Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B5 ADR ADP Termostat


Gość Kaziu_Wichura

Rekomendowane odpowiedzi

panowie u mnie wskazówka pokazuje 70-75 stopni to dobrze czy źle?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wez sobie kolego sprawdz na klimatroniku jaka temp pokazuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy 100zł to dobra cena...hmm dla jednych dobra dla innych dużo kwestia zasobności portfela:) bo roboty jest na max 1godzine i to jescze z dobrym Browarem :D

Zależy w jakim silniku. W AHL mam termostat pod alternatorem który trzeba było odkręcić, we 2 mechaniorów męczyli sie godzinę (przy mnie i nie opieprzali sie). Za robociznę zapłaciłem 90zł. Przy zwyczajowym ułożeniu termostatu robocizna to ok 50zł. A cena wehlera u mechaników to 70zł.... I tak sie opłaca, w ok 1,5 tys km sie zwróci :)

Co do kosztów wymiany termostatu to dodam tylko od siebie, że w eSie B5 taka wymiana kosztowała mnie... 300 zł :blink: i to po znajomości :kwasny:.

Żeby wymienić termostat w AGB trzeba rozebrać cały przód i rozpinać rozrząd, chyba, że mechanik ma łapki sprawne jak kieszonkowiec. :kox: Tak czy tak, pół dnia roboty dla specjalisty. :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cze wczoraj u mnie coś sie rozsypało tylko że nie wiem od czego zacząć u mnie zaczął sie strasznie grzać w najgorszym momencie na blacie 110c i . Obstawiam czujnik bo z tego co piszecie jakby termostat to by była zaniska temp. no chyba ze w drugą stronę odbił , dodam ze po odkręceniu delikatnie korka w zbiorniczku powrót był był bardzo silny ale to z racji przegrzania . Od czego zacząć? co proponujecie?. USZCZELKA pod głowicą nie walnęła bo nie ma płynu w oleju ani oleju w zbiorniczku . Narazie czujnik podstawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cze wczoraj u mnie coś sie rozsypało tylko że nie wiem od czego zacząć u mnie zaczął sie strasznie grzać w najgorszym momencie na blacie 110c i . Obstawiam czujnik bo z tego co piszecie jakby termostat to by była zaniska temp. no chyba ze w drugą stronę odbił , dodam ze po odkręceniu delikatnie korka w zbiorniczku powrót był był bardzo silny ale to z racji przegrzania . Od czego zacząć? co proponujecie?. USZCZELKA pod głowicą nie walnęła bo nie ma płynu w oleju ani oleju w zbiorniczku . Narazie czujnik podstawie

Kolego miałem podobnie, może nie grzał się do 110 stopni ale miałem 98 stopni, długo cudowałem żeby temperaturę zbić na niższą, odpowietrzałem układ itd. aż w końcu wymieniłem termostat.

Najpierw wymieniłem termostat na Vernet taki akurat miałem pod ręką ale nie najgorszy, później płukanie układu i zbiorniczka wyrównawczego wodą destylowaną a następnie zalanie nowym płynem G12 1:1 z wodą destylowaną.

I najważniejsza rzecz dobre odpowietrzenie układu na wyjściu z nagrzewnicy.

I żałuję tylko że tyle zwlekałem z wymianą termostatu bo problemy z przegrzewaniem minęły, w mieście w korkach maksymalnie 92-93 stopnie a w trasie 89-90 stopni (moim zdaniem idealna temp.)

Dodam, że u mnie termostat nie do końca się otwierał bo miałem taki brzydki kamień w układzie chłodzenia którego drobiny weszły pod sprężynę a trzpień który otwiera termo, wyszło podczas płukania. A w zbiorniczku wyrównawczym miałem duże ilości brązowego szlamu który zalegał na dnie - zaczął się odrywać od dna jak zalałem go wodą destylowaną i zacząłem nim ostro machać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie,po szczytaniu bledow Vagiem wychodzi mi cos takiego

Control Module Part Number: 8D0 907 557 B

Component and/or Version: 1,6L R4/2V MOTR HS D05

Software Coding: 04001

Work Shop Code: WSC 00000

9 Faults Found:

18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low

P1602 - 35-10 - - - Intermittent

17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer

P1570 - 35-10 - - - Intermittent

16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Implausible Signal

P0116 - 35-10 - - - Intermittent

00532 - Supply Voltage B+

07-10 - Signal to Low - Intermittent

16515 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Signal too Low

P0131 - 35-10 - - - Intermittent

00561 - Mixture Adaptation

12-10 - Adaptation Limit (Mul) Exceeded - Intermittent

00561 - Mixture Adaptation

14-10 - Adaptation Limit (Add) Exceeded - Intermittent

00670 - Throttle Position Sensor (G127)

