Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B5 ADR ADP Termostat


Gość Kaziu_Wichura

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, pozwólcie że się podepnę. Auto mam od tygodnia, kumpel mówił że wcześniej wskazówka na blacie pokazywała 90*C, akurat kiedy je kupiłem wskazówka leżała na 60*C od tamtej pory ani drgnie. Wymieniłem czujnik 4 ponowy i wszystko wróciło do normy lecz tylko na jakieś 2h, później wskazówka zaczeła opadać aż opadła całkiem. Od tamtej pory leży przy 60*C czasem wskoczy na 65*C i zaraz spada. Co może być przyczyną? Termostat? Czy wadliwy czujnik? Dałem za niego 40zł. Dziś zaglądając pod maskę w okolicę czujnika zauważyłem również w tej okolicy, nie co niżej wtyczke niebieską 2pinową która nie jest nigdzie wpięta. Od czego to może być? Silnik 1.8 ADR 1995 bez gazu i klimy. Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a u mnie wskazowka lezala na 60 i po jakims czasie nagle na 90 i stala to dzis wymienilem termostat i po wymianie jest jak bylo czyli nadal 90 na budziku tylko sprawdzilem klimatronik i tam na kanlae 49 jest 0 a na 51 max 55 waha sie do 54 nic wiecej i wychodzi na to ze czujnik ten 4 pinowy do wymiany tylko teraz czy to w czyms przeszkadza skoro uszkodzony jest ten ktory daje sygnal do ecu i ja tego nie widze poza klimatronikiem a ten ktory daje sygnal na budzik jest ok czy wadliwy sygnal do ecu cos oznacza i przeszkadza jednostce w czyms??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zasada dzialania termostatu jest prosta. jesli sie przegrzewa woz to znaczy ze termostat sie nie otwiera (jest zepsuty), jesli podczas jazdy temp siega ok.60 a przy postoju na wolnych obrotach rosnie to znaczy ze sie nie domyka (jest zepsuty), a jesli nie zauwazacie takich objawow to znaczy ze to nie termostat (jest dobry).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ,pozwólcie ze sie podepne.

Jestem posiadaczem A4 1.9 Tdi 110km,i mam problem z ogrzewaniem,wgl nie lecialo cieple powietrze,tylko zimne,oddalem autko do warsztatu i fachowcy stwierdzili ze komputer nic nie pokazal,wszystko ok i czyscili nagrzewnice jakims srodkiem,i jest zdecydowana poprawa ale jeszcze nie to samo i pytanie sprobowac jeszcze raz czyscic nagrzewnice ?dodam iz zauwazylem dzisiaj ze plyn w zbiorniczku jest zimni,gruby waz cieply dolny zimny,weze od nagrzewnicy oby dwa tej samej temperatury.Dodam iz na 4 tysiace obrotach jak przygazuje zaczyna cieplejsze leciec,prosze o porady co moge zrobic.Czyscic nagrzewnice jeszcze raz czy moze problem lezy gdzie indziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a u mnie wskazowka lezala na 60 i po jakims czasie nagle na 90 i stala to dzis wymienilem termostat i po wymianie jest jak bylo czyli nadal 90 na budziku tylko sprawdzilem klimatronik i tam na kanlae 49 jest 0 a na 51 max 55 waha sie do 54 nic wiecej i wychodzi na to ze czujnik ten 4 pinowy do wymiany tylko teraz czy to w czyms przeszkadza skoro uszkodzony jest ten ktory daje sygnal do ecu i ja tego nie widze poza klimatronikiem a ten ktory daje sygnal na budzik jest ok czy wadliwy sygnal do ecu cos oznacza i przeszkadza jednostce w czyms??

