Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B5 ADR ADP Termostat


Gość Kaziu_Wichura

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

wymień termostat i dobrze go odpowietrz... umnie na zegarach łapie 90 stopni po 4km a na 49 kanale klimatornika 5km i mam 87 stopni dodam iż przy takich mrozach mam zasłoniętą chłodnice kartonem .

Opublikowano

wymień termostat i dobrze go odpowietrz... umnie na zegarach łapie 90 stopni po 4km a na 49 kanale klimatornika 5km i mam 87 stopni dodam iż przy takich mrozach mam zasłoniętą chłodnice kartonem .

wymieniłem, okazało się, że w termostacie był....patyczek, dzięki czemu był cały czas otwarty, mechanicy z poprzedniej naprawy już wiele mi naszkodzili i jeszcze to :wallbash:

Opublikowano

Witam :hi:,

Chcę się upewnić czy to może być wadliwy termostat. Od jakiegoś czasu zauważyłem, że samochód dosyć szybko się nagrzewa, ale jak mam ogrzewanie ustawione na HI to z rok temu grzało w samochodzie jak w piecu, a teraz znacznie mniej... i po ostatnim przeglądzie wyszło mi, że spaliny Audi mieszczą się na granicy i zauważyłem też zwiększone spalanie czy to może być wina termostatu? Jak tak to jaki termostat Panowie polecają?

Opublikowano

wymień termostat i dobrze go odpowietrz... umnie na zegarach łapie 90 stopni po 4km a na 49 kanale klimatornika 5km i mam 87 stopni dodam iż przy takich mrozach mam zasłoniętą chłodnice kartonem .

MATIUS zauwazyles zeby z tym kartonem silnik szybciej sie rozgrzewał? myslalem nad tym patentem bo teraz bede pokonywal przez jakis czas wlasnie dosc krotkie trasy (dokladnie 4km) i przy tych mrozach chcialbym zeby silink maksymalnie szybko nabral temperature robocza. kiedys juz myslalem tak zrobic w poprzednim aucie, ale na forum vectry mi odradzili i sobie odpuscilem

Opublikowano

dzisiaj z lublinka do domu 3.5km auto stało 3.5 godziny na mrozie w polu pod blokiem na 49 kanale miałem 85 stopni jechałem bez ogrzewania bo ciepło ubrany na cebule :D po robocie :D wiec patent dobry tym bardziej że terpompara cały czas kreci i zimne powietrze wpada na chłdonice jak będą takie morzy nadal to zdejme i zobaczę jak będzie bez ale wydaje mi się że dłużej nic to nie kosztuje a zaszkodzić napewno nie zaszkodzi :hi:

Opublikowano

a co bedzie jak zapuscisz sie w dalsza trase mowie tak np jakas 30-50km i nie wyjmiesz tego kartonu?

Opublikowano

obserwujesz wskazania na klimatroniku i heja dzisiaj stałem z kartonem z 15 min na wolncyh obrotach i temp nie wiecej niż 90stopni .Jak masz 4km możesz zrobić sobie taki test z ogrzewaniem i bez z zasłoniętą chłodnicą i bez :)

Opublikowano

tak tez zrobie, a jak bede gdzies dalej jechal to karton w bagaznik i ogien :evil:

Opublikowano

Witam, sporo czytania wiec po prostu zapytam. Problem z temperaturą, grzeje sie, ale max do 70 stopni i to po przejechaniu 20-30 km czasem ledwie 60 wyciaga. Przypuszczam że to wina termostatu i tutaj mam pytanie, da sie to samemu wymienić czy trzeba oddawać auto do mechanika ? no i ile mniej więcej kosztuje wymiana bo słyszałem, że w przypadku audi jest sporo roboty i trzeba cały przód rozbierać.

Opublikowano

prawdopodobnie termostat, typowy objaw zawczesnego otwierania się, co do wymiany to jest to dosyć proste w twoim silniku.

sciągnij ksiązke audi sam naprawiam, znajdz opis wymiany, najlepiej jak bys miał kanał , no i szukaj termostatu firmy behr.

Opublikowano

Panowie mam taki problem że gdy samochód jest na chodzie, a na zegarze pokazuje mi 80C to na kanale 51 klimatronu pokazuje już 90C ale temperatura w postoju dochodzi do 89C później niż ta w klimatronie na kanale 49 wartośc wynosi 81 nie wiem czy dobrze to sprawdziłem Posiadam A4 97 kod ADR Chodzi o to że dziś po przejechaniu 13km i dawaniu mu czasem w pedał wartośc na zegarze wynosiła miedzy 75-80C nie dostała się skazówka do 90C zaznaczam ze temperatura na zewnątrz wynosi 5-6C jeszcze miesiąc temu gdy było na dworzu -7 temperatura wynosiła 65C czy przejechałem 100km czy 10. Pytanie moje brzmi co mam do wymiany ? kupiłem już temostat i zamierzam go zmienic ale czy jakiś czujnik tez nalezy wymienić? Czy może w aucie wszytko wporządku jest?

