdzieś na forum toczyła się o to rozmowa. Jeżeli masz z wtyczką to musisz zamontować z wtyczką;/ I najlepiej to kupić od kogoś kto może potwierdzić że naprawdę jest to firmy Febi. Ja chyba brałem do siebie takiego ale teraz to... :huh:

Siemanko wszystkim.

Jaki koszt wymiany łańcucha, ślizgu i ślizgu z napinaczem?? Czy cos ominąłem? Jakie uszczelki jeszcze do tego cuda są potrzebne? Jaką firmę najlepiej wybrać?

Szkoda, że nie ma podglądu do fotek.

Ogólnie zabieram się z grubej rury za a 4, chce zrobić wszystko za jednym razem, żeby mieć już spokój. rozrząd kpl już jest, pompa oleju też, uszczelnienie silnika(miska i kapa), olej motul x-cess 8100, zostaje łanccuh do wymiany bo się odzywa.

Dokładnie 548,58zł :lol: No to zależy gdzie to będziesz robił :P Jeden warsztat powie tak a drugi inaczej :kwasny: Na pewno uszczelki pod napinacz bo tam masz 2: taki pół księżyc i taką pomiędzy napinacz i pokrywę. Firm wiele tak jak opinii ale to już do wyśledzenia na forum. Fotek może nie ma ale jak wpiszesz na you tubie chain tensioner albo poprostu wymiana łańcuszka rozrządu a4 b5 1.8t to coś znajdziesz :P Oprócz pompy oleju to przy rozrządzie można by było pompę wody żeby nie rozbierać 2 razy ale to już moja prywatna opinia :P

pompa wody również jest:) czyli w sumie nie drogo wychodzi. :) prawdopodobnie sam będę wymieniał. tylko orientacyjnie ile co i jak wychodzi. dzięki za pomoc :)

To napisz co masz i jak mi się przypomni to Ci dopiszę :decayed: Ale sam będziesz się brał za wymianę napinacza łańcucha czy za wymianę paska rozrządu i podzespołów? :banan:

za obie rzeczy bede sie zabierał w tym tygodniu. trzymajcie kciuki :)

i tak czas leci może jutro uda mi się w końcu za to zabrać.A co sądzicie żeby tylko wyczyścić stary napinacz? jest sens?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bigblackman - zależy jak dzwoni i czy był wymieniany, zależy też od tego ile już pracuje :P jeżeli w mechanice jesteś w miarę sprawny a chcesz ominąć koszta to może warto pomyśleć czy czyszczenie miski olejowej z pompą nie pomoże. W tym miesiącu znajomemu dzwonił napinacz i po wyczyszczeniu miski olejowej nic nie słychać, a nap**** jak głupi :huh:

Spadek ciśnienia oleju może być powodem takiego działania napinacza. To by zmniejszyło koszta i wtedy w razie czego go wymienić?


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

U mnie też szumiało, chodził jak sieczkarnia i nie dało sie tego słuchać. Wpadłem na pomysł aby go przesmarować, i dobry był to pomysł ponieważ jest już cisza jak w kościele :) Polecam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hejka, a wymieniacie ślizg na nowy czy zostawiacie stary?

napinacz mam maxgear, łańcuch febi. jeszcze uszczelki muszę dokupić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...