Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8T Proszę o ocenę logów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Niedawno kupiłem Audi A4 B6 BFB 1.8T 163KM quattro sedan i bardzo proszę o analizę podstawowych logów ponieważ mam wrażenie że nie ciągnie tak jak powinien, zwłaszcza w dolnym zakresie obrotów.

Na co dzień jeżdżę A4 B6 1.9TDI PD AVF 130KM quattro avant i jakoś nie czuję tych dodatkowych 30 koni. A może ze mną jest coś nie tak albo TDI momentem nadrabia.

Samochód niedawno kupiony, nic nie przerabiane - seria.

Pod VAGiem dla silnika był tylko jeden błąd (po kupnie), skasowałem go i jak na razie nie powrócił:

16804 - Catalyst System: Bank 1: Efficiency Below Threshold

P0420 - 002 - Lower Limit Exceeded

Testy lambdy i kata pod VAGiem wykonane i wszystkie OK.

Logi robione dzisiaj, silnik nagrzany, temperatura otoczenia ~25 stopni, paliwo Orlen Pb95, filtry wymienione kilka dni temu.

Trzeci bieg, pedał w podłodze.

Logi dynamiczne:

Log (0 - 002)

Log (1 - 115)

Log (3 - 118)

Log (2 - 001)

Log (5 - 020)

Log (4 - 005) :)

Jeśli czegoś brakuje albo coś jest nie tak jak trzeba to przepraszam i proszę o wyrozumiałość, pierwszy raz loguję 1.8T

Napiszcie co jeszcze ewentualnie logować bo nie znalazłem takiego fajnego poradnika dla 1.8T jak jest dla 1.9TDI.

Opublikowano

zrób przadne logi z bloku 2 20 31 33 115 118 od 1500-6500 obr na 3 biegu . ztego co widze w tych logach to chyba bedzie do wymiany przepływka . sprawdz jakie sa jeszcze zapisane wartosci w bloku 32 po przekreceniu kluczyka na zapłon .

Opublikowano

Turbina ładuje tyle co powinna, więc powinno być ok. Sam mam A4 B6 190km [bEX] również w quattro i wiem że niestety ale ten napęd pożera odczucia. Nie ma się czym martwić bo patrząc na licznik to samochód ładnie przyspiesza (odczucie przyspieszenia, a faktyczne przyspieszenie to nie to samo). Jak nie wierzysz ustaw się z jakimś 2.0 TDI 140KM i sprawdź się.

Pozdrawiam

P.S Jeśli chodzi o przepływkę to samochód jedzie tak samo z nią czy bez niej.

Opublikowano

niestety z uszkodzona przepływka bedzie jezdził gorzej ,a z odpieta jezdze prawie jak ze sprawna .a po zatym co co za sprawdzanie osiagów z innym i to jeszcze słabszym autem , jak juz chcecie w ten sposób sprawdzac stan auto to porównuj je z takim samym 100% sprawnym .

Opublikowano

Przepływka na pewno za mało wskazuje do serii to mu narazie dużo brakuje.

Opublikowano

Dziękuję za zainteresowanie tematem, wymienię przepływomierz i zrobię nowe logi.

Powiedzcie mi czy jest sens kupna ori używki albo nowego zamiennika czy tylko w grę wchodzi nowy z ASO?

Sprawdziłem wczoraj dodatkowo zawór DV bo poczytałem trochę o typowych niesprawnościach 1.8T i wychodzi na to że nie działa do końca tak jak powinien. Nie był wymieniany od nowości, jest na nim data 2002r.

@german81

Log (0 - 032)

Opublikowano

nie kasowałeś przypadkiem błędów bo druga kolumna pokazuje 0.00 jakby to perpetum mobile było :) przeplyw w bfb powinien podchodzić pod 133g/s przy 5000

Opublikowano

@roman_tyk, kasowałem tylko błąd katalizatora tak jak wspomniałem w pierwszym poście.

Jak zamienię przepływkę i zawór DV to zrobię nowe logi.

Mam jeszcze pytanie, jakie napięcie ma być na poszczególnych sondach lambda na rozgrzanym silniku na biegu jałowym w BFB?

Opublikowano

pierwsza sonda jest szerokopasmowa wiec tam nie jest istotne napiecie tylko wspólczynik lamda który jest podany w bloku 31 i powinien byc bliski 1, na drugiej sondzie powinienes miec ok 0,6 v ale jest to sonda pomiarowa i nie ona wpływu na prace silnika .

Opublikowano

Zawór DV wymieniony na nowy (150zł ASO), przepływomierz na razie tylko wyczyszczony izopropanolem wg. instrukcji z innego forum, nowy w ASO 650zł jeśli oddajesz stary i jest on oryginalny. Na allegro są przepływki BOSCH'a o takich samych oznaczeniach za 400zł ale na razie wstrzymam się z jego kupnem.

