ali1983 Opublikowano 3 Czerwca 2013 Opublikowano 3 Czerwca 2013 witam mam taki problem, że (czasami) ciężko zmienić bieg lub wrzucić wsteczny, a czasem wszystko działa bez problemów. wszystko zaczęło się jak dałem żonie się przejechać i przy redukcji z 2 na 1 stwierdziła, że bieg nie wchodzi. skasowałem luz na krzyżaku, ale to nie pomogło. pod skrzynia nie ma żadnych wycieków, czasem (zwłaszcza zimą) odzywało się łożysko oporowe.
janusz_stg Opublikowano 3 Czerwca 2013 Opublikowano 3 Czerwca 2013 w moim odczuciu kończy się sprzęgło.
Tobike Opublikowano 11 Czerwca 2013 Opublikowano 11 Czerwca 2013 Powiedz żonie że 1-dynkę wrzuca się na postoju a nie podczas jazdy. Sprawdź wysprzęglik, pompę sprzęgła, odpowietrz układ sprzęgła, jeśli nie pomorze to winny jest docisk pewnie.
ali1983 Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 10 Sierpnia 2013 rozebrane. okazała się padnięta dwumasa... tarcza wytarta do nitów. luz po obwodzie na kole zamachowym ok 5cm, wyczuwalny luz osiowy. pytanie czy można złożyć zwykłe sprzęgło ze zwykłym kołem tak aby to grało? ---------- Post dopisany 10-08-2013 at 12:00 ---------- Poprzedni post napisany 09-08-2013 at 20:04 ---------- post pod postem ale... w internecie znalazłem info na forum passata, że zmieniano (w silniku ahl) dwumasę na sprzęgło ze zwykłym kołem zamachowym, ale od silnika adp. czy ktoś jeszcze próbował takich praktyk? podobno też dwumasa od tdi pasuje (róznica w twardości sprężyn). używaną znalazłem za 120zł. i jeszcze jedno pytanie: sachs czy luk? 335zł sachs, ~550zł luk.
darck_18 Opublikowano 12 Sierpnia 2013 Opublikowano 12 Sierpnia 2013 rozebrane. okazała się padnięta dwumasa... tarcza wytarta do nitów. luz po obwodzie na kole zamachowym ok 5cm, wyczuwalny luz osiowy.pytanie czy można złożyć zwykłe sprzęgło ze zwykłym kołem tak aby to grało? ---------- Post dopisany 10-08-2013 at 12:00 ---------- Poprzedni post napisany 09-08-2013 at 20:04 ---------- post pod postem ale... w internecie znalazłem info na forum passata, że zmieniano (w silniku ahl) dwumasę na sprzęgło ze zwykłym kołem zamachowym, ale od silnika adp. czy ktoś jeszcze próbował takich praktyk? podobno też dwumasa od tdi pasuje (róznica w twardości sprężyn). używaną znalazłem za 120zł. i jeszcze jedno pytanie: sachs czy luk? 335zł sachs, ~550zł luk. Oczywiście że Luk, Schas jest wykonany z gorszego rodzaju stopu, sam jestem teraz po wymianie sprzęgła skontaktuj sie z TOM77 zrobi napewno niższą cenę za komplet. Pamiętaj również o wymianie śrub mocujących dwumase do wału jest ich 6 koszt jednej w ASO to 11zł i 6 śrub mocujących tarcze są one mniejsze i w ASO kosztują 2 zł szt. Wymień też uszczelniaczy tylny wraz z uszczelką która jest pomiędzy uszczelniaczem, a blokiem silnika koszt w ASO 12 zł za uszczelke.
tomber Opublikowano 14 Sierpnia 2013 Opublikowano 14 Sierpnia 2013 ja mam pytanie małe jak zmieniam biegi to na początku jak gazu dodaje to mi drży gałka biegów a potem już przestaje przy każdym przełączeniu biegu jak puszczam sprzęgło i dodaje gazu to drży zawsze gałka jak dodaje gazu to tak ja ciągnie trochę do góry a później jest już ok co to może być??
