Skocz do zawartości
IGNOROWANY

problem ze zmianą biegów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

mam taki problem, że (czasami) ciężko zmienić bieg lub wrzucić wsteczny, a czasem wszystko działa bez problemów. wszystko zaczęło się jak dałem żonie się przejechać i przy redukcji z 2 na 1 stwierdziła, że bieg nie wchodzi. skasowałem luz na krzyżaku, ale to nie pomogło. pod skrzynia nie ma żadnych wycieków, czasem (zwłaszcza zimą) odzywało się łożysko oporowe.

Opublikowano

w moim odczuciu kończy się sprzęgło.

Opublikowano

Powiedz żonie że 1-dynkę wrzuca się na postoju a nie podczas jazdy. Sprawdź wysprzęglik, pompę sprzęgła, odpowietrz układ sprzęgła, jeśli nie pomorze to winny jest docisk pewnie.

Opublikowano

rozebrane. okazała się padnięta dwumasa... tarcza wytarta do nitów. luz po obwodzie na kole zamachowym ok 5cm, wyczuwalny luz osiowy.

pytanie czy można złożyć zwykłe sprzęgło ze zwykłym kołem tak aby to grało?

---------- Post dopisany 10-08-2013 at 12:00 ---------- Poprzedni post napisany 09-08-2013 at 20:04 ----------

post pod postem ale...

w internecie znalazłem info na forum passata, że zmieniano (w silniku ahl) dwumasę na sprzęgło ze zwykłym kołem zamachowym, ale od silnika adp. czy ktoś jeszcze próbował takich praktyk?

podobno też dwumasa od tdi pasuje (róznica w twardości sprężyn). używaną znalazłem za 120zł.

i jeszcze jedno pytanie: sachs czy luk? 335zł sachs, ~550zł luk.

Opublikowano
rozebrane. okazała się padnięta dwumasa... tarcza wytarta do nitów. luz po obwodzie na kole zamachowym ok 5cm, wyczuwalny luz osiowy.

pytanie czy można złożyć zwykłe sprzęgło ze zwykłym kołem tak aby to grało?

---------- Post dopisany 10-08-2013 at 12:00 ---------- Poprzedni post napisany 09-08-2013 at 20:04 ----------

post pod postem ale...

w internecie znalazłem info na forum passata, że zmieniano (w silniku ahl) dwumasę na sprzęgło ze zwykłym kołem zamachowym, ale od silnika adp. czy ktoś jeszcze próbował takich praktyk?

podobno też dwumasa od tdi pasuje (róznica w twardości sprężyn). używaną znalazłem za 120zł.

i jeszcze jedno pytanie: sachs czy luk? 335zł sachs, ~550zł luk.

Oczywiście że Luk, Schas jest wykonany z gorszego rodzaju stopu, sam jestem teraz po wymianie sprzęgła skontaktuj sie z TOM77 zrobi napewno niższą cenę za komplet. Pamiętaj również o wymianie śrub mocujących dwumase do wału jest ich 6 koszt jednej w ASO to 11zł i 6 śrub mocujących tarcze są one mniejsze i w ASO kosztują 2 zł szt. Wymień też uszczelniaczy tylny wraz z uszczelką która jest pomiędzy uszczelniaczem, a blokiem silnika koszt w ASO 12 zł za uszczelke.

Opublikowano

ja mam pytanie małe jak zmieniam biegi to na początku jak gazu dodaje to mi drży gałka biegów a potem już przestaje przy każdym przełączeniu biegu jak puszczam sprzęgło i dodaje gazu to drży zawsze gałka jak dodaje gazu to tak ja ciągnie trochę do góry a później jest już ok co to może być??

Opublikowano

no i pozbyłem się dwumasy

założone koło sztywne od 1,6adp + sprzęgło sachs.

za jakiś czas napiszę jak to się sprawuje.

Opublikowano
rozebrane. okazała się padnięta dwumasa... tarcza wytarta do nitów. luz po obwodzie na kole zamachowym ok 5cm, wyczuwalny luz osiowy.

pytanie czy można złożyć zwykłe sprzęgło ze zwykłym kołem tak aby to grało?

---------- Post dopisany 10-08-2013 at 12:00 ---------- Poprzedni post napisany 09-08-2013 at 20:04 ----------

post pod postem ale...

w internecie znalazłem info na forum passata, że zmieniano (w silniku ahl) dwumasę na sprzęgło ze zwykłym kołem zamachowym, ale od silnika adp. czy ktoś jeszcze próbował takich praktyk?

podobno też dwumasa od tdi pasuje (róznica w twardości sprężyn). używaną znalazłem za 120zł.

i jeszcze jedno pytanie: sachs czy luk? 335zł sachs, ~550zł luk.

Oczywiście że Luk, Schas jest wykonany z gorszego rodzaju stopu, sam jestem teraz po wymianie sprzęgła skontaktuj sie z TOM77 zrobi napewno niższą cenę za komplet. Pamiętaj również o wymianie śrub mocujących dwumase do wału jest ich 6 koszt jednej w ASO to 11zł i 6 śrub mocujących tarcze są one mniejsze i w ASO kosztują 2 zł szt. Wymień też uszczelniaczy tylny wraz z uszczelką która jest pomiędzy uszczelniaczem, a blokiem silnika koszt w ASO 12 zł za uszczelke.

w zyciu sie z tym nie zgodze ze luk jest lepszy od sachs. nie raz widzialem ze sachs wytrzymywal wiekszy moment obrotowy w tdi od luka.

Opublikowano

prawie rok już się bujam bez dwumasy. sprzęgło (sachs) twardsze, także pedał trzeba puszczać w miarę powoli. pozatym nic się nie dzieje.

Opublikowano

Sachs nie jest aż taki twardy wiadomo jest odczucie jak się założy z oryginalnego ale minimalne. Audi samo w sobie zawsze łapie szybko i jak puścisz delikatnie sprzęgło to jedzie do przodu.

Opublikowano

Witam,mam pytanko:Po wpadnięciu w dołek wyskoczył mi bieg,niestety gdy próbowałem zapiąć 2 okazało się że biegi zniknęły,po kilku próbach udało mi się wrzucić 3-kę ,ale nie ruszyłem ,kolejne próby i weszła 2-ka,jakoś ruszyłem i 0,5 km przed bramą na podwórko biegi zaczęły wchodzić,ale czuć że coś jest źle,wchodzą ciężko (nie płynnie) czy skrzynia padła?czy może to sprzęgło?

Opublikowano

moze tarcza złapała ,moze pusci,rozrusza sie ale to takie dmuchanie na zimne

Opublikowano

Może prościej wymiana płynu na początek niby się nie wymienia ale po wymianie podobno jest różnica. Jeśli nie to pewnie wina sprzęgła albo docisku.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...