Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zmulony silnik do 3500 obr. Podpowiecie?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

To chyba zmiana felg na 18 lub 19 pódzie z pi... Jak na ori 16, rozmiaru nie pamietam, 195 albo 205 tak mi sie wydaje idzie, według mnie, nie tak jak trzeba... A w 18 lub 18 225 to chyba minimum.. W 17 miałem kiedyś w innym samochodzie 225

Opublikowano
Witam!

Posiadam silnik 1.8 wolnossący. W kolektorze ssącym jest klapa skracająca drogę powietrza przy obciążeniu. Klapa jest sterowana siłownikiem podciśnieniowym .

Dzisiaj zdjąłem osłonę ramienia i zauważyłem że ramie jest pęknięte a przy gazowaniu ramię rusza się o milimetr a powinno o nawet centymetr. Na obrotach jałowych lub trzymając 3 tyś obroty i ruszając tą dźwignią nic się nie dzieje.


Dość dziwna sytuacja bo auto dopiero co kupiłem i słyszałem że silnik z tym uszkodzeniem jest bardzo mułowaty a te auto jeździ według mnie spoko. Nagrałem filmik, ruszanie z drugiego biegu przy 2tyś obrotach. Test robiłem na podwórku i przy 3 tyś wjechałem po żwirze i koła zaczęły się ślizgać...


Jak myślicie, poprzedni właściciel wyjął klapy ?

Opublikowano (edytowane)

Szerokość opony zależy od szerokości felgi a nie jej wielkości. 18" są też 215 i nawet 205 :)

Między 195/65/15 a 225/45/18 nie widzę dużej różnicy w przyspieszeniu. Na zimę z tyłu mam nawet 245, a z przodu 225 i zero różnicy między latem na samych 225. Dopompujcie koła lepiej może :D

Edytowane przez Makale
Opublikowano (edytowane)

różnica jest spora, na 195 spalanie spada o 1.5L/100KM.
na 225 czuję się "zaciągnięty ręczny" przy przyśpieszaniu.

nikt mi nie wmówi że w alt szerokie opony nie mają wpływu na osiągi, przerabiałem to z 2 autami (oba sedany) i było to samo.

opona 225 "zabiera" dobre 15km.

tutaj masz test adac, opory toczenia rosną wraz ze zwiększeniem szerokości.

L0WbJEx.jpg

Edytowane przez tracer123
Opublikowano

No dobra, opona 195 przód i tył, gruszka kierownicy powietrza naprawiona, wszystko reaguje na gaz jak trzeba a poprawy w przyspieszeniu brak... Jak był muł tak jest nadal. Jakieś pomysły? Na zimnym szatan, na 1 i 2 potrafi mielić kołami bez użycia gazu jakby 600 km miał, przyspieszenie w trasie z 4-5 to masakra...

Opublikowano

to oznacza że kompresja w silniku spadła.

na zimnym kompresja jest większa to wtedy jest szatan, rozgrzeje się, rozszczelni i bary uciekają.

na 195 w sedanie setkę można śmiało poniżej 9.5 sekundy zrobić.

Opublikowano (edytowane)

Nie mówię, że między 195 a 225 nie ma różnicy, tylko dla mnie nie jest ona jakoś mega zauważalna. Z kolei nie widzę różnicy totalnie między 4x 225 a 2x 225 i 2x 245.

Wystarczy kupić lepsze opony o mniejszych oporach toczenia. Dobra 225 może mieć opory jak najtańszy bubel 205. Więc moja porządne 225 mogą mieć na prawdę nie wiele większe opory toczenia niż słabej jakości 195. Na pewno ja nie wrócę do opon węższych od 225. Troszkę większe spalanie, minimalnie gorsze osiągi jeżeli chodzi o sprint, ale nadrabia zachowaniem w zakrętach zwłaszcza przy dobrym zawieszeniu.

Jeszcze można porównać opory toczenia tych opon w zależności od ciśnienia w nich. W 195 1,7 a 2,2 to już masakra. Ja mam w 225 2,6 bara i serio nie czuję żadnej ogromnej różnicy. Może gdybym założył 195 i zrobił sprint do setki ze stoperem i potem na 225 to bym zmienił zdanie. Lepiej wlać LPG lepszej jakości o 0,5 sek do setki będzie.