ali1983 Opublikowano 15 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 15 Sierpnia 2013 no i pozbyłem się dwumasy założone koło sztywne od 1,6adp + sprzęgło sachs. za jakiś czas napiszę jak to się sprawuje.
vp-tdi Opublikowano 17 Sierpnia 2013 Opublikowano 17 Sierpnia 2013 rozebrane. okazała się padnięta dwumasa... tarcza wytarta do nitów. luz po obwodzie na kole zamachowym ok 5cm, wyczuwalny luz osiowy.pytanie czy można złożyć zwykłe sprzęgło ze zwykłym kołem tak aby to grało? ---------- Post dopisany 10-08-2013 at 12:00 ---------- Poprzedni post napisany 09-08-2013 at 20:04 ---------- post pod postem ale... w internecie znalazłem info na forum passata, że zmieniano (w silniku ahl) dwumasę na sprzęgło ze zwykłym kołem zamachowym, ale od silnika adp. czy ktoś jeszcze próbował takich praktyk? podobno też dwumasa od tdi pasuje (róznica w twardości sprężyn). używaną znalazłem za 120zł. i jeszcze jedno pytanie: sachs czy luk? 335zł sachs, ~550zł luk. Oczywiście że Luk, Schas jest wykonany z gorszego rodzaju stopu, sam jestem teraz po wymianie sprzęgła skontaktuj sie z TOM77 zrobi napewno niższą cenę za komplet. Pamiętaj również o wymianie śrub mocujących dwumase do wału jest ich 6 koszt jednej w ASO to 11zł i 6 śrub mocujących tarcze są one mniejsze i w ASO kosztują 2 zł szt. Wymień też uszczelniaczy tylny wraz z uszczelką która jest pomiędzy uszczelniaczem, a blokiem silnika koszt w ASO 12 zł za uszczelke. w zyciu sie z tym nie zgodze ze luk jest lepszy od sachs. nie raz widzialem ze sachs wytrzymywal wiekszy moment obrotowy w tdi od luka.
ali1983 Opublikowano 28 Maja 2014 Autor Opublikowano 28 Maja 2014 prawie rok już się bujam bez dwumasy. sprzęgło (sachs) twardsze, także pedał trzeba puszczać w miarę powoli. pozatym nic się nie dzieje.
P1RAT Opublikowano 2 Czerwca 2014 Opublikowano 2 Czerwca 2014 Sachs nie jest aż taki twardy wiadomo jest odczucie jak się założy z oryginalnego ale minimalne. Audi samo w sobie zawsze łapie szybko i jak puścisz delikatnie sprzęgło to jedzie do przodu.
albi281 Opublikowano 10 Czerwca 2014 Opublikowano 10 Czerwca 2014 Witam,mam pytanko:Po wpadnięciu w dołek wyskoczył mi bieg,niestety gdy próbowałem zapiąć 2 okazało się że biegi zniknęły,po kilku próbach udało mi się wrzucić 3-kę ,ale nie ruszyłem ,kolejne próby i weszła 2-ka,jakoś ruszyłem i 0,5 km przed bramą na podwórko biegi zaczęły wchodzić,ale czuć że coś jest źle,wchodzą ciężko (nie płynnie) czy skrzynia padła?czy może to sprzęgło?
vp-tdi Opublikowano 10 Czerwca 2014 Opublikowano 10 Czerwca 2014 moze tarcza złapała ,moze pusci,rozrusza sie ale to takie dmuchanie na zimne
P1RAT Opublikowano 11 Czerwca 2014 Opublikowano 11 Czerwca 2014 Może prościej wymiana płynu na początek niby się nie wymienia ale po wymianie podobno jest różnica. Jeśli nie to pewnie wina sprzęgła albo docisku.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się