Już czuję różnicę w trakcie jazdy. Proszę o ocenę logów.

Logi dynamiczne, niektóre wykonane kilka razy:

Log (5 - 002)

Log (1 - 020)

Log (0 - 031)

Log (3 - 033)

Log (6 - 115)

Log (4 - 118)

Wartości z grupy 032, po włączeniu zapłonu, teraz są 1.3% i 2.3%, ostatnio musiałem coś źle odczytać.

Log (2 - 032)

Opublikowano

jest juz lepiej ,ale przepływka pokazuje dalej za mało . zanim kupisz nowa przepływke to sprawdz czy nie masz jeszcze oleistych wycieków na łaczeniu IC z wezami i do okoła wtryskiwaczy , sprawdz tez cała odme a zwłacza pod kolektorem ssacym czy nie ma nieszczelnosci .

Opublikowano

Dziękuję za dotychczasową pomoc.

Łączenia IC z rurami suche.

Wokół wtrysków są plamy po oleju, wygląda to tak:

93996d7b67d24e6dm.jpg 94b19690870f303cm.jpg b5465bb604066fccm.jpg 8d777c1c6afe1e6bm.jpg

Czy jest to coś niepokojącego?

Znalazłem cienką rurkę między silnikiem a kabiną na której jest olej, zaznaczona zieloną strzałką. Czerwona strzałka wskazuje przód samochodu dla lepszej orientacji. Nie wiem tylko czy to ona jest sprawcą wycieku. Wyczyszczę ją i sprawdzę za kilka dni.

9a58107d810df2dfm.jpg 6f385996885501abm.jpg

Nie znalazłem śladów oleju na żadnej rurce pod kolektorem, czy to wystarczy aby stwierdzić szczelność odmy czy trzeba wykonać próbę ciśnieniową?

Opublikowano

odma jesli jest sucha to bedzie szczelna , oringi pod wtryskami wymien .jeszcze jedna dosyc istotna sprawa to kolek wlewu oleju widze ze masz zapocony od oleju wymien uszczelke lub cały korek .sprawdz tez czy bagnet wchodzi ciasno w rurke jesli bedzie luzno wchodził to wymien bagnet i rurke ale tylko na taka z ASO bo zamieniki sa beznadziejne .

Opublikowano

Powracam do tematu po wymianie rozrządu, kilku rzeczy o których wspominał german81 oraz z "nowym" przepływomierzem. Napisałem w cudzysłowie ponieważ jest na nim naklejka "Remanufactured in Germany", stary musiałem oddać.

Moje subiektywne odczucie jest takie że po tym wszystkim silnik jakby łatwiej wchodził w okolice 6000 RPM, w dolnym zakresie jakiejś szczególnej zmiany nie czuję.

Proszę o ocenę dzisiejszych logów:

Log (0 - 002) - spore wzniesienie

Log (0 - 002) - mniejsze wzniesienie 3-ci i 4-ty bieg

Log (0 - 031,033,115) - 1500-6000 RPM

Log (0 - 031,033,115) - cały

Log (0 - 115,118)

Log (1 - 115,118)

Opublikowano

masz jeszcze nieszczelnosc .

Opublikowano

Sprawdziłem szczelność dolotu wg poradnika :: a4mods.com :: - The Premiere Audi A4 Modification Guide and Pictures Library

Przy 2 barach widać malutkie bąbelki na łączeniu gniazd wtrysków z dolotem ale jest to minimalna nieszczelność, poza tym słychać tylko bulgotanie w silniku.

Czy tak mała nieszczelność może mieć jakieś znaczenie? Tak czy inaczej zamierzam te gniazda w najbliższym czasie wymienić.

Opublikowano

wymien oringi na wtryskach i jesli jestes pewien ze nie ma wiecej nieszczelnosci to przepływka do wymiany .

Opublikowano

Oringi już wymieniłem, nieszczelność jest między gniazdem a kolektorem (gniazda wyglądają jak te na zdjęciu http://66.img.avito.st/640x480/309425766.jpg ), zamierzam je wymienić.

Jak już wcześniej wspomniałem, przepławkę już wymieniłem ale chyba jest jakaś felerna...

Gdzie kupić oryginalną przepławkę aby nie przepłacić? Tylko ASO wchodzi w grę? Czy brać BOSCH'a z allegro?

Zamierzam na dniach wymienić jeszcze filtr paliwa, czy może on być również przyczyną spadku mocy?

A może odma jest nieszczelna, gdzie się podpiąć kompresorem aby bezpiecznie sprawdzić jej szczelność?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...