Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B5 ADR ADP Termostat


Gość Kaziu_Wichura

Rekomendowane odpowiedzi

No i u mnie temperatura cieczy chłodzącej w te mrozy na postoju dojdzie do 80 stopni w klimatroniku i tyle a wskazówka pokazuje 85 stopni jak jade to temperatura spada do 75 stopni w klimatroniku ale dodam że ciepłe powietrze zaczyna lecieć po paru km a jak ma te 80 st to leci gorące powietrze ale wentylator sie niewłancza czyli czeka mnie wymiana termostatu?[br]Dopisany: 22 Styczeń 2010, 20:06_________________________________________________w klmatroniku sprawdzałem na kanale 49 bo chyba on jest od tego bo na kanale 51 to jest chyba temp oleju i ona po paru minutach osiąga 90 st

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i u mnie temperatura cieczy chłodzącej w te mrozy na postoju dojdzie do 80 stopni w klimatroniku i tyle a wskazówka pokazuje 85 stopni jak jade to temperatura spada do 75 stopni w klimatroniku ale dodam że ciepłe powietrze zaczyna lecieć po paru km a jak ma te 80 st to leci gorące powietrze ale wentylator sie niewłancza czyli czeka mnie wymiana termostatu?[br]Dopisany: 22 Styczeń 2010, 20:06_________________________________________________w klmatroniku sprawdzałem na kanale 49 bo chyba on jest od tego bo na kanale 51 to jest chyba temp oleju i ona po paru minutach osiąga 90 st

Tylko wstaw np wahlera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc i ja podpinam się pod temat .

Przy okazji montażu gazu okazało się ze silnik się nie dogrzewa , a mianowicie :

- po odpaleniu na zimnym silniku tempereturka normalnie rosnie (chlodnica jest zimna )

- przy ok 90st. wedlug wskazan wskaznika na liczniku zaczyna lekko rozgrzewac sie chlodnica - jednak wedlug Vaga w tym czasie jest ok 77-78st (VAG)i mimo długiej pracy nie rosnie wyzej niz 80-81 st (VAG) nawet przy zwiekszaniu obrotow wrecz nawet spada do 78st (VAG) w tym czasie trudno zaobserwowac zmiany na wslazniku na tablicy , jak jest to naprawde minimalna.(trzyma sie w okolicy 90st)

- po wyłączeniu silnika temperatura według wskazan Vaga rosnie tak do ok.87-88st ,a na wskazniku na tablicy ciągle trzyma 90 st

-podczas jazdy nie sprawdzalem ale wdlug relacji gazownika podczas jazdy autostradowej Vag pokazywał 77-78 a wskaznik na tablicy ciut przed 90 st.

Tu moje pytanie co mam do wymiany Termostat czy czyjnik temperatury jak tak to ktory ?

liczę na pomoc choc wiem ze podobne tematy byly juz poruszane , ale zeby sie doczytać to strace wiecej czasu niz zajelo mi napisanie tego postu

pozdrawiam :)

Temat już jakiś czas temu ogarnięty :decayed:

Okazało się że Termostat już powoli nie domagał , po wymianie silnik utrzymuje temperaturę 90st :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm dzisiaj jechałem ze znajomym samochodem znaczy sie najpierw odpalił z rana zostawił chwile żeby sie nagrzał i tak po ok 10 mintach jak wsiedlismy do auta to miał 90 st wedłóg wskazówki ale jak zaczelismy jechać to temperatura spadła do ok 80 st mimo że ma chłodnice zakrytą tektórą i nawet jak go butował to temeratura i tak potem już nieosiągneła 90 st czyli ma taksamo walniety termostat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znajomy jeździ też ciężarowym samochodem i on nim nieruszy aż niepochodzi sobie z 10-15 minut aż sie nagrzeje i dopiero potem jedzie i tak sie nauczył i to samo robi z osobówką w której ma silnik bęzynowy bez turbiny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znajomy jeździ też ciężarowym samochodem i on nim nieruszy aż niepochodzi sobie z 10-15 minut aż sie nagrzeje i dopiero potem jedzie i tak sie nauczył i to samo robi z osobówką w której ma silnik bęzynowy bez turbiny

w dieslu mozna nagrzac chwile ale w benzynie jest to niedopuszczalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znajomy jeździ też ciężarowym samochodem i on nim nieruszy aż niepochodzi sobie z 10-15 minut aż sie nagrzeje i dopiero potem jedzie i tak sie nauczył i to samo robi z osobówką w której ma silnik bęzynowy bez turbiny

w dieslu mozna nagrzac chwile ale w benzynie jest to niedopuszczalne.