Opublikowano

Panowie, chciałbym podpiąć się do tematu. Mechanik wymienił mi termostat, a temperatura podczas jazdy na kilmatroniku dochodzi do 94-95 stopni. Czy to normalne ? Dodam, że na zegarach wskazówka jest trochę za kreską 90 stopni, czyli wskazuje podobnie. Czy to walnięty termostat? Od razu mówię, że nie wiem co to za termostat, mechanik zapomniał a kartonik wyrzucił, szkoda gadać no ale cóż, stało się. Tylko teraz pytanie, czy mam jutro do niego jechać ? Nie wiem, niech zmienia na oryginał jeśli to wina termostatu.

Opublikowano

A u mnie na liczniku w ogole nie pokazuje temperatury , w klimatroniku na 51 normalnie 90 , co może być przyczyną?

---------- Post dopisany at 18:53 ---------- Poprzedni post napisany at 18:52 ----------

na 49 kanale jest 0 a w błedach klimatronika mam 6.1 i 5.3

Opublikowano
Panowie, chciałbym podpiąć się do tematu. Mechanik wymienił mi termostat, a temperatura podczas jazdy na kilmatroniku dochodzi do 94-95 stopni. Czy to normalne ? Dodam, że na zegarach wskazówka jest trochę za kreską 90 stopni, czyli wskazuje podobnie. Czy to walnięty termostat? Od razu mówię, że nie wiem co to za termostat, mechanik zapomniał a kartonik wyrzucił, szkoda gadać no ale cóż, stało się. Tylko teraz pytanie, czy mam jutro do niego jechać ? Nie wiem, niech zmienia na oryginał jeśli to wina termostatu.

u mnie też według vaga pokazuje 94 stopnie a na liczniku wskazówka jest troche za 90. Sprawdzałem na 2 termostatach i ciągle jest tak samo..

ODDAM TERMOSTAT VERNET + NOWA USZCZELKA ZA FLASZKE (20ZŁ) DO ADP/ADR PO PRZEBIEGU 2TYS.

Opublikowano

Dzisiaj mechanik powiedział mi, że może być nawet 98 stopni i to normalne, bo zależy od rodzaju termostatu, a że jest to w obiegu zamkniętym, to niczemu nie szkodzi. Niby ten który mam później się otwiera. Już sam nie wiem co robić.

Opublikowano
Dzisiaj mechanik powiedział mi, że może być nawet 98 stopni i to normalne, bo zależy od rodzaju termostatu, a że jest to w obiegu zamkniętym, to niczemu nie szkodzi. Niby ten który mam później się otwiera. Już sam nie wiem co robić.

masz w zbiorniczku wyrównawczym na ściankach dziwną maź zgniłozielonego koloru lub innego? bo jeśli tak to prawdopodobnie przed zakupem auta ktoś wlał Ci jakiś preparat do uszczelnienia chlodnicy/nagrzewnicy. Tym objawia się też podniesiona temp. o która pytasz..

a sorry teraz spojrzałem że jesteś na forum od 2008 :wink:

Opublikowano

i co z tego ze jest na forum od 2008 jak postow ma 79 . z tymi termostatami to jest roznie ja u siebie wymienilem 7 sztuk pod rzad i wszystkie do d*py dobrze ze moglem je oddac do sklepu bo byl bym stratny 300 zł. po kupnie ori jest wszystko ok a tez juz stacilem nadziej ze go zrobie

Opublikowano

Nie rozumiem, co z tego że jestem od 2008 roku ??? Jestem laikiem w tych sprawach, to chyba nie będę udzielał się w tematach, w których nie mam pojęcia, wg mnie to logiczne. Żadnej mazi na ściankach zbiornika nie mam. Dzisiaj zabrałem swój stary wymieniony termostat od mechanika, sprawdziłem w domu zanurzając w wodzie, która zaczynała się gotować, otworzył się. Kilka prób było zakończone tak samo. To wg mnie oznacza, że niepotrzebnie wymienił mi termostat ;/ Masakra. Potwierdzi ktoś moje przypuszczenia ?

Opublikowano

raczej nie potrzebnie bo stary jest ok jak sie otwiera

Opublikowano
raczej nie potrzebnie bo stary jest ok jak sie otwiera

Dzięki wielkie, w takim razie jutro znowu zawitam u mechanika. Nie lubię, jak ktoś mnie oszukuje, albo uczy się moim kosztem bez mojej wiedzy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...