Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zbyt mocno napięty pasek rozrządu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Mam następujący problem, w moim ajm-ie jest chyba zbyt mocno napięty pasek rozrządu, w najdłuższym odstępie da się go przekręcić maksymalnie i jakieś 30 stopni. Słychać takie charakterystyczne rzęszenie, właśnie z okolicy rozdządu i myślę ,ze to wina zbyt mocno napiętego paska rozrządu. Najbardziej słyszane jest to na rozgrzanym silniku, nie słychać pracy silnika tylko to rzęszenie. Co z tym zrobić?

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Zrzuć osłonę paska i zobacz ręką czy jest za mocno napięty :) Zazwyczaj jak jest za mocno napięty to świszczy.

Opublikowano

No właśnie jest strasznie mocno napięty, ledwo co palcem można go docisnąć.

Opublikowano

Na napinaczu są znaki. Powinny być na przeciw siebie w czasie pracy slnika.Tej informacji nie doczytasz na instrukcji montażu rozrządu.

Opublikowano

Kolego nagraj ten dźwięk, mam podobnie

Witam.

Mam następujący problem, w moim ajm-ie jest chyba zbyt mocno napięty pasek rozrządu, w najdłuższym odstępie da się go przekręcić maksymalnie i jakieś 30 stopni. Słychać takie charakterystyczne rzęszenie, właśnie z okolicy rozdządu i myślę ,ze to wina zbyt mocno napiętego paska rozrządu. Najbardziej słyszane jest to na rozgrzanym silniku, nie słychać pracy silnika tylko to rzęszenie. Co z tym zrobić?

Opublikowano
Na napinaczu są znaki. Powinny być na przeciw siebie w czasie pracy slnika.Tej informacji nie doczytasz na instrukcji montażu rozrządu.

Takich znaków w silniku ajm na napinaczu nie ma. Tam sie ustawia przerwę między ramieniem napinacza a chydraulicznym tłumikiem drgań na ok 5 mm i w tym momencie pasek jest napięty prawidłowo. Kto samodzielnie wymieniał rozrząd w ajm to wie o co biega:decayed:

Opublikowano
Na napinaczu są znaki. Powinny być na przeciw siebie w czasie pracy slnika.Tej informacji nie doczytasz na instrukcji montażu rozrządu.

Takich znaków w silniku ajm na napinaczu nie ma. Tam sie ustawia przerwę między ramieniem napinacza a chydraulicznym tłumikiem drgań na ok 5 mm i w tym momencie pasek jest napięty prawidłowo. Kto samodzielnie wymieniał rozrząd w ajm to wie o co biega:decayed:

W takim razie zdjąć osłonę i sprawdzić przerwę która powinna się zawierać w przedziele 4.1- 5 mmm
Opublikowano

Dziękuję wszystkim za informacje, podjadę do mechanika który mi to robił i niech sprawdzi tą przerwę. A wieczorem postaram się wrzucić filmik z pracy silnik, dodam jeszcze, że jest to bardziej słyszane na rozgrzanym silniku,

Opublikowano

czekamy na filmik

Dziękuję wszystkim za informacje, podjadę do mechanika który mi to robił i niech sprawdzi tą przerwę. A wieczorem postaram się wrzucić filmik z pracy silnik, dodam jeszcze, że jest to bardziej słyszane na rozgrzanym silniku,
Opublikowano

Za mocno naciagniety napinacz

Opublikowano

prosze bardzo, tu jest zamieszczony filmik:

Oceńcie sami, ewidentnie słychać ten odgłos z okolicy rozrządu ;c

---------- Post dopisany 26-06-2013 at 17:14 ---------- Poprzedni post napisany 22-06-2013 at 12:32 ----------

Panowie, czy jest ktoś w stanie stwierdzić co to za odgłos? Byłem dziś u mechanika który robił rozrząd, poluzował trochę pasek i nadal huczy. Jutro mam podjechać i ma rozebrać cały przód i dobrze obejrzeć co to jest, on stawia na pompę wody. Pompa wody była założona nowa, ruville.

Opublikowano

MAm to samo, po przejechaniu od wymiany ok.5000 jest jakby trochę ciszej. Dodam, że nic się nie dzieje.

JAki pasek zakładałeś, ja założyłem Conti, rolki INA, napinacz INA, pompa HEPU i też tak huczy.

Też nie wiem co jest grane. Może te paski muszą się wyszumieć, nie wiem

Czy u Ciebie najwyraźniej ten dźwięk słychać w okolicy alternatora wewnątrz komory?

Opublikowano

U mnie tez jest przejechane 5000km na rozrządzie i ten dzwięk zaczyna być coraz bardziej słyszany, a szczególnie na rozgrzanym silniku(filmik zamieszczony na zimnym) Pasek jest INA, rolka INA, napisancz INA, pompa ruvielle. Teraz stoi u mechanika i zaczął go rozbierać, on stawia na pompę wody.. Znaczy nie wiem, może tylko tak się wydaje. Bo zdjęliśmy oba paski wielorowkowe, odpaliliśmy i tez było to chuczenie. Więc nie na pewno to nie jest żadna rolka, ani alternator. Coś z rozrządu. Jutro bd wiedział coś wiecej po zmianie pompy :)

---------- Post dopisany 28-06-2013 at 21:36 ---------- Poprzedni post napisany 27-06-2013 at 20:31 ----------

Pompa została zmieniona na SKF i pasek GATES, bo był w jednym miejscu dziwnie przetarty. Po odpaleniu całkiem inny motor, pracuje cichutko, nie rzęzi. Co prawda jak się rozgrzał, to jak sie wsłucha jeszcze słychać delikatne odgłosy, ale to znikome. Pompa zostanie zareklamowana razem z paskiem, mam nadzieję, że uznają reklamację.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...