Moim zdaniem większe spalanie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

ja z kolei mam jeszcze inny problem ze wskazówką. Wskazówka cały czas rosła lub spadała w zależności od tego czy jechałem czy nie. Postanowiłem wymienić czujnik 4-pinowy, ale nie pomogło i zwróciłem, biorąc termostat. Termostat wymieniłem i tak: 1 dnia po wymianie - żadnej poprawy. 2 dnia - temperatura szła do 90 C, długo stało na 90 C i nagle po 45 min jazdy spadło do 60 C i ani drgnęło. 3 dnia - doszło do 90 C i stało po czym ze 2 razy spadło do 80 i wróciło do 90C. Czy to możliwe aby nowy termostat był walnięty? a może mogłem nie zwracać czujnika bo był walnięty i czujnik i termostat? I jeszcze jedno mnie zaciekawiło, bo w aucie ten czujnik mam koloru czarnego, natomiast w sklepie poszukali mi po numerze vin i powiedzieli że powinien być zielony...spotkał się ktoś z czarnym czujnikiem? Pozdrawiam.

---------- Post dopisany 21-05-2014 at 07:02 ---------- Poprzedni post napisany 20-05-2014 at 10:28 ----------

Dodam jeszcze, że przy rozgrzanym silniku na climatronicu na kanale 49 pokazuje mi 50, a na kanale 51 pokazuje 54...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze należałoby sprawdzić licznik TESTEM w VAG COMie lub VCDSie.

Wtedy mógłbyś wyeliminować uszkodzenie mechanizmu wskazówki.

Następnie należy zlogować sam czujnik temperatury także VAGiem.

http://a4-klub.pl/diagnostyka-vag-32/tdi-diagnostyka-aktualizacja-20-viii-2012-a-12031/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też się podepnę u mnie od kilku dni w AHU 1.9tdi 90km również temperatura zaczyna wariować dodam też że płyny są w normie, auto dogrzeje się tak do 85*C po czym po kilku kilometrach temperatura spadnie na około 70*C przy spokojnej jeździe, ale gdy dołożę do pieca(zacznę dynamiczniej jeździć) po chwili auto znów osiągnie jakieś 80*C, bardzo gorące dni a tutaj taka niespodzianka i w dodatku jeszcze nie używam klimatronika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cabanmat , byłem na teście liczników. Dodatkowo okazało się, że wskaźnik paliwa też źle pokazuje poziom. Obecnie to ciągle na braku paliwa jeżdżę chociaż wlane ma przynajmniej 30 litrów. Na stacji powiedzieli mi, że niebawem mogą wskaźniki prędkości i obrotów też przestać działać. Pozostaje mi chyba tylko wymiana deski rozdzielczej...mechanik spisał mi konkretny numer, dodatkowo obecna jest z immobilizer`em.

A może orientuje się ktoś, czy takie coś można naprawić? Czy jedynym wyjściem jest wymiana? Pytam bo z tego co się zorientowałem to raczej kosztowna to zabawa... Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

termostat termostatowi nie równy raz mi się trafił wadliwy jak przyspieszałem temp spadała jak zwolniłem znów 90
następny sprawdzałem w garnku na kuchni
nalałem wody termometr i patrzyłem czy kiedy się otworzy jak w okolicach 89 stopni to gitara
potem wyciągnąłem i sprawdziłem czy się zamknie
dopiero potem do auta montowałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w mojej b5 problem zażegany (problem kilka postów powyżej) wymianeiłem czujnik temperatury cieczy chłodzącej i wszystko wrócło do normy jak narazie żadnych problemów i temperatórą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam problem z silnikiem ADR. Od jakiegoś czasu, gdy spadły temperatury wskazówka temperatury zatrzymuje się w okolicach 70-80 stopni w trakcie jazdy. Po przejechaniu ok 60 km. i zestawieniu auta na kilka minut na parkingu wskaźnik pokazał 90 stopni. Po ruszeniu z miejsca temperatura znowu spadła. Czy to wina termostatu? Przebieg to 177kkm od nowości. Rozumiem, że kupno termostatu to tylko w ASO? Może ktoś wie jaka jest orientacyjna cena? Pozdrawiam

Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na niedomknięty termostat. Nie trzeba w ASO. Posiadam i FEBIego i Verneta za 20zł i oba sprawne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam pytanko. Czeka mnie wymiana termostatu. Mam rampę do dyspozycji i nie wiem czy jak auto będzie stało nachylone pod kątem jakichś 30st. to czy będzie problem z upuszczeniem płynu w całości. Druga sprawa to chciałem zweryfikować czy to prawda, że pompę trzeba wcześniej wymontować/ poluzować.

Odpowie ktoś? :)

A4 B5 1.8 1996r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...