27-10 - Implausible Signal - Intermittent

17736 - Knock-Control: Cylinder 4: Regulation Limit Exceeded

P1328 - 35-10 - - - Intermittent

Czy to jest czujnik do wymiany czy termostat (chociaz termostat ogolnie wymianialem juz)

No i problem ten co u wszystkich 60 i nie rosnie jakbym nie wiem ile jezdzil czy stal. W zime na maks goracym powietrzu na pokretlach z nawiewu lecialo letnie powietrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie,po szczytaniu bledow Vagiem wychodzi mi cos takiego

Control Module Part Number: 8D0 907 557 B

Component and/or Version: 1,6L R4/2V MOTR HS D05

Software Coding: 04001

Work Shop Code: WSC 00000

9 Faults Found:

18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low

P1602 - 35-10 - - - Intermittent

17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer

P1570 - 35-10 - - - Intermittent

16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Implausible Signal

P0116 - 35-10 - - - Intermittent

00532 - Supply Voltage B+

07-10 - Signal to Low - Intermittent

16515 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Signal too Low

P0131 - 35-10 - - - Intermittent

00561 - Mixture Adaptation

12-10 - Adaptation Limit (Mul) Exceeded - Intermittent

00561 - Mixture Adaptation

14-10 - Adaptation Limit (Add) Exceeded - Intermittent

00670 - Throttle Position Sensor (G127)

27-10 - Implausible Signal - Intermittent

17736 - Knock-Control: Cylinder 4: Regulation Limit Exceeded

P1328 - 35-10 - - - Intermittent

Czy to jest czujnik do wymiany czy termostat (chociaz termostat ogolnie wymianialem juz)

No i problem ten co u wszystkich 60 i nie rosnie jakbym nie wiem ile jezdzil czy stal. W zime na maks goracym powietrzu na pokretlach z nawiewu lecialo letnie powietrze.

na jaki ???? :szukaj: :szukaj: było

:wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie przeczytałem cały wątek od początku do końca i nie znalazłem odpowiedzi na mój problem. Od razu mówię, że termostat wymieniłem (Wahler) oraz czujnik cieczy chłodzącej (niebieski?). Temperatura na poziomie 70-72 stopnie na blacie i na kanale 49. Na 51 do 90 dochodzi i trzyma non stop. Utrzymuje się czy jadę czy stoje w korkach. Rura za termostatem nie jest ciepła nawet po dłuższej jeździe więc termostat powinien trzymać. Sprawdzałem go nawet w wodzie z termometrem. Otwiera się przy 86 mniej więcej wieć raczej w normie. Co może być jeszcze nie tak bo nic do głowy mi nie przychodzi :wallbash:

Nie mam Vaga z góry mówię :thumbdown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie błagam pomocy. Wymieniałem dziś czujnik i niestety tak to zrobiłem niefortunnie, ze ułamało mi się kawałek gniazda. Teraz nie wiem jak to ma wyglądać, a czujnik na tych pozostałościach sie nie chce trzymac. Spinka jest cala tylko nie ma jej za co zaczepic. Bede wdzieczny jak ktoś podeśle zdjęcie ze swojej Niunii lub pokaże to w ETCE. Z gory dziekuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz króciec wodny do wymiany w takim razie. Najlepiej oddać do mechanika bo ciężko się to samemu wymienia. Tylko że zostaje chyba laweta, najlepiej mechanika ściągnąć do siebie, sprzętu specjalnego nie potrzeba a jechać się nie da (w każdym razie nie daleko) bo wysika Ci cały płyn i się przegrzeje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym wyjaśnic sprawe czujników, po przeczytaniu 26 stron było to niejednoznaczne.

Na przykładzie silników ADP 1.6 , wystepuja wersje z dwoma lub jednym czujnikiem, ten 4-pinowy jezeli jest sam to wiadomo ze daje informacje na wskazniki i do klimatronika w oryginalne był u mnie czarny z szarą obwódką z logiem oooo nr 958919501A, zamienniki sa chyba zielone i niebieskie bo pojawiaja sie na aukcjach

w drugim wariancie dodatkowy czujnik 2-pinowy daje sygał tylko do ECU i jest on niebiesko szary numeru nie pamietam ale z ETKI jest 025906041A.

4-pinowy działa wtedy tylko na zegary nawet po wypieciu tego 2-pinowego.

W kazdym razie nie ma co sie sugerowac kolorami czujników tylko numerem i rodzajem wtyczki.

Jest błąd u kolegi, prawidłowy numerek powinien wyglądać tak: 058 919 501 A

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz króciec wodny do wymiany w takim razie. Najlepiej oddać do mechanika bo ciężko się to samemu wymienia. Tylko że zostaje chyba laweta, najlepiej mechanika ściągnąć do siebie, sprzętu specjalnego nie potrzeba a jechać się nie da (w każdym razie nie daleko) bo wysika Ci cały płyn i się przegrzeje.