U siebie może tego nie czuje bo za często jeżdżę v10 tdi. Tam to nawet nie ma różnicy jak ciągnę lawetę z 2.5 tonowym Phaetonem :D

Może jeszcze u mnie być różnica w tym, że mam Multi i ona przy starcie no jakby na pół-sprzęgle jechał. Ze specyfikacji skrzyni wynika to, że dopiero z tego co pamiętam od 2k rpm "zapina" sprzęgło do końca, więc ze startu jest masakra. Ale za to jak już idzie to czas zmiany biegu - 0.00ms :D Jeszcze ta kierownica u mnie walnięta.

Edytowane przez Makale
Opublikowano

na 195 w sedanie setkę można śmiało poniżej 9.5 sekundy zrobić.

Kiedyś mierzyłem sobie do 100, wyszło tak jak piszesz, na prawdę dobrze, bo nawet nie było chyba tych 9 sekund, trochę dziwne fakt, ale też na pewno nie było to 10 sekund. Jeśli trzymasz samochód na obrotach to idzie, ale mam na myśli bardziej sam moment obrotowy silnika, że ciężko przychodzi mu się zbieranie np z 2300 obrotów z 4 i 5.

Jeśli chodzi o rozszczelnienie się silnika to masz na mysli dolot itp czy jakieś wszelakie uszczelki?

Opublikowano

Nieszczelności na pierścieniach.

Najłatwiej jest sprawdzić kondycję silnika poprzez sprawdzenie kompresji na garach.

Opublikowano

Nieszczelności na pierścieniach.

Najłatwiej jest sprawdzić kondycję silnika poprzez sprawdzenie kompresji na garach.

czyli po wymianie na te o innym odpowiednim rozmiarze moment obrotowy i pobór oleju powinien zostać rozwiązany?

Jeszcze tak w sumie zapytam by nie tracić pól nocy na szukanie... Sama wymiana pierścieni + koszt tych pierścieni to jaki koszt? Z robocizną, tak na oko

Opublikowano

Remont nie zawsze rozwiązuje problem oleju.

Moc po remoncie wzrośnie ale nie wiem czy warto wykładać na to ponad 2000 zł.

Opublikowano

Remont nie zawsze rozwiązuje problem oleju.

Moc po remoncie wzrośnie ale nie wiem czy warto wykładać na to ponad 2000 zł.

Tzn jeśli dobrze śledzę temat to problem poboru oleju lezy w wadliwych pierścieniach, pękniętej odmie, pękniętym/zapchanym trójniku, odma i trójnik to powiedzmy już te niższe kwoty, więc jeśliby tak poprawić te elementy na poprawione to może faktycznie pobór byłby znikomy.

Ale tak jak mówisz, moim zdaniem również nie warto wsadzać 2000 na coś takiego... W końcu litr oleju nie kosztuje 200 zł

Opublikowano (edytowane)

Naprawa odmy itp niewiele daje, to jest takie pudrowanie trupa.

A sama wymiana pierścieni wyniesie cie blisko 2000 zł.

Jak rozbierzesz silnik to wyjdą inne rzeczy i będziesz dokładał i dokładał.

Trzeba zbierać na coś lepszego, a ALT traktować jako przejściówkę :D

Edytowane przez tracer123
Opublikowano

Dzisiaj sprawdziłem u siebie i jak się okazało membrana działa wszystko spoko, tylko szkoda, że dźwignia/cięgno urwane :( Nie wiem czy da radę to czymś złapać, jak nie to zostaje niestety tylko wymiana :(

Opublikowano

Mam auto dopiero miesiąc.

Też miałem problem z jakby mułem w dolnych częściach obrotów a powyżej 3500 już szedł jak należy.

Wczoraj dałem ziomkowi do przeczyszczenia przepustnicy oraz wymiany oleju w skrzyni biegów.

Po wykonaniu tych czynności auto reaguje na pedał gazu dużo żwawiej. Zapewne czysta przepustnica zrobiła swoje :)

Opublikowano

Sprawdź jeszcze gruszkę podciśnienia. 

Opublikowano

Gruszka podciśnienia na 95%.

Sprawdź membranę oraz ramie (plastikowe dziadostwo lubi się złamać jak polski dresiarz podczas solówki). 

Opublikowano

A może ktoś wie czy gdzieś idzie kupić sprężynkę która idzie między całą tą gruszka a kolektorem, tam gdzie są 2 pomarańczowe oringi? 

U mnie jej nie ma, zapewne ktoś już coś tam gmeral... 

Opublikowano

Dosztukuj z czegoś, nie sądzę aby to było do kupienia.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...