Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nie chce odpalić - kontrolka EPC


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam koledzy jak w temacie posiadam Audi a4 1,8 ARG 125 KM , pojawiło mi się coś takiego już 4 raz od czasu jak posiadam swoją audi . Otóż zapalam samochód jadę normalnie zgaszę auto. Po powrocie do auta różny czas powrotu do samochodu nie ma reguły. Auto kręci normalnie rozrusznikiem a nie odpala. Kręcę tak kilka krotnie i nic..... przy tym zapala mi się kontrolka na zegarach EPC. Wtedy też po którymś zakręceniu rozrusznikiem załapie ale chodzi nierówno jakby na 3 gary. I auto wogóle nie reaguje na naciśnięcia pedału gazu. Czasem po tych zjawiskach zgaszę auto i znowu po którymś zakręceniu rozrusznikiem odpali bez problemu. Co może być przyczyną czegoś takiego , bardzo proszę o pomoc bo naprawdę już nie wiem co szukać . Tracę nadzieję :-( Dziękuję

Opublikowano

Ta kontrolka mówi że coś z elektroniką jest nie tak jak podłączysz VAG-a to on ci więcej powie co go gryzie :)

Opublikowano

a dokładniej gdzie mam sprawdzić w VAGU błędy które mogą dotyczyć tej usterki

Opublikowano

zrób auto-scana i się dowiesz gdzie może być usterka.

Opublikowano
a dokładniej gdzie mam sprawdzić w VAGU błędy które mogą dotyczyć tej usterki

zobacz czy są jakieś błędy w silniku

Opublikowano

Typuje na czujnik polozenia walu albo halla

Opublikowano

tak jak sony_dark napisał zrób auto scana :)

Opublikowano

ok zrobię autoscana tylko nasuwa mi się jedno pytanie czy vag-com "pełna wersja" może coś pozmieniać sam w sterowniku silnika , a kolejne pytanie tak jak napisał kolega domialex : gdzie znajduje się dokładnie czujnik położenia wału i gdzie znajduje się czujnik halla .

Opublikowano

Czujnik hall z przodu glowicy a czujnik polozenia walu przy wale po lewe jtronoe pod kolektorem ssacym

Opublikowano

VAG sam ci nic nie pozmienia to nie sztuczna inteligencja tylko prosty program :)

Opublikowano

wrzucam przeskanowane przez VAGA kody błędów oraz chcę od razu powiedzieć że dzień przed sdkanowaniem błędów odłączyłem na chwilę akumulator. więc powiedzcie mi koledzy co wg was znaczą te błędy które mam i czy one mogły spowodować brak możliwości odpalenia auta

Chassis Type: 8D - Audi A4 B5

Scan: 01,02,03,08,15,17,25,35,45,55,56

Address 01 -------------------------------------------------------

Controller: 8D0 906 018 Q

Component: 1.8L R4/5V MOTR 01 0001

Coding: 05001

Shop #: WSC 06335

3 Faults Found:

17545 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Rich

P1137 - 35-10 - - - Intermittent

17925 - Main Relay (J271): Electrical Malfunction

P1517 - 35-10 - - - Intermittent

18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low

P1602 - 35-10 - - - Intermittent

Readiness: 0000 0000

Address 03 -------------------------------------------------------

Controller: 8E0 614 111 AB

Component: ABS 5.3 FRONT D00

Coding: 0273004281

Shop #: BB 24548

No fault code found.

Address 08 -------------------------------------------------------

Controller: 8D0 820 043 N

Component: A4 KLIMAAUTOMAT D56

Coding: 00040

Shop #: WSC 06335

No fault code found.

Skipping Address 15-Airbags

Address 17 -------------------------------------------------------

Controller: 8D0 920 900 B

Component: KOMBI+WEGFAHRS. M73 D15

No fault codes

Address 25 -------------------------------------------------------

Controller: Bitte Adress

Component: e 17 eingeben

No Faults Found

or DTCs not supported by controller

or a communication error ocurred

Address 35 -------------------------------------------------------

Controller: 8D0 862 257 B

Component: ZV-Pumpe, Funk D12

Coding: 12865

Shop #: WSC 06335

No fault code found.

Address 56 -------------------------------------------------------

Controller: 4B0 035 186

Component: Radio 0001

Coding: 00207

Shop #: WSC 06335

2 Faults Found:

00854 - Radio Display Output in dash Panel insert

49-00 - No Communications

00855 - Connection to CD changer

49-00 - No Communications

End -------------------------------------------------------

Opublikowano

17545/P1137/004407 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Rich

Possible Symptoms

  • Malfunction Indicator Light (MIL) active

Possible Causes

  • Mass Air Flow (MAF) Sensor faulty
  • Fuel Pressure Regulator faulty
  • Fuel Injector(s) faulty
  • Oxygen Sensor Control faulty
    • Oxygen Sensor(s) faulty

    [*]Evaporative Emission (EVAP) System faulty

Possible Solutions

  • Check Mass Air Flow (MAF) Sensor
  • Check Fuel Pressure Regulator
  • Check Fuel Injector(s)
  • Check Oxygen Sensor Control
    • Check Oxygen Sensor(s)

    [*]Check Evaporative Emission (EVAP) System

17925/P1517/005399: Power Supply Relay for ECU (J271 or J363): Electrical Malfunction

Possible Causes

  • Power Supply Relay for Engine Control Module (J271 or J363) faulty
  • Wiring between Engine Control Module (J220) and Power Supply Relay for Engine Control Module (J271 or J363) faulty