Dziekuję kolego. Właśnie tak zrobiłem. Samochód stoi już w warsztacie no i oczywiście kilka stówek mniej w kieszeni. Tak to jest jak ktoś sam wymienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja mam pytanie w tym wątku odnośnie zachowania auta z walniętym czujnikiem temperatury?? mianowicie auto 1,6 adp a4 1995r pb+lpg, rano po odpaleniu odrazu gaśnie dopiero za 3 razem zapala poprawnie, po dodaniu gazu dławi się lub "kicha", dzieje się tak do około 40-60* stopnii temperatury silnika później auto jedzie normalnie i ma moc,

czy przy walniętym czujniku temperatury silnika takie objawy mogą występować?? czy ten czujnik odpowiada również a "automatyczne ssanie" w a4??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja sytuacja wygląda następująco. Od dłuższego czasu wskazówka na zegarach nie podnosi sie. Pomimo czy przejade 20km czy też 100km, nic sie nie podnosi. :wallbash: Ostatnio zauważyłem jednak kiedy zgaszę auto i po kilku minutach przekręce kluczyk w stacyjce, wskazówka podnosi się. Natomiast gdy zaczne jechać znów zaczyna opadać. Zauważyłem to klika razy, nie podłączałem pod VAG, gdyż nie mam. Elektryk stwierdził, że czujnik jest ok i jemu pokazuje wszystko normalnie(ewentualnie zimne luty na płyce od komputera puściły) Mechanik jeśli tak mozna nazwac tego specjalistę uznał że termostat też jest ok. Sprawdziłem to parę razy przy pogodzie plusowej i nie tylko, na klimatroniku wychodza nastepujące parametry( na postoju silnik pracuje):

1. kanał 49C--0

kanał 51C--67

wskazówka na zegarach--70

2. kanał 49C--0

kanał 51C--70

wskazówka na zegarach--75

3. kanał 49C--0

kanał 51C--87

wskazówka na zegarach--90

Poradżcie coś, bo idzie zwariować od pomocy tych specjalistów. A zima mozna powiedzieć tuz tuż :kwasny:. czy napewno kanał 49C pokazuje temp płuny chłodzącego czy to jednak jest kanał 51C :chytry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postanowilem zrobić kilka zdjęć w celu upewnienia sie czy właściwie zlokalizowałem czujnik temp. cieczy chodzącej. Wasze podpowiedzi mowiły, że znajduje sie za silknikem. Zdjąłem rurę oznaczona nr 1

A4_silnik.jpg

Znalazłem za silnikeim dwa czujniki jeden z wtyczką koloru niebieskiego i drugi czarnego. Wg mnie ten po lewej stronie jest właśnie tym G2, nie wyjmowałem gdyż mogł mi płyn wyciec.

004.jpg

tomek20stencel5 zdjąłem wtyczke, ta po lewej przewody wydają sie dobrze wpięte, obwodu nie sprawdzałem, moze masz pomysł jak to zrobić. Proszę o wskazówki. Jeśłi mam kupić czujnik polećcie mi jaki i dokładny kod. Próbowałem zainstalować ETK'e i mam jakieś problemy poszukam jeszcze innej wersji.

[br]Dopisany: 02 Styczeń 2012, 15:00_________________________________________________Niestety po wymianie czujnika temp. kanał 49C pokazuje 0. Sytuacja jest taka sama jak opisywałem na początku :no: Proszę o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po wymianie czujnika dalej na zegarach nie pokazuje ci nic? na klimatroniku jak pokazuje i temperatura rosnie w miare uplywu km to jest dobrze bo z powietrza nie moze wziasc informacji. musisz podjechac na kompa bo tak skzoda kasy wydawac w cos co nie jest potwierdzone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie,

Podepnę się pod temat. Byłem dziś u mechanika, który stwierdził, że wiskoza jest u mnie do wymiany, nie jest w stanie krytycznym, ale powinno się wymienić. Problem polega na tym, że od dłuższego czasu silnik u mnie nie osiąga w ogóle 90 stopni, przez jakiś czas w mroźny poranek, śmiem twierdzić, że jest poniżej skali. Maksymalną temperaturę jaką osiąga to coś w granicach 60 stopni, może nawet mniej. Nie mam żadnych wahań temperatur. Czy rzeczywiście może na to mieć wpływ wiskoza, której zasady do końca nie znam, ale z tego co wiem może się "wysprzęglić"? i kręcić w nadmierny sposób zbijając cały czas temperaturę? Dodam, że przy chłodnym silniku jestem w stanie zatrzymać wiatrak jednym palcem:) Ogrzewanie jest, ale zbyt długo się nagrzewa. Pytam oto, ponieważ po Waszych wypowiedziach widzę, że to może być raczej termostat lub czujnik temperatury. Proszę o pomoc:)

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...