DLACZEGO???????? :co: :co:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ehh... benzyna dostaje bogatszą mieszankę paliwowo-powietrzną na starcie - komputer dawkuje dużo benzyny, benzyna w całości nie jest spalana, spływa po ściankach cylindra co pogarsza smarowanie. Im szybciej nagrzeje sie silnik tym lepiej dla niego. Silnik szybko nagrzewa sie tylko podczas obciążenia. Tylko wtedy wzbogacona mieszanka bedzie dawkowana nieporownanie krocej niz podczas grzania i skrobania szybek. efekt - mniej zużywamy silnik.

diesel nie potrzebuje na starcie wzbogaconej mieszanki. wystarczy zmiana kątu wtrysku. także możemy go lekko nagrzac.

grunt to dobry olej, ogrzewanie na LOW na pierwszych kilometrach i nie katowanie silnika podczas rozgrzewania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ehh... benzyna dostaje bogatszą mieszankę paliwowo-powietrzną na starcie - komputer dawkuje dużo benzyny, benzyna w całości nie jest spalana, spływa po ściankach cylindra co pogarsza smarowanie. Im szybciej nagrzeje sie silnik tym lepiej dla niego. Silnik szybko nagrzewa sie tylko podczas obciążenia. Tylko wtedy wzbogacona mieszanka bedzie dawkowana nieporownanie krocej niz podczas grzania i skrobania szybek. efekt - mniej zużywamy silnik.

diesel nie potrzebuje na starcie wzbogaconej mieszanki. wystarczy zmiana kątu wtrysku. także możemy go lekko nagrzac.

grunt to dobry olej, ogrzewanie na LOW na pierwszych kilometrach i nie katowanie silnika podczas rozgrzewania.

dziekuje :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej koledzy mam pytanko bo juz sie zacząłem sam motać co jet grane kanał 49 i 51 pokazują rowną tem to jakis 60 -70 st. puznie na kanale 51 przyspiesza do 90 st. szybko i tak zostaje a kanał 49 dochodzi do 80 max 84 st. ale to juz przy dłuższej trasie a na blacie dochodzi do 90 st ale w kabinie ogrzewanie rewelacyjnego nie ma raczej bardzo słabe i odnosnie kanałów 49 pokazuje tem cieczy tak a 51 tem bloku ??? dzieki za odp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wskaźniku temp. cieczy mam max 70 st. Dodatkowo klima ciągle grzeje (chłodzi dopiero na LO).

Co się zepsuło: termostat, czujnik temperatury, czy coś jeszcze?

Jakie są konsekwencje jazdy na niedogrzanym silniku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witammoj problem polega na tym iz mam duze wahania temperatury

po ok 10 km mam 90 stopni po czym spada do 70 stopni po przejechaniu nastepnych 2 km wskazowka pokazuje 90 i nieraz sie zatrzyma a nieraz znowu wraca do 70 i to w tempie blyskawicznym czyli z 70 na 90 stopni w okolo 5-7 sekund moze cos poradzicie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile mozna wymienic sam czujnik w tym silniku - u mnie sie nie dalo, trzeba wymienic caly termo, wraz z obudowa i wbudowanym czujnikiem.

Powodzenia :hi:

w 1.8 ADR da się na 100% sam czujnik wymienić, max 5 min roboty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To normalne,bo przy wiekszej predkosci chlodnica dostaje wiecej zimnego powietrza i powoduje to spadek temperatury :) U mnie jest tak samo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...