Possible Solutions

  • Check/Replace Power Supply Relay for Engine Control Module (J271 or J363)
  • Check Wiring between Engine Control Module (J220) and Power Supply Relay for Engine Control Module (J271 or J363)
  • Check/Replace Engine Control Module (J220)

Special Notes

  • When found in Tdi engines in combination with P2146/008518 - Supply Voltage for Fuel Injector Group A: Open Circuit - 009 - Open or Short to Ground check the injectors and their wiring

18010/P1602/005634 - Power Supply B+ Terminal 30: Voltage too Low

Possible Causes

  • Cables on the Battery were removed
  • Battery weak (voltage)
  • Generator Disfunction

Possible Solutions

  • Check Battery Cables
  • Check/Replace Battery
  • Check/Replace Generator

Special Notes

  • If multiple Control Module have Power Supply Faults stored, it's most likely to be one common Problem like the ones shown above. Otherwise when only one or two Control Modules have such Codes stored you better start searching at the individual Power Supply of these Modules.

  • Terminal 30 means unswitched battery power that is supplied even when the ignition is off. This is not referring to any physical terminal numbered 30.

Opublikowano

no ok to teraz poproszę na nasze łopatologicznie :)

Opublikowano
no ok to teraz poproszę na nasze łopatologicznie :)

- do sprawdzenia: przepływomierz, regulator cisnienia paliwa na listwie, wtryskiwacze, sonda lambda (lub obie sondy jesli są), EVAP - jeśli auto posiada EGR i pompe powietrza wtórnego to też do sprawdzenia.

- sprawdz przekaznik 271 lub 363 w zaleznosci który wystepuje u Ciebie - mozliwe ze to on jest odpowiedzialny za problemy wyzej wymienione, prawdopodobnie przekaznik ten będzie pod kierownicą.

Opublikowano

no i znowu stało się to samo co wcześniej audi nie chciała zapalić ale wiem już czemu bo stała cały dzień na prakingu i nagrzała się konkretnie. Objawy takie same kręciła i nie odpalała . Otworzyłem pokrywę bezpieczników i popukałem w czerowny przekaźnik nr. 267 i auto odpaliło , ponownie podłączłem pod VAGA auto i otrzymałem błąd :

17925 - Main Relay (J271): Electrical Malfunction

P1517 - 35-10 - - - Intermittent

i teraz pytanie koledzy gdzie znajduje się dokładnie przekaźnik nr. J271 i przekaźnik 363 jak się do nich dostać dużo trzeba rozmontować.

Wiadomo na 100 % już że winna jest wysoka temeperatura tylko który przekaźnik tego nie wytrzymuje

Opublikowano

przekaźniki masz przy kolanach pod kierownicą ściągasz tą osłonę i tam zobaczysz skrzynkę z przekaźnikami. Jest ona na bodajże 4 śrubach 2 są pod pokrywką przy przekaźnikach a 2 na krańcach masz przy tunelu i w stronę drzwi jak się schylisz to je zobaczysz :)

---------- Post dopisany at 19:18 ---------- Poprzedni post napisany at 19:17 ----------

ale błąd ci mówi że masz coś nie tak z obwodem tego przekaźnika 271, może to być oczywiście wina przekaźnika ale tak samo wina któregoś kabelka który tam dochodzi :)

Opublikowano

więc powiedz kolego od czego zacząć szukanie tych kabelków jest jakiś motyw tego co może w tym układzie obwodzie wysiadać a dodatkowe pytanie bezpiecznik o nr. 30 znajdujący się przy sterowniku auta od czego on jest i kolejne pytanie od czego jest przekaźnik nr 276 cały czerwony w skrzynce przekaźników i bezpieczników pod kierownicą

---------- Post dopisany 20-06-2013 at 07:52 ---------- Poprzedni post napisany 19-06-2013 at 21:59 ----------

Koledzy przejrzalemm wszystkie przekazniku i okazuje sie ze nie mam przekaznika271 anii przekaznika363 ani pod kierownica ani przy komputerze auta pomozcie

Opublikowano

A ja bym zaczął od:

18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low

P1602 - 35-10 - - - Intermittent

i sprawdził czy akumulator jest OK bo wywala bład zbyt niskiego napięcia.

Opublikowano

Jak by był słaby AKU to by nie zakręcił i pikał by :) a ten przekaźnik mi się zdaje że to jest ten od pompy i wtrysków czyli jeżeli patrzysz na skrzynkę z przekaźnikami to ten ostatni od strony tunelu :) A jeżeli chodzi o obwód to jedynie schemat i po schemacie musisz jechać :) Jeżeli chcesz napisz mi na pw wyślę ci książkę Naprawiam Sam tam masz schematy i wiele innych przydatnych rzeczy :)

Opublikowano

u mnie problem rozwiązany okazało się że to przekaźnik był walnięty więc nie dajcie się nabić w butelkę zimne luty na 2 przekaźnikach były. Wymiana przekaźników i audi heja do przodu

---------- Post dopisany 24-08-2013 at 22:30 ---------- Poprzedni post napisany 29-06-2013 at 12:28 ----------

temat uważam za rozwiązany okazało się że w mojej audi uszkodzony był przekaźnik nr 30 w puszce ECU , jak się okazało były gdzieś chyba zimne luty i prawdopodobnie po przelutowaniu lutów w przekaźniku audi powróciło do życia i od tego czasu ani raz nie było problemu z odpaleniem auta. Tylko ciekawi mnie czemu wszyscy radzili mi sprawdzić przekaźnik 271 i 363 a u mnnie w audi takiego nie było czy to ja mam jakiś dziwny model tych przekaźników

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...