Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B5 ADR ADP Termostat


Gość Kaziu_Wichura

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie

Przeczytałem cały wątek, mój problem jest następujący:

1. Odpalam auto po nocy-na ssaniu jakieś 2-3 minuty.

2. Stojac w korkach praktycznie wskaźnik temperatury się nie podnosi-60 stopni cały czas, muszę bardzo długo stać w korku, żeby temperatura osiągnęła 70-80 i doszła do 90.

3. Mam 90 stopni wjeżdżam na obwód i w ciągu kilku chwil temp. spada na wskaźniku do poziomu minimum.

4. W aucie po przejechaniu około 2 km zaczyna lecieć ciepłe powietrze.

5. Spalanie w mieście 10 PB/100, 11-12 LPG/100, więc chyba ok?

Z tego co piszą ludzi, to postawiłbym na termostat, prawda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki :gwizdanie:ale tyle to ja też wiem czytając wątek. Bardziej chodziło mi o to co najpierw termostat czy czujnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki :gwizdanie:ale tyle to ja też wiem czytając wątek. Bardziej chodziło mi o to co najpierw termostat czy czujnik?

Powiem Ci tak, u mnie było na początku tak, że po zakupie auta temperatura ledwo dźwigała się do 70 stopni, podjechałem do mechanika stwierdził termostat wymieniłem na Wahlera po wymianie poprawiło się i w mieście jak jeździłem to temperatura dochodziła do 90 (ale z trudem), w trasie jak jechałem to temperatura raz 90 za chwile 70 takie wahania, pojechałem znowu do mechanika i powiedział, że tak ma być ale ja nie dałem za wygraną kupiłem czujnik temperatury pojechałem żeby mi wymienili i teraz jest jak w książce 2 km przejezdzam i mam już 90 temp. i nie ma żadnych wahań w trasie nigdy temperatura mi nie spadła poniżej 89 stopni.

możesz spróbować wymienić najpierw termostat jak nie będzie efektu to wymienisz czujnik...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki!

Jeszce jedno tylko-czytając wątek uszkodzony termostat powoduje niedogrzanie silnika i zwiększone spalanie. Jak może to procentowo wyglądać, o ile więcej auto pali?

Panowie-jeszcze tylko się chciałem upewnić, zamówiłem do mojego auta, Wahler 3141.87D, ok?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniałem termostat około 2 lata temu a dzisiaj jak odebrałem autko z wymiany nagrzenwicy to dopiero widać ze termostat jest zwalony, temperatura spada na postoju z 87 szybko w dół do 67.Jak nagrzewnica była zwalona i nie pobierala ciepla to tak nie było. Miałem termostat vermet a teraz chcę kupić oryginał ale do ASO mam kawałek i zastanawiam się czy ktoś kto widział jak wygląda oryginał to porówna może z tym z aukcji i się wypowie czy to oryginał czy nie?

http://www.allegro.pl/item842650143_termostat_audi_seat_skoda_volkswagen_orginal.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wygląda orginalny termostat wyciągnięty z mojego auta firmy BTT najprawdopodobniej to 1 termostat wkładany jeszcze w fabryce:

44861290.th.jpg 84611961.th.jpg 61452902.th.jpg

Ten kupiony przezemnie w ASO wygladał identycznie z tym że bez nadruku firmy BTT tylko logo VW/AUDI

na twoim miejscu jednak kupił bym w ASO, wymieniasz raz i masz spokój mimo ze kosztuje 2,5 razy tyle co ten w aukcji to przynajmniej masz pewność że nie bedziesz tam musiał grzebać znów za tydzień a płyn G12+ tani nie jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JA też właśnie wyciągnąłem mój poprzedni i się okazało że też był BTT w sumie nawet w niezłym stanie:)

Szkoda że nia ma możliwości regenracji termostatu domowymi sposobami :)

W sumie to dziwna sprawa bo właśnie wrzuciłem termostat BTT do gorącej wody i ładnie się otworzył a po wyjęciu zamknął.

Wie ktoś jak można sprawdzić sprawność termostatu na 100% ?? oczywiście poza autem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JA też właśnie wyciągnąłem mój poprzedni i się okazało że też był BTT w sumie nawet w niezłym stanie:)

Szkoda że nia ma możliwości regenracji termostatu domowymi sposobami :)

W sumie to dziwna sprawa bo właśnie wrzuciłem termostat BTT do gorącej wody i ładnie się otworzył a po wyjęciu zamknął.

Wie ktoś jak można sprawdzić sprawność termostatu na 100% ?? oczywiście poza autem

Otworzył się ale przy jakiej temperaturze wody (dokładnie)? Ja sprawdzałem swój poprzedni podgrzewając go w garnku z wodą z oraz miernikiem temp. Otwierał się i zamykał już przy ok 65 stopniach. Nowy też tak przebadałem i był ok czyli przy ok 87 stopniach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie tez temp. na blacie leży. Podpoiłem Vaga - błąd 16500. Do wymiany poszedł czujnik cieczy chłodzącej. I........na postoju OK temp. na blacie idzie do góry, ale jak ruszę, albo włączę nawiew to wskazówka na blacie spada. Jutro do wymiany termostat razem z płynem G12+ i dodatkowo płukanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze nie podpinalem

U mnie tez temp. na blacie leży. Podpoiłem Vaga - błąd 16500. Do wymiany poszedł czujnik cieczy chłodzącej. I........na postoju OK temp. na blacie idzie do góry, ale jak ruszę, albo włączę nawiew to wskazówka na blacie spada. Jutro do wymiany termostat razem z płynem G12+ i dodatkowo płukanie.

A więc wymieniłem dziś termostat zalany płyn G12 i płukaniem wodą destylowaną. W końcu w aucie jest ciepło i po ok 6km temp 90 na blacie i na klimatroniku. Wychodzi na to, że jak Vag pokazuje błąd czujnika G62 to lepiej wymienić i czujnik i termostat :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...